
Αναδρομικές εισφορές για ελεύθερους επαγγελματίες-ήταν άδικο έγινε πράξη…
Το κλειδί της ελάφρυνσης του χρέους, η ταχύτητα στην απονομή δικαιοσύνης, η μεταμνημονιακή εποπτεία και οι αναδρομικές εισφορές στους ελεύθερους επαγγελματίες απασχολούν δημοσιευματα του ελληνικού ηλεκτρονικού τύπου.
• Τον σημαντικό κίνδυνο για ακόμα ένα πρόγραμμα σε μερικά χρόνια αν η ελάφρυνση χρέους δεν είναι επαρκής επισημαίνει ο Ζολτ Ντάρβας
• Στις τελευταίες θέσεις παγκοσμίως στην ταχύτητα απονομής Δικαιοσύνης
• Ρέγκλινγκ: Θα υπάρξει μεταμνημονιακή εποπτεία
Αναδρομικές εισφορές για ελεύθερους επαγγελματίες-ήταν άδικο έγινε πράξη…
“Μία και έξω” θα πρέπει να καταβάλουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες τις αναδρομικές εισφορές που θα προκύψουν από το συμψηφισμό των καταβληθέντων εισφορών με βάση το καθαρό εισόδημα του 2015 και των καταβλητέων εισφορών με βάση το καθαρό δηλωτέο εισόδημα του 2016, σύμφωνα με ρεπορτάζ του capital.gr.
Πιο συγκεκριμένα, στα μέσα Μαρτίου, στα ειδοποιητήρια τα οποία θα λάβουν από τον ΕΦΚΑ για τις νέες τρέχουσες μηνιαίες εισφορές του Φεβρουαρίου 2018, οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα δουν αποτυπωμένες και τις διαφορές μεταξύ των εισφορών που κατέβαλαν το 2017 με βάση το καθαρό δηλωτέο εισόδημα του 2015 και των εισφορών που έπρεπε να καταβάλλουν το 2017 με βάση το καθαρό δηλωτέο εισόδημα του 2016.
Γιατί είναι αναγκαία η αποτύπωση αυτής της διαφοράς στα ειδοποιητήρια του Μαρτίου;
Γιατί ο νόμος Κατρούγκαλου προέβλεπε τον υπολογισμό των εισφορών των επαγγελματιών από 1/1/2017 με βάση το καθαρό δηλωτέο εισόδημα του προηγούμενου έτους, δηλαδή του 2016.
Ωστόσο, στις αρχές του 2017, ήταν εκκαθαρισμένες μόνο οι δηλώσεις εισοδήματος του 2015. Έτσι οι εισφορές του 2017 υπολογίστηκαν με βάση το καθαρό δηλωτέο εισόδημα του 2015. Καθώς οι δηλώσεις εισοδήματος για το 2016 εκκαθαρίστηκαν στα τέλη Αυγούστου του 2017, ο ΕΦΚΑ ξεκίνησε τον υπολογισμό των εισφορών με βάση το καθαρό δηλωτέο εισόδημα του 2016 μετά το Σεπτέμβριο του 2017.
Δεδομένης της καθυστέρησης αυτής, αποφασίστηκε στο Υπουργείο Εργασίας, να ολοκληρωθεί ένα 12μηνο καταβολής των εισφορών με βάση το καθαρό δηλωτέο εισόδημα του 2015 (Ιανουάριος 2017 –Ιανουάριος 2018) και έπειτα να γίνει η αποστολή των ειδοποιητηρίων με τις εισφορές με βάση το καθαρό δηλωτέο εισόδημα του 2016.
Έτσι η αποστολή των ειδοποιητηρίων για την καταβολή των εισφορών με βάση το εισόδημα του 2016 θα γίνει τον Φεβρουάριο (θα αφορούν τον Ιανουάριο του 2018), ενώ τα αποτελέσματα των συμψηφισμών των εισφορών με βάση τα εισοδήματα του 2015 -2016 θα αποτυπωθούν στα ειδοποιητήρια του Μαρτίου.
Αν οι εισφορές που καταβλήθηκαν το 2017 με βάση το εισόδημα του 2015 ήταν χαμηλότερες σε σχέση με εκείνες που έπρεπε να καταβληθούν με βάση το εισόδημα του 2016, τότε η θετική αυτή διαφορά θα πρέπει να καταβληθεί, τον ερχόμενο Μάρτιο, αναδρομικά και, μάλιστα, εφάπαξ –δηλαδή “μία κι έξω”- από τον υπόχρεο επαγγελματία, μαζί με τις τρέχουσες εισφορές.
Τον σημαντικό κίνδυνο για ακόμα ένα πρόγραμμα σε μερικά χρόνια αν η ελάφρυνση χρέους δεν είναι επαρκής επισημαίνει ο Ζολτ Ντάρβας
«Αν η ελάφρυνση χρέους δεν είναι επαρκής και η Ελλάδα επιστρέψει στις αγορές, βλέπω ένα σημαντικό κίνδυνο για ακόμα ένα πρόγραμμα σε μερικά χρόνια και άλλη μία κρίση στη χώρα» ανέφερε ο επικεφαλής οικονομολόγος του think tank Bruegel, Ζολτ Ντάρβας, μιλώντας στον ΑΘΗΝΑ 984 και την εκπομπή «Αθήνα – Βρυξέλλες».
Όπως αναφέρει δημοσιευμα από το protothema.gr ο Ζολτ Ντάρβας ανέφερε ότι «αν η Ελλάδα λάβει σημαντική ελάφρυνση χρέους, αυτό θα ληφθεί θετικά από τις αγορές και η ουσιαστική επιστροφή της χώρας σε αυτές θα είναι πιθανή. Αν η ελάφρυνση χρέους δεν είναι επαρκής, θα ήμουν ιδιαίτερα ανήσυχος. Στην παρούσα φάση, δεν υπάρχει πρόθεση από κανέναν για ένα τέταρτο πρόγραμμα. Αλλά αν η Ελλάδα εξέλθει στις αγορές υπό τέτοιες προϋποθέσεις, τότε βλέπω σημαντικούς κινδύνους στην πορεία».
Ο επικεφαλής οικονομολόγος του κορυφαίου think tank Bruegel, Ζολτ Ντάρβας, μιλώντας στον ΑΘΗΝΑ 984 και την εκπομπή «Αθήνα – Βρυξέλλες» ήταν ξεκάθαρος σε ό,τι αφορά τις προϋποθέσεις διατηρήσιμης εξόδου της Ελλάδας στις αγορές.
«Αν η ελάφρυνση χρέους δεν είναι επαρκής και η Ελλάδα επιστρέψει στις αγορές, βλέπω ένα σημαντικό κίνδυνο για ακόμα ένα πρόγραμμα σε μερικά χρόνια και άλλη μία κρίση στη χώρα» συμπλήρωσε.
Παράλληλα, ο επικεφαλής οικονομολόγος του Bruegel εμφανίστηκε απαισιόδοξος για την περαιτέρω μεταρρύθμιση των θεσμών της ΕΕ, τονίζοντας ωστόσο ότι αυτό δε θεωρεί ότι θα δημιουργήσει πρόβλημα στη λειτουργία της Ευρωζώνης.
«Δείτε το παράδειγμα του προϋπολογισμού της Ευρωζώνης», επεσήμανε. «Σύμφωνα με τη γερμανική άποψη αυτός θα πρέπει να είναι σχετικά μικρός και να περιλαμβάνει μόνο μία υποστήριξη σε διαρθρωτικές αλλαγές. Σύμφωνα με τη γαλλική πρόταση, θα πρέπει να είναι μεγαλύτερος και να στηρίζει τις επενδύσεις. Πώς θα συγκεραστούν οι δύο απόψεις είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς. Η δική μου πρόβλεψη είναι ότι η απόφαση θα είναι πιο κοντά στις γερμανικές θέσεις. Αυτό σημαίνει ότι ο προϋπολογισμός θα είναι σχετικά μικρός και δε θα αλλάξουν πολλά».
Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσονται και οι θέσεις του για τη δημιουργία ενός Ευρωπαϊκού Νομισματικού Ταμείου: «Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο ESM θα μετασχηματιστεί σε Ευρωπαϊκό Νομισματικό Ταμείο, αλλά πέρα από μια αλλαγή ονόματος δεν βλέπω πρακτικά αλλαγές στη λειτουργία του θεσμού. Ακόμα όμως κι αν δεν προχωρήσουν σημαντικές μεταρρυθμίσεις στους ευρωπαϊκούς θεσμούς, δε νομίζω ότι η Ευρωζώνη θα αντιμετωπίσει κρίσεις ή θα καταρρεύσει από αυτό.
Θεωρώ ότι με την τραπεζική ενοποίηση και τους θεσμούς που δημιουργήθηκαν τα τελευταία χρόνια, η ευρωπαϊκή διακυβέρνηση ενισχύθηκε. Δε θα με φόβιζε, λοιπόν, αν δεν προχωρούσαν νέες μεταρρυθμίσεις».
Με δεδομένο, λοιπόν, ότι δεν αναμένεται σημαντική αύξηση του κοινοτικού προϋπολογισμού, ο κ. Ντάρβας προέβλεψε ότι είναι πιθανή μια αναδιανομή των κονδυλίων με μείωση αυτών που κατευθύνονται στα διαρθρωτικά ταμεία συνοχής και στην κοινή αγροτική πολιτική.
«Χώρες με θετική συνεισφορά στον προϋπολoγισμό όπως η Γερμανία, η Δανία ή η Ολλανδία αμφισβητούν την αποτελεσματικότητα των κονδυλίων συνοχής και αυτών της κοινής αγροτικής πολιτικής» τόνισε. «Δε θα με εξέπλητε αν αυτά τα κονδύλια μειωθούν προκειμένου να χρηματοδοτηθούν προτεραιότητες όπως η κοινή αμυντική συνεργασία και το μεταναστευτικό» επεσήμανε χαρακτηριστικά.
Στις τελευταίες θέσεις παγκοσμίως στην ταχύτητα απονομής Δικαιοσύνης
Στις τελευταίες θέσεις παγκοσμίως στην ταχύτητα απονομής Δικαιοσύνης κατατάσσεται η χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Παγκόσμιας τράπεζας, τα οποία ενισχύονται από δεδομένα από τον δικαστικό κλάδο, αναφέρει δημοσιευμα του skai.gr.
Σύμφωνα με τις δικαστικές ενώσεις, οι αδίκαστες υποθέσεις ανέρχονται περίπου στις 600.000, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να εντοπίζεται στα διοικητικά δικαστήρια, όπου εκκρεμούν περίπου 250.000 δικογραφίες.
Κατά την Παγκόσμια Τράπεζα για να ολοκληρωθεί η δικαστική εκκαθάριση μίας υπόθεσης απαιτούνται κατά μέσο όρο 1.580 μέρες, δηλαδή τεσσεράμισι χρονιά, επίδοση, που φέρνει τη χώρα μας μακράν στη χειρότερη θέση ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης.
Ρέγκλινγκ: Θα υπάρξει μεταμνημονιακή εποπτεία
Στην εποπτεία της Ελλάδας μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, μίλησε μεταξύ άλλων ο επικεφαλής του ESM Κλάους Ρέγκλινγκ, σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή».
Ο επικεφαλής του ESM δηλώνει ότι η ελληνική εποπτεία θα είναι όμοια με αυτή που είχαν και οι άλλες χώρες που δανείστηκαν και τονίζει ότι «υπάρχει μεταμνημονιακή εποπτεία, υπάρχει το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης από τον ESM και αυτό θα συμβαίνει για πολλά χρόνια ακόμα».
Αν η Ελλάδα επιθυμεί περαιτέρω ελάφρυνση του χρέους της, τότε σύμφωνα με τον κ. Ρέγκλινγκ «θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι θα εφαρμόζονται τα συμφωνηθέντα, ότι δεν θα υπάρξει πισωγύρισμα μεταρρυθμίσεων και θα τηρηθούν οι υποσχέσεις σε σχέση με το πρωτογενές πλεόνασμα, με τις μελλοντικές φορολογικές πολιτικές, με τις ιδιωτικοποιήσεις, με τη μείωση των “κόκκινων” δανείων».
Συμπλήρωσε ότι οι δανειστές θέλουν να δουν τα μέτρα να υλοποιούνται και ότι δεν υπάρχει πισωγύρισμα στις μεταρρυθμίσεις.
Αναφορικά με την ελάφρυνση του χρέους, αναφέρει ότι τώρα οι συζητήσεις ξεκινάνε τώρα αλλά δεν μπορεί να προδικάσει το αποτέλεσμα τους.
Ολοκληρώνοντας, ο επικεφαλής του ESM σημειώνει ότι η συμμετοχή του Ταμείου στο μαξιλάρι ρευστότητας θα μπορούσε να φτάσει σε ένα ποσό 8-10 δισ. ευρώ και πως «η προσδοκία είναι ότι η Ελλάδα μπορεί να προσθέσει στο εν λόγω αποθεματικό από την έκδοση ομολόγων».