
Απαιτείται εγρήγορση, εμπνευσμένη ηγεσία και οραματικές πολιτικές στην εκπαίδευση
«Μην κρίνεις κάθε μέρα από τη σοδειά που θερίζεις, αλλά από τους σπόρους που φυτεύεις» (Robert Stevenson)
Η μονάδα παιδείας στα μέσα επικοινωνίας, η οικονομία πληροφοριών, η Generation Alpha και η κρίση ψυχικής υγείας των παιδιών είναι ενδεικτικές τάσεις και προβλήματα που επεξεργάζονται φορείς και όμιλοι στο εξωτερικό (ΗΠΑ). Απόρροια των τάσεων αυτών είναι επεξεργασμένες πολιτικές που εντάσσονται στην εκπαίδευση, στην οικονομία και στην επικοινωνία της αγοράς. Η χώρα μας θα έπρεπε να αναζητήσει τις ευκαιρίες αυτών των τάσεων και να τις προσαρμόσει . Η ενδεικτική παράθεση ειδήσεων αξίζει να προσεχθεί:
Μονάδα παιδείας στα μέσα επικοινωνίας
Το Ιλινόις έγινε η πρώτη πολιτεία που απαίτησε μία μονάδα παιδείας στα μέσα επικοινωνίας για όλους τους μαθητές γυμνασίου αυτό το καλοκαίρι, και τώρα κάνει το ντεμπούτο του ένα πρόχειρο προσχέδιο του προγράμματος σπουδών, γράφει η δημοσιογράφος του Axios Chicago, Monica Eng.
Σύμφωνα με το νόμο, η μονάδα παιδείας στα μέσα επικοινωνίας θα πρέπει να βοηθά τους μαθητές να αναλύουν:
- Ο σκοπός των μηνυμάτων μέσων ενημέρωσης και ο τρόπος με τον οποίο παράγονται.
- Πώς τα μέσα επηρεάζουν τη συμπεριφορά και ποιες απόψεις περιλαμβάνονται.
- Η σημασία της αφομοίωσης πολλαπλών πηγών μέσων.
Οικονομία πληροφοριών
Οι ΗΠΑ έχουν στραφεί από μια βιομηχανική οικονομία, που βασίζεται στο υλικό, σε μια οικονομία πληροφοριών που οδηγείται από τη μεταφορά, αποθήκευση και εφαρμογή δεδομένων, γράφει η ειδικός της Axios Media Trends , Sara Fischer.
-Γιατί έχει σημασία: Ο αριθμός των θέσεων εργασίας που δημιουργήθηκαν από το εμπορικό Διαδίκτυο έχει τριπλασιαστεί από το 2012.
Μια νέα αναφορά από το Γραφείο Διαδραστικής Διαφήμισης (IAB) διαπιστώνει ότι η οικονομία που υποστηρίζεται από το Διαδίκτυο έχει αλλάξει την τελευταία δεκαετία από τεχνικές εργασίες όπως η κωδικοποίηση σε εργασίες που διαμορφώνουν και παρέχουν δεδομένα.
Αυτό περιλαμβάνει podcasting, streaming και ψηφιακά παιχνίδια.
Ο John Deighton, καθηγητής του Harvard Business School και συν-συγγραφέας της έκθεσης, γράφει ότι λόγω των εταιρειών SAAS (λογισμικό ως υπηρεσία): “Μπορείτε να … ξεκινήσετε μια επιχείρηση στο Διαδίκτυο χωρίς να είστε τεχνολόγος.”
Generation Alpha
Generation Alpha ονομάζει τα παιδιά που γεννήθηκαν από το 2010 έως το 2024, αναφέρει η Jennifer A. Kingson της Axios.
Γιατί έχει σημασία: Τα περισσότερα παιδιά της γενιάς Α δεν θα θυμούνται έναν κόσμο χωρίς COVID-19, ένα iPhone ή την απειλή του περιβαλλοντικού Αρμαγεδδώνα.
Είναι ασυνήθιστα οπτικοί ως προς τον τρόπο κατανάλωσης περιεχομένου, πολύ δικτυωμένοι ως προς τον τρόπο κοινωνικοποίησής τους και παγκόσμιοι ως προς την προοπτική τους.
Η κρίση ψυχικής υγείας των παιδιών
Η κρίση ψυχικής υγείας των παιδιών αποτελεί «εθνική έκτακτη ανάγκη», δηλώνουν οι παιδιατρικές ομάδες. ( ABC News )
Η δημιουργία ανθεκτικότητας στην εκπαίδευση απαιτεί ολοκληρωμένη προσέγγιση με ειδικά σχεδιασμένη πολιτική υγείας των νέων, με όλη την κοινωνία και τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Η διαχείριση κινδύνων στο μετα-πανδημικό περιβάλλον είναι ζωτικής σημασίας στον πολύπαθο χώρο της εκπαίδευσης. Το υπουργείο παιδείας θα όφειλε να κινηθεί προληπτικά και οραματικά, με μια μελέτη αντίκτυπου που θα περιλαμβάνει την ποιότητα της παρεχόμενης τηλεκπαίδευσης και την επάρκεια του ως συμπληρωματικού εργαλείου, το κλείδωμα των μαθητών και τις επιπτώσεις στην συνολική υγεία τους αντί να αναλώνεται σε στείρες αντιπαραθέσεις καλλιεργώντας ένα άγονο περιβάλλον. Οι μαθητές της χώρας είναι υπνωτισμένοι, άβουλοι. Χρειάζονται συνεχή καθοδήγηση ακόμη και για βασικές λειτουργίες τους και συμπεριφορές και εντός της τάξης και εκτός της ώρα των διαλλειμάτων. Οι μαθητές των Γυμνασίων και Λυκείων θα έπρεπε να διδάσκονται ένα ευρυ φάσμα μαθημάτων από την εκπαίδευση της πληροφόρησης ΜΜΕ και κοινωνικών δικτύων και της οικονομίας των πληροφοριών, τον οικονομικό αλφαβητισμό, μέχρι την ισοτιμία των φύλων, τον σεβασμό της διαφορετικότητας, την σεξουαλική ενημέρωση κλπ. Απαιτείται εγρήγορση, εμπνευσμένη ηγεσία και οραματικές πολιτικές. Η υπονόμευση του μέλλοντος της χώρας ξεκινάει από εγκαταλειμμένους μαθητές. Ξεχασμένοι και αφημένοι στην μοίρα τους, με μόνο εφόδιο το φιλότιμο δασκάλων και καθηγητών δεν μπορεί να αναπτύξει θεμελιώδεις δεξιότητες ζωής και αντιληπτικών ικανοτήτων στον ψηφιακό κόσμο. Και από μια εκπαιδευτική πολιτική χαμηλών φιλοδοξιών και απαιτήσεων, οι παραστάσεις εκπαιδευτικών ερεθισμάτων είναι στο χέρι των γονέων και των εκπαιδευτικών της χώρας.
Π. Τσακιρίδης
my way press.gr