Εκπαίδευση Gen Z: Το κλειδί της αυθεντικότητας και της σύνδεσης

Για την ευημερία σε έναν  κόσμο που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη

 
Σύμφωνα με το Merriam-Webster, το παλαιότερο λεξικό της Αμερικής, το «αυθεντικό» ήταν η κορυφαία λέξη του 2023 . Ο εκδότης του λεξικού δήλωσε επίσης ότι η έννοια της λέξης «ψεύτικο» γινόταν όλο και πιο θολή.

Σε μια εποχή όπου η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται ολοένα και πιο διαδεδομένη, η έννοια της αυθεντικότητας έχει αποκτήσει νέα σημασία , ιδιαίτερα για τη Gen Z. Γεννημένη μεταξύ των μέσων της δεκαετίας του 1990 και των αρχών της δεκαετίας του 2010, αυτή η γενιά έχει μεγαλώσει σε μια ψηφιακή εποχή όπου τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι διαδικτυακές περσόνες αποτελούν μέρος της καθημερινής ζωής – όπως και η παραπληροφόρηση και η παραπληροφόρηση. Έτσι, η Gen Z έπρεπε να αναπτύξει μια οξεία ικανότητα να διακρίνει τι είναι γνήσιο από αυτό που είναι τεχνητό.

Βυθισμένος στην τεχνολογία από τη γέννησή του, η αυθεντικότητα για αυτήν τη γενιά δεν είναι απλώς ένα επιθυμητό χαρακτηριστικό, είναι μια αναγκαιότητα. Η Gen Z έχει δει από πρώτο χέρι την ευκολία με την οποία μπορούν να διαδοθούν ψευδείς πληροφορίες – όπως αποδεικνύεται από υποθέσεις υψηλού προφίλ θεωρίας συνωμοσίας , γεγονότα όπως οι ταραχές στο Southport και η αύξηση της χρήσης deepfakes για την παραποίηση των ανθρώπων.

Ως αποτέλεσμα, η Gen Z ανέπτυξε έναν έντονο σκεπτικισμό απέναντι σε οτιδήποτε φαίνεται πολύ κομψό, πολύ τέλειο, πολύ επινοημένο – μια δεξιότητα που θα τους εξυπηρετήσει καλά καθώς το περιεχόμενο που δημιουργείται από AI γίνεται όλο και πιο εξελιγμένο και πιο δύσκολο να διακριθεί από την πραγματικότητα.

Το 2021, μια έκθεση Gen Z insights από την Ernst & Young έδειξε ότι το 92% αυτής της γενιάς εκτιμά το να είναι «αυθεντικό και αληθινό στον εαυτό του» ως σημαντικό. Στην πραγματικότητα, λαχταρούν την αυθεντικότητα σε όλες τις πτυχές της ζωής τους .

Σε σύγκριση με τους Millennials, ένα μεγαλύτερο ποσοστό της Gen Z λέει ότι βασίζει τις επιλογές εργασίας του στις προσωπικές του αξίες και ηθική . Πολλοί περιγράφουν ότι θέλουν γνήσιες σχέσεις, αυθεντικές συναισθηματικές συνδέσεις και διαφάνεια σε όλες τις μορφές επικοινωνίας.

Μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι το 90% των καταναλωτών Gen Z πιστεύουν ότι η αυθεντικότητα είναι ζωτικής σημασίας όταν αποφασίζουν ποιες μάρκες θα υποστηρίξουν. Αναζητούν γνήσιες συνδέσεις και εμπειρίες, τόσο στο διαδίκτυο όσο και εκτός σύνδεσης, και ανταποκρίνονται σε επωνυμίες που φαίνεται να απηχούν αυτές τις ανησυχίες.

Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε με τη συνάδελφό μου Sukanya Sen Gupta, ζητήσαμε από τους φοιτητές του Royal Holloway School of Business & Management να συμμετάσχουν σε μια καλλιτεχνική δραστηριότητα «μελλοντικής αυτοπροσωπογραφίας» – μια άσκηση που ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες να συνδεθούν με τον αυθεντικό εαυτό τους.

Ως εργαλείο αυτο-ανακάλυψης και αυτοέκφρασης, τους ζητήθηκε να δημιουργήσουν μια καλλιτεχνική εικόνα στην οποία φαντάζονταν τον εαυτό τους όταν ήταν μεγαλύτερα. Διαπιστώσαμε ότι με την ενασχόληση με την ενδοσκόπηση και τον αυτοστοχασμό μέσω της τέχνης, οι μαθητές ήταν σε θέση να αναγνωρίσουν και να εκφράσουν τις πραγματικές τους σκέψεις, συναισθήματα και αξίες.

 
Ανοίγοντας τον δρόμο για τη Gen Z

Η έρευνα δείχνει ότι για τους εκπαιδευτικούς, η προσαρμογή του προγράμματος σπουδών και των μεθόδων διδασκαλίας ώστε να δοθεί προτεραιότητα στην αυθεντικότητα είναι απαραίτητη για την προετοιμασία της Gen Z για επιτυχία σε έναν κόσμο που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη.

Οι παραδοσιακές ρυθμίσεις στην τάξη από μόνες τους δεν επαρκούν πλέον. Απαιτούνται καινοτόμες, βιωματικές προσεγγίσεις που επιτρέπουν στους μαθητές να γίνουν κριτικοί στοχαστές και να αγκαλιάσουν την ατομικότητα για την ανάπτυξη ολοκληρωμένων επαγγελματιών. Η συμμετοχή των μαθητών σε μεθόδους διδασκαλίας που ενσωματώνουν δραστηριότητες πραγματικού κόσμου – όπως η διεξαγωγή έρευνας αγοράς για τοπικές επιχειρήσεις ή η διαχείριση ενός εικονικού χαρτοφυλακίου επενδύσεων χρησιμοποιώντας δεδομένα αγοράς σε πραγματικό χρόνο – βοηθά στην προώθηση της αυθεντικότητας στο μαθησιακό περιβάλλον.

Δουλεύοντας σε πραγματικές προκλήσεις και κάνοντας στοχαστικές συνεισφορές, οι μαθητές όχι μόνο αποκτούν πρακτικές δεξιότητες, αλλά βιώνουν την ικανοποίηση να δημιουργήσουν κάτι απτό που έχει αντίκτυπο. Με άλλα λόγια, μια γεφύρωση θεωρίας και πράξης που έχει διαρκή αποτελέσματα – μια έντονη αντίθεση με τη συχνά φευγαλέα φύση των ψηφιακών αλληλεπιδράσεων.

Όταν ζητήσαμε από τους μαθητές να δημιουργήσουν μια μελλοντική αυτοπροσωπογραφία ως μέρος της έρευνάς μας, τους είπαν ότι μπορούσαν να το κάνουν όπως ήθελαν – χρησιμοποιώντας μολύβια, μπογιές, υφάσματα ή ακόμα και λουλούδια. Προσφέραμε στους μαθητές μια χαλαρή, δημιουργική διαδικασία που δεν ήταν υπερβολικά προδιαγεγραμμένη.

Οι συμμετέχοντες εξέφρασαν τη χαρά τους που επιστρέφουν στο παρελθόν τους για να βοηθήσουν στην αναγνώριση του μελλοντικού τους εαυτού. Σε αυτό το μέρος της άσκησης, η νοσταλγία έπαιξε το ρόλο της στη δημιουργία θετικότητας για το μέλλον.

Εξερευνώντας προσωπικές ιστορίες, οικογενειακές ιστορίες και πολιτιστικές ρίζες, ένα άτομο μπορεί να αποκτήσει μια βαθύτερη κατανόηση του ποιος είναι και τι εκτιμά. Αυτή η διαδικασία αυτο-ανακάλυψης μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα ισχυρή τώρα, σε μια εποχή που η τεχνητή νοημοσύνη και οι αλγόριθμοι συχνά διαμορφώνουν τις εμπειρίες και τις αλληλεπιδράσεις μας . Πιστεύουμε ότι αυτή η νέα αυτογνωσία μπορεί να βοηθήσει την Gen Z να περιηγηθεί στην πολυπλοκότητα ενός κόσμου που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και σαφήνεια.

Εκτός από την αυτοπροσωπογραφία, διαπιστώσαμε ότι η χρήση ασκήσεων προσωπικής επωνυμίας μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν τη μοναδική τους ταυτότητα. Η ενθάρρυνση των μαθητών να δημιουργήσουν προσωπικές δηλώσεις αποστολής, να προσδιορίσουν τις βασικές αξίες και να αναπτύξουν αυθεντικά προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – αντί της ποικιλίας «Insta-just-for-show» – μπορεί να τους βοηθήσει να καταλάβουν ποιοι πραγματικά είναι. Αγκαλιάζοντας τις μοναδικές τους ιδιότητες και προοπτικές, οι νέοι αποκτούν τη δυνατότητα να ξεχωρίζουν σε έναν κόσμο όπου το περιεχόμενο που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη απειλεί να κάνει τα πάντα να φαίνονται γενικά.

Φαίνεται ότι με την πάροδο του χρόνου, η Gen Z έχει βαρεθεί να υποστηρίζει μια διαδικτυακή περσόνα που αποκλίνει από την πραγματική τους προσωπικότητα. Πρόσφατα ευρήματα υποδεικνύουν ότι ο μόνος τρόπος για να προωθηθεί αποτελεσματικά η Gen Z στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι οι επωνυμίες να καταλήξουν σε πιο προσεκτικά μηνύματα που να ευθυγραμμίζονται με το κοινό-στόχο τους.

Ομοίως, καθώς το περιεχόμενο που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη και οι ψεύτικες ειδήσεις συνεχίζουν να διαπερνούν την καθημερινή ζωή, είναι σημαντικό να δώσουμε προτεραιότητα στην αξία της αυθεντικότητας στην εκπαίδευση, ειδικά για τις νεότερες γενιές που είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές.

Καθιστώντας αυτή την κατευθυντήρια αρχή στην εκπαίδευση, οι δάσκαλοι και οι διδάσκοντες είναι σε καλή θέση να ενδυναμώσουν την Gen Z να δημιουργήσει ένα μέλλον όπου οι γνήσιες ανθρώπινες συνδέσεις και εμπειρίες θα συνεχίσουν να ευδοκιμούν παράλληλα με τις τεχνολογικές εξελίξεις. Όταν η γραμμή μεταξύ πραγματικότητας και τεχνοτροπίας δεν είναι πάντα εύκολο να διακριθεί, η καλλιέργεια της σημασίας της αυθεντικότητας θα μπορούσε να είναι η πιο ζωτική ευθύνη για εκείνους που είναι επιφορτισμένοι με τη διαμόρφωση της επόμενης γενιάς .

Πηγή: theconversation.com

Σχετικά Άρθρα