ΕΥ: Οι ψηφιακές επενδύσεις στον κλάδο του πετρελαίου και του φυσικού αερίου αυξάνονται, καθώς εντείνεται η αναζήτηση αποδόσεων

• Το 89% των επιχειρήσεων αναφέρει ότι θα αυξήσουν τις επενδύσεις τους στην ψηφιακή τεχνολογία κατά την επόμενη διετία

•Το 42% θεωρεί την αποτελεσματικότητα ως τη βασική κινητήριο δύναμη των επενδύσεων, έπειτα από πολλά χρόνια αστάθειας στην τιμή του πετρελαίου

• Μόνο το 17% των ψηφιακών δαπανών των επιχειρήσεων επενδύεται σε εσωτερικές δυνατότητες

 
Τα στελέχη των εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου διεθνώς ετοιμάζονται να επιταχύνουν τις επενδύσεις τους στην ψηφιακή τεχνολογία, κυρίως επειδή επιδιώκουν να διπλασιάσουν τους στόχους τους για εξοικονόμηση κόστους. Η πρόσφατη έρευνα της ΕΥ, New technology can lead the way, but do you know where you’re headed?, στην οποία συμμετείχαν 100 στελέχη εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου, διαπιστώνει ότι το 89% των εταιρειών αναμένει να αυξήσει τις επενδύσεις στην ψηφιακή τεχνολογία μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Παρά το γεγονός ότι οι τιμές πετρελαίου κινούνταν σε πιο ελκυστικά επίπεδα κατά το γ’ τρίμηνο του 2018, η λειτουργική αποτελεσματικότητα παραμένει κύρια προτεραιότητα, λόγω της τάσης μειωμένων τιμών κατά τα τελευταία χρόνια. Το 42% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι το σημαντικότερο κίνητρό τους για επενδύσεις στην ψηφιακή τεχνολογία είναι η βελτίωση της αποτελεσματικότητας, ενώ το 55% υποστηρίζει ότι οι σχετικές επενδύσεις θα επικεντρωθούν στη λειτουργική βελτιστοποίηση. Ένα μικρότερο ποσοστό των ερωτηθέντων (23%) είναι περισσότερο φιλόδοξο, υποδεικνύοντας ότι το κύριο κίνητρό τους για να επενδύσουν στην ψηφιακή τεχνολογία είναι η επέκταση των ψηφιακών δυνατοτήτων τους.

Σύμφωνα με την έρευνα, η ρομποτική αυτοματοποίηση διαδικασιών (RPA) και τα προηγμένα analytics αναμένεται να έχουν τον σημαντικότερο αντίκτυπο στον κλάδο τα επόμενα πέντε χρόνια, με τις δύο αυτές τεχνολογίες να αναφέρονται από το 25% των ερωτηθέντων αντίστοιχα. Οι περισσότεροι συμμετέχοντες (75%) λένε ότι ήδη ενσωματώνουν το RPA στις διαδικασίες τους, ενώ το 87% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί προηγμένα analytics στην προσπάθεια χρήσης των δεδομένων για να αυξήσουν την παραγωγικότητα. Αντιστρόφως, το Industrial Internet of Things (IIoT) ενσωματώνεται μόνο από το 19% των ερωτηθέντων. Ενώ το 70% αναφέρει ότι σκοπεύει να υιοθετήσει το IIoT μέσα στους επόμενους 18 μήνες, το 20% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι εμπεριέχει το υψηλότερο ρίσκο, λόγω των απειλών στον κυβερνοχώρο.

Η έκθεση υπογραμμίζει, επίσης, τα σημαντικά εμπόδια που αντιμετωπίζει ο κλάδος στην ενσωμάτωση των ψηφιακών τεχνολογιών και την υπέρβαση της νοοτροπίας απόκρυψης πληροφοριών. Λιγότεροι από ένας στους τρεις συμμετέχοντες (31%) πιστεύει ότι το όραμα των ψηφιακών επενδύσεων ευθυγραμμίζεται πλήρως με τις απόψεις άλλων ανώτερων στελεχών της εταιρείας τους. Το 41% αναφέρει ότι η επίτευξη συμφωνίας σχετικά με έναν «ψηφιακό οδικό χάρτη» από τις ομάδες ανώτερων στελεχών και το διοικητικό συμβούλιο είναι ένα βασικό στρατηγικό πρόβλημα.

Η ενσωμάτωση των ψηφιακών εργαλείων αναφέρεται, επίσης, ως μια θεμελιώδης πρόκληση. Κατά μέσο όρο, οι ερωτηθέντες κατανέμουν σχεδόν το ήμισυ (48%) των επενδύσεων ψηφιακής τεχνολογίας σε εξωτερικούς συνεργάτες (outsourcing), ενώ το 36% των συμμετεχόντων στην έρευνα λέει ότι το μεγαλύτερο λειτουργικό τους εμπόδιο είναι η ενσωμάτωση νέων εργαλείων στις ήδη υπάρχουσες λύσεις και συστήματα. Πράγματι, οι ερωτηθέντες αφιερώνουν κατά μέσο όρο μόνο 17% των ψηφιακών τεχνολογικών τους επενδύσεων στη δημιουργία εσωτερικών δυνατοτήτων, τις οποίες αποδίδουν σε θέματα του προσωπικού, στα απαγορευτικά χρονοδιαγράμματα και τα κόστη. Ωστόσο, το 39% των ερωτηθέντων αναγνωρίζει ότι η ανάπτυξη των εσωτερικών δυνατοτήτων και πόρων μπορεί να αποτελέσει μια πολύτιμη ευκαιρία για την προώθηση μιας εσωτερικής κουλτούρας καινοτομίας.

Σχολιάζοντας την έρευνα, ο κ. Νίκος Αγγούρης, Εταίρος στο Συμβουλευτικό Τμήμα της ΕΥ Ελλάδος, δήλωσε: «Η βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας υπήρξε πάγια επιδίωξη των εταιρειών πετρελαίου και φυσικού αερίου, μετά την έναρξη της πτώσης των τιμών το 2014. Η ψηφιακή τεχνολογία παρέχει σήμερα το κλειδί για σημαντικές βελτιώσεις της αποτελεσματικότητας. Ωστόσο, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας της ΕΥ, απαιτείται μια περισσότερο ολιστική προσέγγιση με μεγαλύτερη εστίαση στη δημιουργία ολοκληρωμένων ψηφιακών δυνατοτήτων στο εσωτερικό της επιχείρησης και μικρότερη έμφαση στο outsourcing. Οι επιχειρήσεις που θα επικεντρωθούν στη στρατηγική αυτή θα μπορέσουν να αξιοποιήσουν σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης και να ξεχωρίσουν στα επόμενα χρόνια».

Σχετικά Άρθρα