Η πολιτική οξυδέρκεια πολύτιμος πόρος ανθεκτικότητας για την κοινωνία

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι αναγκαίο να οξύνει τα καθυστερημένα αντανακλαστικά της.

 
Να ενεργοποιήσει προληπτικές δράσεις βασισμένες σε σχέδια.

Να αναζητήσει με ενσυναίσθηση την κοινή λογική.

Στο ιστορικό της κυβέρνησης καταγράφονται πλέον εδώ και 3 χρόνια σειρά προβληματικών απαντήσεων που επιδεινώνουν τα προβλήματα. Δήθεν απαντήσεις που περιορίζονται να εξαντλούν την χρησιμότητα τους στην επικοινωνία και την τροφοδότηση πρόσκαιρων  παραπλανητικών πρωτοσέλιδων τίτλων για δελτία ειδήσεων και εφημερίδες,

Η κυβέρνηση είναι απαραίτητο να βάλει ένα τέλος στην εκ των υστέρων ανταπόκριση στις κρίσεις και να θέσει σε εφαρμογή μια διαφορετική  λογική παρεμβάσεων σχεδιάζοντας προληπτικές λύσεις. Η διαχείριση  των πολλαπλών κρίσεων απέδειξε ότι η ρηχή αντιμετώπιση, η σπασμωδική αντίδραση για την αντίδραση, η εκτόνωση αντι της επίλυσης συσσωρεύει αθροιστικά  κοινωνικό και οικονομικό πόνο και είναι αντιπαραγωγική για όλους. Κυρίως για την δοκιμαζόμενη κοινωνία και οικονομία. Η κυβέρνηση είναι εμφανές ότι δεν ανταποκρίνεται στις κρίσεις ολοκληρωμένα αλλά με βραχυπρόθεσμη νοοτροπία και ευκαιριακές πολιτικές εντυπώσεων. Η επιφάνεια  κερδίζει πρόσκαιρα  σε βάρος της ουσίας. Ο επικοινωνιακός  θόρυβος  κερδίζει πρόσκαιρα σε βάρος της λύσης. Με την χώρα να επωμίζεται δυσβάστακτο κόστος.

Δεν μπορεί να κερδίσει κανείς με τους  μονοδιάστατους, αρτηριοσκληρωτικούς, ιδεοληπτικούς, όρους του όταν δεν υπάρχει μια ευθυγράμμιση πολιτικών επιλογών με την κάλυψη βασικών αναγκών οικονομίας και κοινωνίας. Από το υψηλό κόστος ενέργειας που μειώνει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων εδώ και χρόνια, από την έλλειψη χρηματοδότησης από το κλειστό τραπεζικό σύστημα, από την ακρίβεια σε βασικούς τομείς ανθρωπινής δραστηριότητας τρόφιμα-καύσιμα –πετρέλαιο , από τον πληθωρισμό που είναι κρυφός φόρος που μειώνει την αγοραστική δύναμη των  ήδη μειωμένων εισοδημάτων.

Η πολιτική οξυδέρκεια όταν υπάρχει είναι βασικός πόρος με ενσωματωμένη αξία. Δεν μπορεί να καλλιεργηθεί στην απομόνωση των γραφείων , δεν μπορεί να αγορασθεί,  δεν μπορεί να ενοικιασθεί, δεν μπορεί να κρυφθεί. Υπάρχει ή δεν υπάρχει.

Η πολιτική οξυδέρκεια είναι βασικός πόρος στην πολιτική που τροφοδοτεί και επιβεβαιώνει την απόλυτη αφοσίωση στις βασικές αξίες ενός πολιτικού. Τροφοδοτεί και αυτοτροφοδοτείται με το νόμισμα της εμπιστοσύνης. Αν δεν επιλύει  τα προβλήματα και απουσιάζει από την κοινωνία καθίσταται συνεχώς απών. Εκ του αποτελέσματος αόρατος. Και ορατός ως μέρος του προβλήματος.

Η πολιτική οξυδέρκεια οφείλει να επιβεβαιώνει καθημερινά ότι  μπορεί να αντιληφτεί, να ακούσει, να επιλύσει εμπράκτως και όχι με κούφια λόγια, τα προβλήματα. Η διατήρηση της εμπιστοσύνης στην διακυβέρνηση διαθέτει ενσωματωμένο ένα σταθερό μηχανισμό ενεργούς αντίληψης για την φύση , την έκταση, το μέγεθος και τις επιπτώσεις του προβλήματος. Η κοινωνία διαθέτοντα οξυμένα αντανακλαστικά από τις πολυετείς κρίσεις μπορεί να καταλάβει το ποιοι είναι παρόντες με λύσεις, τι κάνουν, πώς το κάνουν και πότε το κάνουν. Ο χρόνος παρέμβασης  είναι κρίσιμος  πάντα σε εποχές κρίσεων.

Εάν η κυβέρνηση θέλει πραγματικά να αντιμετωπίσει το κόστος ζωής, θα πρέπει να κρατήσει τα πράγματα απλά: να θέσει οριζόντια εκτός κάθε είδους φορολογίας τα  ευάλωτα νοικοκυριά με τα χαμηλότερα εισοδήματα και να στηρίξει τους φτωχότερους.

Οι  ισχυρισμοί ότι το μέγεθος του χρέους  και οι επιδοτήσεις με ευρωπαϊκά κονδύλια υποστήριξης λόγω του κρατικού κλειδώματος της οικονομίας ( με κρατική εντολή) απαιτεί επιστροφή στη δημοσιονομική  πειθαρχία (δηλαδή αυξήσεις φόρων ή περικοπές δαπανών) είναι πρόχειροι. Με δυο μέτρα και δυο σταθμά. Η υπάρχει για όλους η δεν υπάρχει για κανέναν. Η ελέγχεις τις δαπάνες περικόπτοντας τις σπατάλες κάθε είδους ή τους επιδοτείς  όλους οριζόντια .

Το να είσαι αποκεκομμένος από την πραγματικότητα σε βοηθάει στην ψυχολογία αλλά σε βυθίζει στην κινούμενη άμμο των ψευδαισθήσεων της εικονικής πραγματικότητας. Το χειρότερο-πιστεύεις τις ψευδαισθήσεις ως κανονικότατα.

Με το δεδομένο ότι ο πληθωρισμός πλήττει περισσότερο τους φτωχότερους, η κυβέρνηση δεν έχει σχέδιο  για να αμβλύνει την πίεση σήμερα  στους ευάλωτους πολίτες που δεν μπορούν να αντέξουν την  πολλαπλή πίεση σε όλα τα μέτωπα της καθημερινότητας τους. Ετσι δίνει γραμμή για άφθονες ποσότητες σανού με συγχορδία  εύπεπτων τίτλων όπως ξαφνικά επιδόματα  430 ευρλω που ανακαλύπτονται τυχαία με ημερομηνία άμεσης παροχής, επιδόματα κάθε είδους, συνεχείς τίτλους για ενισχύσεις σε συνταξιούχους που ζαλισμένοι από τα ποσά μένουν με ανοικτό το στόμα από την γαλαντομία της κυβέρνησης. Ένα γαϊτανάκι αερολογίας τίτλων και πολιτικής σανού  που προσπαθεί απελπισμένα  να καλύψει για κάθε νόσο πολιτικής ανικανότητας. Από την αντικοινωνική πολιτική επιλογή προστίμου στους ανω των 60 ετών που όπως γράψαμε θα καταστήσει ομήρους τους πολίτες για ψηφοθηρικούς λόγους και αντιφατικά μηνύματα επιβολής-ακύρωσης –διαγραφής του προστίμου…

 
Το ιστορικό  των αργών αντανακλαστικών

Το ιστορικό  των αργών αντανακλαστικών στη διαχείριση της πανδημίας, εμφανίζεται και  στη διαχείριση της ενεργειακής κρίσης και της ακρίβειας.

Στις 23-11-21 σε ομιλία του  στην Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής για τον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2022 ο Υπουργός Οικονομικών  Χρήστος Σταϊκούρας δήλωνε: «Ο Προϋπολογισμός αποτυπώνει τη δυναμική της οικονομίας. Αποδεικνύει ότι η Κυβέρνηση βρίσκεται σε εγρήγορση, και αντιδρά άμεσα στις πρόσθετες ανάγκες που προκύπτουν, παρεμβαίνοντας με σύνεση και αποφασιστικότητα. Όπως συμβαίνει ενδεικτικά με τις αυξήσεις τιμών, ιδιαίτερα στον τομέα της ενέργειας, οι οποίες δημιουργούν σημαντικό και αυξανόμενο βάρος στα νοικοκυριά, ιδιαίτερα τα πιο ευάλωτα. Μία κρίση πανευρωπαϊκή, που οφείλεται σε συνδυασμό παραγόντων. Παροδική μεν, σύμφωνα με τις πλέον πρόσφατες διεθνείς εκτιμήσεις αλλά οξεία, με μεγαλύτερη ένταση και έκταση σε σχέση με τις αρχικές – σε παγκόσμιο επίπεδο – προβλέψεις. Να σημειωθεί βέβαια ότι το μέγεθος των ανατιμήσεων στη χώρα μας είναι έως σήμερα μικρότερο από τον μέσο όρο της Ευρωζώνης, ενώ, σύμφωνα με τις φθινοπωρινές προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα, τόσο το 2021 όσο και το 2022, προβλέπεται να παραμείνει στο χαμηλότερο επίπεδο μεταξύ όλων των κρατών-μελών της Ευρώπης. Επίσης, παρά την ανοδική τάση, έως τον Οκτώβριο του 2021 το επίπεδο τιμών παρέμεινε, κατά μέσο όρο, κάτω από το προ κρίσης επίπεδο του 2019.»

-Σήμερα ο πληθωρισμός τρέχει περίπου στο 8% και μπορεί να φθάσει στο 11%.

-Σήμερα οι ανατιμήσεις έχουν ξεφύγει, όπως είχαν ξεφύγει από τον Αύγουστο του 2021. Για τις ανοδικές τάσεις που είχαν διαπιστωθεί τον Οκτώβριο του 2021 δεν είχε ληφθεί κανένα μέτρο μέχρι  πριν από λίγες ημέρες πέραν του αστείου επιδόματος στην βενζίνη. Και κανένα μέτρο ακόμη στα τρόφιμα.

-Ακόμη  μέχρι σήμερα, τόσους μήνες μετά την καταιγίδα ακρίβειας, δεν έχουν  μειωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα καύσιμα και ο ΦΠΑ στα τρόφιμα.

– Απουσία μιας δίκαιης κατανομής φορολογικών βαρών, όταν στην οριζόντια μείωση του ΕΝΦΙΑ συμπεριλαμβάνεται και η μεγάλη ακίνητη περιουσία,  και οι μηδαμινές μειώσεις στη μικρή και μεσαία περιουσία,  αδυνατούν να αντισταθμίσουν τις τεράστιες αυξήσεις στο ενεργειακό κόστος και τις τιμές των βασικών προϊόντων διατροφής και διαβίωσης.

-Καμία παρέμβαση σε μια σειρά άλλων φόρων που συνδέονται με τα ακίνητα και για τους οποίους η αύξηση των αντικειμενικών αξιών στο 60% των ζωνών, σημαίνει ήδη αντίστοιχη αύξηση των 44 φόρων ή τελών που συνδέονται με την ακίνητη περιουσία.

-Κανένα σχέδιο αντιμετώπισης από την αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την εφορία, με τις απλήρωτες οφειλές του τελευταίου τριμήνου του 2021  να ξεπερνούν τα 2 δις ευρώ και το ιδιωτικό χρέος να φτάνει τα 260 δις ευρώ.

-Κανένα σχέδιο πολιτικής ακόμη για την αύξηση του κατώτατου μισθού

-Κανένα σχέδιο πολιτικής  σε  μια νέα ρύθμιση 120 δόσεων για χρέη σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία,

-Κανένα σχέδιο πολιτικής για την προστασία της πρώτης κατοικίας

-Κανένα σχέδιο για την μείωση στις χονδρεμπορικές τιμές ρεύματος στην Ευρώπη στην οποία η χώρα είναι πρωταθλητής ακρίβειας.

-Κανένα σχέδιο εφαρμογής για τα  μέτρα της εργαλειοθήκης της Κομισιόν, που από τον Οκτώβριο του 2021 προτείνει μείωση των φορολογικών βαρών στα καύσιμα, καθώς και τη φορολόγηση των  κερδών αισχροκέρδειας

-Κανένα σχέδιο επιπλέον μέτρων για τη μείωση των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας, όπως το πλαφόν στα κέρδη ή και στις τιμές χονδρικής και λιανικής στην ενέργεια.

-Απουσία διεκδίκησης στην τελευταία διήμερη σύνοδο κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ  Ισπανία και Πορτογαλία  κατάφεραν να συμπεριληφθούν στις χώρες που θα λάβουν «ειδική μεταχείριση» για τις αυξημένες τιμές ενέργειας

-Κανένα υλικοτεχνικό ή επιχειρησιακό σχέδιο  για την υποδοχή και επανεγκατάσταση Ουκρανών προσφύγων και ελλήνων στη χώρα

Το ιστορικό  των αργών αντανακλαστικών εμφανίζεται και στην  απουσία μιας ενεργούς διπλωματίας και συμμετοχής ως μέρος μιας λύσης στον πόλεμο περιορίζει τη χώρα σε ρόλο ήσυχου  ακόλουθου ως δεδομένου συμμάχου  όταν η Τουρκία μετέχει σε όλα τα μέτωπα της διπλωματίας. Η απουσία της χώρας από το μέτωπο της διπλωματίας έχει μηδενικά οφέλη, όταν θα μπορούσε να αποτελεί μια χρυσή ευκαιρία να τεθούν σειρά εκκρεμών ζητημάτων προς οριστική επίλυση –από την Κύπρο μέχρι το Αιγαίο.

Το ιστορικό  των αργών αντανακλαστικών εμφανίζεται και στην απουσία  προληπτικού σχεδίου  των  συνεπειών του πολέμου που απειλούν άμεσα τη χώρα μας με επισιτιστική κρίση.

Το ιστορικό  των αργών αντανακλαστικών καλύπτεται από τον θόρυβο των δηλώσεων για επικοινωνιακή κατανάλωση.

Αυτές είναι δηλώσεις όχι πραγματικές λύσεις. Επιθυμίες όχι πραγματικές λύσεις. Προθέσεις όχι πραγματικές λύσεις.

 
my way press.gr

Σχετικά Άρθρα