Οι γραμμωτοί κώδικες του μέλλοντος

Ο ταπεινός και οικείος γραμμωτός κώδικας θα αντικατασταθεί σύντομα με έναν πιο στιβαρό και δυνατό διάδοχο που προσφέρει πολύ περισσότερες πληροφορίες για το προϊόν στο εσωτερικό του, αναφέρει η Jennifer A. Kingson.

  • Οι νέοι γραμμωτοί κώδικες 2D θα ξεκλειδώσουν μια σειρά από πρόσθετα στο διαδίκτυο (για τους καταναλωτές) και θα φέρουν επανάσταση στη διαχείριση αποθεμάτων (για τους λιανοπωλητές).
  • Η σάρωση τους μπορεί να μας πει το χωράφι όπου καλλιεργήθηκε κάτι, το εργοστάσιο όπου ραυτηκε ένα ρούχο, τις πρακτικές βιωσιμότητας της εταιρείας που το κατασκεύασε — ή τις οδηγίες πλυσίματος.

Γιατί έχει σημασία: Η τεχνολογία υπόσχεται να βελτιώσει την ασφάλεια των προϊόντων, να μας δώσει μεγαλύτερη διαφάνεια σχετικά με την προέλευση των αντικειμένων που αγοράζουμε και να βελτιώσει τη ζωή μας με χρήσιμες προτάσεις σχετικά με τον τρόπο χρήσης ή προετοιμασίας των αγορών μας.

  • Τα καταστήματα θα μπορούν να ανταποκρίνονται άμεσα σε ανακλήσεις προϊόντων, εντοπίζοντας ελαττωματικά αντικείμενα και αφαιρώντας τα από τα ράφια.
  • Θα μπορούν να επισημαίνουν τρόφιμα που πλησιάζουν την ημερομηνία πώλησής τους — και να προσφέρουν εκπτώσεις πριν λήξουν.
  • Οι καταναλωτές θα αποκτήσουν διαδικτυακή πρόσβαση σε ένα πλήθος χρήσιμων δεδομένων — τα πάντα, από συστατικά, συνταγές και πιθανά αλλεργιογόνα έως προωθητικές προσφορές και πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο ανακύκλωσης του προϊόντος.

Οδηγώντας τα νέα: Σε μια παγκόσμια ώθηση που ονομάζεται “Sunrise 2027”, η βιομηχανία λιανικής μεταβαίνει από τον τυπικό 12ψήφιο γραμμωτό κώδικα σε μια δισδιάστατη έκδοση με δυνατότητα web.

  • Η προσπάθεια ενορχηστρώνεται από τον GS1 US,τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό προτύπων που επιβλέπει τον κόσμο του γραμμικού κώδικα.
  • Μέχρι το 2027, μόνο οι 2D γραμμικοί κώδικες θα γίνονται δεκτοί στα μητρώα παγκοσμίως.

Πώς λειτουργεί: Σε αντίθεση με τον χαμηλό γραμμωτό κώδικα UPC, οι αναβαθμίσεις 2D “θα σας οδηγήσουν σε μια εμπειρία που θέλει η επωνυμία να έχετε”, λέει η Carrie Wilkie, SVP προτύπων και τεχνολογίας στην GS1 US.

  • Τα προϊόντα θα εξακολουθούν να σαρώνονται με τον ίδιο τρόπο στο ταμείο, αλλά οι ανεπτυγμένοι γραμμωτοί κώδικες θα ανοίξουν έναν κόσμο με δυνατότητες σε πραγματικό χρόνο — όπως πόντους επιβράβευσης, παιχνίδια και κουπόνια.
  • Εξοικειωθήκαμε με έναν τύπο 2D γραμμωτού κώδικα κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19: τους κωδικούς QR, οι οποίοι είναι πλέον πανταχού παρόντες πύλες στα μενού των εστιατορίων .

Στο πίσω μέρος, τα καταστήματα αναμένουν τεράστιες βελτιώσεις στον έλεγχο των αποθεμάτων που θα προέλθουν από τις 2D αναβαθμίσεις.

  • «Καθώς οι επωνυμίες και οι έμποροι λιανικής κάνουν περισσότερες επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη και τη ρομποτική, το χρειάζονται σε μια μηχανικά αναγνώσιμη μορφή», λέει η Wilkie στο Axios.

Πού βρίσκεται: Η Puma είναι η πρώτη εταιρεία που ανακοίνωσε ότι χρησιμοποιεί 2D γραμμωτούς κώδικες στα καταστήματα και τα προϊόντα της στις ΗΠΑ, είπε η Wilkie.

  • Αυτοί οι κωδικοί συνδέονται με πληροφορίες σχετικά με τις προσπάθειες βιωσιμότητας της Puma και τα υλικά στα αθλητικά παπούτσια που αγοράζετε.
  • Διεθνώς, στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία χρησιμοποιούνται γραμμωτοί κώδικες 2D για πληροφορίες φρεσκάδας σχετικά με τα ντελικατέσεν και τα προϊόντα κρέατος.
  • Στην Ιαπωνία, ένας λιανοπωλητής τα χρησιμοποιεί για να κάνει “έκπτωση κατ’ απαίτηση” τροφίμων με λιγότερες από τρεις ημέρες υπολειπόμενης διάρκειας ζωής.

Τι ακολουθεί: Η GS1 US μόλις κυκλοφόρησε ένα “κιτ δοκιμής δυνατοτήτων γραμμωτού κώδικα” για να βοηθήσει τους λιανοπωλητές να αξιολογήσουν την ετοιμότητά τους για τη μετάβαση 2D.

  • Μπορούμε να περιμένουμε να αρχίσουμε να βλέπουμε περισσότερα προϊόντα να εκτυπώνονται με 2D γραμμωτούς κώδικες (ή και τους δύο τύπους, καθώς η μετάβαση προχωρά) αρκετά σύντομα.

Πηγή: axios.com

Σχετικά Άρθρα