
Οι διαδικτυακές πωλήσεις με διευκόλυνση AI προβλέπεται να φτάσουν τα 9 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030
Φανταστείτε ένα μέλλον όπου οι πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης επηρεάζουν έως και 9 τρισεκατομμύρια δολάρια παγκόσμιων διαδικτυακών πωλήσεων, φέρνοντας επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο ψωνίζουμε και παίρνουμε αποφάσεις αγορών.
Η ARK Investment Management LLC προβλέπει ότι οι πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης θα επηρεάσουν έως και 9 τρισεκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμιες διαδικτυακές πωλήσεις καταναλωτικών αγαθών και υπηρεσιών μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Αυτός ο αριθμός είναι σχεδόν αμελητέος σήμερα.
Στην πρόσφατη έρευνά τους, « Gerative AI: A New Consumer Operating System » μοιράστηκαν πολύτιμες γνώσεις για το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης στην καταναλωτική τεχνολογία.
Μια βασική εικόνα είναι η δυνατότητα για τις μηχανές αναζήτησης να απαγορεύουν την κυκλοφορία με τεχνητή νοημοσύνη από συγκεκριμένα λειτουργικά συστήματα, και ομοίως, οι αγορές να απαγορεύουν την κυκλοφορία από ορισμένες μηχανές αναζήτησης λόγω ανταγωνιστικών ανησυχιών.
“Εάν οι καταναλωτές βασίζονται σε μηχανές τεχνητής νοημοσύνης αντί για μη αυτόματη έρευνα, οι μηχανές αναζήτησης, οι αγορές και οι ανεξάρτητοι ιστότοποι θα χάσουν σημαντική επισκεψιμότητα και εμφανίσεις διαφημίσεων, καθώς οι πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης αναλαμβάνουν τον έλεγχο των πιο πολύτιμων εμφανίσεων διαφημίσεων κατά τη διαδικασία συναλλαγής.”
Ωστόσο, το ιστολόγιο προτείνει επίσης ότι, μακροπρόθεσμα, «οι πράκτορες AI σε επίπεδο λειτουργικού συστήματος θα στοχεύουν στη μεγιστοποίηση της χρησιμότητας των καταναλωτών, ενθαρρύνοντας τις περισσότερες αγορές να προσφέρουν το απόθεμά τους μέσω αυτών των πρακτόρων».
Ναι, δεν είναι μυστικό ότι ένα σημαντικό μέρος των καταναλωτικών μας αποφάσεων θα επηρεαστεί από πράκτορες AI στο μέλλον.
Αλλά, πώς θα διαμορφώσουν αυτοί οι πράκτορες τον τρόπο με τον οποίο επηρεαζόμαστε και λαμβάνουμε αποφάσεις αγορών;
Η εξατομίκευση δεν είναι πλέον απλώς μια λέξη-κλειδί, ούτε περιορίζεται στην αλλαγή του χρώματος μιας σελίδας προορισμού με βάση την προγνωστική ανάλυση των χρηστών.
Τώρα, ας αναλύσουμε τους μηχανισμούς των πρακτόρων AI στη διαφήμιση, όπως φαίνεται από τους συγγραφείς:
Παραδοσιακή εμπειρία διαδικτυακών αγορών:
Φάση ευαισθητοποίησης:
Ο χρήστης ξεκινά τη διαδικασία με ένα ερώτημα αναζήτησης, που συνήθως πληκτρολογείται σε μια μηχανή αναζήτησης.
Φάση Ανακάλυψης + Έρευνας:
Ο χρήστης εξερευνά τα αποτελέσματα αναζήτησης, κάνοντας συχνά κλικ σε συνδέσμους προς αγορές ή ιστότοπους εμπόρων.
Αυτή η φάση μπορεί να περιλαμβάνει πολλαπλές επαναλήψεις, με τον χρήστη να πλοηγείται εμπρός και πίσω μεταξύ της μηχανής αναζήτησης και διαφόρων ιστότοπων εμπόρων.
Ευκαιρίες διαφήμισης:
Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, ο χρήστης συναντά πολλές διαφημίσεις, τόσο σε μηχανές αναζήτησης όσο και σε ιστότοπους εμπόρων, παρέχοντας άφθονες ευκαιρίες για ψηφιακές εμφανίσεις διαφημίσεων.
Ολοκλήρωση αγοράς:
Μόλις ο χρήστης βρει το προϊόν που επιθυμεί, προχωρά στο ταμείο.
AI-Agent Powered Online Shopping Experience:
Φάση ευαισθητοποίησης:
Ο χρήστης ξεκινά τη διαδικασία με μια εντολή κειμένου ή φωνητικής εντολής στον εξατομικευμένο αντιπρόσωπό του AI, ενσωματωμένο στη συσκευή ή το λειτουργικό του σύστημα.
Αυτόνομη Ανακάλυψη + Φάση Έρευνας:
Ο πράκτορας AI αναλαμβάνει την ευθύνη, ρωτώντας ταυτόχρονα πολλές μηχανές αναζήτησης και αγορές.
Επιμελημένα αποτελέσματα:
Ο πράκτορας AI συγκεντρώνει και παρουσιάζει εκλεπτυσμένα αποτελέσματα, μειώνοντας την ενεργό συμμετοχή του χρήστη στην ανακάλυψη και την έρευνα.
Ολοκλήρωση αγοράς:
Ο χρήστης εξετάζει τα επιμελημένα αποτελέσματα και προχωρά στο ταμείο, παρόμοια με την παραδοσιακή διαδικασία.
Λοιπόν, ποιες είναι οι βασικές διαφορές και επιπτώσεις;
Πρώτον, αποτελεσματικότητα:
Η διαδικασία που βασίζεται σε πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης εκφορτώνει το φόρτο ανακάλυψης και έρευνας από τον χρήστη στον πράκτορα, βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα και εξοικονομώντας χρόνο.
Ευκαιρίες διαφήμισης στο παραδοσιακό μοντέλο:
Ο χρήστης εκτίθεται σε πολλές διαφημίσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής του σε μηχανές αναζήτησης και ιστότοπους εμπόρων.
Ευκαιρίες διαφήμισης στο μοντέλο AI:
Πιο περιορισμένα και συγκεντρωμένα στα επιμελημένα αποτελέσματα του παράγοντα AI , μειώνοντας τις εμφανίσεις διαφημίσεων.
Στο παραδοσιακό μοντέλο, ο χρήστης συμμετέχει ενεργά σε κάθε βήμα, απαιτώντας περισσότερη προσπάθεια και χρόνο.
Το μοντέλο που λειτουργεί με AI προσφέρει μια βελτιωμένη διαδικασία όπου ο χρήστης αναθέτει τις περισσότερες εργασίες στον πράκτορα AI, βελτιώνοντας πιθανώς τη συνολική εμπειρία χρήστη.
Το οικοσύστημα ψηφιακής διαφήμισης είναι πράγματι έτοιμο για σημαντική αναστάτωση λόγω του αυξανόμενου ρόλου των βοηθών τεχνητής νοημοσύνης.
Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των ευκαιριών διαφήμισης στα αποτελέσματα αναζήτησης, σε πλατφόρμες αγοράς και σε ανεξάρτητους ιστότοπους.
Για να διατηρήσουν την εμπιστοσύνη των χρηστών, οι πράκτορες AI θα πρέπει να επιμελούνται διαφημιστικό περιεχόμενο που είναι φυσικό, διακριτικό και σέβεται το απόρρητο των χρηστών.
Δύο αναμενόμενες μορφές διαφήμισης πράκτορα AI είναι:
- Διαφημίσεις βάσει ανάκτησης: Στοχευμένες διαφημίσεις που παρουσιάζονται παράλληλα με την οργανική επιμέλεια, παρόμοιες με τις σημερινές διαφημίσεις αναζήτησης.
- Ενεργές διαφημίσεις intent-generation: Εξατομικευμένες προτάσεις που βασίζονται σε δεδομένα εξουσιοδοτημένα από τον χρήστη από διάφορες πηγές.
Με αυτές τις εξελίξεις, η επιρροή των πρακτόρων τεχνητής νοημοσύνης στις καταναλωτικές δαπάνες θα αυξηθεί και οι δαπάνες για διαφημίσεις που διευκολύνονται από την τεχνητή νοημοσύνη προβλέπεται να φτάσουν τα εκπληκτικά 9 τρισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως μέχρι το έτος 2030.
Οι πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης εκτιμάται ότι θα αποσπάσουν περισσότερα από 800 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα διαμεσολάβησης από αυτή τη μαζική διαφημιστική δαπάνη.
Τώρα, ας στρέψουμε την προσοχή μας σε μια άλλη πολύτιμη εικόνα από το ιστολόγιο: Φωνητικές και φυσικές διεπαφές χρήστη (NUI).
Τα NUI με επίκεντρο τη φωνή, σε συνδυασμό με δεδομένα σε πραγματικό χρόνο από φορητές συσκευές τεχνητής νοημοσύνης, θα ανεβάσουν την εξατομίκευση στο επόμενο επίπεδο, μετατρέποντας το υλικό σε βοηθούς πρόβλεψης.
Το Voice γίνεται το νέο μέσο προφανώς.
Ωστόσο, τα wearables φωνής και τεχνητής νοημοσύνης αναμένεται να αυξήσουν αντί να αντικαταστήσουν τα smartphone, καθώς οι ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο και η ανάγκη για οπτικοακουστική ψυχαγωγία πιθανότατα θα διατηρήσουν τη ζήτηση για οθόνες.
Τέλος, ας εξετάσουμε τους πιθανούς νικητές των κατηγοριών και τις στρατηγικές πλατφόρμας που μας έφεραν οι ερευνητές του ARK.
Οι αλλαγές στο μερίδιο αγοράς μεταξύ των λειτουργικών συστημάτων υπολογιστών και φορητών υπολογιστών υποδηλώνουν ότι οι πλατφόρμες υλικού που κερδίζουν οι καταναλωτές θα χρησιμοποιούν ποικίλες στρατηγικές.
Η κάθετη ενοποίηση έχει αποδειχθεί πιο επιτυχημένη από τα μοντέλα αδειοδότησης, όπως φαίνεται από την κυριαρχία της Apple, της Google και της Microsoft όσον αφορά το μερίδιο αγοράς και τα κέρδη του οικοσυστήματος».
Καθιερωμένοι τεχνολογικοί γίγαντες όπως η Apple, η Google, η Microsoft και η Meta διαθέτουν σημαντικά πλεονεκτήματα, συμπεριλαμβανομένων των τεράστιων οικοσυστημάτων, των δυνατοτήτων δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης και των εκτεταμένων δικτύων διανομής τους.
«Με τη στρατηγική ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης, αυτές οι εταιρείες θα μπορούσαν να ενισχύσουν περαιτέρω τις τάφρους τους. Η Apple θα μπορούσε να βελτιώσει την εμπειρία των χρηστών με πιο εξατομικευμένες και διαισθητικές αλληλεπιδράσεις. Η Google θα μπορούσε να καταστήσει τις υπηρεσίες της ακόμη πιο απαραίτητες αξιοποιώντας τα δεδομένα και την τεχνογνωσία της στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης. Η Microsoft θα μπορούσε να εδραιώσει την ηγετική της θέση τόσο στις καταναλωτικές όσο και στις επιχειρηματικές αγορές, ενισχύοντας την παραγωγικότητα και τις επιχειρηματικές λύσεις με AI. Η Meta θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στην αφοσίωση και τις εμπειρίες των χρηστών σε όλες τις κοινωνικές πλατφόρμες και τα περιβάλλοντα VR με περιεχόμενο, διαφημίσεις και καθηλωτικές αλληλεπιδράσεις που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη».
Ωστόσο, το έγγραφο υπογραμμίζει επίσης τη δυνατότητα για νεοεισερχόμενους, όπως οι Humane Ai Pin και Rabbit R1, να διαταράξουν την αγορά εστιάζοντας σε καινοτομίες με επίκεντρο τον καταναλωτή που εκτείνονται πέρα από τα οικοσυστήματα των σημερινών ηγετών, προσφέροντας φιλικά προς το χρήστη σχέδια που καλύπτουν ανεκπλήρωτες ανάγκες.
Είναι πολύ συναρπαστικό να εξετάζουμε τον ρόλο των πρακτόρων τεχνητής νοημοσύνης στις αγοραστικές μας αποφάσεις και πώς αυτό μπορεί να εξελιχθεί στο εγγύς μέλλον.
Οι πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης θα μας εξοικονομήσουν χρόνο, θα παρέχουν εξατομικευμένες συστάσεις και θα διαπραγματευτούν ακόμη και καλύτερες συμφωνίες.
Λοιπόν, τι νομίζεις;
Είστε ανοιχτοί στην ιδέα των δαπανών που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη ή προτιμάτε να διατηρείτε τον έλεγχο των αγορών σας;
Είχατε θετικές ή αρνητικές εμπειρίες με αγορές με τη βοήθεια AI μέχρι στιγμής;
Πηγή: hackernoon.com