
Οι εταιρείες είναι οι νέες πόλεις-κράτη
Γι’ αυτό πρέπει να χτίσουμε καλύτερες.
Σύμφωνα με την Elle Griffin (elysian.press) οι εταιρείες έχουν εξελιχθεί σε ισχυρές οντότητες, ξεπερνώντας συχνά τα έθνη-κράτη σε πλούτο και επιρροή. Οι εταιρείες πρωτοπορούν στα εργασιακά δικαιώματα, καλύπτουν κενά που αφήνουν οι κυβερνήσεις και προωθούν την περιβαλλοντική προστασία. Λειτουργούν χωρίς σύνορα, είναι πιο ευέλικτες και αποτελεσματικές από τα έθνη-κράτη, και συχνά δημιουργούν περιβάλλοντα εργασίας που μοιάζουν με μικρές πόλεις-κράτη. Η Griffin υποστηρίζει ότι η δημιουργία καλύτερων εταιρειών είναι το κλειδί για ένα καλύτερο μέλλον, όπου οι επιχειρήσεις θα λειτουργούν ως μικρές πόλεις-κράτη που προάγουν την ευημερία των εργαζομένων και των κοινοτήτων. Επιδιώκει να δημιουργήσει ένα σχέδιο για αυτές τις βελτιωμένες εταιρείες, ώστε οι κυβερνήσεις να μπορούν να τις ενθαρρύνουν και να τις θεσπίσουν ως πρότυπο.
Η Άνοδος των Εταιρειών ως Νέες Πόλεις-Κράτη
- Γιατί θεωρούνται οι εταιρείες ως οι νέες πόλεις-κράτη;
Οι εταιρείες έχουν αποκτήσει τεράστια οικονομική δύναμη, συχνά ξεπερνώντας το ΑΕΠ ολόκληρων κρατών. Λειτουργούν χωρίς σύνορα, προσφέροντας ευκαιρίες εργασίας και μετακίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπλέον, έχουν πρωτοστατήσει στην προώθηση των εργασιακών δικαιωμάτων και στην κάλυψη κενών που αφήνουν οι κυβερνήσεις σε τομείς όπως η εκπαίδευση και η στέγαση.
- Πώς οι εταιρείες συμβάλλουν στην προώθηση των εργασιακών δικαιωμάτων και της ευημερίας των εργαζομένων;
Ιστορικά, εταιρείες όπως η Kellogg, η Ford και η General Motors έχουν εισαγάγει σημαντικές βελτιώσεις, όπως η 40ωρη εβδομάδα εργασίας, η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και οι ημέρες άδειας. Σήμερα, εταιρείες όπως η Spotify και η Lululemon πρωτοπορούν με πολιτικές όπως η εξάμηνη γονική άδεια και ο απεριόριστος χρόνος διακοπών. Αυτές οι πρακτικές συχνά υιοθετούνται αργότερα από τις κυβερνήσεις μέσω νομοθεσίας.
- Πώς οι εταιρείες καλύπτουν τις ανάγκες που δεν ικανοποιούνται από τις κυβερνήσεις;
Σε περιπτώσεις όπου η εθνική εκπαίδευση δεν είναι επαρκής, εταιρείες όπως η Walgreens και η Google παρέχουν εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση. Όταν η ιδιοκατοίκηση γίνεται ασύμφορη, εταιρείες όπως η Disney, η Meta και η Ikea προσφέρουν στέγαση στους υπαλλήλους τους. Επιπλέον, οι εταιρείες είναι συχνά πιο συμπεριληπτικές από τα έθνη, απευθυνόμενες σε ένα ευρύτερο φάσμα πελατών και εργαζομένων ανεξαρτήτως πολιτικών ή εθνικών διακρίσεων.
- Πώς οι εταιρείες επηρεάζουν τις περιβαλλοντικές πολιτικές των εθνών;
Οι εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν τις περιβαλλοντικές πολιτικές των εθνών, καθώς συχνά απαιτούν υψηλότερα περιβαλλοντικά πρότυπα πριν επενδύσουν ή μεταφέρουν τις επιχειρήσεις τους σε μια χώρα. Αυτό έχει οδηγήσει χώρες όπως η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Γερμανία να μειώσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση, να αποκαταστήσουν βιομηχανικές ζώνες και να επενδύσουν σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για να προσελκύσουν επιχειρήσεις.
- Γιατί οι εταιρείες θεωρούνται πιο ευέλικτες και αποτελεσματικές από τα έθνη-κράτη;
Οι εταιρείες είναι μικρότερες και πιο ευέλικτες από τα έθνη-κράτη, γεγονός που τους επιτρέπει να λαμβάνουν αποφάσεις γρήγορα και αποτελεσματικά. Σε μια ελεύθερη οικονομία της αγοράς, οι εταιρείες μπορούν να πειραματιστούν με νέους τρόπους επιχειρηματικής δραστηριότητας και να αντικαταστήσουν τους κακούς ηγέτες με καλύτερους. Οι εργαζόμενοι και οι πελάτες μπορούν επίσης να αλλάξουν εταιρείες πιο εύκολα από ό, τι μπορούν να αλλάξουν χώρες, γεγονός που ωθεί τις εταιρείες να αντιμετωπίζουν καλύτερα τους εργαζομένους και τους πελάτες τους.
- Με ποιους τρόπους οι εταιρικές πανεπιστημιουπόλεις (campuses) μοιάζουν με πόλεις-κράτη;
Οι εταιρικές πανεπιστημιουπόλεις, όπως αυτές της Google, μπορούν να λειτουργήσουν σαν πόλεις-κράτη, παρέχοντας δωρεάν μεταφορά, γεύματα, υγειονομική περίθαλψη, γυμναστήρια, παιδική φροντίδα και ιδιωτική ασφάλεια στους υπαλλήλους τους. Αυτές οι παροχές χρηματοδοτούνται από κέρδη και όχι από φόρους, καθιστώντας ορισμένους εργαζομένους εταιρειών καλύτερα φροντισμένους από ορισμένους πολίτες.
- Ποια είναι η άποψη σχετικά με το ρόλο των εθνών-κρατών παρά την αυξανόμενη επιρροή των εταιρειών;
Ενώ οι εταιρείες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην επίλυση παγκόσμιων προβλημάτων, τα έθνη-κράτη εξακολουθούν να είναι απαραίτητα. Οι κυβερνήσεις μπορούν να διαμορφώσουν και να δημιουργήσουν αγορές, να διορθώσουν τις αστοχίες της αγοράς, να προστατεύσουν τους πολίτες κατά τη διάρκεια της ανεργίας και να εξασφαλίσουν πρόσβαση στην εκπαίδευση, την υγειονομική περίθαλψη και τις υποδομές. Παρέχουν επίσης δημόσιες υπηρεσίες, όπως πάρκα, βιβλιοθήκες και εθνικά πάρκα.
- Πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε καλύτερες εταιρείες για ένα καλύτερο μέλλον;
Για να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο μέλλον, πρέπει να δημιουργήσουμε καλύτερες εταιρείες που να πρωτοστατούν στα δικαιώματα των εργαζομένων, στην προστασία του περιβάλλοντος και στη χρήση των κερδών προς όφελος των κοινοτήτων μας. Μπορούμε να δημιουργήσουμε συνεταιρισμούς, εταιρείες που ανήκουν στους εργαζομένους και εταιρείες που βασίζονται στην επιμέλεια. Δημιουργώντας εκατομμύρια μικροσκοπικές πόλεις-κράτη που λειτουργούν σταδιακά καλύτερα για όλους μας, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο μέλλον.
Ποιο είναι το επιχείρημα του συγγραφέα σχετικά με τον ρόλο των εταιρειών έναντι των εθνών-κρατών;
Η συγγραφέας υποστηρίζει ότι οι εταιρείες γίνονται όλο και πιο σημαντικές και μπορούν να θεωρηθούν ως τα νέα κράτη-πόλεις. Οι εταιρείες είναι πιο ευέλικτες, αποτελεσματικές και λιγότερο πολωμένες από τα έθνη-κράτη. Μπορούν να βελτιώσουν τη ζωή μας, να πρωτοπορήσουν στα εργασιακά δικαιώματα, να καλύψουν τα κενά όπου αποτυγχάνουν οι κυβερνήσεις και να προστατεύσουν το περιβάλλον.
Ακολουθούν ορισμένα βασικά σημεία του επιχειρήματος της συγγραφέως:
- Οι εταιρείες είναι πλουσιότερες από τα έθνη-κράτη. Ορισμένες εταιρείες έχουν κεφαλαιοποίηση αγοράς μεγαλύτερη από το ΑΕΠ πολλών χωρών.
- Οι εταιρείες δεν έχουν σύνορα. Οι πολυεθνικές εταιρείες λειτουργούν σε όλο τον κόσμο και μπορούν εύκολα να μετακινούν τους υπαλλήλους τους μεταξύ χωρών.
- Οι εταιρείες έχουν πρωτοπορήσει στα εργασιακά δικαιώματα. Έχουν εισαγάγει την 40ωρη εβδομάδα εργασίας, την υγειονομική περίθαλψη, τις ημέρες διακοπών και την γονική άδεια.
- Οι εταιρείες καλύπτουν τα κενά όπου αποτυγχάνουν οι κυβερνήσεις. Παρέχουν εκπαίδευση, στέγαση και άλλες υπηρεσίες στους εργαζομένους τους.
- Οι εταιρείες είναι πιο συμπεριληπτικές από τα έθνη. Απασχολούν ανθρώπους από διαφορετικές εθνικότητες και πολιτικές πεποιθήσεις.
- Οι εταιρείες βελτιώνουν τη ζωή μας. Παρέχουν τροφή, στέγη, μεταφορές, επικοινωνίες, υγειονομική περίθαλψη και άλλες βασικές υπηρεσίες.
- Οι εταιρείες αναγκάζουν τις χώρες να προστατεύσουν το περιβάλλον. Οι χώρες που δεν προστατεύουν το περιβάλλον δεν θα μπορέσουν να προσελκύσουν επιχειρήσεις.
- Οι εταιρείες είναι πιο ευέλικτες και αποτελεσματικές από τα έθνη-κράτη. Μπορούν να λαμβάνουν αποφάσεις γρήγορα και να προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.
- Οι εταιρείες μπορούν να δημιουργήσουν ένα καλύτερο μέλλον. Μπορούν να καινοτομήσουν και να κάνουν καλό στον κόσμο.
Η συγγραφέας πιστεύει ότι πρέπει να δημιουργήσουμε καλύτερες εταιρείες που να πρωταγωνιστούν στα εργασιακά δικαιώματα και την προστασία του περιβάλλοντος, και να χρησιμοποιούν τα κέρδη τους για το όφελος των κοινοτήτων τους. Εάν δημιουργήσουμε περισσότερες εταιρείες σαν αυτές, μπορούμε να προστατεύσουμε τη δημοκρατία, να υπερασπιστούμε τα δικαιώματα των εργαζομένων και να εξασφαλίσουμε την ανθρώπινη ευημερία, ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει με τα έθνη-κράτη μας.
Πώς πρωτοπορούν οι εταιρείες στα εργασιακά δικαιώματα;
Οι εταιρείες έχουν πρωτοπορήσει στα εργασιακά δικαιώματα. Οι εταιρείες Kellogg και Ford διέδωσαν την 40ωρη εβδομάδα εργασίας και η Panasonic την εισήγαγε στην Ιαπωνία. Εταιρείες όπως η General Motors πρωτοστάτησαν στην υγειονομική περίθαλψη για τους εργαζομένους και εταιρείες όπως η Dell, η HSBC και η Bank of America εισήγαγαν τα «Σαββατοκύριακα» και τις «ημέρες διακοπών» στην Ινδία. Εταιρείες όπως η Spotify και η Lululemon πρωτοπορούν στην εξάμηνη γονική άδεια για μητέρες και πατέρες, καθώς και απεριόριστο χρόνο διακοπών. Εταιρείες όπως η Microsoft Japan, η Kickstarter και η Buffer πειραματίζονται με την τετραήμερη εβδομάδα εργασίας. Η Costco αύξησε πρόσφατα τον κατώτατο μισθό της στα 30 δολάρια.
Οι νόμοι που δημιουργούν την 40ωρη εβδομάδα εργασίας, τον χρόνο διακοπών και την άδεια μητρότητας θεσπίστηκαν μόνο αφού οι εταιρείες τα έκαναν επιτυχημένα. Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση των ΗΠΑ εξακολουθεί να μην επιβάλλει τον χρόνο διακοπών και την άδεια μητρότητας, παρόλο που πολλές εταιρείες το κάνουν. Οι ανεξάρτητοι εργολάβοι και οι εργαζόμενοι σε gig δεν θεωρούνται ακόμη υπάλληλοι από την ομοσπονδιακή νομοθεσία των ΗΠΑ και είναι επιλέξιμοι για παροχές μόνο εάν εργάζονται 30 ώρες την εβδομάδα ή περισσότερο. Μόλις άλλαξε ένας νόμος στη Γιούτα που επέτρεπε στην ανεξάρτητη και συμβατική εργασία να υποβάλει αίτηση για παροχές, η Lyft και η Target άρχισαν να εκτελούν πιλοτικά προγράμματα στην πολιτεία. Οι οδηγοί της Lyft μπορούν πλέον να λαμβάνουν το 7% των τριμηνιαίων κερδών τους σε ένα ευέλικτο ταμείο παροχών και η DoorDash εκτελεί τώρα ένα παρόμοιο πιλοτικό πρόγραμμα στην Πενσυλβάνια με τους εργαζόμενους να κερδίζουν 4%.
Γιατί οι εταιρείες είναι πιο περιεκτικές από τα έθνη;
Οι εταιρείες είναι συχνά πιο περιεκτικές από τα έθνη επειδή πρέπει να ενεργούν προς το συμφέρον των πελατών τους. Μια εμπορική επιχείρηση θα προσπαθήσει να πουλήσει σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους, αποφεύγοντας να αποξενώσει πιθανούς πελάτες μέσω του αποκλεισμού. Στα κεντρικά γραφεία των εταιρειών, μπορεί κανείς να βρει ένα ευρύ φάσμα ανθρώπων που εργάζονται μαζί ανεξάρτητα από τις πολιτικές πεποιθήσεις ή την εθνικότητα. Για παράδειγμα, σε ένα γραφείο της McKinsey, Βόσνιοι και Σέρβοι μπορεί να εργάζονται μαζί χωρίς να το πολυσκέφτονται. Στο Ντουμπάι, στα γραφεία των PwC, Facebook, Twitter ή LinkedIn, μπορεί κανείς να συναντήσει Αιγύπτιους, Ισραηλινούς, Παλαιστίνιους, Ιορδανούς, Σαουδάραβες και Ιρανούς. Οι προκαταλήψεις και οι διακρίσεις που μπορεί να υπάρχουν στις χώρες ή τις κοινωνίες τους τείνουν να εξαφανίζονται στο περιβάλλον του γραφείου. Σε αντίθεση με τα έθνη, οι εταιρείες ανταγωνίζονται για τους πελάτες, γεγονός που τις κάνει πιο περιεκτικές.
Πώς ωφελούν οι εταιρείες τους εργαζομένους περισσότερο από τα έθνη;
Οι εταιρείες συχνά ωφελούν τους εργαζομένους περισσότερο από τα έθνη με διάφορους τρόπους:
- Εργασιακά δικαιώματα: Οι εταιρείες έχουν πρωτοστατήσει στην καθιέρωση εργασιακών δικαιωμάτων, όπως η 40ωρη εβδομάδα εργασίας. Εταιρείες όπως η Kellogg και η Ford διέδωσαν την 40ωρη εβδομάδα εργασίας, ενώ η Panasonic την εισήγαγε στην Ιαπωνία. Επίσης, εταιρείες όπως η General Motors πρωτοστάτησαν στην παροχή υγειονομικής περίθαλψης στους εργαζομένους. Επιπλέον, εταιρείες όπως η Dell, η HSBC και η Bank of America εισήγαγαν τα «Σαββατοκύριακα» και τις «ημέρες διακοπών» στην Ινδία. Σήμερα, εταιρείες όπως η Spotify και η Lululemon πρωτοπορούν στην παροχή εξάμηνης γονικής άδειας για μητέρες και πατέρες, καθώς και απεριόριστου χρόνου διακοπών. Επιπλέον, εταιρείες όπως η Microsoft Japan, η Kickstarter και η Buffer πειραματίζονται με την τετραήμερη εβδομάδα εργασίας.
- Κάλυψη κενών: Οι εταιρείες συχνά καλύπτουν τα κενά όπου οι κυβερνήσεις αποτυγχάνουν. Για παράδειγμα, όταν η εθνική εκπαίδευση δεν είναι αρκετά καλή, εταιρείες όπως η Walgreens έχουν αναλάβει να εκπαιδεύσουν τους φαρμακοποιούς τους. Επίσης, εταιρείες τεχνολογίας όπως η Google παρείχαν εκπαιδευτικά προγράμματα κωδικοποίησης σε απόφοιτους λυκείου. Επιπλέον, λόγω της ανάγκης για περισσότερους εργαζομένους στην τεχνολογία, η Google παρείχε τεχνική εκπαίδευση σε περισσότερα από 5 εκατομμύρια άτομα στην Αφρική. Καθώς η ιδιοκτησία σπιτιού γίνεται πιο ακριβή, οι εταιρείες έχουν αναγκαστεί να παρέχουν στέγαση. Η Disney παρέχει στέγαση για τους εργαζόμενους στα θεματικά πάρκα της, ενώ η Meta και η SpaceX χτίζουν οικιστικές κοινότητες για τους εργαζομένους τους στο Τέξας. Η Vail χτίζει επίσης στέγαση για το προσωπικό της στον τομέα της φιλοξενίας στις πόλεις Park City, Vail και Whistler. Επιπλέον, η Ikea και η Marriott χτίζουν στέγαση για τους εργαζομένους τους, προκειμένου να προσελκύσουν ταλέντα στις τοποθεσίες τους σε όλη την Ευρώπη.
- Συμπεριληπτικότητα: Οι εταιρείες είναι συχνά πιο συμπεριληπτικές από τα έθνη. Σε ένα γραφείο της McKinsey, μπορεί κανείς να βρει Βόσνιους και Σέρβους να εργάζονται μαζί χωρίς να το πολυσκέφτονται. Στο Ντουμπάι, στα γραφεία των PwC, Facebook, Twitter ή LinkedIn, μπορεί κανείς να συναντήσει Αιγύπτιους, Ισραηλινούς, Παλαιστίνιους, Ιορδανούς, Σαουδάραβες και Ιρανούς. Οι προκαταλήψεις και οι διακρίσεις που μπορεί να υπάρχουν στις χώρες ή τις κοινωνίες τους τείνουν να εξαφανίζονται στο περιβάλλον του γραφείου.
- Παροχές και ανέσεις: Οι εταιρείες, ειδικά αυτές με campus όπως η Google, παρέχουν στους εργαζομένους τους δωρεάν μεταφορά, γεύματα, ιατρική περίθαλψη, γυμναστήρια, παιδικούς σταθμούς και χώρους αναψυχής.
- Ευελιξία και αποτελεσματικότητα: Οι εταιρείες είναι πιο ευέλικτες και αποτελεσματικές από τα έθνη, καθώς μπορούν να λαμβάνουν αποφάσεις γρήγορα και να προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Επίσης, οι κακοί ηγέτες στις εταιρείες απολύονται για κακή διαχείριση, ενώ οι δυσαρεστημένοι εργαζόμενοι μπορούν να εγκαταλείψουν τις εταιρείες πιο εύκολα από ό,τι οι δυσαρεστημένοι πολίτες μπορούν να εγκαταλείψουν τη χώρα τους.
Πώς ωφελούν οι εταιρείες τους πελάτες περισσότερο από τα έθνη;
Οι εταιρείες είναι συχνά πιο περιεκτικές από τα έθνη, πράγμα που σημαίνει ότι οι εταιρείες ωφελούν περισσότερο τους πελάτες από τα έθνη. Δεδομένου ότι οι εταιρείες πρέπει να ενεργούν προς το συμφέρον των πελατών τους, προσπαθούν να πουλήσουν σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους, αποφεύγοντας να αποξενώσουν πιθανούς πελάτες μέσω του αποκλεισμού. Μια εμπορική επιχείρηση δεν θα απέκλειε κανέναν πιθανό πελάτη, σε αντίθεση με μια μικρή επιχείρηση που μπορεί να αρνηθεί να πουλήσει σε μια συγκεκριμένη ομάδα. Οι εταιρείες ανταγωνίζονται για τους πελάτες, γεγονός που τις κάνει πιο περιεκτικές.
Πώς βελτίωσαν οι εταιρείες την προστασία του περιβάλλοντος;
Οι εταιρείες συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος, ακόμη και αναγκάζοντας τα έθνη να λάβουν μέτρα για την προστασία του. Εάν οι χώρες δεν προστατεύουν το περιβάλλον, οι εταιρείες δεν θα μετακομίσουν εκεί. Για να προσελκύσουν επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας και πράσινες επιχειρήσεις, η Κίνα μείωσε σημαντικά την ατμοσφαιρική ρύπανση στη Σενζέν και σε τμήματα του Πεκίνου. Η Νότια Κορέα αποκατέστησε τις βιομηχανικές ζώνες και τους έντονα μολυσμένους ποταμούς για να προσελκύσει ταλέντα για τις εταιρείες τους. Η Γερμανία καθάρισε επιθετικά τη βιομηχανική ρύπανση και επένδυσε σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, να γίνει ηγέτης στην αλλαγή του κλίματος και να μειώσει την εξάρτησή της από το ξένο πετρέλαιο. Η Κόστα Ρίκα ανέστρεψε την αποδάσωση, καθάρισε τις πλωτές οδούς της και μεταπήδησε σχεδόν εξ ολοκλήρου σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για να προωθήσει τον εαυτό της ως κόμβο για βιώσιμες επιχειρήσεις και οικοτουρισμό.
Πώς οι εταιρείες καλύπτουν κενά που αποτυγχάνουν οι κυβερνήσεις;
Οι εταιρείες συχνά καλύπτουν τα κενά όπου αποτυγχάνουν οι κυβερνήσεις. Όταν η εθνική εκπαίδευση δεν είναι αρκετά καλή, εταιρείες όπως η Walgreens έχουν αναλάβει να εκπαιδεύσουν τους τεχνικούς φαρμακείων τους. Οι εταιρείες τεχνολογίας όπως η Google παρείχαν εκπαιδευτικά προγράμματα κωδικοποίησης σε απόφοιτους λυκείου. Λόγω της ανάγκης για περισσότερους εργαζομένους στην τεχνολογία, η Google παρείχε τεχνική εκπαίδευση σε περισσότερα από 5 εκατομμύρια άτομα στην Αφρική. Καθώς η ιδιοκτησία σπιτιού γίνεται πιο ακριβή, οι εταιρείες έχουν αναγκαστεί να παρέχουν στέγαση. Η Disney παρέχει στέγαση για τους εργαζομένους στα θεματικά πάρκα της, ενώ η Meta και η SpaceX χτίζουν οικιστικές κοινότητες για τους εργαζομένους τους στο Τέξας. Η Vail χτίζει επίσης στέγαση για το προσωπικό της στον τομέα της φιλοξενίας στις πόλεις Park City, Vail και Whistler. Επιπλέον, η Ikea και η Marriott χτίζουν στέγαση για τους εργαζομένους τους, προκειμένου να προσελκύσουν ταλέντα στις τοποθεσίες τους σε όλη την Ευρώπη.
Πώς οι εταιρείες είναι πιο αποτελεσματικές από τα έθνη;
Οι εταιρείες είναι πιο αποτελεσματικές από τα έθνη με διάφορους τρόπους:
- Μικρότερες και πιο ευέλικτες: Οι εταιρείες είναι μικρότερες και πιο ευέλικτες από τα έθνη. Υπάρχουν εκατομμύρια εταιρείες με λίγες εκατοντάδες ή χιλιάδες υπαλλήλους, ενώ υπάρχουν περίπου 200 χώρες, καθεμία με εκατομμύρια πολίτες.
- Λήψη αποφάσεων: Οι εταιρείες είναι πιο αποτελεσματικές και λιγότερο πολωμένες από τις χώρες. Οι εταιρείες μπορούν να λαμβάνουν μεγάλες αποφάσεις σχετικά γρήγορα και με μικρή φανφάρα.
- Ανταγωνισμός: Επειδή υπάρχουν τόσες πολλές εταιρείες για να διαλέξετε, οι εταιρείες ανταγωνίζονται για τους εργαζόμενους, γεγονός που τις κάνει να τους φέρονται καλύτερα, και ανταγωνίζονται για τους πελάτες, γεγονός που τις κάνει πιο περιεκτικές.
- Υπευθυνότητα: Οι κακοί ηγέτες στις εταιρείες αποτυγχάνουν και αντικαθίστανται από καλύτερους, ενώ οι δυσαρεστημένοι εργαζόμενοι μπορούν να εγκαταλείψουν τις εταιρείες πιο εύκολα από ό,τι οι δυσαρεστημένοι πολίτες μπορούν να εγκαταλείψουν τη χώρα τους. Οι εταιρείες αναπτύσσονται και καταρρέουν με βάση τις καλές και κακές αποφάσεις, και οι κακοί ηγέτες απολύονται για κακή διαχείριση.
Ποιος ο ρόλος των εθνών έναντι των εταιρειών;
Τα έθνη διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο παράλληλα με τις εταιρείες. Οι κυβερνήσεις μπορούν να διαμορφώσουν και να δημιουργήσουν αγορές καθώς και να διορθώσουν τις αποτυχίες της αγοράς. Μπορούν να προστατεύσουν τους πολίτες σε περιόδους ανεργίας και να διασφαλίσουν ότι όλοι οι πολίτες, ανεξάρτητα από την εργασιακή τους κατάσταση, έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση, την υγειονομική περίθαλψη και τις υποδομές. Παρέχουν δημόσιες υπηρεσίες όπως πάρκα, βιβλιοθήκες και εθνικά πάρκα.
Επιπλέον, τα έθνη παρέχουν μια σημαντική βάση. Ενώ οι εταιρείες είναι πιο ευέλικτες, τα έθνη μπορούν να δημιουργήσουν μια βάση πάνω στην οποία μπορούν να ευδοκιμήσουν οι εταιρείες.