
Παγκόσμια δέσμευση της Ναυτιλιακής Βιομηχανίας για την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα
Στο πλαίσιο της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή που πραγματοποιήθηκε στη Βαρσοβία, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS) παρουσίασε την στρατηγική δέσμευση της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας για τα οικονομικά δεδομένα από τον περιορισμό της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Οι περαιτέρω προσπάθειες της Ναυτιλιακής βιομηχανίας να βελτιωθεί η αποδοτικότητα των καυσίμων και να μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία – τα οποία μεταφέρουν περίπου το 90 % του παγκόσμιου εμπορίου – είναι ήδη ένα θέμα κοινού συμφέροντος.
Το International Chamber of Shipping (ICS), η κύρια διεθνής εμπορική ένωση των εφοπλιστών, εξήγησε ότι τα καύσιμα είναι το μεγαλύτερο μεταβλητό κόστος λειτουργίας του κλάδου της ναυτιλίας .
Μόνο κατά τα τελευταία 5 χρόνια, οι τιμές των καυσίμων έχουν αυξηθεί κατά περίπου 300 % , και αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω κατά 50 % -100 % , λόγω της επικείμενης μετάβασης σε καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, που σύντομα θα απαιτούνται για τα περισσότερα πλοία από τους αυστηρούς θαλάσσιους κανόνες της Διεθνούς Ναυτιλιακής Οργάνωσης (ΙΜΟ).
«Οι δαπάνες καυσίμων για ένα τυπικό πλοίο που μετέφερε σιδηρομετάλλευμα είναι ήδη περίπου 3 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ ετησίως .
Για την τελευταία γενιά των μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι ήδη 30.000.000 δολάρια το χρόνο», δήλωσε ο Διευθυντής Εξωτερικών Σχέσεων του ICS, Simon Bennett .
«Το υψηλό κόστος των καυσίμων σημαίνει ότι οι δυνάμεις της αγοράς παρέχουν ήδη στους εφοπλιστές κάθε κίνητρο που χρειάζονται για να συνεχίσουν τη βελτίωση της αποδοτικότητας των καυσίμων τους και να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Διαφορετικά, οι ναυτιλιακές εταιρείες απλά δεν θα επιβιώσουν».
Με την πλήρη υποστήριξη της Ναυτιλιακής Βιομηχανίας, η παγκόσμια έναρξη ισχύος, από τον Ιανουάριο του 2013, των τροποποιήσεων της Σύμβασης IMO MARPOL, καθιστά την Ναυτιλία τον πρώτο βιομηχανικό τομέα που αναλαμβάνει μια παγκόσμια δέσμευση για το καθεστώς μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
«Εκτός από τους νέους κανονισμούς του ΙΜΟ που αφορούν τη βελτίωση της αποδοτικότητας των νέων σχεδίων στα πλοία, η υποχρεωτική εφαρμογή των διοικητικών Σχεδίων Διαχείρισης Ενέργειας Πλοίων, παρέχει μια επιπλέον ώθηση στα μέτρα αποδοτικότητας καυσίμων που λαμβάνονται ήδη από ένα μεγάλο μέρος της βιομηχανίας», δήλωσε ο κος Bennett . Αυτό περιλαμβάνει μέτρα όπως η λειτουργία των πλοίων σε χαμηλότερες ταχύτητες καθώς και την ισορροπία προσαρμογής ( το υπόλοιπο του βάρους, που επηρεάζει τον τρόπο λειτουργίας των πλοίων όταν κινούνται μέσα στο νερό ).
Ο κλάδος της ναυτιλίας παραμένει προσηλωμένος στη δεσμευτική συνεργασία με τις κυβερνήσεις, στο πλαίσιο της Διεθνούς Ναυτιλιακής Οργάνωσης, κάτι που βοηθάει στην επίτευξη περαιτέρω μέτρων για τη βελτίωση της αποδοτικότητας των καυσίμων από τα πλοία.
Η άμεση εστίαση στο πλαίσιο της Διεθνούς Ναυτιλιακής Οργάνωσης, εν αναμονή της ολοκλήρωσης της αντικατάστασης του Πρωτοκόλλου του Κιότο το 2015 , αφορά την ανάπτυξη ενός υποχρεωτικού συστήματος για την παρακολούθηση και την υποβολή εκθέσεων σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από κάθε μεμονωμένο πλοίο στον παγκόσμιο εμπορικό στόλο .
Αυτό υποστηρίζεται πλήρως από την Ναυτιλιακή Βιομηχανία και είναι κάτι για το οποίο το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο είναι έτοιμο να κάνει μια λεπτομερή ανάλυση στη Διεθνή Ναυτιλιακή Οργάνωση, όσον αφορά μια πιθανή μελλοντική πορεία που θα μπορούσε να είναι αποδεκτή από όλα τα έθνη, τόσο στις αναπτυγμένες όσο και στις αναδυόμενες οικονομίες.
INFO
Πρόσθετες πληροφορίες για τη ναυτιλία, το παγκόσμιο εμπόριο, και τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μπορούν να βρεθούν εδώ:
http://www.ics-shipping.org/free-resources/environmental-protection