
Περιφέρεια Αττικής και Οδική Ασφάλεια. Μια πρώτη αλλά αποκαλυπτική συζήτηση
Έχουμε επισημάνει σημαντικά προβλήματα που αφορούν την Οδική Ασφάλεια στην Περιφέρεια Αττικής (τελευταία αναφορά μας στις 1/2/2024, σχετικό: ΕΔΩ)
Στις 26 Απριλίου 2024 στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ειδικής Λογοδοσίας ο Ευάγγελος Αλμπάνης, Περιφερειακός Σύμβουλος με την παράταξη «Αττική Ανεξάρτητη Αυτοδιοίκηση» (επικεφαλής Γιάννης Σγουρός): έθεσε το θέμα “ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ” ρωτώντας ποιο είναι το σχέδιο 5ετίας της Διοίκησης για τα:
- Ηλεκτρονικά μέσα παρακολούθησης παραβάσεων του Κ.Ο.Κ.
- Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας. Αριθμός 1544.
- Πρότυπες διαβάσεις.
- Πεζογέφυρες.
- Ηλεκτροφωτισμός – φανάρια.
- Λεωφόρος Πόρτο Ράφτη (πληθώρα τροχαίων δυστυχημάτων τα τελευταία χρόνια).
- Παραλιακή λεωφόρος από Βάρκιζα έως Σούνιο.
Ο Περιφερειάρχης δεσμεύτηκε ότι θα απαντήσει γραπτώς λόγω της μεγάλης έκτασης του θέματος.
Στις 22 Μαΐου 2024 έγινε γνωστό πως το Ελεγκτικό Συνέδριο ακύρωσε λόγω υπερκοστολόγισης διαγωνισμό που είχε προκηρύξει η Περιφέρεια Αττικής για την προμήθεια 388 καμερών καταγραφής παραβίασης του κόκκινου σηματοδότη με ορατό το ενδεχόμενο να χαθούν τα χρήματα που επρόκειτο να δοθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η τοποθέτηση καμερών μετατίθεται στο άγνωστο μέλλον.
Στις 27 Ιουνίου 2024 στην 3η Συνεδρίαση Ειδικής Λογοδοσίας του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής συζητήθηκε τελικά το θέμα που είχε θέσει ο Ευαγγ. Αλμπάνης, απάντησε ο Περιφερειάρχης Ν. Χαρδαλιάς ενώ παρενέβη και ο Γ. Σγουρός. Γραπτή απάντηση σ όλα τα θέματα που τέθηκαν δόθηκε από τη Γενική Δ/νση Αναπτυξιακού Προγ/σμου, Έργων & Υποδομών. Εντύπωση προκαλεί η απάντηση σε σχέση με την ακύρωση από το Ε. Συνέδριο του διαγωνισμού για τις κάμερες όπου αναφέρεται πως: «Για τη σύμβαση έχουν προκύψει εμπλοκές με το Ελεγκτικό Συνέδριο το οποίο κωλύει την υπογραφή της σύμβασης. Η Περιφέρεια Αττικής άσκησε προσφυγή ανάκλησης κατά της πράξης του Ελεγκτικού Συνεδρίου που κωλύει την υπογραφή της σύμβασης». Ολόκληρη η απάντηση εδώ: Δράσεις Οδικής Ασφάλειας για Π.Σ.
Έχει ενδιαφέρον όλη η συζήτηση που αναδεικνύει όλα τα αδιέξοδα που αντιμετωπίζουν οι Περιφερειακές Αρχές (εκείνες που ενδιαφέρονται για την επίλυση των τεράστιων προβλημάτων που υποσκάπτουν την Οδική Ασφάλεια).
Εντύπωση προκαλεί η διαπίστωση που προκύπτει από τη συζήτηση πως προφανώς ο Ν. Χαρδαλιάς όταν ανακοίνωνε την υποψηφιότητα του προφανώς δεν γνώριζε τα τεράστια προβλήματα (χρηματοδότησης και όχι μόνο) που υπάρχουν στον τομέα οδική ασφάλεια. Ενδεικτική είναι η αναφορά του στο θέμα συντήρηση Γεφυρών: «πριν ένα χρόνο η κυβέρνηση πέρασε νόμο που έδωσε την αρμοδιότητά συντήρησης για 108 γέφυρες που υπάρχουν στην περιφέρεια αλλά ακόμα συζητείται η εκχώρηση των πόρων. Γινόμαστε ο αυτοφωρακιας της κυβέρνησης παιδιά αν γίνει κάτι βγείτε εσείς μπροστά… Είμαστε σε συνεννόηση όλοι οι περιφερειάρχες για να αλλάξει»
Παρακολουθήστε το διαφωτιστικό βίντεο της συζήτησης (τα πρώτα 27 λεπτά):
Ο πρώην Περιφερειάρχης Γ. Σγουρός παρεμβαίνοντας επεσήμανε ότι αποδοχή από την Περιφέρεια της αρμοδιότητας της οδικής ασφάλειας (απόφαση Βορίδη 2012) αποτέλεσε στρατηγικό λάθος. Εγώ δεν την δέχτηκα, αλλά την δέχτηκαν μετα απο μένα . Ενώ μέχρι τότε το υπουργείο Μεταφορών ξόδευε 80 εκατομμύρια το χρόνο μετέφερε την αρμοδιότητα στην Περιφέρεια δίνοντας 45 εκατομμύρια για 4 χρόνια…
Δυστυχώς παρότι στη συζήτηση τέθηκαν πολύ ουσιαστικά θέματα, δεν μπορεί κανείς να είναι αισιόδοξος πως η υπάρχουσα κατάσταση μπορεί να αλλάξει σημαντικά. Σημαντικό είναι πάντως να υπάρξει συνέχεια και να συγκροτηθεί μια ομάδα πίεσης που θα επαναφέρει συστηματικά και δυναμικά το θέμα. Τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουν δυστυχώς όλες οι Περιφέρειες αλλά και οι Δήμοι.