
Προσλάβετε ανθρώπους μεγαλύτερους από εσάς για να δημιουργήσετε μια εταιρεία γίγαντων
Μερικοί γίγαντες σε διάφορες μορφές, σχήματα, μεγέθη. Υπάρχει ο Jolly Green Giant, υπάρχουν οι New York Giants. Ο Jack and the Beanstalk Giant. Γκοτζίλα. Αντρέ ο Γίγαντας. San Francisco Giants. Γιγαντιαία ποδήλατα. Γιγαντιαία καταστήματα τροφίμων.
Οι εταιρείες που βιώνουν τεράστια ανάπτυξη έχουν συχνά μερικούς κοινούς παρονομαστές, ένας από τους οποίους είναι η καλλιέργεια μιας κουλτούρας ενδυνάμωσης, αυτονομίας και σθένους – μια κουλτούρα στην οποία οι διευθυντές και τα στελέχη ενθαρρύνονται να προσλαμβάνουν ανθρώπους καλύτερους από αυτούς.
Σύντομο και γλυκό, ένα από τα διαμάντια του ιδιοφυούς David Ogilvy:
Όταν διοριστείτε επικεφαλής ενός γραφείου στην αλυσίδα Ogilvy & Mather, σας στέλνω μια από αυτές τις Ρώσικες κούκλες. Μέσα στο μικρότερο θα βρείτε αυτό το μήνυμα: «Αν ο καθένας μας προσλάβει ανθρώπους που είναι μικρότεροι από εμάς, θα γίνουμε μια παρέα νάνων, αλλά αν ο καθένας μας προσλάβει άτομα που είναι μεγαλύτερα από εμάς, η Ogilvy & Mather θα γίνουν μια παρέα γιγάντων».
Ο φόβος σπάνια οδηγεί σε θετικά αποτελέσματα εντός των εταιρειών, ειδικά σε περιόδους ταραχών, όπως συγχώνευση, εξαγορά ή ενοποίηση. Αυτό που προσπαθούσε να μας διδάξει ο Ogilvy με την ταπεινή ένθετη κούκλα matryoshka , ήταν ότι οι αναπτυσσόμενοι άνθρωποι δεν συμβαίνουν, δεν είναι τυχαίο, και το αν ο οργανισμός μεγαλώνει ή μαραίνεται είναι συνάρτηση της ικανότητας της ηγεσίας του να καλλιεργεί, να παρακινεί, να δίνει κίνητρα και να εναρμονίζεται.
Το Shadow of the Leader είναι ένας πραγματικός παράγοντας και η οργανωτική κουλτούρα, σύμφωνα με σπουδαίους όπως ο Peter Drucker (“Culture eats στρατηγική για πρωινό”), Jack Welch (“Culture trumps Strategy”), Lee Iacocca (Lead, Follow or Get Out of the Way) και άλλα, μπορούν να αξιοποιήσουν ή να υπονομεύσουν τα καλύτερα επιδιωκόμενα στρατηγικά σχέδια, νέες τεχνολογίες ή διαχειριστές υψηλού επιπέδου.
Το πλέγμα της ανάπτυξης των επόμενων επιπέδων διευθυντικών στελεχών είναι ένας συνδυασμός ενδυνάμωσης, πρόκλησης, ευκαιριών, αλλά κυρίως, χρήσης της εκτέλεσης ως εργαλείου για τη δημιουργία αποτελεσμάτων και την παρακίνηση των ανθρώπων. Οι οργανισμοί συχνά αποτυγχάνουν όταν οι ηγέτες, οι ιδιοκτήτες ή οι διευθυντές τους σταματούν να χρησιμοποιούν εργαλεία και αρχίζουν να είναι αυτοί.
Το αστείο με τους γίγαντες είναι ότι είναι δύσκολο να κινηθούν. Στο Gulliver’s Travels, οι Λιλιπούτειοι θεωρούν πρόκληση να μετακινήσουν τον πεσμένο γίγαντα, μέχρι να αποφασίσουν όλοι να τραβήξουν προς την ίδια κατεύθυνση. Αυτό δεν μπορεί να συμβεί χωρίς πειστική εκτέλεση διαχείρισης και σαφείς οδηγίες. Ελλείψει του φόβου του ανταγωνισμού στο χώρο εργασίας, οι εργαζόμενοι πρέπει να καταλάβουν ότι είναι περισσότερο μαζί παρά μόνοι. Ένα από τα μαργαριτάρια της σοφίας που άκουσα μεγαλώνοντας ήταν, καλύτερα να φάμε μαζί παρά να λιμοκτονήσουμε μόνοι.
Στο Gulliver’s Travels, οι Λιλιπούτειοι θεωρούν πρόκληση να μετακινήσουν τον πεσμένο γίγαντα, μέχρι να αποφασίσουν όλοι να τραβήξουν προς την ίδια κατεύθυνση.
Η ομαδική ανθρώπινη συμπεριφορά είναι συναρπαστική και υπάρχουν πολλοί ειδικοί ανθρώπινου δυναμικού που το γνωρίζουν καλύτερα – αυτό που γνωρίζουμε στην εταιρεία μας είναι πώς να μεγιστοποιήσουμε τις δομές εργασίας για τη διαχείριση οργανισμών. Το Shadow of the Leader μελετήθηκε για πρώτη φορά σε επιχειρηματικούς οργανισμούς και σχολιάστηκε στη διδακτορική διατριβή του Larry Senn το 1970. Η διατριβή του Senn ήταν η πρώτη συστηματική μελέτη της έννοιας της εταιρικής κουλτούρας και το κεντρικό της εύρημα ήταν ότι οι οργανισμοί γίνονται σκιές των ηγετών τους. Διαδόθηκε σε εργαστήρια ηγεσίας και ομιλίες στα μέσα της δεκαετίας του 1970, όταν ο Larry Senn ίδρυσε την Senn-Delaney Leadership για να συνεργαστεί με κορυφαίους ηγέτες και τις ομάδες τους για να διαμορφώσει την οργανωτική κουλτούρα.
Λοιπόν, ποια είναι η κουλτούρα του οργανισμού στον οποίο εργάζεστε και πώς αναπτύσσει τους ηγέτες του;
Συνιστάται να διαβάσετε εδώ, εκτός από οτιδήποτε από τον David Ogilvy, τον Jim Collins ή τον Tom Peters, είναι In the Eye of the Storm: Re engineering Corporate Culture των John Childress και Larry Senn, Winning Teams – Winning Cultures των Larry Senn και Jim Hart, Το Traction του Gino Wickman και το λαμπρό Reengineering the Corporation των Hammer and Champy.
___________________
Πηγές: WikiPedia, Ogilvy & Mather, “When Advertising Tried Harder” και Winning Cultures των Larry Senn και Jim Hart.
Πηγή: linkedin.com