Πώς πάνε τα παιδιά;
Η «γενιά C», η γενιά του COVID, μεγαλώνει εν μέσω εξαιρετικών προκλήσεων που θα μπορούσαν να διαμορφώσουν την υγεία, την ανάπτυξη και την ευημερία τους για χρόνια. Όμως δεν υπάρχει ολοκληρωμένο σύστημα για τη μέτρηση της σωματικής υγείας, της ψυχικής υγείας και της κοινωνικής και γνωστικής τους ανάπτυξης.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ερευνητές από το RAND, το UCLA και το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια ανέπτυξαν το “GDP2” ή το ακαθάριστο αναπτυξιακό δυναμικό . Σε αντίθεση με το ΑΕΠ (ακαθάριστο εγχώριο προϊόν), το ΑΕΠ2 στοχεύει στη μέτρηση του ανθρώπινου δυναμικού, αντί να εστιάζει αποκλειστικά στην οικονομική παραγωγή.
Το GDP2 λαμβάνει υπόψη την ικανότητα των ανθρώπων να καλύπτουν βασικές ανάγκες, όπως φαγητό και στέγαση, αλλά μετρά επίσης σημαντικές δεξιότητες κοινωνικής και συναισθηματικής ανάπτυξης που επιτρέπουν σε όλους στην κοινωνία να ευδοκιμήσουν. Αυτό το πλαίσιο θα μπορούσε να παρέχει δεδομένα που βοηθούν τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τις κοινότητες να βοηθήσουν τα παιδιά να ανθίσουν.
How Are the Kids Doing? The Well-Being of Children and the Nation’s Potential
The pandemic has forced concerns about children’s health to the front and center: Is enough attention being paid to their well-being, including education and mental health? Have reopening plans taken children’s needs into consideration and have their potential losses been adequately measured? Could better preparation be put in place to help prepare children for the next pandemic? The COVID-19 pandemic is just another example of a stress that is forming today’s youngest cohort of children and challenging how well children are supported to manage overlapping disasters and maintain relationships. They are “Gen C,” a generation growing up amid extraordinary challenges that could shape their health, development, and well-being for years to come.
Discussions of a “human infrastructure” bill to invest more in children and families could represent a shift in the social contract, with significant health implications. New investments and expansions in paid family leave, preschool, and a child allowance suggest a recognition that early childhood is critical for healthy development. Investing in children can promote national well-being in the long term. And at a time when the nation is recognizing how unprepared its data systems are to track pandemic impacts, greater attention and scrutiny about what is measured and how it informs real action may be even more resonant. This may provide an opportunity to revisit national indicators of progress and improve measures of developmental potential.
Συνέχεια εδώ
Πηγή: rand.org