
Σε ένα διπολικό σύστημα δύο υποψήφιοι δυσκολεύονται να νικήσουν οποιονδήποτε άλλον εκτός από τον άλλον
Οι άνθρωποι δεν έχουν έντονα συναισθήματα για αυτό που τους αρέσει, αλλά έχουν πολύ έντονα συναισθήματα για το ποιος δεν τους αρέσει. Από αυτή την άποψη, είναι εύκολο όταν έχεις μόνο δύο επιλογές στο ψηφοδέλτιο να προσπαθήσεις απλώς να κάνεις τον εαυτό σου να δείχνει καλύτερος από την άλλη πλευρά.
Αντί να προσπαθείτε πραγματικά να δώσετε στους ανθρώπους έναν λόγο να ψηφίσουν για κάτι, δημιουργήστε ένα δυαδικό σύστημα όπου το αντίθετο είναι αρκετά έξω από αυτό που οι άνθρωποι θεωρούν ότι είναι αποδεκτό
Σπάζοντας το δυαδικό σύστημα στην πολιτική των ΗΠΑ
Ο Robert Kennedy Jr, όπως και οι περισσότεροι υποψήφιοι του 3ου κόμματος, ανατρέπει τον συνήθη κανόνα της απλής προσπάθειας να είναι καλύτερος από τον άλλο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ενοχλεί και τις δύο πλευρές.
Είναι τόσο εύκολο όταν η επιλογή είναι μεταξύ μαύρου και λευκού, έτσι δεν είναι; Περισσότεροι από λίγοι ψυχολόγοι έχουν επισημάνει ότι στους ανθρώπους τείνουν να αρέσουν οι εύκολες αποφάσεις όταν είναι το ένα ή το άλλο. Μπορεί να ισχύει ακόμη περισσότερο εάν είναι κάτι για το οποίο δεν έχουμε απαραίτητα μεγάλη προσωπική εμπειρία ή γνώση. Η προσπάθεια επιβολής απλών δυαδικών σε πιο σύνθετες καταστάσεις ήταν συχνά ένας στόχος για μηνύματα από πολιτικά κόμματα και κυβερνήσεις.
Κάθε δεδομένο θέμα που μπορεί να έχει δώδεκα διαφορετικές επιλογές στο τραπέζι, αλλά το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού επικοινωνίας θα παρουσιάσει σχεδόν πάντα τη δική του επιλογή μόνο σε μια σχετική θέση με ένα μόνο άλλο που συνήθως κατέχει το άλλο μεγάλο μέρος που εμπλέκεται.
Μειώνοντας τις πολιτικές αποφάσεις με αυτόν τον τρόπο, μπαίνουν στον πειρασμό να προσπαθήσουν να δώσουν μια σαφή εικόνα στο κοινό, αλλά συχνά έχει σχεδιαστεί για να κάνει τη θέση τους να φαίνεται καλύτερη.
Αυτό δεν διαφέρει ριζικά από το ίδιο πράγμα που κάνουν οι περισσότεροι πωλητές. Όταν ψάχνετε να αγοράσετε κάτι, προσπαθούν επίτηδες να λάβουν πληροφορίες από εσάς για να μειώσουν τον αριθμό των επιλογών, ώστε να κάνουν την απόφασή σας πιο εύκολη. Κατά γενικό κανόνα, κάνει την πώληση πιο απλή, καθώς κάποιος δεν λαμβάνει υπερφόρτωση πληροφοριών και γίνεται αναποφάσιστος. Είναι ένα από τα βασικά στοιχεία σχεδόν κάθε κατηγορίας πωλήσεων.
Σκεφτείτε ένα θέμα όπως η αύξηση ή η μείωση φόρων. Υπάρχουν περισσότερες από δύο θέσεις στα περισσότερα από αυτά τα μέτωπα. Στην πραγματικότητα είναι ένα ολόκληρο φάσμα. Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι φόρων και η θέση κάποιου μπορεί να είναι διαφορετική για τον καθένα. Μπορεί να σας αρέσει περισσότερο ή λιγότερο ο φόρος ιδιοκτησίας από τον φόρο εισοδήματος. Αλλά τα περισσότερα πολιτικά κόμματα δεν πρόκειται να το περιπλέξουν ρωτώντας το ίδιο άτομο που θα μπορούσε να πει γενικά χαμηλότερους φόρους για ποιους μιλάνε. Θα μπορούσα να υποστηρίξω την αύξηση ορισμένων φόρων κατά 2% και τη μείωση ενός διαφορετικού τύπου φόρου κατά 3%, αλλά είναι απίθανο ένα μέρος να προσπαθήσει να αφομοιώσει σύνθετες απαντήσεις όπως αυτή. Ως εκ τούτου, έβαλαν έναν πολύ απλοϊκό τρόπο στο τραπέζι είτε του ενός είτε του άλλου για να προσπαθήσουν να συγκεντρώσουν τους ψηφοφόρους στο στρατόπεδό τους.
Το ίδιο ισχύει και όταν γίνονται δημοσκοπήσεις. Σκόπιμα παράγουν μόνο δύο επιλογές, ώστε να διευκολύνει την αποστολή μηνυμάτων. Εάν μια δημοσκόπηση παράγει επτά ή οκτώ διαφορετικές απαντήσεις, υπάρχει το πρόβλημα ότι κανείς δεν είναι πιθανό να μπορέσει να συγκεντρώσει μια κρίσιμη μάζα ψηφοφόρων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο σχεδόν κάθε ερώτηση δημοσκόπησης διατυπώνεται σκόπιμα σε ζητήματα για να προσπαθήσει να κάνει τους ανθρώπους να συμμετάσχουν σε μία ή δύο πλευρές. Είναι πιο χρήσιμο να προσπαθήσετε να διερευνήσετε πού μπορεί να βρίσκονται τουλάχιστον μεγαλύτερες ομάδες ανθρώπων.
Σε μια προεκλογική περίοδο αυτού του είδους η προσέγγιση έχει νόημα. Βασικά προσπαθείτε να πουλήσετε συγκεκριμένες θέσεις προκειμένου να συγκεντρώσετε τις περισσότερες δυνατές ψήφους. Από κυβερνητικής σκοπιάς μπορεί να είναι λίγο πιο προβληματικό καθώς συχνά επιτρέπει στους πολιτικούς να απλοποιήσουν κάτι που θα μπορούσε να τους αναγκάσει να κινηθούν προς διαφορετική κατεύθυνση. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν έχετε μόνο δύο πολιτικά κόμματα ως επιλογές.
Σε κάθε χώρα που έχει μόνο δύο μεγάλα κόμματα, συνήθως η εκλογική στρατηγική είναι απλώς να κάνεις τον εαυτό σου να φαίνεται καλύτερος από τον άλλο και όχι να παίρνεις συγκεκριμένα ρίσκα. Προσπαθείτε να μεγιστοποιήσετε τον αριθμό των ψήφων που λαμβάνετε, επομένως το να πάρετε μια θέση πολύ έξω από το κέντρο είναι πιο πιθανό να χάσετε ψήφους παρά να τις πάρετε. Ως εκ τούτου, τα δικομματικά συστήματα τείνουν να είναι πιο μετριοπαθή μακροπρόθεσμα.
Αυτό είναι που κάνει την τρέχουσα κατάσταση στις Ηνωμένες Πολιτείες κάπως περίεργη. Έχετε δύο προέδρους που είναι και οι δύο γενικά εκτός αυτού που θέλει το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Η μια δημοσκόπηση μετά την άλλη έδειξαν ότι περίπου τα τρία τέταρτα του πληθυσμού δεν επιθυμούν τον Μπάιντεν και τον Τραμπ να είναι οι επιλογές τους. Αυτό ήταν το κοινό επιχείρημα γιατί αν υπήρχε ποτέ ένας τρίτος υποψήφιος για να αποτελέσει απειλή, αυτός θα ήταν.
Είναι αλήθεια κατά το μεγαλύτερο μέρος των τελευταίων τριών δεκαετιών στις Ηνωμένες Πολιτείες ότι και τα δύο κόμματα έχουν αφιερώσει περισσότερο χρόνο προσπαθώντας να κάνουν το άλλο να φαίνεται χειρότερο από ό,τι είναι ως μέσο για να προσπαθήσουν να αλλάξουν το εκλογικό σώμα. Οι γενικές δημοσκοπήσεις έχουν δείξει ότι στο μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού δεν αρέσει απαραίτητα ποιον ψηφίζει, αλλά έχει μια πιο αρνητική άποψη για τον άλλον. Η εξέλιξη της αρνητικής διαφήμισης ήταν ένα μεγάλο μέρος αυτού.
Αυτό είναι συνήθως συντομογραφία ως αρνητική πόλωση. Οι άνθρωποι δεν έχουν έντονα συναισθήματα για αυτό που τους αρέσει, αλλά έχουν πολύ έντονα συναισθήματα για το ποιος δεν τους αρέσει. Από αυτή την άποψη, είναι εύκολο όταν έχεις μόνο δύο επιλογές στο ψηφοδέλτιο να προσπαθήσεις απλώς να κάνεις τον εαυτό σου να δείχνει καλύτερος από την άλλη πλευρά.
Αντί να προσπαθείτε πραγματικά να δώσετε στους ανθρώπους έναν λόγο να ψηφίσουν για κάτι, δημιουργήστε ένα δυαδικό σύστημα όπου το αντίθετο είναι αρκετά έξω από αυτό που οι άνθρωποι θεωρούν ότι είναι αποδεκτό. Το ίδιο συμβαίνει και σε άλλες χώρες όπως η Βρετανία.
Εντός των Ηνωμένων Πολιτειών είναι γενικά μια ευρέως διαδεδομένη πεποίθηση ότι τα δύο μέρη έχουν κάνει σχεδόν ό,τι περνάει από το χέρι τους, ειδικά από νομικά ζητήματα για να διασφαλίσουν ότι αυτή η κατάσταση μόνο δύο μερών παραμένει. Επιτρέπει τη δυαδική θέση όπου μπορούν να μειώσουν οποιοδήποτε θέμα σε δύο θέσεις και απλώς να κάνουν το δικό τους να φαίνεται καλύτερο από το άλλο, προκειμένου να βοηθήσουν τις εκλογικές ομάδες να πάρουν ψήφους.
Ο τελευταίος μήνας ήταν γεμάτος με διάφορες αναφορές για το πώς τόσο οι Δημοκρατικοί όσο και οι Ρεπουμπλικάνοι είναι επιφυλακτικοί σχετικά με την προεδρική υποψηφιότητα του Ρόμπερτ Κένεντι Τζούνιορ. Και οι δύο βασικά παρουσίασαν περιπτώσεις για το γιατί πιστεύουν ότι ο Κένεντι θα εμποδίσει τη δική τους υποψηφιότητα περισσότερο από τον άλλο. Όπως έχω ξαναπεί, είμαι κάπως δύσπιστος ότι πονάει ο ένας περισσότερο από τον άλλο, αλλά αλλάζει ριζικά τη δυναμική του αγώνα συνολικά. Είναι μια αρκετά απλή κατάσταση όταν ένας τρίτος υποψήφιος αφαιρεί ολόκληρη τη δυαδική θέση του να είσαι απλώς καλύτερος από τον άλλον είναι αρκετά καλό για να κερδίσει τις εκλογές.
Εάν έχετε τρεις ή περισσότερους υποψηφίους, καθίσταται πιο απαραίτητο να κάνετε ένα θετικό επιχείρημα για το γιατί είστε καλύτεροι. Σημαίνει επίσης ότι συγκεκριμένα ζητήματα μπορεί να γίνουν πιο σημαντικά καθώς ένας υποψήφιος μπορεί να προσφύγει σε ένα συγκεκριμένο μπλόκ ψηφοφόρων.
Στο πλαίσιο της εκλογικής στρατηγικής, αυτό σημαίνει να προσπαθήσετε να καταλάβετε πού βρίσκονται τα δυνατά σας σημεία: Στοχεύστε αυτούς τους ψηφοφόρους, γνωρίζοντας ότι αφήνετε άλλους να ψηφίσουν κάποιον άλλο.
Είναι δύσκολο να πούμε ότι υπήρξαν ποτέ δύο συγκεκριμένοι υποψήφιοι που εξαρτώνται από την κατάσταση που απλώς προσπαθούν να είναι καλύτεροι από τον άλλο περισσότερο από τον Τζο Μπάιντεν και τον Ντόναλντ Τραμπ. Μπορεί μερικές φορές να είναι κάτι σαν υπερβολική χρήση, αλλά και οι δύο υποψήφιοι θα δυσκολευόντουσαν να νικήσουν οποιονδήποτε άλλον εκτός από τον άλλον. Δηλαδή, κανένας από τους δύο δεν θα έτρεχε με δική του αξία από επιλογή. Το καλύτερο επιχείρημα και των δύο πλευρών είναι πόσο κακή είναι η αντιπολίτευση. Όποιος έχει ισχυρή άποψη για τον Τζο Μπάιντεν ή τον Ντόναλντ Τραμπ είναι πιθανότερο να ψηφίσει το αντίθετο. Μεγάλο μέρος της στόχευσης του Κένεντι άνοιξε την πρόταση ότι και οι δύο εκλογικές ομάδες δυσκολεύονται να προσπαθήσουν να βρουν μια στρατηγική παρουσίασης των θετικών στοιχείων του δικού τους προσώπου.
Ακόμα κι αν η κατάσταση που πιστεύω ότι είναι η πιο πιθανή είναι ότι ο Κένεντι έχει βασικά μια διαφορετική ομάδα ψήφων γενικά από αυτή που θα προσπαθούσαν να πετύχουν είτε ο Τραμπ είτε ο Μπάιντεν, αυτό υπονομεύει ακόμα την ιδέα εμείς εναντίον τους που αναζητούσαν και οι δύο. Αν ψάχνετε για τον μεγαλύτερο λόγο για τον οποίο και οι δύο πλευρές βλέπουν τον Κένεντι ως απειλή, θα πρότεινα ότι αυτό είναι το καλύτερο μέρος για να κοιτάξετε. Αναγκάζει και τους δύο να προσπαθήσουν να κάνουν θετικές υποθέσεις για τον εαυτό τους.
Ο τρόπος με τον οποίο τα μεγάλα κόμματα αντιμετώπισαν έναν υποψήφιο τρίτου κόμματος στο παρελθόν, τις περισσότερες φορές προσπάθησαν να τους αγνοήσουν. Ωστόσο, φαίνεται να είναι κάτι που θα μπορούσε να είναι ένα θέμα ύπνου ως προς το πόσο χρόνο ξοδεύουν προσπαθώντας να επιτεθούν στον Κένεντι ενόψει του φθινοπώρου φέτος.
Και ίσως ο μεγαλύτερος μπαλαντέρ που πρέπει να προσέξουμε να προχωρήσουμε μόνο και μόνο τραβώντας τόση προσοχή είναι ότι από μόνο του καταλήγει να βοηθά τον Κένεντι να πάρει περισσότερες ψήφους από ό, τι κανονικά και να κοστίζει σε όποιον είναι αυτός που του επιτίθεται περισσότερο.
Πηγή: sapiential.substack.com