Ποιος κερδίζει από την τεχνητή νοημοσύνη;

Πώς θα επηρεάσουν οι πρόσφατες καινοτομίες τις θέσεις εργασίας και τις εταιρείες;

 
«Πολλοί άνθρωποι που εργάζονται για την τεχνητή νοημοσύνη προσποιούνται ότι θα είναι μόνο καλό· θα είναι απλώς ένα συμπλήρωμα· κανείς δεν πρόκειται να αντικατασταθεί ποτέ», δήλωσε ο Sam Altman, Διευθύνων Σύμβουλος του OpenAI, στο The Atlantic. Αλλά στην πραγματικότητα, πιστεύει ότι «οι δουλειές σίγουρα θα φύγουν».

Πόσες δουλειές; Σε τι είδους εταιρείες; Πόσο σύντομα?

Υπάρχουν πολλές αναφορές με προβολές και αναλύσεις. Και δεν υπάρχουν οριστικές απαντήσεις. Ωστόσο, τα πρόσφατα σχόλια από τον Mark Zuckerberg και τα δεδομένα από τα κέρδη του δεύτερου τριμήνου της Meta προσφέρουν τέσσερις πληροφορίες.

 

  1. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι καλή για κατεστημένους φορείς. προς το παρόν

Η Μέτα είχε ένα υπέροχο τέταρτο. Τα έσοδα και τα έξοδα αυξήθηκαν κατά 11% και 10%, αντίστοιχα. Δεν υπάρχουν πολλές εταιρείες τρισεκατομμυρίων δολαρίων και ακόμη λιγότερες που επιτυγχάνουν διψήφια ανάπτυξη. Η τεχνητή νοημοσύνη ήταν ένας σημαντικός παράγοντας στην ώθηση αυτής της ανάπτυξης, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Mark Zuckerberg:

Το περιεχόμενο που προτείνει η τεχνητή νοημοσύνη από λογαριασμούς που δεν ακολουθείτε είναι πλέον η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία περιεχομένου στη ροή του Facebook. Από την εισαγωγή αυτών των συστάσεων, έχουν οδηγήσει σε αύξηση 7% στο συνολικό χρόνο που αφιερώνεται στην πλατφόρμα. Αυτό βελτιώνει την εμπειρία γιατί τώρα μπορείτε να ανακαλύψετε πράγματα που διαφορετικά δεν θα ακολουθούσατε ή δεν θα συναντούσατε.

Η τεχνητή νοημοσύνη κάνει τις ροές Facebook, Instagram και Threads της Meta πιο ελκυστικές για τους χρήστες. Βοηθούν επίσης τους πελάτες που πληρώνουν την εταιρεία να δημιουργήσουν καλύτερες διαφημίσεις:

Η τεχνητή νοημοσύνη οδηγεί τα αποτελέσματα στα εργαλεία δημιουργίας εσόδων μας μέσω των αυτοματοποιημένων προϊόντων διαφημίσεών μας, τα οποία ονομάζουμε Meta Advantage. Σχεδόν όλοι οι διαφημιστές μας χρησιμοποιούν τουλάχιστον ένα από τα προϊόντα μας που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη. Έχουμε επίσης αναπτύξει το Meta Lattice, μια νέα αρχιτεκτονική μοντέλου που μαθαίνει να προβλέπει την απόδοση μιας διαφήμισης σε μια ποικιλία συνόλων δεδομένων και στόχων βελτιστοποίησης. Και παρουσιάσαμε το AI Sandbox, μια παιδική χαρά δοκιμών για εργαλεία που τροφοδοτούνται με τεχνητή νοημοσύνη, όπως η αυτόματη παραλλαγή κειμένου, η δημιουργία φόντου και η εμφάνιση εικόνας.

Το αποτέλεσμα είναι ότι οι μεγάλες εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη για να υπερτροφοδοτήσουν την υπάρχουσα επιχείρησή τους. Φυσικά, λίγες εταιρείες έχουν τις υποδομές και τις ερευνητικές δυνατότητες της Meta ή μια πλήρως ψηφιακή επιχείρηση που μπορεί να αναβαθμιστεί εν κινήσει. Ωστόσο, η ευκολία και η ταχύτητα με την οποία η Meta ενσωμάτωσε τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη στη βασική της δραστηριότητα θα πρέπει να εμπνεύσει εταιρείες σε άλλους τομείς να ενσωματώσουν πιο επιθετικά τέτοιες τεχνολογίες.

Επιπλέον, οι βελτιωμένες ροές της Meta είναι πιο ελκυστικές, αλλά δεν είναι απαραίτητα καλύτερες για την κοινωνία γενικότερα. Ναι, οι άνθρωποι βλέπουν περισσότερα πράγματα που τους κρατούν κολλημένους στις οθόνες τους. Ωστόσο, οι τροφοδοσίες με τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να είναι πολύ συναρπαστικές και να δελεάζουν τους ανθρώπους να ξοδεύουν (ακόμα) περισσότερο χρόνο σε περιεχόμενο και σε άτομα στα οποία δεν θέλουν πραγματικά να αφιερώσουν χρόνο. Καθώς οι ροές τεχνητής νοημοσύνης γίνονται πιο ελκυστικές, περισσότεροι άνθρωποι θα συνειδητοποιήσουν ότι ο μόνος τρόπος να κοινωνικοποιηθούν και να καταναλώσουν περιεχόμενο σκόπιμα είναι να το κάνουν εκτός σύνδεσης. Έγραψα για αυτό την περασμένη εβδομάδα .

  1. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι καλή για τις μικρές επιχειρήσεις

Το αποτέλεσμα των βελτιωμένων ροών και διαφημιστικών προϊόντων της Meta είναι ότι δίνουν σε μικρές επιχειρήσεις και μεμονωμένους διαφημιστές τη δυνατότητα να προσεγγίζουν νέους πελάτες πιο αποτελεσματικά. Όπως το περιγράφει ο Zuckerberg:

Επομένως, ορισμένα από τα κανονικά παραδείγματα είναι πράγματα όπως στη διαφήμιση, βοηθώντας τους διαφημιστές να προβάλλουν διαφημίσεις χωρίς να χρειάζεται να παρέχουν τόσο δημιουργικό ή εάν έχουν μια εικόνα αλλά δεν ταιριάζει με τη μορφή, να μπορούν να συμπληρώσουν την εικόνα για αυτούς . Έτσι μίλησα για αυτό λίγο εκ των προτέρων στα σχόλιά μου. Αλλά υπάρχουν τέτοια πράγματα σε κάθε εφαρμογή.

Αλλά η προσέγγιση νέων πελατών είναι μόνο ένα μέρος της ιστορίας. Το AI υπόσχεται επίσης (και αρχίζει να προσφέρει) νέους τρόπους αλληλεπίδρασης με τους πελάτες:

Επίσης, κατασκευάζουμε μόνοι μας έναν αριθμό νέων προϊόντων χρησιμοποιώντας το Llama (το εγχώριο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης της Meta) που θα λειτουργήσει στις υπηρεσίες μας… μπορείτε να φανταστείτε πολλούς τρόπους με τους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να βοηθήσει τους ανθρώπους να συνδεθούν και να εκφραστούν στις εφαρμογές μας: .. .πράκτορες που λειτουργούν ως βοηθοί, προπονητές ή που μπορούν να σας βοηθήσουν να αλληλεπιδράσετε με επιχειρήσεις και δημιουργούς και πολλά άλλα.

Ο Ζακ επέκτεινε τον ρόλο των «πρακτόρων» αργότερα στην κλήση:

…αυτό που πιστεύω ότι θα έχει τον ταχύτερο άμεσο επιχειρηματικό βρόχο θα είναι γύρω από το να βοηθά τους ανθρώπους να αλληλεπιδρούν με τις επιχειρήσεις. Μπορείτε να φανταστείτε έναν κόσμο σε αυτό, όπου με την πάροδο του χρόνου, κάθε επιχείρηση έχει ως πράκτορα τεχνητής νοημοσύνης με τον οποίο βασικά οι άνθρωποι μπορούν να στέλνουν μηνύματα και να αλληλεπιδρούν μαζί του. Και θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να φτάσετε εκεί, σωστά; Θέλω να πω, αυτός θα είναι ένας μακρύς δρόμος για να το φτιάξουμε. Αλλά νομίζω ότι, αυτό θα βελτιώσει πολλές από τις αλληλεπιδράσεις που έχουν οι άνθρωποι με τις επιχειρήσεις, καθώς και εάν αυτό λειτουργεί, θα πρέπει να μετριάσει ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε αυτήν τη στιγμή σχετικά με τη δημιουργία εσόδων μέσω μηνυμάτων είναι ότι προκειμένου  ένα άτομο να αλληλεπιδρά με μια επιχείρηση, είναι πολύ απαιτητικό άτομο ανθρώπινου δυναμικού βρίσκεται στην άλλη πλευρά αυτής της αλληλεπίδρασης, και αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους έχουμε δει αυτό να απογειώνεται σε ορισμένες χώρες όπου το κόστος της εργασίας είναι σχετικά χαμηλό. Αλλά μπορείτε να φανταστείτε σε έναν κόσμο όπου κάθε επιχείρηση έχει έναν πράκτορα τεχνητής νοημοσύνης, ότι μπορούμε να δούμε το είδος της επιτυχίας που βλέπουμε στην Ταϊλάνδη ή το Βιετνάμ με τα επαγγελματικά μηνύματα θα μπορούσε να εξαπλωθεί παντού. Και νομίζω ότι αυτό είναι αρκετά συναρπαστικό.

Η Meta βλέπει ήδη τους ανθρώπινους πράκτορες συνομιλίας ως βασικό κανάλι για μετατροπές στην Ταϊλάνδη και το Βιετνάμ, όπου η εργασία είναι σχετικά φθηνή. Το σχέδιο είναι να χρησιμοποιηθεί η τεχνητή νοημοσύνη για να φέρει την ίδια υπηρεσία που βασίζεται σε συνομιλία σε άλλες αγορές – αγορές όπου θα ήταν πολύ δαπανηρό να απασχοληθούν άνθρωποι για να περάσουν λεπτά ή ώρες συνομιλώντας με πελάτες για να τους πουλήσουν προϊόντα.

Το δυναμικό εδώ δεν είναι μόνο να κάνουμε φθηνές υπηρεσίες που μοιάζουν με τον άνθρωπο. Αλλά για να μετατρέψουμε τις «κουβέντες» σε ένα νέο είδος διαφημιστικού προϊόντος. Όπως επισημαίνει ο Ben Thompson:

Τα πιο επιτυχημένα διαφημιστικά προϊόντα της Meta, όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι εγκαταστάσεις εφαρμογών, είναι πλήρως επεκτάσιμα: το ηλεκτρονικό εμπόριο πραγματοποιείται σε έναν ιστότοπο (ή σε ένα κατάστημα Facebook), ενώ οι εγκαταστάσεις εφαρμογών γίνονται μέσω καταστημάτων εφαρμογών- ούτε συνεπάγεται τη συμμετοχή ενός ανθρώπου, τουλάχιστον στο σημείο της μεταστροφής. Αυτό είναι ένα σημαντικό στοιχείο για το γιατί οι εμφανίσεις είναι πιο σημαντικές από την τιμή ανά διαφήμιση. Ωστόσο, οι διαφημίσεις κλικ σε μήνυμα περιορίζονται θεμελιωδώς από τον αριθμό των ανθρώπων με τους οποίους μπορείτε να συνομιλήσετε. Η χρήση του AI ως πράκτορα, ωστόσο, καθιστά αυτό το προϊόν εξίσου επεκτάσιμο με το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις εγκαταστάσεις εφαρμογών.

Αυτή τη στιγμή οι «κουβέντες» εμφανίζουν μποτιλιάρισμα. Μια επιχείρηση μπορεί να χρησιμοποιήσει διαφημίσεις για να δημιουργήσει πολλούς δυνητικούς πελάτες, αλλά τελικά, οι άνθρωποι πρέπει να ακολουθήσουν αυτούς τους δυνητικούς πελάτες για να τους μετατρέψουν. Με πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης, αυτοί οι δυνητικοί πελάτες θα μπορούσαν να παρακολουθηθούν και να κλείσουν αυτόματα. Το Facebook σχεδιάζει να δώσει σε κάθε μικρή επιχείρηση (ή ακόμα και σε μεμονωμένο δημιουργό) τη δύναμη πυρός μιας κλιμακούμενης ομάδας πωλήσεων που μπορεί να μιλήσει με δυνητικούς πελάτες, να τους προσελκύσει και να τους μετατρέψει.

  1. Το AI είναι καλό για μεγάλη (και μεσαία) τεχνολογία

Πέρα από τα οφέλη για τους μεγάλους κατεστημένους και τις μικρές επιχειρήσεις, η τεχνητή νοημοσύνη προσφέρει ιδιαίτερα πλεονεκτήματα για τις εταιρείες τεχνολογίας. Όπως το λέει ο Zuck:

…η τρίτη κατηγορία πραγμάτων [εκτός από τους πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης και το παραγωγικό περιεχόμενο]… εστιάζονται σε μεγάλο βαθμό στην παραγωγικότητα και την αποδοτικότητα εσωτερικά. Έτσι, τα πάντα, από το να βοηθήσουν τους μηχανικούς να γράφουν κώδικα πιο γρήγορα μέχρι να βοηθήσουν τους ανθρώπους να κατανοήσουν εσωτερικά τη συνολική βάση γνώσεων στην εταιρεία και τέτοια πράγματα. Επομένως, υπάρχουν πολλά να κάνουμε σε καθεμία από αυτές τις ζώνες.

Μέχρι στιγμής, ο σημαντικότερος αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης στην παραγωγικότητα ήταν στους προγραμματιστές λογισμικού που χρησιμοποιούν εργαλεία όπως το copilot για να γράφουν ταχύτερο και καλύτερο κώδικα. Σημειώστε ότι τα πλεονεκτήματα από αυτό πιθανότατα θα προκύψουν σε εταιρείες τεχνολογίας και όχι σε υπαλλήλους τεχνολογίας. Οι θεοί δεν μοιράζουν εξίσου τους καρπούς της τεχνολογίας. Όπως τόνισα στο Is Your Job Safe ; :

Η τεχνητή νοημοσύνη δίνει τη δυνατότητα σε ένα άτομο με μια ιδέα να δημιουργήσει λογισμικό χωρίς να ξέρει πώς να κωδικοποιεί. Και, σε πολλές περιπτώσεις, ακόμη και ο κωδικός δεν είναι πλέον απαραίτητος. Η ανθρωπότητα έλαβε μια σειρά από νέες υπερδυνάμεις. Και όλοι παίζουν. Για το λογισμικό, είναι μια νέα κατάσταση. Όμως οι επιπτώσεις του είναι γνωστές. Όταν το Instagram επέτρεψε σε όλους να γίνουν «επαγγελματίες φωτογράφοι», το αποτέλεσμα ήταν μια έκρηξη νέων φωτογράφων και νέων επιχειρήσεων που χτίστηκαν στο πίσω μέρος των δημοφιλών ροών του Instagram. Μερικοί φωτογράφοι έχασαν τη δουλειά τους, αλλά οι περισσότεροι από αυτούς και πολλοί άλλοι θα μπορούσαν ξαφνικά να βγάλουν χρήματα από τη φωτογραφία. Και μια μικρή μειοψηφία «αφίσες» του Instagram έγινε πιο εύπορη από οποιονδήποτε φωτογράφο ποτέ.

Το ίδιο θα συμβεί και με το λογισμικό. Εκατομμύρια άνθρωποι θα ξεκινήσουν νέες εφαρμογές και έργα με λογισμικό. Οι περισσότεροι από αυτούς δεν θα βγάλουν ποτέ λεφτά. Κάποιοι ξαφνικά θα ζήσουν από το «λογισμικό» παρόλο που δεν μπορούν να κωδικοποιήσουν. Και κάποιοι θα γίνουν πλούσιοι πέρα ​​από κάθε πεποίθηση – καθώς το λογισμικό τρώει ακόμη περισσότερο τον κόσμο.

Αλλά σε ποσοστιαία βάση, ο αριθμός των «προγραμματιστών λογισμικού» με σταθερές θέσεις εργασίας θα μειωθεί. Αυτό σημαίνει ότι εάν μαθαίνετε να κωδικοποιείτε, έχετε λιγότερους περιορισμούς , λιγότερη επαγγελματική σταθερότητα και δεν υπάρχει πάτωμα από κάτω. Όταν οι προγραμματιστές λογισμικού ήταν σπάνιοι, ήταν λογικό οι εταιρείες να πληρώνουν σε όλους έναν σχετικά υψηλό μισθό. Όταν όλοι μπορούν να δημιουργήσουν λογισμικό, πολλοί μέσοι ή λιγότερο δημιουργικοί προγραμματιστές θα αντιμετωπίσουν ξαφνικά έντονο ανταγωνισμό. Τα έπαθλα γίνονται μεγαλύτερα, αλλά οι πιθανότητες για ένα αποτέλεσμα υψηλών αποδοχών είναι χαμηλότερες.

  1. Το χειρότερο μέρος για να είσαι είναι η μέση

Ακούσαμε από τον Zuck ότι η τεχνητή νοημοσύνη ωφελεί ήδη τα προϊόντα και τις λειτουργίες της Meta και ενδυναμώνει τις μικρές επιχειρήσεις και τους μεμονωμένους δημιουργούς. Είναι λιγότερο σαφές τι συμβαίνει σε όλους στο ενδιάμεσο. Εταιρείες όπως η Meta και η Google συνδέουν την τεχνητή νοημοσύνη στις υπάρχουσες επιχειρήσεις τους και κερδίζουν περισσότερα χρήματα από ποτέ. Οι πελάτες της Meta και της Google μπορούν να χρησιμοποιήσουν νέα εργαλεία για να ξεπεράσουν το βάρος τους και να βελτιώσουν το μάρκετινγκ και τις υπηρεσίες πελατών τους. Τι γίνεται όμως με τις μεσαίες εταιρείες; Θα βρεθούν κολλημένοι ανάμεσα σε διαρκώς ισχυρούς τεχνολογικούς γίγαντες και σε μια πληθώρα μικροσκοπικών αλλά υπερτροφοδοτούμενων νέων ανταγωνιστών. Η κατάσταση δεν είναι απελπιστική, και πολλές μεσαίες και ακόμη και μεσαίες-μεγάλες εταιρείες επωφελούνται βασιζόμενοι στις υπηρεσίες της Meta και της Google. Σημαίνει, ωστόσο, ότι οι επιχειρήσεις θα χωρίζονται όλο και περισσότερο σε μία από τις δύο ομάδες: Πλατφόρμες και σε όλους τους άλλους. Με, ίσως, μια τρίτη ομάδα παρόχων υποδομής στις πλατφόρμες.

Τα καλά νέα είναι ότι όλα είναι σε ροή, επομένως τα πράγματα μπορεί να εξελιχθούν πολύ διαφορετικά. Θα σας κρατάμε ενήμερους! Στο μεταξύ, είστε ευπρόσδεκτοι να συμμετάσχετε στο επερχόμενο μάθημά μου Πρακτικής τεχνητής νοημοσύνης .

Πηγή:  drorpoleg.com

Σχετικά Άρθρα