Oι καινοτόμοι επαναστάτες της Νανοτεχνολογίας

«Απέτυχες; Μπράβο που το προσπάθησες, καβάλα το επόμενο άλογο»

 

Από  Π.Τσακιρίδη 

Από τη βάση του ALBA στο παγκόσμιο άλμα καινοτομίας

Ο κ.Θεοχαράκης το 2005 δίδασκε Μarketing και Επιχειρηματικότητα στo ΑLBA Graduate School,Business.

Οι ομάδες του στο μάθημα ήταν υποχρεωμένες να ετοιμάσουν ένα business plan, από το οποίο επιλέγεται η καλύτερη ομάδα ως εκπρόσωπος του Ευρωπαϊκού διαγωνισμού  business plan (το οποίο μάλιστα θα πραγματοποιηθεί εφέτος στο ALBA.)

Στην επιλογή αυτού του εσωτερικού διαγωνισμoύ το 2005, ξεχώρισε η ομάδα του φοιτητή Ιωάννη Αραμπατζή με θέμα  εργασίας την δημιουργία εταιρίας, που με βάση τις γνώσεις από το διδακτορικό του, θα έφτιαχνε υλικά για να κάνει τις επιφάνειες αυτοκαθαριζόμενες και αντιβακτηριδιακές.

Μαζί  με τους συμφοιτητές του και τον καθηγητή του κ.Θεοχαράκη ταξίδεψε στην Στοκχόλμη.

Εκεί έχοντας  να αντιμετωπίσει την αφρόκρεμα των  Τop school της Ευρώπης καταφέρνει να κερδίσει το πρώτο βραβείο Επιχειρηματικότητας.

Αυτό το υλικό είναι το προϊόν SurfaShield  και οδήγησε στην δημιουργία της πρώτης ελληνικής εταιρίας νανοτεχνολογίας  NanoPhos AE.

Οι ιδρυτές της είναι δύο τολμηροί επιχειρηματίες νέας γενιάς με εφόδιο την επιμονή στο όραμά τους.

Ο Δρ Ιωάννης Αραμπατζής, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής, (Photo δεξιά)είναι γεννημένος στην Ξάνθη.

Ο Δρ Αραμπατζής είναι κάτοχος διδακτορικού διπλώματος Χημικού Μηχανικού από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (Ε.Μ.Π.), απέκτησε MBA από το ALBA Graduate Business καθώς και  Πτυχίο Χημείας του Πανεπιστήμιου Ιωαννίνων.

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν εφαρμογή της νανοτεχνολογίας ημιαγωγών και χημείας.

Είναι συν-συγγραφέας σε περισσότερα από 20 επιστημονικά άρθρα.

Οι δημοσιευμένες ερευνητικές εργασίες έχουν λάβει περισσότερες από 400 αναφορές από συναδέλφους του επιστήμονες σε όλο τον κόσμο.

Σήμερα, ως Διευθύνων Σύμβουλος της NanoPhos ΑΕ,  είναι υπερήφανος που μπορεί να  εργασθεί για το όνειρό του, αφιερώνοντας τον εαυτό του στη μεταφορά τεχνολογίας σε καθημερινές εφαρμογές.

Ο Δρ Βασίλης Θεοχαράκης, Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου και συνιδρυτής, είναι γεννημένος στην Ν.Υόρκη, με ρίζες από την Πάρο.

Ο Δρ Θεοχαράκης κατέχει διδακτορικό δίπλωμα στο Marketing και στην Στρατηγική Διοίκησης από το Πανεπιστήμιο του Warwick, κάτοχος MBA (με διάκριση) από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, απέκτησε MSc in Electrical Engineering από το Πολυτεχνείο καθώς και  BEng (Honors) Ηλεκτρολόγου Μηχανικού από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης στο Stonybrook.

Είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Μάρκετινγκ & Επιχειρηματικότητας στο ALBA Graduate School, Business , Ανώτερος Λέκτορας στο Μάρκετινγκ του Aston Business School, και έχει μεγάλη επαγγελματική εμπειρία από τη Silicon Valley από  όπου υπηρέτησε  σε διάφορες επιτελικές θέσεις.

Αυτή είναι η αρχή της ιστορίας δύο εξαιρετικών προτύπων καινοτόμου  επιχειρηματικότητας και διεθνούς επιτυχίας.

Δύο δυνατά επιχειρηματικά μυαλά που αποτελούν την κινητήρια δύναμη της διακεκριμένης ελληνικής εταιρίας NanoPhos.

Μελέτησαν και αποκωδικοποίησαν τις επιφάνειες.

Αποκρυπτογράφησαν και μετασχημάτισαν λύσεις.

Δεσμεύθηκαν στην δημιουργία νέας αγοράς με στρατηγική καινοτομία.

Η NanoPhos είναι  μια εταιρία τεχνολογίας και ταυτόχρονα δημιουργός μοναδικής αξίας.

Μετρήσιμης, απτής, με ανταγωνιστική διαφοροποίηση.

Εφηύραν και καθιέρωσαν μια ολοκληρωμένη  απάντηση πολλαπλών βιομηχανικών και οικιακών εφαρμογών.

Εκεί, στο μεταίχμιο της πρακτικής καινοτομίας και της ρεαλιστικής αποτύπωσης.

•Η στόχευση και η εμμονή μιας καθαρόαιμης ελληνικής διεθνοποιημένης εταιρίας

Ολοκληρώνοντας το ΜΒΑ του στο ALBA ο κ.Αραμπατζής το 2005 ζήτησε από τον καθηγητή του κ. Θεοχαράκη να συμμετάσχει και ο ίδιος στην εταιρία για να δημιουργήσουν από κοινού και στην πράξη το καινοτόμο ταξίδι δημιουργίας.

H αναζήτηση των πρώτων πελατών τους βασίσθηκε σε μια στοχευμένη στρατηγική στις αγορές του εξωτερικού, και συγκεκριμένα στον κλάδο παραγωγής πλακιδίων (εσωτερικού ή εξωτερικού χώρου) παρέχοντάς τους μια δυνατότητα που δεν υπήρχε μέχρι τότε: του αυτοκαθαριζόμενου πλακιδίου, βάση του καινοτόμου υλικού που παρήγαγαν.

Με την πάροδο του χρόνου εντόπισαν κενά στο κομμάτι της αδιαβροχοποίησης, και με δεδομένο ότι η αγορά δεν ήταν ικανοποιημένη με τα υπάρχοντα υλικά κοινής τεχνολογίας στον τομέα αυτό, η εμφάνισή τους δημιούργησε αίσθηση.

Αυτό έδωσε το κίνητρο παραγωγής νέων υλικών προϊόντων, που έδιναν απλές λύσεις σε πολύ μεγάλες επιφάνειες.

Αποτελεί μια διαφορετική πρόταση ως καινοτόμο προϊόν τεχνολογικά προηγμένο σε σχέση με τα συμβατικά, που έκανε την διαφορά, με μεγαλύτερο χρόνο ζωής και ανταγωνιστική τιμή για το budget του καταναλωτή.

Όπως σημειώνει ο κ.Θεοχαράκης «έχουμε μια εμμονή στην ανάπτυξη νέων προϊόντων.

Ήταν επίσης σημαντικό να αναπτυχθεί από την αρχή ένα διεθνές δίκτυο οι ανάγκες των αγορών του εξωτερικού δεν διαφέρουν από τις αντίστοιχες Ελληνικές.

Οι εξαγωγές θέλουν χρόνο και τους κατάλληλους συνεργάτες και πιστεύω ότι πρέπει να είναι μέσα στο DNA της εταιρίας, δεν πρέπει να τις σκεπτόμαστε μόνο όταν υπάρχει πίεση.

Πρέπει από την αρχή να βλέπεις την παγκόσμια αγορά σαν την αγορά στην οποία στοχεύεις.

Άλλωστε οι ανάγκες είναι κοινές, αγαπάμε την ελληνική αγορά, οι ιδέες προέρχονται από την Ελλάδα, θα έλεγα παραστατικά ότι η Ελλάδα είναι η διεθνής αγορά, διότι υπάρχουν εγκατεστημένες εδώ όλες οι πολυεθνικές και όλα τα προϊόντα τους, οπότε τα ανταγωνίζεσαι στην ίδια σου την χώρα.

Γιατί να μην τα ανταγωνίζεσαι με τα δικά σου προϊόντα, τα ίδια προϊόντα, σε άλλες αγορές;

Μάλλον φοράει παρωπίδες όποιος νομίζει ότι το να είναι απλά στην εγχώρια αγορά δεν αντιμετωπίζει διεθνή ανταγωνισμό.»

Όπως τονίζει ο κ.Αραμπατζής παρεμβαίνοντας, αυτό είναι και ένα μήνυμα που θα ήθελε να στείλει προς τις ελληνικές εταιρίες, ότι «δεν έχουν σε τίποτε να φοβηθούν τις αγορές του εξωτερικού, εφόσον διαθέτουν σωστή βάση ποιότητας, οργανωμένο τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης και αγαπούν τα προϊόντα που κατασκευάζουν.

Όσοι αγαπάνε τα προϊόντα τους και τολμήσανε στο εξωτερικό δεν βγήκαν χαμένοι.

Χρειάζεται μια πίστωση χρόνου μέχρι να εδραιωθείς στην ξένη αγορά, με υπομονή και επιμονή τουλάχιστον 2 χρόνων.»

Είναι λοιπόν η εύκολη λύση ανάγκης οι εξαγωγές;

Ο κ.Θεοχαράκης τονίζει ότι «το θέμα είναι αν αντιδράς στο πρόβλημα ή προσπαθείς να προβλέψεις το πρόβλημα.

Xρειάζεται να είσαι προδραστικός.

Το να έχεις ένα portfolio αγορών και να απευθύνεσαι σε πολλούς και διαφορετικούς πελάτες είναι σημαντικό κομμάτι.

Μην ποντάρεις σε μια αγορά, σε έναν πελάτη, θα ήταν λάθος γιατί παίρνεις πολύ μεγάλο ρίσκο.»

 

• Μια καθαρόαιμη ελληνική διεθνοποιημένη εταιρία

Μια καθαρόαιμη ελληνική διεθνοποιημένη εταιρία, με στοιχείο διαφοροποίησής της από τις ξένες εταιρίες νανοτεχνολογίας, την διαφορετική τοποθέτησή της στην αγορά, με εστίαση στον κλάδο δομικών υλικών.

Η NanoPhos AE. μια αμιγώς ελληνική εταιρία τεχνολογίας έχει την έδρα της εδώ και επτά χρόνια στο Τεχνολογικό και Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου.

Η καρδιά της εταιρικής ανάπτυξης χτυπάει σε χώρους τεχνολογικά άρτιους, η παραγωγή και συσκευασία υλοποιείται με ασφαλείς διαδικασίες αυστηρού ελέγχου, σε ένα χώρο που αποπνέει τάξη και διάθεση για πειραματισμούς, χάρη στον ανθρωποκεντρικό τρόπο σκέψης όλων των στελεχών της.

Αναπτύσσει μοναδικές, καινοτόμες εφαρμογές με όχημα την νανοτεχνολογία και αποδεικνύει ότι οι ελληνικές ιδέες και τα προϊόντα της μπορούν να καλύψουν ανάγκες ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.

Εφαρμογές που έχουν να κάνουν με την καθημερινότητά του, χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις από τον τελικό χρήστη, γνώσεις ή υψηλό κόστος.

Στην έδρα της εταιρίας, συναντώ τους δύο ιδρυτές της κ.κ. Αραμπατζή και Θεοχαράκη και μετά από μια αναλυτική ξενάγηση σε όλους τους χώρους, αρχίζει η συζήτησή μας.

Οι δύο τους μόλις είχαν έρθει από ένα επαγγελματικό ταξίδι στην Ιαπωνία και οι παραστάσεις που κουβαλούν στις αποσκευές τους απογειώνει τον λόγο τους.

Οι σκέψεις τους είναι αποκρυσταλλωμένες για την πορεία της εταιρίας.

Δεν θα μπορούσε άλλωστε από την συνάντηση δύο εξωστρεφών παικτών στο επιχειρείν να προκύψει κάτι άλλο.

Η εντατική ανάπτυξη περιλαμβάνει ένα πλάνο που αρχίζει με τον εξαγωγικό τομέα, με διεθνή Πανεπιστημιακά ιδρύματα να είναι στην καθημερινή ατζέντα συζητήσεων και προσκλήσεων συνεργασιών, νέες ανακαλύψεις από το τμήμα έρευνας αναμένουν την τελική έγκρισή τους, νέες χώρες αθροίζονται στο απαιτητικό χρονοδιάγραμμα επέκτασής τους.

Μια διεθνοποιημένη ελληνική εταιρία που τρέχει με άλματα φωτός.

Οι δύο τους αποτελούν μια γροθιά, αλληλοσυμπληρώνονται τέλεια, με τον ορθολογισμό του πολύπειρου καθηγητή κ. Θεοχαράκη και την ορμητικότητα του νέου ανερχόμενου επιχειρηματία κ.Αραμπατζή να δένουν αρμονικά στο φως των ανοικτών προκλήσεων της δημιουργίας.

Τους δύο επιχειρηματίες τους διακρίνει η επιμονή στην διαφορετικότητα.

Ο λόγος τους έχει στοιχεία μιας τολμηρής προσέγγισης του ρεαλιστικού, καθαρό μυαλό με κοφτές απαντήσεις συνοπτικών και ολοκληρωμένων λύσεων.

Το μείγμα είναι εκρηκτικό, μια διαδρομή πολύπλευρων παραστάσεων από την Ν.Υόρκη και την Αθήνα, μια ένωση δυνάμεων που αποκρυσταλλώνεται στην δύναμη των πρωτογενών ανακαλύψεών τους, σφυρηλάτησαν στο άτεγκτο περιβάλλον της διεθνούς αγοράς τα προϊόντα τους, έλυσαν εν τω γίγνεσθαι προβλήματα, αποκαθήλωσαν μονοδιάστατες απόψεις ανάπτυξης πωλήσεων με αντισυμβατικό τρόπο και πέτυχαν.

•Το ερευνητικό μελίσσι και η ερώτηση του μήνα

Το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης αποτελεί ένα ερευνητικό μελίσσι με αεικίνητα παθιασμένα στελέχη, αφιερωμένα στην καθημερινή αναζήτηση νέων εφαρμογών.

Με διαφοροποιημένη αποτελεσματικότητα ανά εφαρμογή αναζήτησης όπως ο ναυτιλιακός, ο οικιακός καταναλωτής , η ευρύτερη βιομηχανία, αναζητούν επίπονα κάθε ημέρα το επιπλέον στοιχείο έκπληξης και ανάδρασης , σε ένα περιβάλλον που ανταποδίδει τα εύσημα.

Ο κ.Αραμπατζής σημειώνει χαρακτηριστικά, ότι «η ερώτηση που υπάρχει στα χείλη όλων είναι κάθε μήνα τι καινούριο φτιάξαμε.

Αυτό μπορεί να είναι καινούριο προϊόν, καινούρια διαδικασία αλλά και τι μάθαμε αυτό τον μήνα σε όλα τα τμήματα της εταιρίας.

Δεν καταπιέζουμε την καινοτομία, καλλιεργούμε ένα κλίμα αξιολόγησης και επιβράβευσής της.»

Το ανθρώπινο δυναμικό αποτελείται σήμερα από δεκαπέντε (15) εργαζόμενους υψηλών πανεπιστημιακών προδιαγραφών, επιδεικνύει αξιοζήλευτα μεγέθη με επταψήφιους τζίρους και διπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης εξαγωγών- το μέλλον είναι κάτι περισσότερο από ελπιδοφόρο.

Η βασική ιδεολογία διαφοροποίησης αγγίζει και το νευραλγικό κομμάτι της εταιρίας, της πωλήσεις, με μοχλό ανάπτυξής τους, ένα δυναμικό δίκτυο εκατό (100) καταστημάτων πανελλαδικά, τα οποία με την κατάλληλη τεχνική γνώση υποστηρίζουν τα προϊόντα και τις εφαρμογές τους και εκπαιδεύουν τους καταναλωτές και τους ενδιαφερόμενους σε κάθε τομέα της οικοδομής.

•Η NanoPhos κατακτά με έξυπνα υλικά και την Ναυτιλία

Η ανακάλυψη νέων αγορών και η κάλυψη των αναγκών τους με νέα εξελιγμένα υλικά μέσω της εξειδίκευσης των προϊόντων τους, αποτελεί από την πρώτη στιγμή, συστατικό στοιχείο της εταιρικής τους ύπαρξης.

Η NanoPhos είναι μια ανήσυχη εταιρία με δύο λαμπρά μυαλά, που μπορεί να παράξει έξυπνα υλικά τα οποία δίνουν σημαντικά οφέλη στους τελικούς χρήστες σε συγκεκριμένες αγορές.

Άλλοι κλάδοι όπως αυτός της ποντοπόρου και επιβατικής Ναυτιλίας έχουν ήδη χρησιμοποιήσει υλικά τους για θερμομόνωση απαιτητικών χώρων ή χώρους με προβλήματα διάβρωσης ή προβλήματα διάδοσης μικροβίων από το έρμα που μένει για πολλούς μήνες εγκλωβισμένο στο πλοίο.

Οι ίδιοι σημειώνουν με ικανοποίηση, ότι έχουνε απαντήσεις για το πλάνο διαχείρισης μικροβίων όπως ορίζεται από τους διεθνείς οργανισμούς και παραθέτουν τα προϊόντα τους ένα προς ένα, με τεκμηρίωση και αναλυτικά παραδείγματα.

Σημαντικό κομμάτι είναι και η αντιμετώπιση του αντιυφάλου, του χρώματος δηλαδή και των υλικών που χρησιμοποιούνται στα ύφαλα του πλοίου προκειμένου να ελαττωθεί η ανάπτυξη θαλασσίων μικροοργανισμών όπως η στρειδώνα κ.α. στα ύφαλα του πλοίου.

Η Νανοτεχνολογία μπορεί να βοηθήσει πολύ βελτιώνοντας την υφή της επιφάνειας για να μην κολλάνε οι μικροοργανισμοί.

Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα εφαρμογή στη ναυτιλία την οποία εξετάζουν αυτή την στιγμή είναι να παράσχουν κάτι ξεχωριστό: την δυνατότητα θερμομόνωσης στις επιφάνειες των δεξαμενών του υγροποιημένου αερίου (LNG).

Όταν μια ελληνική εταιρία όπως η NanoPhos, διαθέτει στο οπλοστάσιο πωλήσεων και ερευνητικών συνεργειών της την δικτύωση με μια από τις καλύτερες αγορές όπως αυτή της Νορβηγίας, με τον Νορβηγικό Νηογνώμονα να είναι από τους πλέον αυστηρότερους, μπορεί αποδεδειγμένα να παράσχει καλύτερες λύσεις με νέες τεχνολογίες σε συγκεκριμένα προβλήματα αιχμής, σε ευαίσθητα κομμάτια της Ναυτιλιακής Βιομηχανίας.

Ένα παράδειγμα είναι η δυνατότητα μείωσης του πάχους της υφιστάμενης μόνωσης με αποτέλεσμα την αύξηση της χωρητικότητας των δεξαμενών.

•«Συντονίστε το nanoworld να εξυπηρετήσει το macroworld»

Τι είναι όμως το SurfaShield με απλά λόγια;

Όταν εφαρμοσθεί σε διάφορες επιφάνειες (όπως τσιμέντο, γυαλί ή πλακάκι, διαβρώσεις από πολλούς οργανικούς ρύπους, πολλοί από τους λεκέδες που υπάρχουν και κυρίως τα μικρόβια, τα βακτήρια και η μούχλα) το υλικό χρησιμοποιεί την ενέργεια από το φώς και τα καθαρίζει.

Χρησιμοποιεί την ενέργεια από το περιβάλλον και όπως ένα φωτοβολταϊκό αντί να την μετατρέψει σε ρεύμα, στην περίπτωσή μας την μετατρέπει σε χημική ενέργεια.

Κυριολεκτικά παίρνει το φώς, το υλικό το ίδιο είναι φωτοκαταλύτης και έτσι μπορεί να το μετατρέψει σε χημική ενέργεια η οποία σκοτώνει τον ρύπο.

Το χημικό είναι ακίνδυνο, δεν είναι κάποιο δηλητήριο ή ένα αντιβιοτικό στο οποίο αναπτύσσει αντιστάσεις ο μικροοργανισμός ή το βακτήριο. Απλά χρησιμοποιεί την ενέργεια από το περιβάλλον.

Αυτό εξασφαλίζει και μεγάλη διάρκεια ζωής, δεν εξαντλείται.

Για τον ίδιο λόγο η εταιρία ονομάζεται NanoPhos: το Nano για την Νανοτεχνολογία και το Φως γιατί τα πρώτα υλικά ήταν φωτοκαταλυτικά, χρησιμοποιούσαν την ενέργεια από το φως για να πάρουν την δραστικότητά τους.

Στη NanoPhos ΑΕ ,τονίζουν οι συνομιλητές μου, «εφευρίσκουμε νέα, έξυπνα υλικά, ώστε να λύσουμε καθημερινά προβλήματα.

Με τη δύναμη της Νανοτεχνολογίας δημιουργούμε ένα λειτουργικό περιβάλλον άνεσης, ασφάλειας και …ξενοιασιάς.

Ακούγεται σχεδόν μαγικό, αλλά η επιστήμη της Νανοτεχνολογίας έχει δώσει τα απαραίτητα εργαλεία για τη δημιουργία ιδιαίτερων και λειτουργικών υλικών.

Τα υλικά αυτά συχνά αποκαλούνται και “έξυπνα” καθώς ανταποκρίνονται σε εξωτερικούς παράγοντες.

Ανάλογα με την εξωτερική μεταβολή, τα “έξυπνα” υλικά εμφανίζουν διαφορετικές μηχανικές, χημικές ή ηλεκτρικές ιδιότητες.

Τα προϊόντα Νανοτεχνολογίας αποτελούν τη νέα επανάσταση με πρωτοποριακά υλικά στο χώρο της ιατρικής, των βιομηχανικών διεργασιών, των υλικών υψηλής αντοχής και ανθεκτικότητας, στην ενέργεια και το περιβάλλον.

Στη NanoPhos σχεδιάζουμε “έξυπνα” υλικά που λύνουν καθημερινά προβλήματα.

Επιθυμία μας αποτελεί η μεταφορά της καινοτομίας από το εργαστήριο στην καθημερινότητα.

Το όραμά μας είναι απλό και ξεκάθαρο: «Συντονίστε το nanoworld να εξυπηρετήσει το macroworld» (Ρυθμίζουμε το Νανόκοσμο για να προσφέρουμε στο Μακρόκοσμο) – ή απλούστερα τα νανοσωματίδια στην υπηρεσία των ανθρώπων.

•«Μπράβο που το προσπάθησες, καβάλα το επόμενο άλογο»  

Η συζήτησή μας, αγγίζει και το φλέγον θέμα του επιχειρείν στην Ελλάδα και γιατί ο νέος Έλληνας δεν σκέπτεται την επιχειρηματικότητα.

Η πρώτη άμεση απάντηση από τον κ.Αραμπατζή προσδιορίζει και την φιλοσοφία ενός νέου επιχειρηματία:

«Εάν ρωτήσουμε κάποιον με μια εξαιρετική ιδέα, γιατί δεν αξιοποιείς επιχειρηματικά την ιδέα σου, νομίζω ότι σε ένα ποσοστό 90 % θα απαντήσουν γιατί δεν έχω χρήματα.

Υπάρχει λανθασμένα η αίσθηση ότι η ανάπτυξη επιχειρηματικής πρωτοβουλίας απαιτεί μια δεξαμενή χρημάτων.

Όταν ξεκινήσαμε την παρουσίαση του επιχειρηματικού σχεδίου μας το 2005, από τον πρώτο στο δεύτερο γύρο των παρουσιάσεων, είχαμε συστήσει έναν δυνητικό επενδυτή για να επενδύσει με 650.000€.

Η επιτροπή έχοντας διαβάσει από το σχέδιό μας ότι είχαμε επιδίωξη τις διεθνείς αγορές, μας συνέστησε ότι θα μπορούσαμε να επιδιώξουμε περισσότερη χρηματοδότηση λόγω προοπτικών.

Τελικά η εταιρία ιδρύθηκε καθαρά με προσωπικά κεφάλαια τα οποία ειδικά στην αρχή δεν ξεπέρασαν τις 75.000€.»

Παρεμβαίνοντας ο κ.Θεοχαράκης, με την εμπειρία της καθηγητικής ζωής, συμπληρώνει ότι: «το βασικό συστατικό στοιχείο του επιχειρείν είναι να βρει φθηνότερες, ευκολότερες λύσεις για να φέρει το ίδιο αποτέλεσμα.

Είναι αυτό που λέγεται περιγραφικά ότι χρειάζεται να έχεις πρόσβαση σε πόρους και όχι απαραίτητα να σου ανήκουν ή να αναπτυχθείς στην πρώτη σου φάση μέσα από στρατηγικές συνεργασίες με άλλες εταιρίες ή συνεργάτες.

Μα άλλα λόγια ανοίξου, μην κουμπώνεσαι, μην οχυρώνεσαι στον μικρόκοσμό σου από τον φόβο μήπως κάποιος αντιγράψει την ιδέα σου.

Είναι απαραίτητο να μοιράζεσαι την ιδέα σου, γιατί πώς αλλιώς θα σε μάθουν;

Το θέμα είναι να μεγαλώσεις την πίτα για όλους.

Μια φράση που χρησιμοποιώ συνήθως στο μάθημά μου είναι αν θέλεις να έχεις 51% του τίποτα είναι τίποτα. Ένα μικρότερο ποσοστό όμως από κάτι μεγάλο, που μια ομάδα θα έχει βοηθήσει, είναι σαφέστατα προτιμότερο.

Στην ομαδικότητα είναι όμως που τα χαλάμε σαν κοινωνία.

Ενώ ατομικά μπορεί να έχουμε εξαιρετικές ιδέες, δεν δένουμε όταν βρεθούν περισσότερα άτομα.

Άλλο ένα στοιχείο είναι η ποινή, το πέναλτι της αποτυχίας. Στην κοινωνία μας είναι πάρα πολύ υψηλό. Αν κάνεις μια επιχειρηματική προσπάθεια και αποτύχεις, υπάρχει κοινωνικό στίγμα.

Ενώ σε άλλες κοινωνίες ή στην S.Valley, υπάρχει το : «μπράβο που το προσπάθησες, καβάλα το επόμενο άλογο.»

Ξέρεις τι δεν λειτουργεί, άρα έχεις αποκτήσει εμπειρία και θα αποφύγεις αυτά τα λάθη που έκανες στο ξεκίνημά σου.

Το να προσληφθεί κάποιο άτομο ή να χρηματοδοτείς κάποιο άτομο που είχε αποτυχίες σε κάποιες επιχειρήσεις που προσπάθησε, το βλέπουνε θετικά γιατί τουλάχιστον ελπίζουν ότι έμαθε από αυτά.

Και αυτό ίσως θα κάνει την διαφορά.

Κάτι σημαντικό επίσης είναι ότι αποφεύγουμε δουλειές που δεν έχουν το λεγόμενο κοινωνικό γόητρο, και αυτό εμποδίζει την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.»

Ο κ.Αραμπατζής παρεμβαίνοντας τονίζει ότι: «Στενοχωριέμαι πάρα πολύ γιατί νιώθω ότι οι νέοι άνθρωποι έχουν σταματήσει να ονειρεύονται.

Θεωρείται υπερφίαλο και στιγματίζεται εάν κάποιος πει : ονειρεύομαι να κάνω μια μεγάλη επιχείρηση.

Δεν είναι κακό να έχεις υψηλά όνειρα.

Πρέπει να βάζεις ψηλά τον πήχη για τον εαυτό σου.»

Η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες, συνεχίζει ο κ. Θεοχαράκης.

Αν η κρίση είναι τόσο παρατεταμένη που αρχίζει και καίει τα όνειρα και σταματήσει ο κόσμος να ονειρεύεται, να θέλει να βγει μπροστά, αυτό καταστρέφει κάθε δημιουργική δύναμη, καίγεσαι σαν άτομο.

Η επιχειρηματικότητα απαιτεί και επιμονή και το να θέλει κανείς να κινηθεί γρήγορα –γιατί τα έξοδα τρέχουν…-αλλά και υπομονή.

Τα έμφυτα χαρακτηριστικά όπως η επιμονή και η πίστη είναι και εσωτερική δύναμη, το να μην το βάζεις κάτω.

Απαιτεί μια αρκετά μεγάλη δόση τρέλας.

Μια διάθεση λίγο πιο αισιόδοξη.

Λίγο πιο δυναμική.»

•Από την Ιθάκη στον Μπιλ Γκέιτς

«Πάντα στον νου σου να ’χεις την Ιθάκη» αναφέρει ο Καβάφης και ο κ.Θεοχαράκης με νοσταλγία δεν ξεχνάει ποτέ ότι η πρώτη σελίδα σαν εισαγωγή στο διδακτορικό του ήταν η Ιθάκη του Κ.Π.Καβάφη.

Πίστεψαν και οι δύο σε αυτό το μοναδικό ταξίδι, καθιέρωσαν, με κομψότητα επιχειρηματικών κινήσεων και ιδεολογία εξωστρέφειας, μια ελληνική εταιρία σε ένα ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον, που αναγνωρίσθηκε επάξια και βραβεύτηκε για την καινοτομία των προϊόντων της από τον πρόεδρο της Microsoft, Μπιλ Γκέιτς.

«Η επιχειρηματικότητα είναι ότι σε ενδιαφέρει αυτό το ταξίδι,» συνεχίζει ο ίδιος : «αυτό που αντλείς είναι ότι βλέπεις τα προβλήματα σαν προκλήσεις και μέσα από αυτές τις προκλήσεις καλείσαι να βρεις νέες λύσεις.

Δεν δεχόμαστε εύκολα και οι δύο μας στη δουλειά ότι αυτό δεν γίνεται.

Να το βάλουμε κάτω, να το διχοτομήσουμε, να δούμε πού κολλάει.

Είναι και στάση ζωής και κινητήριος δύναμη.

Η ομάδα επίσης είναι πολύ σημαντικός παράγοντας, κάποιες μέρες που είσαι ψυχολογικά πιο πεσμένος, να μπορεί ο ένας να δυναμώνει ψυχολογικά τον άλλο.»

Η δημιουργία ομάδας και το να μοιρασθείς τα πάντα σε αυτή την διαδρομή είναι κάτι που αποτελεί βαθιά πεποίθηση και για τους δύο.

«Πρέπει να έχεις τα ίδια πιστεύω.

Και κάτι σημαντικό:

Δεν βασίζουμε την επιτυχία μας σε επιδοτήσεις, η αγορά μας κινεί όχι το ερευνητικό πρόγραμμα.»

•Εταιρία που θα βγάλει δύσκολες εποχές μην την φοβάστε ή
το ένα και μοναδικό τιμολόγιο αξίας 500€

Η NanoPhos εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς.

Με την λειτουργία ενός ευέλικτου management και το ανοικτό μυαλό τους, συλλαμβάνουν άμεσα τα μηνύματα των αλλαγών και καλύπτουν ανάγκες.

Είναι εύκολη η αρχή;

Ο κ. Αραμπατζής τονίζει ότι « ο δρόμος δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα.

Τίποτε δεν είναι εύκολο.

Τον πρώτο χρόνο το ένα και μοναδικό τιμολόγιό μας ήταν αξίας 500€.»

Έχουν αναπτύξει πολλές συνεργασίες με πανεπιστήμια, τα οποία τους ζητούν να συνεργασθούνε, όπως αυτό του Cambridge, της Γάνδης, της Κύπρου, του Φινλανδικού Οργανισμού Καινοτομίας καθώς και του Μετσόβιου.

Με αφορμή τις παραπάνω συνεργασίες, ο ίδιος αναφέρει ότι «θα έπρεπε να υπάρχει ένα ιδιαίτερο πλαίσιο, έτσι ώστε οι ιδέες των Ελλήνων ερευνητών να μετατρέπονται σε πράξη πολύ ευκολότερα και ιδιαίτερα μέσα από τα πανεπιστήμια.

Ερευνητικά και επιστημονικά η ποιότητα των ανθρώπων είναι εξαιρετική.

Έλληνες επιστήμονες διαπρέπουν σε κάθε τομέα, δεν έχουμε βρει όμως τον τρόπο κάποια ιδέα τους να περνάει στην πράξη.

Επίσης τονίζει ότι οι καλύτερες ιδέες έχουν προκύψει από συνεργασία εταιριών ή ατόμων, από τελείως διαφορετικό αντικείμενο.

Η ελληνική κουλτούρα μάς έχει κάνει ευέλικτους, έχουμε μάθει μέσα από τις δυσκολίες να δίνουμε λύσεις.

Ναι, είμαστε Ευρωπαίοι, αλλά προσαρμοζόμαστε ευκολότερα σε διαφορετικά περιβάλλοντα όπως στα Βαλκάνια π.χ.

Έχουμε συνηθίσει να έχουμε λίγους πόρους και αυτό μας έχει κάνει εφευρετικούς.

Έχουμε εκπαιδευτεί επειδή έχουμε ταλαιπωρηθεί.

Αυτό είναι ένα στοιχείο πολύ θετικό, γιατί με λίγα πράγματα μπορούμε να κάνουμε περισσότερα από άλλους.

Για τους ίδιους η απάντηση στην ερώτηση γιατί ο νέος Έλληνας δεν σκέπτεται την επιχειρηματικότητα, διαφέρει.

Ο κ.Αραμπατζής πιστεύει ότι ευθύνεται το λεγόμενο «ρίσκο της αποτυχίας και να μην κατηγορηθεί για αυτό.»

Για τον κ.Θεοχαράκη, «η έλλειψη χρηματοδότησης , το οποίο είναι και λίγο ψευδαίσθηση, γιατί αν έχεις κάποια καλή ιδέα θα βρεις κάποιον να σε χρηματοδοτήσει.

Από την άλλη το να έχεις πολλά χρήματα στην αρχή είναι καταστροφικό γιατί σε κάνει νωθρό και καθόλου εφευρετικό.

Γι’ αυτό πολλές εταιρίες που γεννήθηκαν σε περίοδο ισχνών αγελάδων είναι πολύ πιο υγιείς μακροπρόθεσμα.

Εταιρία που θα βγάλει δύσκολες εποχές μην την φοβάστε.»

«Μόνο του σπανού τα γένια δεν γίνονται, αλλά και σε αυτό η επιστήμη κάνει πολύ μεγάλα βήματα,» καταλήγει ο κ.Αραμπατζής, αναφέροντας το αγαπημένο γνωμικό του κ.Θεοχαράκη (γέλια).

•My way συμβουλές από το δίδυμο της NanoPhos

Να προτιμάς περισσότερο να αφουγκράζεσαι, να ακούς, παρά να μιλάς.

Να μοιράζεσαι την ιδέα σου με μεγαλύτερη άνεση.

Όποιος γυρίζει, μυρίζει.

Πρέπει να παίξεις μπάλα για να αρχίσεις να σκοράρεις.

Αν δεν μπεις στο γήπεδο για να αρχίσεις να παίζεις μπάλα, δεν θα σκοράρεις ποτέ.

Και αν κοιτάς συνέχεια το τέρμα, δεν θα σκοράρεις ποτέ, γιατί δεν θα βλέπεις τι γίνεται στα πόδια σου και θα σου κλέψουν την μπάλα.

Το πιο σημαντικό είναι να μπεις στο γήπεδο και να παίξεις μπάλα.
Και να το ευχαριστιέσαι.

Οι διάφοροι που σου επιτίθενται είναι οι προκλήσεις που θα χρειάζεται να προσπεράσεις.

•Δύο διεθνείς διακρίσεις για την καινοτομία στον τομέα της πράσινης δόμησης

Για τον κ.Θεοχαράκη με προϊστορία στην Sillicon Valley ήταν σχεδόν αυτονόητο να
απευθυνθούνε κατ’ αρχήν στις διεθνείς αγορές.

Σήμερα εξάγει σε πάνω από 25 χώρες με το 80% του όγκου παραγωγής και εργασιών να απορροφάτε εκεί.

Η NanoPhos απέσπασε δύο διεθνείς διακρίσεις για την καινοτομία στον τομέα της πράσινης δόμησης.

Τα προϊόντα SurfaPore ThermoDry και SurfaShield C βραβεύθηκαν αντίστοιχα στη World Expo 2010 της Σανγκάης και τη Διεθνή Έκθεση Οικοδομικών Υλικών BIG5 του Ντουμπάι.

Ο κος Θεοχαράκης, πρόεδρος του Δ.Σ της NanoPhos AE, αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Είμαστε όλοι πολύ χαρούμενοι για τις βραβεύσεις των προϊόντων μας.

Ήλθαν ως αποτέλεσμα του αρχικού μας στόχου, που δεν ήταν άλλος, από το να παράγουμε καινοτόμα και ανταγωνιστικά προϊόντα που απευθύνονται στην παγκόσμια αγορά.

Κάθε ελληνική εταιρεία μπορεί να είναι ανταγωνιστική σε παγκόσμιο επίπεδο, αρκεί να απεμπλακεί από το φόβο και να τολμά.

Η παραγωγή ανταγωνιστικών και καινοτόμων προϊόντων απαιτεί προσήλωση στο στόχο αλλά και συγχρόνως ευελιξία και δεν είναι πάντα ανάλογη του ύψους του κεφαλαίου που μπορεί να έχει στη διάθεσή του κάποιος επιχειρηματίας.

Οι ελληνικές εταιρείες, μπορούν να παράγουν ανταγωνιστικά καινοτόμα προϊόντα και πρέπει να συνεχίσουν να τολμούν!»

Το πρωτοπόρο θερμομονωτικό χρωμάτων SurfaPore ThermoDry, βραβεύτηκε στη Σανγκάη για τη συμμετοχή του στο ZED (Zero Energy Development) Pavilion της World Expo 2010.

Το υλικό επιλέχθηκε ως πρότυπο για τα νέα ενεργειακά κτήρια της Κίνας, καθώς προστίθεται σε οποιοδήποτε κοινό ακρυλικό χρώμα και τo μετατρέπει σε θερμομονωτικό, εξοικονομώντας ενέργεια με ένα απλό βάψιμο.

Την World Expo 2010 της Σανγκάης επισκέφθηκαν περισσότεροι από 73 εκατομμύρια επισκέπτες.

Με θέμα “Καλύτερη πόλη, Καλύτερη ζωή,” η έκθεση εξέφρασε την επιθυμία της ανθρωπότητας για καλύτερη ζωή στα αστικά κέντρα του μέλλοντος.

Το δεύτερο προïόν της εταιρείας NanoPhos που γνώρισε διεθνή διάκριση, είναι το SurfaShield, το μοναδικό υλικό στην κατηγορία του, καθώς έχει την ικανότητα να μετατρέπει πορώδεις επιφάνειες, όπως τοίχους και τσιμέντο, σε αυτοκαθαριζόμενες και αντιβακτηριδιακές.

Το προïόν βραβεύτηκε με το βραβείο GAIA (Γαία) στη Διεθνή Έκθεση BIG5 του Ντουμπάι το 2010, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 2.250 εκθέτες απ’ όλο τον κόσμο και είναι η μεγαλύτερη της Μέσης Ανατολής.

Τα βραβεία GAIA έχουν ως στόχο να αναδείξουν «πράσινα» δομικά υλικά που προστατεύουν το περιβάλλον.

Η επιλογή είναι ιδιαίτερα αυστηρή και γίνεται από ένα καταξιωμένο πάνελ κριτών που περιλαμβάνει ακαδημαϊκούς, πολιτικούς μηχανικούς, περιβαλλοντολόγους και άλλους έμπειρους επιστήμονες.

•Οι στόχοι της αφοσίωσης και της ανάπτυξης

Η αναφορά στους έξι στόχους αποτελεί για τους δύο επιχειρηματίες ένα δεσμευτικό εταιρικό όραμα που διέπεται από τον ρεαλισμό της γνώσης και την ευθύνη των βραβεύσεων που προηγήθηκαν.

Οι στόχοι αφορούν:

•την αφοσίωση στην διάθεση ποιοτικών, αξιόπιστων και φιλικών προς το περιβάλλον χημικών προϊόντων που χρησιμοποιούνται στην αδιαβροχοποίηση, τη μόνωση, τον καθαρισμό και την προστασία επιφανειών, όπως πλακάκια, τοίχους, μέταλλα, τσιμέντο, καθώς και προϊόντων με κατεύθυνση στην αποικοδόμηση ρύπων

•Την ανάπτυξη νέων προϊόντων μέσω της συνεχούς εργαστηριακής έρευνας

•Την προώθηση της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης σε πελάτες και προμηθευτές

•Την αφοσίωση στην ποιότητα και στην κάλυψη των απαιτήσεων των πελατών προσφέροντας λύσεις στα καθημερινά προβλήματά του

•Τη διατήρηση και περαιτέρω αξιολόγηση των εγκεκριμένων προμηθευτών της

•Με την ανάπτυξη των περιβαλλοντικών προγραμμάτων όπως:
√ Την αύξηση του ποσοστού ανακύκλωσης των στερεών αποβλήτων

√Την μείωση των επικίνδυνων υγρών αποβλήτων

√Την χρήση πλήρως ανακυκλώσιμων περιεκτών των τελικών προϊόντων

•Βραβεύτηκε για την καινοτομία των προϊόντων της από τον πρόεδρο της Microsoft, Μπιλ Γκέιτς

Η εταιρεία NanoPhos AE (μέλος του mi-cluster), ιδρύθηκε το 2005 στο Λαύριο, τόπος όπου ακόμα και σήμερα παράγει τα προϊόντα της.

Η εταιρεία αξιοποιεί τα ευρήματα της νανοτεχνολογίας δημιουργώντας και εξάγοντας προϊόντα που αδιαβροχοποιούν και προστατεύουν καθημερινές επιφάνειες.

Το 2008, η NanoPhos βραβεύτηκε για την καινοτομία των προϊόντων της από τον πρόεδρο της Microsoft, Μπιλ Γκέιτς, και απέσπασε το 1ο βραβείο καινοτομίας στην έκθεση 100% Detail του Λονδίνου.

Η σειρά προϊόντων SurfaPore, αδιαβροχοποιεί και προστατεύει υλικά όπως το τσιμέντο, πέτρα, κεραμίδια, ξύλο ή μάρμαρο χωρίς αλλαγή της φυσικής τους όψης.

Τα προϊόντα SurfaPore έχουν ως βάση τους το νερό και δεν περιέχουν επικίνδυνους διαλύτες, επιδεικνύοντας ιδιαίτερο σεβασμό στο χρήστη και στο περιβάλλον.

Η αποτελεσματικότητα και ευκολία χρήσης των υλικών αναγνωρίστηκε γρήγορα από τις διεθνείς αγορές και τα προϊόντα της εταιρείας ήδη πωλούνται σε περισσότερες από 20 χώρες, μεταξύ των οποίων Μ. Βρετανία, Νορβηγία, Σουηδία, Πορτογαλία, Τουρκία, Ιταλία, Σαουδική Αραβία, Ιράν, Κίνα, Ινδία και Ιαπωνία.

 

Πολιτική Ποιότητας και Περιβάλλοντος

Η εταιρία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα των προϊόντων, καθώς επίσης και των παραγωγικών διαδικασιών με στόχο την ικανοποίηση και την ασφάλεια των καταναλωτών.

Η προσπάθεια της εταιρίας για παροχή ποιοτικών προϊόντων/υπηρεσιών στους πελάτες, στοχεύει στην ικανοποίηση των απαιτήσεών τους.

Η προσφορά προϊόντων υψηλής ποιότητας και αξιοπιστίας από την επιχείρηση επιτυγχάνεται με τον έλεγχο και τη συνεχή βελτίωση όλων των διεργασιών που σχετίζονται με τη διασφάλιση της ποιότητας.

Η πιστοποίηση του Συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας της εταιρίας από ανεξάρτητο κοινοποιημένο φορέα παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της εταιρίας στην εσωτερική και εξωτερική αγορά διότι προϋποθέτει αυστηρά κριτήρια για τον έλεγχο τόσο των προϊόντων όσο και της παραγωγικής διαδικασίας.

Η Πολιτική της εταιρίας επεκτείνεται στην προστασία του περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένης της πρόληψης της ρύπανσης, και τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που απορρέουν από τις δραστηριότητες της εταιρείας.

Η εταιρία συμμορφώνεται πλήρως με τις ισχύουσες για το περιβάλλον νομοθετικές διατάξεις και μέσα από τη θέσπιση συγκεκριμένων περιβαλλοντικών σκοπών και στόχων επιδιώκεται η συνεχής βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων μέσω του Συστήματος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης.

Όλα τα τμήματα της παραγωγικής διαδικασίας καλύπτουν διεθνή πρότυπα ποιότητας.

Η NanoPhos AE εφαρμόζει σύστημα διαχείρισης ποιότητας σύμφωνα με το πρότυπο ΙSO 9001:2008 (ISO 9001 Certificate) και σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης κατά το πρότυπο ISO 14001:2004 (ISO 14001 Certificate), για την:

 

•Ανάπτυξη, παραγωγή και εμπορία χημικών προϊόντων καθαρισμού και προστασίας επιφανειών και προϊόντων νανοτεχνολογίας.

Με την υιοθέτηση αυτού του συστήματος, η εταιρία αποδεικνύει τη μέριμνά της για συνεχή βελτίωση των προϊόντων και υπηρεσιών της.

Ποιότητα για την NanoPhos AE σημαίνει σεβασμός στον πελάτη και εξυπηρέτηση των αναγκών του κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Η προσφορά προϊόντων υψηλής ποιότητας και αξιοπιστίας από την επιχείρηση επιτυγχάνεται με τον έλεγχο και τη συνεχή βελτίωση όλων των διεργασιών που σχετίζονται με τη διασφάλιση της ποιότητας.

Σχετικά Άρθρα