Δημιούργησαν το πρώτο οικολογικό θαλασσινό παριζάκι και σάρωσαν στην Ευρώπη

ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΑ ΓΚΑΛΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ-
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΑΡΑΚΑΤΣΙΑΝΟΣ

 

Οι πρωτοπόροι

 

Από: Π.Τσακιρίδη

 

Ευρώπη υποκλίθηκε, οι υπερδυνάμεις έδειξαν το σκληρό πρόσωπο τους, οι ισχυροί απέναντι στους έλληνες-ούτε κάν μιλούσαν ορισμένοι θα αναφερθεί απο την καΓκαλιτσοπούλου στην συνέντευξη που παραχώρησε στην mywaypress.gr-με φωτεινή εξαίρεση μεταξύ άλλων του Ιταλού εκπροσώπου του αντίστοιχου συνδέσμου, ο οποίος ήταν στο πανελ των 16 κριτών και απένειμε τα εύσημα στην ελληνική συμμετοχή.

 

Μάχη χαρακωμάτων λόγω υψηλού επιπέδου στίς συμμετοχές απο προηγμένες τεχνολογικά 12 χώρες, με παράδοση στα πρωτεία του Διαγωνισμού μέχρι τώρα, όπως πχ η Γερμανία,η Δανία, η Ελβετία, με τούς Γάλλους φοιτητές να τους εκθειάζουν κάθε χρόνο τα δικά τους ΜΜΕ,έμειναν αποσβωλομένοι κοιτώντας την σαρωτική επέλαση των ελλήνων φοιτητών και του καινοτόμου προιόντος που ξεχώρισε για την υψηλή διατροφική αξία και τον οικολογικό χαρακτήρα του.

 

Standar ποιοτικών προδιαγραφών,οργάνωση απο έναν ευέλικτο ΣΕΒΤ, επαγγελματική παρουσίαση και ένα μήνυμα καθαρά διατυπωμένο και με αυτοπεποίθηση: η Ελλάδα μπορεί να καινοτομεί αρκεί να υλοποιούνται καλά συντονισμένες προσπάθειες.

 

Η Ελλάδα που θεωρείται μαύρο πρόβατο έδειξε κάτι διαφορετικό θα μας δηλώσει η κα Γκαλιτσοπούλου και συμπληρώνει με νόημα.”Να βγαίνουμε μπροστά, μπορούμε να το πετύχουμε”

 

 

Η χρυσή διάκριση

Στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων επικρατεί νεκρική σιγή,το πάνελ συνθέτουν κορυφαίοι κριτές στο είδος τους, το τραπέζι των παρουσιάσεων έχει πάρει φωτιά απο τούς ομιλητές που παρουσίαζαν τα προιόντα που σχεδίασαν, οι ομιλίες διαδέχονταν η μία την άλλη, η μία καλύτερη απο την άλλη -διαφάνειες, προβολείς, νέα λαμπερά πρόσωπα ευρωπαίων φοιτητών, ένας διαγωνισμός γκραντ γκινιόλ.

 

Στο παρασκήνιο ο ανταγωνισμός απο τις ομάδες φοιτητών των άλλων εθνικών συμμετοχών άκρως ανταγωνιστικός.Τα βλέμματα τους για τους έλληνες μια ολόκληρη ιστορία…

 

Η Ελλάδα τολμάει? Έχει τα κουράγια να μετέχει και σε Ευρωπαικούς διαγωνισμούς και μάλιστα τέτοιου επιπέδου?

 

Το ένστικτο τους ήξερε ίσως αυτό που δεν ήθελαν να πιστέψουν.

 

Η αίθουσα είχε βραχυκυκλώσει με υψηλές δόσεις αδρεναλίνης έτοιμη να εκραγεί.

 

Ο Ιταλός επικεφαλής ανακοινώνει τα αποτελέσματα.

 

Ο θρίαμβος για την Ελλάδα ένα δυνατό χαστούκι για ορισμένους, μια επιβεβαίωση για τούς περισσότερους, η αίθουσα πνίγεται απο τα χειροκροτήματα,η ιστορία αρχίζει να γράφει με χρυσά γράμματα τα ονόματα της ελληνικής συμμετοχής.

 

H ώρα των αποτελεσμάτων θα επιβεβαιώσει την δυναμική της Ελλάδας.

 

Θα αναδείξει την Ελλάδα της Δημιουργίας, της καινοτομίας και τών εκτεταμένων αλλαγών νοοτροπίας που διατρέχει όλους τους τομείς δράσεις της.

 

Η Ελληνική Πανεπιστημιακή γνώση γίνεται ενεργός συμμέτοχος στο ευρωπαικό γίγνεσθαι και κατακτά κορυφαία βραβεία με ομαδική δουλειά,σύγχρονες μεθόδους ,νέα αντίληψη στις συνέργειες ιδιωτικού και δημόσιου τομέα.

 

Διαμορφωτές και μέντορες οι καταξιωμένοι καθηγητές με τήν πλούσια ερευνητική εμπειρία τους, με διάθεση εξωστρέφειας και επιβράβευσης αποτελεσμάτων, ένα έργο που κινητοποεί τους φοιτητές.

 

“Καλλιέργησε τον κήπο σου”

 

“ Καλλιέργησε τόν κήπο σου” ανέφερε ο Βολταίρος στο Candide και σε μία διαφορετική εκδοχή ο Δρ.Δημήτρης Γεωργαντέλης σκέφθηκε τον δικό του “κήπο”-δύο φοιτητές η κα.Αυγουστίνα Γκαλιτσοπούλου μαζί με τον κο.Ιωάννη Σαρακατσιάνο ( φωτο ),  θα αναλάμβαναν το όργωμα για ένα καθαρό χώμα, την επίπονη σπορά και καλλιέργεια ιδεών, γνώσεων,πείρας και νέων πρακτικών.Καί απο την καλλιέργεια του κήπου της Δημιουργίας προέκυψε “ Da Vero”.

 

 

Οι σπουδές

Η Αυγουστίνα Γκαλιτσοπούλου με καταγωγή απο την Καστοριά,σπουδάζει στον τομέα Βιομηχανικής Χημείας και Χημείας Τροφίμων στο Τμήμα Χημείας του Πανεπιστημίου των Ιωαννίνων με στόχο το διδακτορικό δίπλωμα στη Χημεία Τροφίμων. Είναι πτυχιούχος της Γεωπονικής Σχολής Α.Π.Θ. του τομέα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων με master of siens στην Χημεία Τροφίμων απο το 2006.

 

Ο Ιωάννης Σαρακατσιάνος από το Ομόλιο Λάρισας, κάνει σήμερα το μεταπτυχιακό του στο τμήμα διασφάλισης ποιότητας του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου, κάτοχος δύο πτυχίων Κτηνιατρικής Α.Π.Θ. και Χημείας Α.Π.Θ.

 

Ο συντονισμός με doctora και το χρυσό κλειδί


Ο συντονιστής και υπεύθυνος του έργου Δρ. Δημήτρης Γεωργαντέλης, μεταδιδακτορικός ερευνητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στο τμήμα Χημείας, με ρόλο επιβλέποντος τον καθηγητή κο.ΜιχάληΚοντομηνά του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, επέλεξε δύο άτομα με αντικείμενο σπουδών συναφές με το νέο πρός ανάπτυξη προϊόν με εφαρμογή σε βιομηχανική κλίμακα: Η Αυγουστίνα κάνει τη διατριβή της στα θαλασσινά και έχει βιομηχανική εμπειρία στο αντικείμενο, ενώ ο Ιωάννης είναι κτηνίατρος και ασχολείται στο μεταπτυχιακό του με τη διασφάλιση ποιότητας στα τρόφιμα.

 

Με αξιόλογο ερευνητικό έργο ο κος Κοντομηνάς με “νοοτροπία πολύπλευρα διαφορετική”, έπαιξε μπάλα με τον κοΓεργαντέλη έναν “χαρισματικό άνθρωπο που διαθέτει το κλειδί της συνεργασίας Πανεπιστημίων και βιομηχανιών”.

 

Ως μέντορες πέτυχαν αυτό που έθεσαν εξ αρχής ως στόχο: την ολική επαναφορά της έννοιας της δημιουργικότητας πολύ πέραν των συνηθισμένων κανόνων περί κατασκευής προιόντος.

 

“Το όνομα Da Vero δίνει μια ερμηνεία για την υψηλή ποιότητα του προϊόντος: προωθούμε την καθαρή ετικέτα (clean label) με την χρήση περισσότερων φυσικών συστατικών στα αλλαντικά και τη μείωση των χημικών προσθέτων” θα σημειώσουν οι φοιτητές.

 

H Aυγουστίνα μας αποκαλύπτει και την συνέχεια :«Αυτή τη στιγμή γίνονται δοκιμές στην βιομηχανοποίηση του προιόντος απο την Βιομηχανία ΚΟΝΤΟΒΕΡΟΣ την μεγαλύτερη στό είδος της εταιρία, με αρκετά ενθαρρυντικά αποτελέσματα.

 

Η προτεραιότητα της εταιρίας είναι να κυκλοφορήσει άμεσα μια σειρά προιόντων με θαλασσινά αλλαντικών στην ελληνική και διεθνή αγορά με έμφαση στην αγορά της Αμερικής όπου έχει ήδη παρουσία με άλλα προιόντα της.

 

Ο εξαγωγικός χαρακτήρας του προιόντος είναι ένα ζητούμενο καίριας σημασίας στίς σημερινές συγκυρίες ».

 

Ιδέα-οικολογικός χαρακτήρας και διατροφική αξία


Μία ιδέα πέρα από το προιόν-η ιδέα της πρόκλησης.


Σχεδόν όλα τα νέα προιόντα αξιολογούνται απο ορισμένα κλασσικά και βασικά δεδομένα: σε ποιό σημείο πληρούν τα κριτήρια καινοτομίας και απέχουν απο τα συνήθη του κλάδου και δεύτερο ποιό είναι το εύρος ζώνης, δηλαδή ο ζωτικός χώρος τους ως μέγεθος, πόσο διευρύνουν τον ζωτικό χώρο τους οριοθετώντας”νέες λίμνες” αγορών, νέο εύρος συνόρων ανάπτυξης τους.

 

“Το προϊόν που αναπτύξαμε συνδυάζει την υψηλή διατροφική αξία των θαλασσινών και τον Eco-friendly χαρακτήρα.

 

Σχεδιάσαμε ένα προϊόν 100% χωρίς κρέας, που έχει εφάμιλλη και ελκυστική γεύση με τα αλλαντικά κρέατος.

 

Το νέο προϊόν δεν έχει κορεσμένα λιπαρά, αντίθετα είναι υψηλό σε μονοακόρεστα, έχει μόνο 22 θερμίδες/φέτα, είναι υψηλό σε πρωτεΐνες και αποτελεί πηγή ωμέγα 3 λιπαρών οξέων.

 

Λόγω της επιτυχημένης δομής και γεύσης μπορεί να αντικαταστήσει τα αλλαντικά κρέατος σε κάθε καθημερινή χρήση.

 

Το νέο προϊόν δεν περιέχει καθόλου χημικές χρωστικές και χημικά συντηρητικά” θα εξηγήσει η Αυγουστίνα Γκαλιτσοπούλου.

 

Και συνεχίζει με έμφαση: «Σχετικά με τον οικολογικό χαρακτήρα, το νέο προϊόν δίνει μια εναλλακτική λύση αξιοποίησης τεμαχίων θαλασσινών που προκύπτουν από τις διεργασίες φιλετοποίησης ή τεμαχισμού, και έχουν μειωμένη εμπορική αξία.

 

Μέχρι σήμερα δεν υπήρχε κάποιο ρεαλιστικό σχέδιο για την αποτελεσματική μεταποίησή τους και την αύξηση της προστιθέμενης αξίας τους.

 

Εκτός από την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των πρώτων υλών, χρησιμοποιούμε βιολογικά συστατικά υψηλής διατροφικής αξίας και 100% ανακυκλώσιμα υλικά συσκευασίας».

 

Το όνομα και ο Αϊνστάιν…


“Η φαντασία είναι πιο σημαντική απο τη γνώση” αναφέρει ο Α.Αϊνστάιν και η φαντασία των δύο φοιτητών απογειώνετε με τις καίριες συμβουλές και την έμπνευση των καθηγητών τους αλλά και του τμήματος marketing της ΚΟΝΤΟΒΕΡΟΣ που ήθελαν ένα προιόν “έτοιμο να βγεί στην αγορά” με φροντίδα σε όλα τα στάδια προετοιμασίας του, απο τίς πρώτες ύλες μέχρι την συσκευασία του.Ένα προϊόν που να ανταποκρίνεται στα σύγχρονα δεδομένα της αγοράς.

 

“Η κυριότερη δυσκολία ήταν η προσομείωση του να φτάσουμε σε μια οργανοληπτική υφή του προιόντος, ενός “αλλαντικού κρέατος”με την ίδια υφή.

 

Η προτεραιότητα ηταν λιγότερα πρόσθετα λόγω της διαφορετικής σύστασης νερού των θαλασσινών γι αυτό παλέψαμε σκληρά στον τομέα της δομής και της σύνθεσης, ήταν το Α και το Ω.

 

Χρησιμοποιήσαμε ορισμένα απο τα πλέον πρωτοποριακά υλικά που θεωρούνται αυτή την στιγμή υψηλής τεχνολογίας στόν τομέα τής επιστήμης Τροφίμων, όπως φυτικές ίνες, ένα απόλυτα φυσικό προιόν απο εσπεριδοειδή με ιδιαίτερα καλά αποτελέσματα και λειτουργικές ιδιότητες”.

 

‘Ολα ειναι δυνατά

“Πολλές φορές λέγαμε ίσως είναι δύσκολο να το πετύχουμε, αλλά τελικά τα καταφέραμε.

 
Με επιμονή, προσπάθεια και πολύ διάβασμα όλα γίνονται δυνατά γιατί έπρεπε να το υποστηρίξουμε και επιστημονικά για να καταλάβουμε που είχαμε λάθος και που έπρεπε να προχωρήσουμε”

 

Ανοίξτε τίς πόρτες!

“Αυτό που λείπει απο τα ελληνικά πανεπιστήμια ειναι η σύνδεση με την βιομηχανία-μας εξηγεί η καΓκαλιτσοπούλου, να μην γίνεται έρευνα απλά για τα χαρτιά απο την πλευρά των πανεπιστημίων, η έρευνα να είναι εστιασμένη σε παραγωγικά προβλήματα και στις καινοτομίες.

 

Γιατί πάντα τα ερεθίσματα έρχονται απο τις Βιομηχανίες, αυτές είναι σε σύνδεση με την αγορά για να κάνουν πάντα κάτι καινούριο.

 

Παράλληλα και η ελληνικη βιομηχανία θα πρέπει να ανοίξει περισσότερο τις πόρτες της στα νέα παιδιά, το νέο αίμα των ελληνικών πανεπιστημίων θα αλλάξει αυτή τη φιλοσοφία όπως γίνεται και στο εξωτερικό, με πολλά ερευνητικά Ιδρύματα-άλλωστε το είδαμε και στον Ευρωπαικό Διαγωνισμό που μεγάλες εταιρίες υποστήριζαν τα συγκεκριμένα έργα των φοιτητών απο τις χώρες τους.

 

Είναι απαραίτητη αυτή η σύμπραξη πανεπιστημίων και εταιριών, ειναι μια διέξοδος σημαντική στην σημερινή εποχή και λόγω έλλειψης κονδυλίων”

 

Θα μείνω και θα παλέψω

“Θα μείνω εδώ και θα παλέψω, είναι η προτεραιότητα μου “ συμπληρώνει η κα Γκαλιτσοπούλου, “οι Έλληνες νέοι θέλουν να μείνουν αλλά δεν βρίσκουν κάποια διέξοδο αυτή τη στιγμή -γι αυτό πιστεύω ότι πρέπει να υποστηριχθεί η ελληνική βιομηχανία, είναι η κινητήριος δύναμη, ιδίως η βιομηχανία τροφίμων αποτελεί έναν απο τους πρώτους κλάδους της ελληνικής οικονομίας που παράγουν έργο αυτή τη στιγμή, με τις ελληνικές πρώτες ύλες να είναι απο τις ανώτερες ποιοτικά”.

 

Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός Εcotrophelia 2011


“H χώρα μας συμμετείχε για πρώτη φορά στο διαγωνισμό ,που εντάσσεται στα πλαίσια του προγράμματος ανταγωνιστικότητας και καινοτομίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, έτσι δεν υπήρχε προηγούμενη εμπειρία να αξιοποιήσουμε.

 

Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων μας στήριξε καθ’ όλη την προετοιμασία και τον ευχαριστούμε θερμά για αυτό.

 

Κατά τη διάρκεια προετοιμασίας μας, δώσαμε μεγάλη προσοχή στην εικόνα του προϊόντος και στη σωστή του παρουσίαση, τόσο κατά την προφορική εξέταση όσο και κατά τη γευστική δοκιμή.

 

Όλα τα προϊόντα των 12 χωρών που συμμετείχαν στον τελικό ήταν πολύ αξιόλογα, είχαν ήδη ξεχωρίσει στους αντίστοιχους εθνικούς διαγωνισμούς και άρα ήταν άκρως ανταγωνιστικά. Αυτό νομίζω που μας έκανε να ξεχωρίζουμε είναι η καλή γεύση, η ωραία παρουσίαση και ο υψηλός διατροφικός και οικολογικός χαρακτήρας του προϊόντος μας.”

 

Μπορούμε…


“Χαιρόμαστε τόσο πολύ που όχι μόνο εκπροσωπήσαμε επάξια τη χώρα μας σε έναν αναγνωρισμένο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό αλλά φέραμε και μια χρυσή διάκριση έναντι χωρών όπως η Γερμανία, Γαλλία, Ελβετία και Δανία, σε μια εποχή που η εικόνα της Ελλάδας στην Ευρώπη δεν είναι και η καλύτερα δυνατή.

 

Είμαστε ιδιαίτερα συγκινημένοι που η νίκη μας μπορεί να μεταφραστεί σε μια ελπίδα για αλλαγή και μια καλύτερη ημέρα.

 

Ως νέοι άνθρωποι, θέλουμε να δείξουμε ότι μπορούμε να αποτελέσουμε την κινητήρια δύναμη για τον δρόμο προς την ανάκαμψη της χώρας μας μέσα από την καινοτομία, που είναι για μας το κλειδί για την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα του παραγωγικού κλάδου της χώρας μας”

H καμπύλη αλλαγής

Ενα προϊόν που θα αλλάξει τις αντιλήψεις μίας μεγάλης μερίδας καταναλωτών με συνείδηση του πώς και απο τι διατρέφεται, γονείς με εύκολη λύση έτοιμων γευμάτων που θα τους αγγίξει,παιδιά και νέοι που ψάχνουν το διαφορετικό-μια αλλαγή αντίληψης με ισχυρό background και δυνατό feedback επιβεβαίωσης και ικανοποίησης.

 

Δεν υπάρχουν ακόμη,αλλά κάπως έτσι δεν αρχίζουν όλες οι επιτυχίες? Σας δώσαμε το πρίν.Η συνέχεια επι της αρρένας των αγορών και του ανταγωνισμού…

INFO

“Da Vero Eco seafood cold-cuts”

Η βιομηχανία αλιευμάτων κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις στην παραγωγή απορριμμάτων.

 

Είναι χαρακτηριστικό ότι για την παραγωγή ενός κιλού φιλέτου ψαριού, περίπου ένα ακόμα κιλό πρώτης ύλης πετιέται στο περιβάλλον.

 

Εφόσον παγκοσμίως αλιεύονται πάνω από 91.000.000 κιλά ψαριών, εύκολα μπορεί κανείς να αναλογιστεί τις αρνητικές συνέπειες σπατάλης των πρώτων υλών στο περιβάλλον.

 

Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα θαλάσσια αποθέματα μειώνονται συνεχώς ενώ αρκετά παραπροϊόντα που προκύπτουν από τη βιομηχανική μεταποίηση είναι απόλυτα ασφαλή για κατανάλωση και επιπλέον έχουν υψηλή διατροφική αξία, η αειφόρος και καλύτερη αξιοποίηση των πρώτων υλών θα μπορέσει να συμβάλει ουσιαστικά στην προστασία του περιβάλλοντος.

 

Το «DAVERO ECO SEAFOOD COLD CUTS» αποτελεί μια νέα καινοτόμο ιδέα για την αειφόρο χρήση των μη αξιοποιήσιμων προϊόντων των βιομηχανιών αλιευμάτων, σε μια νόστιμη και υγιεινή διατροφική επιλογή.

 

Το νέο προϊόν, DAVERO ECO SEAFOOD COLD CUTS είναι ένα αλλαντικό θαλασσινών που παρασκευάζεται αποκλειστικά από μικρά μέρη θαλασσινών που προκύπτουν μέσα από διεργασίες μεταποίησης όπως είναι η κοπή σε ροδέλες, η φιλετοποίηση κ.α.

 

Σε συνεργασία με τη βιομηχανία Κοντοβερός ΑΕΒΕ, με τη δημιουργία του DAVERO πετύχαμε να αυξήσουμε σημαντικά την παραγωγική απόδοση των πρώτων υλών και παράλληλα να
παρουσιάσουμε ένα καινοτόμο, νέο προϊόν με οικολογική ευαισθησία και υψηλή διατροφική αξία.

 

Εμπλουτισμένο με βιολογικό εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, 100% χωρίς κρέας και κορεσμένα λιπαρά, χωρίς την προσθήκη χημικών χρωστικών και συντηρητικών και μόλις 22 θερμίδες /φέτα, το νέο παριζάκι απευθύνεται στο κοινό που αναζητά μια απόλυτα υγειινή, φιλική προς το περιβάλλον γευστική επιλογή.

 

Το προϊόν είναι ιδανικό για χορτοφάγους, καθώς το κρέας έχει αντικατασταθεί 100% από θαλασσινά,για υγιεινή διατροφή και σε όλους όσους αγαπούν τα Eco-Friendly προϊόντα.

 
Η ιδέα και η μέθοδος παραγωγής από το DAVERO ECO SEAFOOD COLD CUTS έχει πατενταριστεί και το τελικό προϊόν αναμένεται να βγει στην αγορά το 2012 σε λιανική πώληση.

 
Εκτός από την Ελλάδα, το προϊόν θα παρουσιαστεί μέσω προωθητικών ενεργειών σε χώρες της ΕΕ, Η.Π.Α και Ιαπωνία.

 

Σχετικά Άρθρα