Deconstructing Deel: Πώς μια Startup έγινε το λειτουργικό σύστημα για την παγκόσμια εργασία

Το κείμενο από την Andreessen Horowitz (a16z.com) εξετάζει την άνοδο της Deel, μιας startup που στοχεύει να γίνει το λειτουργικό σύστημα για την παγκόσμια εργασία. Περιγράφει πώς η Deel, ιδρύθηκε το 2019, μετατράπηκε από μια απλή επιχείρηση EOR σε μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα που προσφέρει παγκόσμια μισθοδοσία, HR και συμμόρφωση, χάρη στη κάθετη ολοκλήρωση, την αρθρωτότητα, τις εξαγορές, την ταχύτητα και την αυτοματοποίηση. Το άρθρο αναλύει τις στρατηγικές ανάπτυξης της Deel και πώς αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της διαχείρισης ενός παγκόσμιου εργατικού δυναμικού, φιλοδοξώντας να δημιουργήσει ένα παγκόσμιο σύστημα μισθοδοσίας.

  1. Ποιο είναι το βασικό πρόβλημα που επιδιώκει να λύσει η Deel και ποιο είναι το όραμά της;

Η Deel επιδιώκει να λύσει τις πολυπλοκότητες και τις γραφειοκρατικές δυσκολίες που συνεπάγονται την πρόσληψη και την πληρωμή εργαζομένων σε παγκόσμιο επίπεδο. Παραδοσιακά, οι εταιρείες αναγκάζονται να χρησιμοποιούν ένα συνονθύλευμα τοπικών παρόχων, καθιστώντας δύσκολη τη διαχείριση και τη συμφιλίωση των μισθοδοσιών σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές. Το όραμα της Deel είναι να δημιουργήσει τις παγκόσμιες “σιδηροδρομικές γραμμές” για την μισθοδοσία, παρόμοια με τον τρόπο που η SWIFT μεταμόρφωσε τις διεθνείς πληρωμές, επιτρέποντας σε κάθε ταλαντούχο άτομο να εργάζεται για οποιαδήποτε εταιρεία, ανεξάρτητα από την τοποθεσία του, χωρίς εμπόδια και καθυστερήσεις. Στόχος της είναι να γίνει ένα θεμελιώδες επίπεδο για τις παγκόσμιες επιχειρήσεις, προσφέροντας μια ενοποιημένη πλατφόρμα για μισθοδοσία, ανθρώπινο δυναμικό, οικονομικά, συμμόρφωση, κινητικότητα και υποστήριξη πληροφορικής σε 150 χώρες.

  1. Ποια είναι η βασική στρατηγική ανάπτυξης της Deel και ποια πλεονεκτήματα της προσφέρει;

Η βασική στρατηγική ανάπτυξης της Deel βασίζεται σε πέντε πυλώνες: κάθετη ολοκλήρωση, modularity (ευελιξία), εξαγορές, ταχύτητα και αυτοματοποίηση. Η κάθετη ολοκλήρωση, όπου η Deel κατέχει ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της μισθοδοσίας, της επιτρέπει να παρέχει ένα πιο αξιόπιστο και ευέλικτο προϊόν, με μεγαλύτερο έλεγχο στην ποιότητα και τους χρόνους απόκρισης. Η modularity προσφέρει πολλαπλές “σφήνες” εισόδου για τους πελάτες, επιτρέποντας τους να υιοθετούν λύσεις της Deel για συγκεκριμένες ανάγκες και να επεκτείνουν τη χρήση τους σταδιακά. Οι στρατηγικές εξαγορές επιτρέπουν στην Deel να ενσωματώνει γρήγορα νέες τεχνολογίες, ταλέντα και εξειδίκευση σε βασικούς τομείς. Η έμφαση στην ταχύτητα διαπερνά ολόκληρη την οργάνωση, εξασφαλίζοντας άμεση ανταπόκριση στα αιτήματα των πελατών και γρήγορη ανάπτυξη προϊόντων. Τέλος, η αυτοματοποίηση, με αυξανόμενη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, μειώνει την εξάρτηση από χειροκίνητες διαδικασίες, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα και μειώνοντας την τριβή για τους πελάτες.

  1. Τι σημαίνει η “κάθετη ολοκλήρωση” για την Deel και πώς διαφοροποιείται από τους ανταγωνιστές της;

Η “κάθετη ολοκλήρωση” στην περίπτωση της Deel σημαίνει ότι η εταιρεία έχει επιλέξει να δημιουργήσει και να κατέχει ολόκληρη την τεχνολογική υποδομή και τις διαδικασίες που απαιτούνται για την παροχή των υπηρεσιών της, αντί να βασίζεται σε ένα δίκτυο τρίτων παρόχων, όπως κάνουν πολλοί από τους ανταγωνιστές της. Αυτό περιλαμβάνει από τον μηχανισμό μισθοδοσίας μέχρι το επίπεδο της εφαρμογής. Η διαφοροποίηση έγκειται στο ότι η Deel έχει άμεσο έλεγχο σε κάθε βήμα της διαδικασίας, επιτρέποντάς της να διαγνώσει και να διορθώσει προβλήματα σε πραγματικό χρόνο, να προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία στους πελάτες (π.χ., προσαρμοσμένα ημερολόγια μισθοδοσίας) και να ανταποκρίνεται άμεσα στις μεταβολές των τοπικών κανονισμών. Εν αντιθέσει, οι ανταγωνιστές που βασίζονται σε τρίτους μπορεί να αντιμετωπίσουν καθυστερήσεις και δυσκολίες στη διαχείριση και την εναρμόνιση των διαδικασιών.

  1. Πώς η στρατηγική “modularity” (ευελιξία) βοηθά την Deel να προσελκύει και να επεκτείνει τη σχέση της με τους πελάτες;

Η στρατηγική “modularity” της Deel σημαίνει ότι οι υπηρεσίες της προσφέρονται αποσυνδεδεμένα. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν και να χρησιμοποιήσουν συγκεκριμένες λύσεις που ανταποκρίνονται στις άμεσες ανάγκες τους, χωρίς να αναγκάζονται να αγοράσουν ένα ολόκληρο πακέτο υπηρεσιών, όπως συμβαίνει με πολλές άλλες πλατφόρμες SaaS. Αυτό δημιουργεί πολλαπλές “σφήνες” εισόδου, επιτρέποντας στην Deel να προσελκύει πελάτες που αντιμετωπίζουν ένα συγκεκριμένο πρόβλημα, όπως η πρόσληψη ενός διεθνούς εργολάβου ή η ανάγκη για μια O-1 βίζα. Μόλις ένας πελάτης αρχίσει να χρησιμοποιεί μια υπηρεσία της Deel, γίνεται ευκολότερη η επέκταση της σχέσης τους με την υιοθέτηση και άλλων λύσεων της πλατφόρμας, οδηγώντας σε υψηλά ποσοστά καθαρής διατήρησης εσόδων.

  1. Γιατί η Deel θεωρεί τις εξαγορές (M&A) ως ένα “μυστικό όπλο” και ποια είναι η προσέγγισή της σε αυτές;

Η Deel θεωρεί τις εξαγορές ως ένα “μυστικό όπλο” επειδή τις χρησιμοποιεί στρατηγικά για να επιταχύνει την ανάπτυξή της, να αποκτήσει μοναδική τεχνογνωσία, ταλέντο, καινοτομία προϊόντων ή βασική υποδομή. Η προσέγγισή της δεν περιορίζεται στην απλή επέκταση της γκάμας των προϊόντων της. Επικεντρώνεται στην ενσωμάτωση κορυφαίων ιδρυτών για την ηγεσία βασικών επιχειρηματικών τομέων, στην απόκτηση τεχνολογιών αιχμής (όπως μηχανές μισθοδοσίας) και στην ενίσχυση της παρουσίας της σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές. Αντίθετα με πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις που διστάζουν να πραγματοποιήσουν εξαγορές στα πρώτα τους χρόνια, η Deel έχει ολοκληρώσει δέκα εξαγορές στα πρώτα έξι χρόνια λειτουργίας της, επιδεικνύοντας μια επιθετική αλλά στοχευμένη στρατηγική επέκτασης. Η Deel έχει επίσης αναπτύξει μια εσωτερική ομάδα που εστιάζει στην ομαλή ενσωμάτωση των εξαγορασμένων εταιρειών, με στόχο τη διατήρηση μιας ενιαίας βάσης κώδικα και τη μείωση της τριβής για τους πελάτες.

  1. Πώς η κουλτούρα της “ταχύτητας” (speed) επηρεάζει τον τρόπο λειτουργίας της Deel και την εξυπηρέτηση των πελατών της;

Η κουλτούρα της “ταχύτητας” είναι βαθιά ριζωμένη στον τρόπο λειτουργίας της Deel και αποτελεί αντανακλαστικό σε όλα τα επίπεδα της οργάνωσης. Η εταιρεία δίνει προτεραιότητα στην άμεση δράση και την επίλυση των προβλημάτων των πελατών το συντομότερο δυνατό. Αυτή η νοοτροπία δεν περιορίζεται στην απλή ανταπόκριση στα αιτήματα, αλλά επεκτείνεται στην ταχεία λήψη αποφάσεων, την ανάπτυξη προϊόντων και την επίλυση τυχόν προβλημάτων που προκύπτουν στην παγκόσμια μισθοδοσία. Η Deel συχνά συνεργάζεται στενά με τους πελάτες για την ταχεία ανάπτυξη νέων προϊόντων, ξεκινώντας από τις λειτουργίες που προσφέρουν την άμεση μεγαλύτερη αξία. Αυτή η έμφαση στην ταχύτητα, σε συνδυασμό με την ακρίβεια σε ευαίσθητους τομείς όπως η μισθοδοσία και το HR, επιτρέπει στην Deel να κερδίζει την εμπιστοσύνη των πελατών και να διαφοροποιείται από τους ανταγωνιστές.

  1. Ποιος είναι ο ρόλος της “αυτοματοποίησης” στην πλατφόρμα της Deel και πώς ωφελεί τους πελάτες και την ίδια την εταιρεία;

Η “αυτοματοποίηση” αποτελεί κεντρικό πυλώνα της στρατηγικής της Deel για την απλοποίηση και την αναμόρφωση των διαδικασιών που σχετίζονται με την παγκόσμια διαχείριση εργαζομένων. Η Deel χρησιμοποιεί λογισμικό και, όλο και περισσότερο, τεχνητή νοημοσύνη για την αυτοματοποίηση εργασιών όπως η πρόσληψη, η διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, η μισθοδοσία, η συμμόρφωση και η κινητικότητα. Αυτό μειώνει τον όγκο των χειροκίνητων εργασιών και της γραφειοκρατίας, τόσο για τους πελάτες όσο και για τις εσωτερικές λειτουργίες της Deel. Για τους πελάτες, η αυτοματοποίηση οδηγεί σε μια πιο ομαλή και αποτελεσματική εμπειρία, μειώνοντας τον χρόνο και τις προσπάθειες που απαιτούνται για τη διαχείριση του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού τους. Για την Deel, η αυτοματοποίηση αυξάνει την αποδοτικότητα, βελτιώνει τα περιθώρια κέρδους και μειώνει την πιθανότητα σφαλμάτων. Η χρήση AI, για παράδειγμα, έχει μειώσει σημαντικά τα αιτήματα υποστήριξης πελατών και έχει βελτιώσει την ακρίβεια και την ταχύτητα της μισθοδοσίας και της συμμόρφωσης.

  1. Ποια είναι η ευρύτερη ευκαιρία που βλέπει η Deel στην αγορά και πώς φιλοδοξεί να την αξιοποιήσει;

Η Deel αναγνωρίζει μια τεράστια ευκαιρία στην παγκόσμια αγορά διαχείρισης εργατικού δυναμικού, η οποία εκτιμάται σε 1 τρισεκατομμύριο δολάρια. Η εταιρεία φιλοδοξεί να γίνει οι “παγκόσμιες σιδηροδρομικές γραμμές μισθοδοσίας”, αντικαθιστώντας τις κατακερματισμένες και χειροκίνητες λύσεις που χρησιμοποιούνται σήμερα με μια προσαρμοσμένη, all-in-one προσέγγιση. Προσφέροντας ευελιξία για επιχειρήσεις όλων των μεγεθών, από μικρές εταιρείες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα ως μια πλήρη λύση διαχείρισης εργατικού δυναμικού έως μεγάλες επιχειρήσεις που μπορούν να ενσωματώσουν την υποδομή της Deel μέσω APIs, η εταιρεία στοχεύει στην άρση των λειτουργικών εμποδίων στην παγκόσμια εργασία. Αυτό θα επιτρέψει νέες δυνατότητες τόσο για τους εργαζομένους όσο και για τις επιχειρήσεις, όπως άμεσες πληρωμές και διαχείριση ταμείου, προωθώντας ένα μέλλον όπου η τοποθεσία δεν αποτελεί περιοριστικό παράγοντα για την εργασία και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων.

Σχετικά Άρθρα