
Οι Βασίλισσες των Σαλιγκαριών
“Φοράει φανέλλα” το σαλιγκάρι? Στην Ελλάδα ναι!
Απο Π.Τσακιρίδη
Η στρατηγός Πέννυ και οι έφοδοι-έκπληξη, το project της Μαρίας και Πέννυς Βλάχου που έχει απογειώσει νέους αγρότες, επιχειρηματίες, επενδυτές και φοιτητές με πτυχία, τα super Greek brand name by Fereikos Γεύσεις που θα κατακλύσουν την αγορά τον Απρίλιο και η ιστορία δύο μαχητικών γυναικών που κατάφεραν να στεφθούν από την αγορά – κυνηγώντας το όνειρό τους – οι Βασίλισσες των σαλιγκαριών στην Ελλάδα.
Ο Ιταλός πρόεδρος του Διεθνούς Ινστιτούτου Σαλιγκαροτροφίας κος Avagnina, κοίταζε τις δύο νεαρές Ελληνίδες, προσπαθώντας να αποκρούσει την κατά μέτωπο επίθεσή τους από βομβαρδισμό ερωτήσεων, ιδίως της Μαρίας Βλάχου, για χρονοδιαγράμματα απόδοσης ανά στρέμμα,τιμές διάθεσης, κλιματολογικές και εδαφολογικές μελέτες. “Το πείσμα σας και μόνο μου αρκεί ”θα έλεγε ανοίγοντας την αγκαλιά του.
‘Εχει ειπωθεί ότι “τα συμπεράσματα μιας συζήτησης δεν αποτελούν και αποτελέσματα” αλλά η εξαιρετική γνώση και η άψογη προετοιμασία, τούς επέτρεψε να κερδίσουν την μάχη πριν ακόμη την δώσουν.
Είχαν χάρισμα όχι τεχνική.
Είχαν αγάπη όχι γλυκανάλατες προσεγγίσεις.
Είχαν ανάγκη για κάτι αντισυμβατικό όχι κλισέ αντιλήψεις.
Ήξεραν τι ήθελαν και πώς θα το κατακτήσουν.
Η χειραψία με τον πρόεδρο επιβεβαίωσε το deal, η ιστορία ξεκίνησε να καταγράφει μία επιχειρηματική ιδιοφυΐα που ανέτρεψε τα δεδομένα, σε μία τεράστια αγορά εκατοντάδων εκ.€.
H Ελλάδα έμπαινε στoν χάρτη της εκτροφής σαλιγκαριών με απαιτήσεις πρωταθλητισμού και η “φανέλλα που φόρεσαν” στο σαλιγκάρι οι δύο ανατρεπτικές αδελφές έχει ιδρώσει αρκετά.
Ό πήχης των αδελφών Βλάχου ήταν επιπέδου πρωταθλητισμού, ένας αγώνας αντοχής για απαιτητικούς δρομείς-εκτροφείς με μεράκι και αγάπη, χωρίς ερασιτεχνισμούς και άστοχες πριμοδοτήσεις κοινοτικών κονδυλίων.
Με ερέθισμα ένα πιάτο αξίας 37 €, με όχημα έναν κήπο σε μία αυλή στην Κόρινθο, και την άγνοια αγροτικών εργασιών που το μετέτρεψαν σε πλεονέκτημα. Ποιος μίλησε για βολικό δρόμο?
Η συνάντηση μου με την κα Μαρία Βλάχου πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας- την είδα μπαίνοντας να πραγματοποιεί ορισμένα επαγγελματικά τηλέφωνα και να ρυθμίζει εκκρεμότητες, και ήταν εμφανές ότι ήρθε μισή ώρα πριν την συνάντησή μας, αποκαλύπτοντας αμέσως και την πρώτη αρχή της, αυτή της συνέπειας.
Με αυτό θα κλείσει και την πολύωρη συζήτησή μας για τις her way αξίες της, αυτήν υπερασπίζεται από το 2007 με την παρουσία της στο επιχειρείν.
•”Η Λεωφόρος και η καβάλα στο σαλιγκάρι…”
H Λεωφόρος της εκτροφής είναι ταχείας κυκλοφορίας με πλοηγούς δύο οραματίστριες λίγο έξω από την Αθήνα, στο στρατηγείο της εταιρίας και με λίστα αναμονής πλέον ημερήσιων ενδιαφερόμενων-επενδυτών.
Ένα στρατηγείο με ζηλευτή εταιρική διάρθρωση που επιταχύνει την πορεία ανάπτυξης αλματωδώς.
Ένα πολλαπλό κέντρο εφαρμογών-ανάπτυξης -εκπαίδευσης, σε ένα χώρο εργασίας που θυμίζει περιβάλλον πολυεθνικών νέας γενιάς με οριζόντια κατανομή γραφείων, χωρίς στεγανά και πρωτόκολλα ιεραρχίας, χωρίς αποστειρωμένο περιβάλλον του αποπνικτικού format που στραγγαλίζει, αλλά με open minded λογική.
Slogan που κυκλοφορεί το Πάμε Όλοι Μαζί, μας θυμίζει το time out στο ενδιάμεσο των αγώνων-η διαφορά είναι ότι εδώ ο αγώνας είναι συνεχής, οι απαιτήσεις απόδοσης που θέτουν όλοι υψηλές.
Αυτή η εταιρία οδηγεί στην αυτενέργεια με υπευθυνότητα.Ένα καθημερινό ταξίδι με ρυθμούς που κόβουν την ανάσα, η μπάλα βρίσκει το καλάθι σε αλλεπάλληλα τρίποντα.
Η πίστη στο όραμά τους είναι μία επιλογή, δεν είναι το αποτέλεσμα.
Εδώ έχουμε μια ανατροπή, με τα καταμετρημένα εκτροφεία να προσεγγίζουν σήμερα τα 200, με νέους αγρότες και κοινό από όλη την Ελλάδα ανεξαρτήτως επαγγέλματος, γνώσεων και πτυχίων να είναι καβάλα στο… σαλιγκάρι με εκπαιδεύτριες την Μαρία και την Πέννυ.
•”Το σαλιγκάρι σύμμαχος της γυναικείας ομορφιάς”
Το σαλιγκάρι και το ευεργετικό σάλιο του, είναι πλέον αξιοποιήσιμα από μεγάλες ευρωπαϊκές Βιομηχανίες καλλυντικών και έχουν τεθεί στην υπηρεσία τής γυναικείας ομορφιάς με τζίρους πολλών εκ.€ .
“Παράλληλα υπάρχουν φάρμακα όπως για παθήσεις του λαιμού (σιρόπι για τον βήχα), για τα αρθριτικά, για το έλκος στομάχου, κρέμες για ρυτίδες και ραγάδες, επουλώνει τις πληγές εγκαυμάτων άμεσα.Ακόμη και οι εκτροφείς που υπάρχουν στα διάφορα εκτροφεία, όταν τυχαίνει να έχουν μικρογρατζουνιές βάζουν επάνω στο χέρι τους σαλιγκάρια και τούς επουλώνει τις πληγές” μου εξηγεί παραστατικά η Μαρία.
Καλλυντικό προϊόν made in Greece!
“Το 70% που εξάγεται είναι η πρώτη ύλη δηλαδή το σαλιγκάρι καθ’εαυτό, τα παράγωγά του δεν εξάγονται, το 25% γνωρίζουμε ότι προορίζεται για βρώση και το 5% αξιοποιείται απο τις φαρμακοβιομηχανίες.
Εμείς δεν διαθέτουμε την τεχνογνωσία ώστε να κάνουμε την εξαγωγή, δεν μας έχει ζητηθεί και από κάποια φαρμακευτική εταιρία ελληνική, θα μπορούσε δυνητικά όμως να παραχθεί ένα ελληνικό προϊόν σε έναν τομέα που έχει μέλλον όπως τα γυναικεία καλλυντικά.”
Ο Ιπποκράτης είχε αφιερωθεί στην μελέτη των φαρμακευτικών και καλλυντικών ιδιοτήτων τους, ιδίως της βλέννας, και ανακάλυψε από τότε την αποτελεσματικότητά της στην ενυδάτωση του δέρματος, στην ανακούφιση από δερματικούς ερεθισμούς και κοκκινίλες, στην επούλωση πληγών και στη θεραπεία δερματικών παθήσεων.
•”Το ξεκίνημα,τα εκατοντάδες αναπάντητα βιογραφικά και το τηλέφωνο της Πέννυς”
“Ήμουν πολλά χρόνια στο εξωτερικό, ήλπιζα κάποια στιγμή να επιστρέψω στήν Ελλάδα,αλλά ενώ έστελνα εκατοντάδες βιογραφικά δεν είχα λάβει ποτέ κάποια απάντηση -ως συνήθως….
Τό 2007 ευρισκόμενη στην Ελβετία, γευμάτιζα σε ένα πολύ ακριβό εστιατόριο και έτυχε τήν ίδια στιγμή να με καλέσει η αδελφή μου στο τηλέφωνο για να με ρωτήσει τι κάνω.
Γέλασε όταν τις ανέφερα ότι τρώω σαλιγκάρια, δεν γέλασε βέβαια καθόλου όταν τις ανέφερα πόσο κοστίζουν.
Εκείνη τη στιγμή μου απαντάει ότι βρέχει έξω στον κήπο του σπιτιού που μένει στην Κόρινθο, και έχουμε εκατοντάδες σαλιγκάρια.Τι θα έλεγες να τα πουλούσαμε στους Ελβετούς -και όχι μόνο? Η κουβέντα έμεινε εκεί.
Εγώ δεν πίστευα ποτέ ότι θα ασχοληθώ με το σαλιγκάρι, γιατί έλεγα τι σχέση έχω εγώ με το σαλιγκάρι,εγώ μιλάω εννέα -9- ξένες γλώσσες, το σαλιγκάρι δεν μιλάει-δέν ακούει…(γέλια) άρα τι να κάνω εγώ με τον σαλίγκαρο ?(γέλια)
Kαι όμως αυτή η γυναίκα που πιστεύει στο “εν αρχή ήν ο λόγος” με κοφτές λέξεις,έχει αποδείξει ότι εν αρχή είναι η πράξη, και το απέδειξε με πλήρως αναγεννησιακά χαρακτηριστικά, ευρισκόμενη στην Τουρκία για επαγγελματικούς λόγους, στην αρχή της πρώτης καριέρας της, όπου με πείσμα έστησε ένα greek corner δίπλα από το british council και ένα language coffee για τούς τούρκους φοιτητές.Τι γύρευε εκεί?
Είχε αρπάξει μία ευκαιρία ως Διευθύντρια σπουδών ελληνικής γλώσσας στο Πανεπιστήμιο Οικονομικών της Σμύρνης.
Η αύρα της είναι ακόμη εκεί…
•”Ο φόβος του Ιταλού”
“Ένα μήνα μετά από αυτό το περιστατικό, η Πένυ μου ανακοινώνει ότι βρήκε ένα Διεθνές Ινστιτούτο Σαλιγκαροτροφίας στην Ιταλία, είχε κλείσει ραντεβού με τον Πρόεδρο του Ινστιτούτου, o ίδιος είναι 42 χρόνια στην ίδια θέση, αγάπησε τα σαλιγκάρια από φόβο στα μεγάλα ζώα.
Και επειδή ως κτηνίατρος έπρεπε να κάνει το μεταπτυχιακό του, σκέφθηκε ένα από τα πιο μικρά, το σαλιγκάρι…
Είχε προηγηθεί από την Πέννυ μια εκτεταμένη έρευνα με όλη την διαθέσιμη βιβλιογραφία,με εταιρίες που ήδη υπήρχαν και εφοδιασμένες με σκληρές ερωτήσεις αρχίσαμε την κατά μέτωπον επίθεση.
Ήμουν αρκετά επιθετική γιατί θυμόμουνα τον παππού μου και τα προϊόντα που παρήγαγε (πορτοκάλια,λεμόνια κ.α.), τα οποία έμεναν αδιάθετα, όταν υπήρχαν δύσκολες καιρικές συνθήκες- έτσι βρισκόταν σε έναν διαρκή αγώνα με άγχος.
Μας έδωσε την διαβεβαίωση ότι θα αγόραζε όλη την παραγωγή μας, και το πλέον σημαντικό και καθοριστικό για τον μακροπρόθεσμο προγραμματισμό μας είναι ότι από το 1972 παραμένει η ίδια τιμή σταθερά, με τάσεις πάντα αυξητικές -σήμερα διαμορφώνεται στα 3,8 € το κιλό η τιμή χονδρικής ενώ η λιανική μπορεί να πάει και έως 10€ .
Το Ινστιτούτο σήμερα, με την αφοσίωση αυτού του ανθρώπου, παρέχει τεχνογνωσία σε 32 χώρες, με το ίδιο σύστημα που εφαρμόζουμε και εμείς στην Ελλάδα, το Εκτροφείο Σαλιγκαριών Ανοικτού Ολοκληρωμένου Βιολογικού Κύκλου”.
To επιστέγασμα της άριστης συνεργασίας και της συνέπειας επιβεβαιώνεται με την ανάθεση μιας τιμητικής αποκλειστικότητας, την αντιπροσώπευση για την Ελλάδα του Διεθνούς Ινστιτούτου Σαλιγκαροτροφίας.
Η παγκόσμια παραγωγή καλύπτει μόνο το 10% της ζήτησης, στην Ιταλία υπάρχουν πάνω απο 7.000 εκτροφεία σήμερα” μας αποκαλύπτει η Μαρία.
•“Από την Περιφέρεια θα κατακτήσουμε το κέντρο”
Eίναι γνωστός σε όλους αυτός που το είπε-η εφαρμογή του αποτυπώνει όλη την φιλοσοφία της ανάπτυξης με πλήθος σεμιναρίων και διαλέξεων σε όλη την ελληνική επικράτεια για την κατανόηση και την σημαντική πρόταση αξίας που μεταφέρει η Μαρία.
“Οι κλιματολογικές συνθήκες επηρεάζουν, αλλά καμία καλλιέργεια δεν είναι εύκολη όπως και καμία δουλειά δεν είναι εύκολη.Σε θέλει εκεί, να ασχολείσαι με αγάπη, γιατί έχεις να κάνεις με ζωντανό οργανισμό ο οποίος συνδυάζει και φυτική και ζωική παραγωγή.
Χρειάζεται μία έκταση γης χέρσα και ενιαία με μία μικρή κλίση για να φεύγουν τα νερά.Εάν δεν υπάρχει, κατασκευάζεται από την εταιρία, με ειδικό Γεωπόνο Εγγύων Βελτιώσεων που ελέγχει και αναλύει πλήρως την σύσταση εδάφους και νερού.
Μετά χρειάζεται δουλειά και πολλή υπομονή.
Την πρώτη παραγωγή την παίρνουμε μετά από 1,5 χρόνο, και επενδύουμε όλο αυτό το χρόνο για να μπορέσουμε να έχουμε αποτέλεσμα” καταλήγει.
•”Focus στην διεθνοποιημένη έρευνα.Τρία ερευνητικά πανεπιστήμια”
“Η προοπτική αξίζει 80 βαθμούς του δείκτη ευφυίας” αναφέρεται σε έναν αφορισμό, και η ανάδειξη της επιχειρηματικής ευκαιρίας της Fereikos-helix αποτελεί ένα μοντέλο για το “άλλο” νέο μέλλον.
Όχι με αναμονή στην επιφάνεια της ευκολίας, αλλά με την τεκμηριωμένη προοπτική της γνώσης, με την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της επένδυσης και την καλλιέργεια μιας μοναδικά στιβαρής ευκαιρίας, έχουν εισάγει την σαλιγκαροτροφία στην Ελλάδα με απαιτήσεις.
Είδαν το μέλλον και την ευκαιρία.
Επένδυσαν με διαφορετική ματιά για να παράξουν ένα άλλο αποτέλεσμα.
‘Όπως αναφέρει η Μαρία “στην 10ετία του ’80 είχαν γίνει κάποια εκτροφεία μέσω επιδοτήσεων, αλλά απέτυχαν γιατί έλειπε η τεχνογνωσία.
Εμείς από πεποίθηση ξεκινήσαμε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και αρκετά Πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπως της Πάρμα, της Φερράρα και της Drexel University of Philadelphia, για ειδικές μελέτες εκτροφής.
Ερευνητικές εργασίες επίσης, για το πόσο ευεργετικές ιδιότητες έχει το σαλιγκάρι, και ειδικά το σάλιο,γίνονται στην Κροατία. Πιστεύουν μάλιστα ότι έχει αντικαρκινικές ιδιότητες με πειραματικές μελέτες που έγιναν σε γυναίκες με καρκίνο του μαστού”
Χρηματοδότηση μεταπτυχιακών
“Εφόσον δεν υπάρχει κάποιο μάθημα σαλιγκαροτροφίας αυτή τη στιγμή στα Πανεπιστήμια, συζητάμε εάν θα μπορούσε να υπάρξει ένα σεμινάριο ή ενα e-learning.
Yπάρχουν γεωπόνοι που θα μπορούσαν πρακτικά να εξειδικευθούν στην εκτροφή.
Εμείς μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε κάποιον να κάνει το μεταπτυχιακό ή το διδακτορικό του και πραγματοποιούμε σειρά συνεδρίων που ενημερώνουμε τους καθηγητές και τους φοιτητές του μεταπτυχιακού τμήματος”
•”Οι συνέπειες των πράξεων”
Με την μητέρα στο παρελθόν να ασχολείται με επιχειρήσεις, τον πατέρα διευθυντή επί 30 χρόνια στο Θέατρο της Κορίνθου, πάντα με ένα moto ως άποψη ζωής για τα παιδιά του “ να κάνετε ό,τι θέλετε, αρκεί μετά να υποστείτε και τις συνέπειες τών πράξεών σας”, αυτά τα κορίτσια εκπαιδεύτηκαν από νωρίς στην σκληραγωγία του πείσματος και την δύναμη της θέλησης.
Αυτοί άλλωστε χρηματοδότησαν το ξεκίνημά τους, με αρχή 3 στρέμματα αφού “δεν μπορούσαμε να πάρουμε ούτε δάνειο ούτε διαθέταμε κάποιο κεφάλαιο.
Ευλογία η στήριξη των γονιών μας σε ό,τι και αν κάναμε” συμπληρώνει η Μαρία με υπερηφάνεια.
•”H στρατηγός Πέννυ…”
Ο αιφνιδιασμός που γίνεται είναι για σεμινάριο, με την Πέννυ να έχει αναλάβει τους ελέγχους όλων, γυρνώντας από χωράφι σε χωράφι, βουτώντας μέσα σε κάθε σπιθαμή γης για να ελέγξει, να συμβουλεύσει,να διορθώσει,να παρατηρήσει,να ακτινογραφήσει ατέλειες, για να βρει -και να διώξει-επιτέλους τον διάβολο που κρύβεται στις λεπτομέρειες. Από την άλλη και τον Θεό που επίσης κατοικεί στις λεπτομέρειες, και ο οποίος θα ανακαλυφθεί στο τέλος του ταξιδιού με την επιτυχία της εφαρμογής.
“Φοράει τις αγαπημένες της γαλότσες και τρέχει σε όλη την Ελλάδα, συνεχίζει η Μαρία, για να ελέγχει τούς εκτροφείς, έχει γίνει ο φόβος και ο τρόμος όλων, με συνεχείς ελέγχους τριπλής διάστασης: α) check list η βάση, εκεί που επαγρυπνεί η σημασία της λεπτομέρειας, β) report με Σχέδιο Εργασιών κάθε 15 μέρες για το τι πρέπει να κάνουν και γ) ένα follow up στρατηγικής διόρθωσης”.
Ο εκσυγχρονισμός έχει κανόνες-το αποτέλεσμα της επιτυχίας είναι η τελική επιβεβαίωση,o έλεγχος όρος ανάπτυξης.
•”…και η Πρέσβειρα Πέννυ”
Η Πέννυ Βλάχου επιβραβεύθηκε με τον τιμητικό τίτλο ως “Πρέσβειρα Γυναικείας Επιχειρηματικότητας ” μέσω ενός προγράμματος της Ε.Ένωσης και η σεμνή Μαρία μού εξηγεί ότι “ οι τίτλοι δεν είναι σημαντικοί για εμάς, η εταιρία είναι πολύ ανθρωποκεντρική, με σχέση ομάδας και σύνθημα “ΠΑΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ”.
Ενδεικτικό της συνεχούς προσπάθειας βελτίωσης είναι και το γεγονός ότι η Πένη είναι σε μια Σχολή Αγροτουρισμού και Αγροβιοτεχνίας στο Κιάτο, την μοναδική σε όλη την Ελλάδα.
•”Συμβόλαιο Εξασφαλισμένης Παραγωγής “
H συμφωνία περιλαμβάνει ένα ισχυρό συμφωνητικό συνεργασίας για αγορά πρώτων υλών, ελέγχους, σεμινάρια και “μυστικά”. Ταυτόχρονα ένα Συμβόλαιο Εξασφαλισμένης Παραγωγής, μία Συμβολαιακή Καλλιέργεια που ολοκληρώνει την εικόνα της συνεργασίας.
Η ελευθερία που τούς παρέχει στο τέλος της διαδρομής είναι η δυνατότητα, να μπορούν να κάνουν και εξαγωγές με δική τους πρωτοβουλία, εφόσον πετύχουν καλύτερη τιμή αγοράς από αυτήν της εταιρίας ή ακόμη και να την πουλήσουν βεβαίως όπου επιθυμούν εφόσον βρουν.
Εδραίωση κατά κύματα
“Η εταιρία εν μέσω κρίσης αναπτύσσεται με αύξηση τζίρου 300% σε σχέση 2010 με 2011, πηγαίνουμε καλά γιατί πιστεύω ότι μας βοηθούν πάρα πολύ οι εξαγωγές οι οποίες αντιπροσωπεύουν ένα 70% του τζίρου, το υπόλοιπο είναι στην Ελλάδα σε επιλεγμένα εστιατόρια”.
•”Νέα πνοή σε όλα”
Η Fereikos -helix με εκτροφεία βιολογικού κύκλου και η Fereikos -Γεύσεις που θα κυκλοφορήσουν την Πρωταπριλιά του 2011, ανοίγουν έναν νέο κύκλο νέας ανάπτυξης και κατάκτησης μεριδίων, με το σκεπτικό ότι το σαλιγκάρι είναι ένα έδεσμα που το τρώγαμε από την αρχαιότητα με τους Μινωίτες , ανήκει στην Γαστρονομική παράδοση των Ελλήνων και “σκεφθήκαμε να το επαναφέρουμε με πιο μοντέρνο τρόπο, πιο ελκυστικό.
Είπαμε ας τολμήσουμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό -εκτός από το φρέσκο που έχει την γνωστή σε όλους διαδικασία, υλοποιήσαμε μια εκσυγχρονιστική ιδέα,στη λογική fast προετοιμασίας και slow απόλαυσης .
Κυκλοφορήσαμε αρχικά με δύο κατεψυγμένα και δύο προϊόντα σε κονσέρβα που διατηρούνται στο ψυγείο, διατίθενται σε delicatessen και παντοπωλεία, σε μεγάλα ξενοδοχεία και σε αυστηρά επιλεγμένα εστιατόρια.
Επίσης από 4/2 έως τις 7/2/12 θα έχουμε παρουσία στην έκθεση HO.RE.CA, όπου και περιμένω με ενδιαφέρον να γνωρίσω νέο κόσμο και να τον ενημερώσω για όλα αυτά”.
Σαλιγκαράκι αγάπη μου…
Tρόφιμο υψηλής θρεπτικής αξίας, εύπεπτο, πλούσιο σε αμινοξέα, πρωτεΐνες και ανόργανα άλατα,βιταμίνες, Ω3 λιπαρά οξέα και πρωτεΐνες. Με το 80% να αποτελείται από νερό, ακόμη πιο ελαφρύ και από το ψάρι,έχει φώσφορο,ασβέστιο και σίδηρο.Μάλιστα για το σαλιγκάρι αναφέρεται ότι στην Μινωική εποχή αποτελούσε βασικό καθημερινό έδεσμα ως ένα θρεπτικό προϊόν.
Μία μηχανή παραγωγής βιταμινών από ένα τόσο μικρό θαύμα, που έχει αρχίσει και βρίσκει φανατικούς οπαδούς παντού, ξεφεύγοντας από τους λίγους μυημένους που ήξεραν, και πια είναι θέμα συζήτησης χιλιάδων που το λατρεύουν.
•”Η Ελλάδα 10 χρόνια Μπροστά,τώρα!”
“Ό ενθουσιασμός της δημιουργίας και η αγάπη γι’αυτό που κάνω είναι μια πρόκληση, έχεις να μάθεις πολλά”, δηλώνει με σιγουριά και στα μάτια της ζωγραφίζονται εικόνες από ένα φωτεινό μέλλον. “ Έχουμε όραμα με σταθερά βήματα, δεν υπάρχει η λέξη αποτυχία στο λεξιλόγιό μας” θα δηλώσει με πίστη η φανατική του “power point σε όλα” Μαρία.
Με συμμετοχή στον Σύνδεσμο Εξαγωγέων Πελοποννήσου ως μέλος, αφιερώνει χρόνο στην ενημέρωση για εξωστρεφείς ενέργειες, αφουγκράζεται όλες τις τάσεις και πιστεύει τεκμηριωμένα, ότι από την κρίση, ο πρωτογενής τομέας είναι από τους λίγους που θα πάνε καλά.
Το επιβεβαιώνει και η μελέτη της McKinsey με τίτλο “Η Ελλάδα 10 Χρόνια Μπροστά: Προσδιορίζοντας το νέο Εθνικό Μοντέλο Ανάπτυξης” -στο οποίο περιγράφεται αναλυτικά ότι :
“Η μελέτη επιχειρεί να προσδιορίσει το μοντέλο και τη στρατηγική ανάπτυξης που θα πρέπει να ακολουθηθεί σε ορίζοντα δεκαετίας, χρησιμοποιώντας ως βάση την ανταγωνιστικότητα, την παραγωγικότητα, την εξωστρέφεια και την τόνωση των επενδύσεων και της απασχόλησης.
Για να εκπληρώσει το σκοπό αυτό, η μελέτη αναλύει τη δομή και τις προοπτικές ανάπτυξης βασικών τομέων της οικονομίας, καθώς και δομικούς παράγοντες, προβλήματα και ευκαιρίες στην ελληνική οικονομία συνολικά.
Στη συνέχεια, η μελέτη επικεντρώνεται στους πέντε μεγαλύτερους κλάδους παραγωγής (σε όρους Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας) και σε οκτώ δυναμικούς υπο-κλάδους (Αναδυόμενοι Αστέρες), που συλλογικά έχουν τη δυνατότητα να συνεισφέρουν καθοριστικά στην αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας τα επόμενα χρόνια, αναγνωρίζοντας ότι μπορεί να υπάρχουν πρόσθετες ευκαιρίες ανάπτυξης σε επιπλέον κλάδους ή υποκλάδους που δεν έχουν αναλυθεί στη μελέτη αυτή.
Η μελέτη προτείνει ένα νέο Μοντέλο Ανάπτυξης της Ελλάδας για την επόμενη δεκαετία, καθώς και τις προδιαγραφές για την επανεκκίνηση της ανάπτυξης αυτής και πάνω από 100 εξειδικευμένες κλαδικές και οριζόντιες δράσεις που αφορούν τόσο το κράτος όσο και την ιδιωτική πρωτοβουλία.
Η μελέτη «Η Ελλάδα 10 Χρόνια Μπροστά» ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 2010, ολοκληρώθηκε το Σεπτέμβριο του 2011 και εκπονήθηκε από το γραφείο της McKinsey & Company στην Αθήνα.
Προτείνει την υιοθέτηση ενός νέου Μοντέλου Ανάπτυξης της Ελλάδας, που μπορεί να δημιουργήσει €49 δισ. σε ετήσια Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία (€55 δισ. σε όρους ΑΕΠ) και 520 χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας εντός 10 ετών σε μόλις πέντε μεγάλους κλάδους και οκτώ αναδυόμενους υπο-κλάδους της οικονομίας.
Αυτό σημαίνει ότι ακόμη κι αν η υπόλοιπη οικονομία αναπτύσσεται με ένα μέτριο μέσο ετήσιο ρυθμό 1,5% που σήμερα προβλέπουν οι διεθνείς οργανισμοί, ο συνολικός ρυθμός ανάπτυξης θα μπορούσε σχεδόν να διπλασιαστεί στο 3% στην επόμενη δεκαετία.
Πρέπει, επίσης, να γίνει πιο ενεργό στην έγκαιρη προώθηση επώνυμων ελληνικών αγαθών και υπηρεσιών στις αγορές του εξωτερικού.
Μεταξύ των σχετικά παραδειγμάτων η αγροτική παραγωγή και ειδικά η μεταποίηση τροφίμων μπορεί να προσανατολιστεί προς τις αγορές του εξωτερικού, όπου συγκεκριμένα προϊόντα υψηλής ποιότητας έχουν τη δυνατότητα να επιτύχουν οικονομίες κλίμακας με διεθνή ανταγωνιστικότητα.
Ευρύτερα, αυτός ο στρατηγικός αναπροσανατολισμός της οικονομίας μπορεί να οδηγήσει σε μία πιο υγιή δομή της συνολικής ζήτησης με σαφή οφέλη για τον πρωτογενή τομέα, την ενθάρρυνση των επενδύσεων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στη μεταποίηση και στη βαριά βιομηχανία”.
•”Κέντρο Καινοτομιών και Εκκολαπτήριο Νέων Επιχειρηματιών”
Δωρεάν ενημέρωση σε όλους και ένα πρόγραμμα εθελοντισμού, μάλλον κάτι περισσότερο, ένα εκκολαπτήριο παραγωγής άξιων, ετοιμοπόλεμων, νέων επιχειρηματιών, με πίστη και αγάπη το οποίο περιέχει μία ολοκληρωμένη φιλοσοφία προσέγγισης του εκτροφείου και τριβής με πρακτική στις εγκαταστάσεις, είναι σήμερα η προσφορά της εταιρίας που εκτινάσσει τις επισκέψεις στις εγκαταστάσεις της Κορίνθου.
Μία εκπαίδευση δημιουργικότητας και άσκησης δεξιοτήτων στην ουσία, με οργάνωση που δοκιμάζει αντοχές,φιλτράρει ανάγκες και στόχους, ένα φυτώριο μακροπρόθεσμου επιχειρείν .
“Σήμερα πλέον υπάρχει λίστα αναμονής 100 ατόμων ανά εβδομάδα για ενημέρωση, ιδίως από μεγάλα αστικά κέντρα, από το οποίο το 80% δεν είναι αγρότες, αλλά νέα παιδιά με πτυχίο οι περισσότεροι, που θέλουν να κάνουν κάτι δικό τους στο χωριό.
Τους παρέχουμε ένα πλήρες πακέτο ενημερωτικών βιβλίων και Οδηγιών, πλήρη ενημερωτικό πλάνο εργασιών για τις δουλειές του μήνα και κάθε 15 ημέρες επαναληπτικό Οδηγιών”
•”Μακρο-ευκαιρίες”
Τι κάνει πρακτικά η Μαρία?
Επανεφευρίσκει την άφοβη ενασχόληση με ένα επάγγελμα που θα γνωρίσεις ο ίδιος,θα αξιολογήσεις μόνος σου και εκ των προτέρων εάν σου ταιριάζει ως ιδιοσυγκρασία, με απτά αποτελέσματα, χωρίς περιττά στολίδια.
Από κοντά σου θα έχεις τα υπερόπλα της Fereikos-helix, με τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης, με Τμήμα Νέων Προϊόντων, με τέσσερις μόνιμους Γεωπόνους, αποφοίτους ελληνικών πανεπιστημίων με μεταπτυχιακό.
Δικαιολογημένα έχουν ανατρέψει όλους τούς κανόνες marketing όπως λέγεται στην αγορά που γνωρίζει από επιχειρείν.
Μία διεταιρική ομαδική παραγωγή εντοπισμού “μακρο-ευκαιριών” αλλά και συνεχών ανατροπών σε master plan που πρέπει να είναι “ορατά” από όλους, να αγγίζουν το όραμα και να μετασχηματίζουν ανάγκες και προκλήσεις.
Σκέπτονται έξω από τα συνηθισμένα κουτάκια των άκαμπτων κανόνων που φυλακίζουν την δημιουργικότητα και των ιδίων αλλά και των συνεργατών τους.
Βραβείο Stelios- σε τιμώ
Ένα καθοριστικό γεγονός για την εταιρία τους ήταν η πρόσφατη απονομή του βραβείου “Στέλιος Χατζηιωάννου-Επιχειρηματικό Ξεκίνημα της Χρονιάς 2011”, μια μεγάλη ξεχωριστή τιμή που περισσότερο δημιούργησε το άγχος της ευθύνης απέναντι σε τέτοιου επιπέδου αναγνώριση, το οποίο της δόθηκε από την Λέσχη Επιχειρηματικότητας του θεσμού των βραβείων Κούρος.
Το 2009 η εταιρία βραβεύτηκε με το «Χρυσό Σαλιγκάρι» ως η καλύτερη εταιρία στον κόσμο από το Διεθνές Ινστιτούτο Σαλιγκαροτροφίας ανάμεσα σε 33 χώρες και το 2011 έλαβε το Διεθνές Βραβείο Σαλιγκαροτροφίας για το συνολικό της έργο
•”Μyway μέθοδος by Μαρία”
Ο μοναδικός τρόπος σκέψης της αποτυπώνεται σε 8 βήματα-μία πρόταση δημιουργικής μάχης:
1.Αγάπη γι’ αυτό που κάνεις-τα ανατρέπει όλα
2.Δημιουργικότητα -σε όλα
3.Πρόκληση -ρίσκαρε μην φοβάσαι
4.Συνέπεια ένα βασικό συστατικό -μην με κρεμάς
5.Πειθαρχία-δεν επιβάλλεται
6.Συνεργασία-όλοι μαζί
7.Κοινή λογική-μέγα ζητούμενο
8.Ομάδα – είναι η οικογένειά μας