Time: Οι 100 εταιρείες με τη μεγαλύτερη επιρροή το 2024
Σε μια εποχή που η ηγεσία σε άλλους τομείς πλήττεται, οι έρευνες δείχνουν ότι πολλοί στρέφονται πρώτα στους εταιρικούς ηγέτες για κατεύθυνση
Τον Μάιο, ο Billy Perrigo του TIME ταξίδεψε στο Σαν Φρανσίσκο για να συναντηθεί με τον Dario Amodei, τον διευθύνοντα σύμβουλο και συνιδρυτή της Anthropic, μιας από τις σημαντικότερες νεοσύστατες επιχειρήσεις τεχνητής νοημοσύνης στον κόσμο. Οι Anthropic και TIME100 Companies, η ετήσια λίστα μας με τις επιχειρήσεις με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο, ξεκίνησαν πριν από τρία χρόνια. Έχοντας τον Amodei και την εταιρεία του στο εξώφυλλο αυτού του τεύχους μιλάει δυνατά για το πόσο γρήγορα η AI έχει μετακινηθεί στην κορυφή της ατζέντας των κορυφαίων εταιρειών του κόσμου, ακόμη και εκείνων που δεν ασχολούνται με την ανάπτυξή της. Η άνοδος της Anthropic, αξίας 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αποκαλύπτει επίσης πόσο γρήγορα μπορεί να διαμορφωθεί η επιρροή. Πολλά μπορούν να αλλάξουν και γρήγορα: μόνο επτά εταιρείες στη φετινή λίστα TIME100 Companies εμφανίστηκαν στην έκδοση του 2023.
Ο Amodei και οι συνάδελφοί του έχουν γίνει οι δημιουργοί μερικών από τις πιο ισχυρές τεχνολογίες AI σήμερα και ταυτόχρονα ίσως οι κορυφαίοι υποστηρικτές στον τομέα τους για την υιοθέτηση μιας προσεκτικής προσέγγισης στην ανάπτυξη και εξερεύνηση AI. «Δεν προσπαθούμε να πούμε ότι εμείς είμαστε οι καλοί και οι άλλοι είναι οι κακοί», λέει ο Amodei στο TIME. «Προσπαθούμε να τραβήξουμε το οικοσύστημα προς μια κατεύθυνση όπου ο καθένας μπορεί να είναι ο καλός».
Η δεύτερη επιχείρηση που εμφανίζεται στο εξώφυλλο των TIME100 εταιρειών μας είναι επίσης σχετικά νέα. Το 2020, η διασκεδαστής Selena Gomez ξεκίνησε το Rare Beauty. Στο σύντομο χρονικό διάστημα από τότε, η Gomez οδήγησε την εταιρεία καλλυντικών σε αποτίμηση 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθώς έχει γίνει τακτικό αντικείμενο φημών εξαγοράς («Δεν έχω σχέδια για αυτό, πραγματικά», λέει ο Gomez στη Lucy Feldman του TIME) και ένα ισχυρό παράδειγμα για το πώς άτομα με όραμα και ισχυρούς ακόλουθους μπορούν να συνεχίσουν να διαταράσσουν τις καταναλωτικές επιχειρήσεις. (Εάν χρειάζεστε άλλο παράδειγμα, δείτε το προφίλ εξωφύλλου του MrBeast από νωρίτερα φέτος.) Το μήνυμα της Gomez εκτιμά την ικανοποίηση έναντι της ομορφιάς και η Rare μπορεί να υπερηφανεύεται ότι έχει συγκεντρώσει εκατομμύρια που υποστηρίζουν πρωτοβουλίες ψυχικής υγείας.
Για να επιλέξουν τη λίστα, οι συντάκτες μας, με επικεφαλής την Emma Barker, ζητούν προτάσεις και αιτήσεις από διάφορους τομείς, ερευνούν τους συνεισφέροντες και τους ανταποκριτές μας σε όλο τον κόσμο και ζητούν συμβουλές από εξωτερικούς εμπειρογνώμονες. Κανένα μεμονωμένο σημείο δεδομένων ή οικονομική μέτρηση δεν κάνει μια εταιρεία TIME100. Αντ ‘αυτού, εξετάζουμε ένα μωσαϊκό ιδιοτήτων, μελετώντας τον αντίκτυπο, την καινοτομία, τη φιλοδοξία και την επιτυχία, όλα στις πολλές διαφορετικές μορφές που διαμορφώνονται σήμερα. Και όπως λέμε για τα άλλα TIME100 έργα μας, γνωρίζουμε ότι η επιρροή έρχεται με πολλές μορφές, προς το καλύτερο και προς το χειρότερο.
Οι εταιρείες TIME100 είναι κάτι περισσότερο από ένας δείκτης επιχειρηματικής επιτυχίας. Είναι ένα επιχείρημα για το πώς μοιάζει η επιχειρηματική επιρροή το 2024. Σε μια εποχή που η ηγεσία σε άλλους τομείς πλήττεται, οι έρευνες δείχνουν ότι πολλοί στρέφονται πρώτα στους εταιρικούς ηγέτες για κατεύθυνση. Είτε πρόκειται για τον José Andrés στο World Central Kitchen, την Cathy Engelbert στο WNBA ή τον Jensen Huang στη Nvidia, ο καθένας μας δείχνει πώς οι εταιρείες μπορούν να προσφέρουν νέα μοντέλα και νέα έμπνευση για το μέλλον της ανθρωπότητας.
Πηγή: time.com