Κυριαρχία των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών στην παγκόσμια αγορά LNG

 Επενδύσεις, θέση και προοπτικές ανάπτυξης

 
Η Ελλάδα διατηρεί μια ιστορικά ισχυρή παρουσία στην παγκόσμια ναυτιλία, διαμορφώνοντας για αιώνες τις θαλάσσιες εμπορικές ροές. Με την πάροδο του χρόνου, η ελληνική ναυτιλία επέδειξε αξιοσημείωτη ικανότητα προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες ενεργειακές ανάγκες και τις τεχνολογικές εξελίξεις.1 Σήμερα, στον ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), η Ελλάδα έχει αναδειχθεί σε κυρίαρχη δύναμη. Το LNG, αναγνωρισμένο ως μια καθαρότερη εναλλακτική λύση στα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα, αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στο παγκόσμιο ενεργειακό μίγμα, καθώς οι χώρες αναζητούν τρόπους για τη διαφοροποίηση των ενεργειακών τους πηγών και τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.3 Η ελληνική ναυτιλία, με την τεράστια χωρητικότητα του στόλου της, διαδραματίζει πλέον έναν κρίσιμο ρόλο στη διασφάλιση της παγκόσμιας ενεργειακής ασφάλειας μέσω της αποτελεσματικής και αξιόπιστης μεταφοράς LNG.5

Αυτή η έκθεση στοχεύει στην παροχή μιας ολοκληρωμένης ανάλυσης της κεντρικής θέσης των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών στην παγκόσμια αγορά LNG. Θα εξετάσει τις σημαντικές επενδύσεις που πραγματοποιούνται από ελληνικές εταιρείες, την τρέχουσα θέση τους στην παγκόσμια αγορά, τις προοπτικές ανάπτυξης του τομέα, τον αντίκτυπο της ενεργειακής μετάβασης και την ανάπτυξη των υποδομών LNG στην Ελλάδα. Μέσα από την ανάλυση διαφόρων πηγών, η έκθεση επιδιώκει να προσφέρει μια τεκμηριωμένη και δυναμική εικόνα της ελληνικής κυριαρχίας στην αγορά LNG, αναδεικνύοντας τις βασικές τάσεις και προσθέτοντας αξία για τον αναγνώστη της mywaypress.gr

 
Επενδύσεις ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών στον τομέα LNG

Τα τελευταία χρόνια, οι ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν επιδείξει μια αξιοσημείωτη προθυμία να επενδύσουν στον τομέα του LNG, αναγνωρίζοντας τις μακροπρόθεσμες δυνατότητες ανάπτυξης και την αυξανόμενη ζήτηση για αυτό το καύσιμο. Οι επενδύσεις αυτές περιλαμβάνουν δισεκατομμύρια δολάρια που έχουν διοχετευθεί στην κατασκευή νέων, σύγχρονων LNG carriers.7 Σύμφωνα με διάφορες αναλύσεις, οι ελληνικές εταιρείες έχουν πραγματοποιήσει σημαντικές παραγγελίες για νεότευκτα πλοία LNG, επιβεβαιώνοντας την ισχυρή τους δέσμευση προς αυτόν τον τομέα.9 Εταιρείες όπως η Capital Gas, η Maran Gas, η GasLog και η Minerva Gas πρωτοστατούν σε αυτές τις επενδύσεις, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία της Ελλάδας στην παγκόσμια αγορά LNG.7

Η τάση αυτή για επενδύσεις στον τομέα του LNG σηματοδοτεί μια στρατηγική διαφοροποίηση από τις παραδοσιακές κατηγορίες πλοίων, όπως τα δεξαμενόπλοια, τα φορτηγά χύδην και τα containerships.8 Η στροφή προς τα πλοία μεταφοράς αερίου αντανακλά την αναγνώριση της αυξανόμενης σημασίας του φυσικού αερίου στο παγκόσμιο ενεργειακό μίγμα και την επιθυμία των ελληνικών εταιρειών να διαδραματίσουν ηγετικό ρόλο στην κάλυψη αυτής της ζήτησης. Επιπλέον, οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες δεν περιορίζονται μόνο στις επενδύσεις σε LNG carriers, αλλά επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους και σε άλλους τύπους πλοίων μεταφοράς αερίου, όπως τα πλοία μεταφοράς υγραερίου πετρελαίου (LPG), τα Very Large Ammonia Carriers (VLACs) και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (CO2).8 Αυτή η διαφοροποίηση υπογραμμίζει μια ευρύτερη στρατηγική των ελληνικών εταιρειών να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που δημιουργούνται από την παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση και την αυξανόμενη ζήτηση για διάφορα είδη αερίων.3

Παράλληλα με τις επενδύσεις σε νέες κατασκευές, οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες επιδεικνύουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για τεχνολογίες φιλικές προς το περιβάλλον και πλοία διπλού καυσίμου (LNG dual-fuel).3 Η στροφή προς την αειφορία και η υιοθέτηση τεχνολογιών που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου αποτελούν πλέον κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής πολλών ελληνικών εταιρειών.3 Τα LNG dual-fuel πλοία θεωρούνται μια σημαντική μεταβατική λύση προς ένα πιο πράσινο μέλλον στη ναυτιλία, καθώς προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα σε όρους μειωμένων εκπομπών σε σύγκριση με τα παραδοσιακά καύσιμα.3 Ενδεικτικά, ελληνικές εταιρείες έχουν ήδη προβεί σε παραγγελίες για LNG dual-fuel δεξαμενόπλοια, σηματοδοτώντας την πρόθεσή τους να πρωτοστατήσουν στην υιοθέτηση καθαρότερων καυσίμων σε όλους τους τύπους πλοίων.3

 
Η θέση της Ελλάδας στην παγκόσμια αγορά LNG

Η Ελλάδα κατέχει μια εξέχουσα θέση στην παγκόσμια αγορά LNG, αναδεικνυόμενη ως ο μεγαλύτερος ιδιοκτήτης στόλου LNG carriers παγκοσμίως.7 Οι ελληνόκτητες εταιρείες ελέγχουν ένα σημαντικό ποσοστό του παγκόσμιου στόλου LNG σε όρους χωρητικότητας, γεγονός που τους παρέχει σημαντική επιρροή στην παγκόσμια αγορά μεταφοράς LNG.5 Συγκριτικά στοιχεία δείχνουν ότι το μέγεθος του ελληνικού στόλου LNG υπερβαίνει αυτό άλλων μεγάλων ναυτιλιακών δυνάμεων, όπως η Ιαπωνία, η Κίνα και η Νότια Κορέα.7

Η αξία του ελληνικού στόλου LNG σε παγκόσμιο επίπεδο είναι επίσης εντυπωσιακή. Εκτιμάται ότι ο ελληνικός στόλος LNG είναι ο πιο ακριβός παγκοσμίως, γεγονός που υποδηλώνει επενδύσεις σε σύγχρονα και υψηλής τεχνολογίας πλοία.15 Αυτή η υψηλή αξία, παρά τον πιθανώς μικρότερο αριθμό πλοίων σε σχέση με άλλες χώρες, υπογραμμίζει την εστίαση των ελληνικών εταιρειών στην ποιότητα και την τεχνολογική υπεροχή.

Η συμβολή των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών στην παγκόσμια μεταφορά LNG είναι καθοριστική. Ελληνικές εταιρείες είναι κορυφαίοι μεταφορείς LNG, εξυπηρετώντας μεγάλες ενεργειακές εταιρείες παγκοσμίως.7 Μέσω μακροχρόνιων συνεργασιών και συμβάσεων ναύλωσης, ελληνικές εταιρείες όπως η Maran Gas, η GasLog, η Capital Gas και η Minerva Gas διαδραματίζουν έναν κρίσιμο ρόλο στη μεταφορά LNG από κύριες περιοχές παραγωγής προς τις αγορές κατανάλωσης, συμβάλλοντας στην κάλυψη της αυξανόμενης παγκόσμιας ζήτησης για φυσικό αέριο.18

 
Προοπτικές ανάπτυξης της ναυτιλίας LNG στην Ελλάδα

Οι προοπτικές ανάπτυξης της ναυτιλίας LNG στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα ευοίωνες, καθώς η παγκόσμια ζήτηση για LNG αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται τα επόμενα χρόνια.4 Το LNG αναγνωρίζεται ευρέως ως ένα καύσιμο μετάβασης που μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε σύγκριση με τον άνθρακα και το πετρέλαιο.3 Η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση για την κλιματική αλλαγή και οι προσπάθειες για την απανθρακοποίηση της παγκόσμιας οικονομίας αναμένεται να οδηγήσουν σε περαιτέρω αύξηση της ζήτησης για LNG, γεγονός που θα ωφελήσει άμεσα τον ελληνικό ναυτιλιακό τομέα.

Ένας σημαντικός παράγοντας που αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τη ζήτηση για LNG είναι η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη σταδιακή κατάργηση της εξάρτησής της από το ρωσικό φυσικό αέριο έως το 2027.20 Η μείωση της προσφοράς φυσικού αερίου μέσω αγωγών από τη Ρωσία δημιουργεί ένα σημαντικό κενό στην ευρωπαϊκή αγορά, το οποίο αναμένεται να καλυφθεί από αυξημένες εισαγωγές LNG.21 Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, ως κορυφαίοι παίκτες στην αγορά μεταφοράς LNG, βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση για να επωφεληθούν από αυτή την εξέλιξη, καθώς διαθέτουν τον στόλο και την τεχνογνωσία για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες μεταφοράς.23

Οι συνεχιζόμενες επενδύσεις των ελληνικών εταιρειών σε νέο και σύγχρονο στόλο LNG αποτελούν μια σαφή ένδειξη της προετοιμασίας τους για την αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης.8 Η δέσμευση για την κατασκευή νέων πλοίων, συχνά με τεχνολογίες διπλού καυσίμου, διασφαλίζει ότι ο ελληνικός στόλος θα παραμείνει ανταγωνιστικός και θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της αγοράς. Επιπλέον, η τάση για απόσυρση παλαιότερων και λιγότερο αποδοτικών πλοίων αναμένεται να δημιουργήσει περαιτέρω ανάγκη για νέες κατασκευές, προσφέροντας πρόσθετες ευκαιρίες ανάπτυξης για τον ελληνικό ναυτιλιακό τομέα.25

Ωστόσο, παρά τις θετικές προοπτικές, οι ελληνικές εταιρείες θα πρέπει να είναι προετοιμασμένες για πιθανές προκλήσεις. Η αύξηση του παγκόσμιου στόλου LNG μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο ανταγωνισμό και πιθανές διακυμάνσεις στις τιμές ναύλωσης.4 Η διατήρηση της ανταγωνιστικότητας θα απαιτήσει συνεχή εστίαση στην αποδοτικότητα, την τεχνολογική καινοτομία και την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών στους πελάτες.3

 
Η ενεργειακή μετάβαση και ο ρόλος της Ελλάδας στη ναυτιλία LNG

Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται υπό αυξανόμενη πίεση για την απανθρακοποίηση των δραστηριοτήτων της και τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, σύμφωνα με τους στόχους που έχουν τεθεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO).3 Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αναγνωρίσει τη σημασία αυτής της ενεργειακής μετάβασης και έχουν αρχίσει να υιοθετούν στρατηγικές για την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων.

Μία από τις κύριες στρατηγικές που ακολουθούν οι ελληνικές εταιρείες είναι η επένδυση σε πλοία LNG διπλού καυσίμου.3 Αυτά τα πλοία μπορούν να λειτουργήσουν τόσο με LNG όσο και με συμβατικά καύσιμα, προσφέροντας μια πιο καθαρή εναλλακτική λύση και συμβάλλοντας στη μείωση των εκπομπών θείου και αζώτου.27 Επιπλέον, πολλές ελληνικές εταιρείες εξερευνούν και επενδύουν στην έρευνα και ανάπτυξη άλλων εναλλακτικών καυσίμων, όπως η αμμωνία, το υδρογόνο και τα βιοκαύσιμα, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν ακόμη μεγαλύτερες μειώσεις στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.28

Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες συμμετέχουν επίσης ενεργά σε διάφορες συνεργασίες και πρωτοβουλίες που στοχεύουν στην προώθηση της πράσινης ναυτιλίας.30 Μέσω αυτών των συνεργασιών, οι εταιρείες μοιράζονται γνώσεις και βέλτιστες πρακτικές, ενώ παράλληλα εργάζονται για την ανάπτυξη και την υιοθέτηση καινοτόμων λύσεων που θα επιταχύνουν την ενεργειακή μετάβαση στη ναυτιλία.2 Επιπλέον, πολλές ελληνικές εταιρείες επενδύουν σε τεχνολογίες που βελτιώνουν την ενεργειακή απόδοση των πλοίων τους και μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων, όπως η βελτιστοποίηση της διαχείρισης του έρματος, η χρήση πιο αποδοτικών συστημάτων πρόωσης και η εφαρμογή έξυπνων τεχνολογιών για την παρακολούθηση και τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας.3

Στην πορεία προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, το LNG αναγνωρίζεται ευρέως ως ένα σημαντικό μεταβατικό καύσιμο.3 Παρέχει μια άμεση και βιώσιμη λύση για τη μείωση των εκπομπών σε σύγκριση με τα παραδοσιακά καύσιμα και αποτελεί ένα κρίσιμο βήμα προς την υιοθέτηση πιο ριζοσπαστικών καθαρών ενεργειακών λύσεων στο μέλλον.28 Η στρατηγική εστίαση των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών στο LNG τους τοποθετεί σε μια ισχυρή θέση για να επωφεληθούν από αυτή τη μεταβατική περίοδο, ενώ παράλληλα προετοιμάζονται για την υιοθέτηση ακόμη πιο καθαρών καυσίμων και τεχνολογιών μακροπρόθεσμα.4

 
Υποδομές LNG στην Ελλάδα: Χωρητικότητα και χρήση

Η Ελλάδα έχει πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις στην ανάπτυξη υποδομών LNG, ενισχύοντας τον ρόλο της ως ενεργειακού κόμβου στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.32 Ο τερματικός σταθμός LNG στη Ρεβυθούσα, ο οποίος λειτουργεί από το 2000, αποτελεί μια κρίσιμη υποδομή για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας, παρέχοντας τη δυνατότητα εισαγωγής, αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LNG για την κάλυψη των εγχώριων αναγκών και την τροφοδοσία των γειτονικών χωρών.34 Με χωρητικότητα αποθήκευσης 225.000 m³ LNG και ικανότητα επαναεριοποίησης 1.400 m³/h, ο σταθμός της Ρεβυθούσας διαδραματίζει έναν σημαντικό ρόλο στην εξασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας της Ελλάδας.34

Πρόσφατα, η Ελλάδα ενίσχυσε περαιτέρω τις υποδομές LNG της με τη λειτουργία ενός νέου τερματικού σταθμού στην Αλεξανδρούπολη.32 Αυτός ο πλωτός σταθμός αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) έχει σχεδιαστεί για να αυξήσει την ικανότητα εισαγωγής LNG της Ελλάδας κατά 5,5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως και να συμβάλει στην ενεργειακή διαφοροποίηση της Ευρώπης.32 Συνδεδεμένος με το εθνικό δίκτυο φυσικού αερίου μέσω ενός υποθαλάσσιου και χερσαίου αγωγού, ο τερματικός σταθμός της Αλεξανδρούπολης αναμένεται να διαδραματίσει έναν κρίσιμο ρόλο στην τροφοδοσία όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και άλλων χωρών της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης.35 Υπάρχουν επίσης σχέδια για περαιτέρω ανάπτυξη υποδομών LNG στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου ενός πιθανού τρίτου τερματικού σταθμού, του Διώρυγα Gas FSRU, γεγονός που υποδηλώνει τη συνεχή δέσμευση της χώρας για την ενίσχυση του ρόλου της στην περιφερειακή αγορά ενέργειας.38

Η συνολική χωρητικότητα των τερματικών σταθμών LNG στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων της Ρεβυθούσας και της Αλεξανδρούπολης, έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια.32 Ωστόσο, τα ποσοστά χρησιμοποίησης αυτών των υποδομών δεν είναι πάντα σταθερά και επηρεάζονται από διάφορους παράγοντες, όπως η ζήτηση φυσικού αερίου, οι τιμές στην παγκόσμια αγορά και οι γεωπολιτικές εξελίξεις.38 Παρά την αυξανόμενη ζήτηση φυσικού αερίου στην Ελλάδα, η αξιοποίηση της χωρητικότητας των τερματικών σταθμών παραμένει ένα ζήτημα που χρήζει προσοχής, καθώς μπορεί να υποδηλώνει ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη της χρήσης LNG ή προβληματισμούς σχετικά με την οικονομική βιωσιμότητα μελλοντικών επενδύσεων.39

 
Συμπεράσματα και συστάσεις

Συνοψίζοντας, η Ελλάδα έχει εδραιώσει μια ισχυρή και ηγετική θέση στην παγκόσμια ναυτιλία LNG, αξιοποιώντας την μακρά της παράδοση στη ναυτιλία και την ικανότητά της να προσαρμόζεται στις εξελίξεις της αγοράς. Οι συνεχείς και σημαντικές επενδύσεις σε νέο, σύγχρονο και φιλικό προς το περιβάλλον στόλο LNG carriers, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη κρίσιμων υποδομών LNG στην ελληνική επικράτεια, καταδεικνύουν τη στρατηγική δέσμευση της χώρας προς αυτόν τον αναπτυσσόμενο τομέα. Η Ελλάδα όχι μόνο κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο του παγκόσμιου στόλου LNG, αλλά ο στόλος αυτός είναι και από τους πιο αξιόλογους σε όρους αξίας και τεχνολογικής υπεροχής.

Οι προοπτικές ανάπτυξης για την ελληνική ναυτιλία LNG παραμένουν εξαιρετικά θετικές, καθώς η παγκόσμια ζήτηση για LNG αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια, ιδίως λόγω της ενεργειακής μετάβασης και της επιθυμίας πολλών χωρών, όπως οι ευρωπαϊκές, να διαφοροποιήσουν τις ενεργειακές τους πηγές και να μειώσουν την εξάρτησή τους από παραδοσιακούς προμηθευτές. Η σταδιακή κατάργηση του ρωσικού φυσικού αερίου από την Ευρώπη αναμένεται να δημιουργήσει πρόσθετες ευκαιρίες για τις ελληνικές εταιρείες, οι οποίες διαθέτουν τον στόλο και την τεχνογνωσία για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες μεταφοράς LNG.

Για την περαιτέρω ενίσχυση της θέσης της στην παγκόσμια αγορά LNG και την αξιοποίηση των αναδυόμενων ευκαιριών, η Ελλάδα θα πρέπει να συνεχίσει να επενδύει σε σύγχρονο και φιλικό προς το περιβάλλον στόλο LNG carriers, ενσωματώνοντας τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες για τη βελτίωση της αποδοτικότητας και τη μείωση των εκπομπών. Η προώθηση της Ελλάδας ως ενός αξιόπιστου και στρατηγικού ενεργειακού κόμβου στην ευρύτερη περιοχή, μέσω της περαιτέρω ανάπτυξης και βελτιστοποίησης των υποδομών LNG, θα είναι επίσης καθοριστική. Η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ του δυναμικού ναυτιλιακού τομέα και των φορέων ανάπτυξης υποδομών LNG θα δημιουργήσει συνέργειες και θα μεγιστοποιήσει τα οφέλη για την ελληνική οικονομία. Επιπλέον, η συνεχής παρακολούθηση των εξελίξεων στην ενεργειακή μετάβαση και η προσαρμογή των στρατηγικών ανάλογα θα διασφαλίσουν ότι η Ελλάδα θα παραμείνει στην πρώτη γραμμή της παγκόσμιας ναυτιλίας LNG. Τέλος, η δημιουργία ενός ευνοϊκού ρυθμιστικού πλαισίου που θα προσελκύει επενδύσεις στον τομέα της ναυτιλίας LNG και των υποδομών θα συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη και στην εδραίωση της ηγετικής θέσης της Ελλάδας στην παγκόσμια αγορά LNG.

Σημείωση: Τα στοιχεία στον πίνακα είναι ενδεικτικά και βασίζονται στα παρεχόμενα snippets. Ενδέχεται να μην είναι πλήρη ή να έχουν αλλάξει από την ημερομηνία δημοσίευσης των πηγών.

 
Πηγές αναφοράς

  1. Greek shipping: Success factors and opportunities | McKinsey, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.mckinsey.com/industries/logistics/our-insights/greek-shipping-success-factors-and-opportunities
  2. NAFTEMPORIKI: Focus on Greek Shipping – Triple positive change – ESG Shipping Awards, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://esgshippingawards.com/focus-on-greek-shipping-triple-positive-change/
  3. Greece Marine Technology LNG Shipping – International Trade Administration, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.trade.gov/market-intelligence/greece-marine-technology-lng-shipping
  4. LNG Expansion Gains Momentum as Global Shipping Industry Invests in Cleaner Fuel, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.shipuniverse.com/news/lng-expansion-gains-momentum-as-global-shipping-industry-invests-in-cleaner-fuel/
  5. Union of Greek Shipowners :: Features of the Greek-owned Fleet, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.ugs.gr/en/greek-shipping-and-economy/greek-shipping-and-economy-2023/features-of-the-greek-owned-fleet/
  6. Greek shipping – Wikipedia, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://en.wikipedia.org/wiki/Greek_shipping
  7. Three Greek Groups Leading US LNG Shippers – GTP Headlines, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://news.gtp.gr/2019/01/15/three-greek-groups-leading-us-lng-shippers/
  8. Greek Shipowners Fuel LNG Expansion, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://greekcitytimes.com/2024/10/19/greek-shipowners-fuel-lng-expansion/
  9. VesselsValue: Greek shipowners spent $13.8 billion on LNG newbuilds since 2021, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://lngprime.com/europe/vesselsvalue-greek-shipowners-spent-13-8-billion-on-lng-newbuilds-since-2021/129427/
  10. Greek gas carrier boom: 16 owners hold US$15.7Bn orderbook – Riviera Maritime Media, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.rivieramm.com/news-content-hub/news-content-hub/greek-gas-carrier-boom-16-owners-hold-us157bn-orderbook-82677
  11. Greek shipowners make bold US$18b bet on gas vessels – Petroleum Australia, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://petroleumaustralia.com.au/news_article/greek-shipowners-make-bold-us18b-bet-on-gas-vessels/
  12. Greek owners make $18bn gas gamble – Splash247, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://splash247.com/greek-owners-make-18bn-gas-gamble/
  13. Capital Gas Ship Management Corp., πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.capitalgas.gr/
  14. Greece’s Minerva plans to order LNG-powered tanker duo in China – LNGPrime, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://lngprime.com/asia/greeces-minerva-plans-to-order-lng-powered-tanker-duo-in-china/99978/
  15. Greek Shipowners Rule Global LNG Carrier Market – GreekReporter.com, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://greekreporter.com/2022/03/16/greeks-rule-global-lng-carrier-market/
  16. Greek shipping sector adapts to market demands | Cyprus Mail, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://cyprus-mail.com/2025/02/17/greek-shipping-sector-adapts-to-market-demands
  17. Services – Maran Gas Maritime, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://marangas.com/services/
  18. GasLog: LNG Shipping | LNG Carrier Fleet Owner & Operator, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.gaslogltd.com/
  19. Who We Are | Capital Clean Energy Carriers, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.capitalcleanenergycarriers.com/about-us
  20. The EU unveils plan to fully end dependency on Russian energy by 2027 | Enerdata, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.enerdata.net/publications/daily-energy-news/eu-unveils-plan-fully-end-dependency-russian-energy-2027.html
  21. Changing Restrictions on Russian Gas to Europe Would Disproportionately Impact US LNG Exports, New S&P Global Commodity Insights Study Finds – Press Releases, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://press.spglobal.com/2025-05-08-Changing-Restrictions-on-Russian-Gas-to-Europe-Would-Disproportionately-Impact-US-LNG-Exports,-New-S-P-Global-Commodity-Insights-Study-Finds
  22. Geopolitical Significance of U.S. LNG – CSIS, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.csis.org/analysis/geopolitical-significance-us-lng
  23. The United States remained the largest liquefied natural gas supplier to Europe in 2023 – U.S. Energy Information Administration (EIA), πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.eia.gov/todayinenergy/detail.php?id=61483
  24. Record-high LNG imports in Greece amid declining Russian pipeline gas flows to Europe, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.rivieramm.com/news-content-hub/news-content-hub/record-high-lng-imports-in-greece-amid-declining-russian-gas-flows-to-europe-83693
  25. Proto Thema: The future of the global LNG fleet and the dominance of Greek shipowners -, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.poten.com/proto-thema-the-future-of-the-global-lng-fleet-and-the-dominance-of-greek-shipowners/
  26. UPI LNG Shipping Report 2024: Market trends, challenges, and future outlook, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.hellenicshippingnews.com/upi-lng-shipping-report-2024-market-trends-challenges-and-future-outlook/
  27. Sustainable Development and ESG Criteria in Shipping: Past, Present, and Future, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://kpmg.com/gr/en/home/insights/2025/03/sustainable-development-esg-criteria-shipping-past-present-future.html
  28. What can drive the energy transition in shipping? | Hellenic Shipping News Worldwide, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.hellenicshippingnews.com/what-can-drive-the-energy-transition-in-shipping/
  29. Navigating FuelEU Maritime: Opportunities for Greek Shipping to Turn Penalties into Sustainable Gains – VURDHAAN, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://vurdhaan.com/navigating-fueleu-maritime-opportunities-for-greek-shipping-to-turn-penalties-into-sustainable-gains/
  30. Risk sharing key component to viable emissions reduction – Lloyd’s Register, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.lr.org/en/knowledge/press-room/press-listing/press-release/2024/risk-sharing-key-component-to-viable-emissions-reduction/
  31. LR, Greek shipping majors launch new global maritime emissions reduction center, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.offshore-energy.biz/lr-greek-shipping-majors-launch-new-global-maritime-emissions-reduction-center/
  32. Greece’s New LNG Terminal Boosts Europe’s Gas Supply Diversification, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.pgjonline.com/news/2024/october/greeces-new-lng-terminal-boosts-europes-gas-supply-diversification
  33. Greece Natural Gas and Electricity infrastructure – International Trade Administration, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.trade.gov/market-intelligence/greece-natural-gas-and-electricity-infrastructure
  34. LNG Facility – ΔΕΣΦΑ Α.Ε., πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.desfa.gr/en/infrastructure/lng-facility/
  35. Greece starts up LNG terminal to help nations prepare for end to Russian gas supplies, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.upstreamonline.com/lng/greece-starts-up-lng-terminal-to-help-nations-prepare-for-end-to-russian-gas-supplies/2-1-1718195
  36. Gastrade commissions the 5.5 bcm/year Alexandroupolis LNG Terminal in Greece, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.enerdata.net/publications/daily-energy-news/gastrade-commissions-55-bcmyear-alexandroupolis-lng-terminal-greece.html
  37. New LNG system opens in Greece aiming to reduce reliance on Russian gas – YouTube, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.youtube.com/watch?v=4I8HLlSl000
  38. Cheap Russian gas curtails EU demand, slowing Greece’s LNG capacity growth: Experts, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.aa.com.tr/en/economy/cheap-russian-gas-curtails-eu-demand-slowing-greeces-lng-capacity-growth-experts/3297981
  39. Record-high Greek gas demand brings supply risks: experts, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://gasoutlook.com/analysis/record-high-greek-gas-demand-brings-supply-risks-experts/
  40. Revithoussa LNG Terminal – Global Energy Monitor, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.gem.wiki/Revithoussa_LNG_Terminal
  41. Evangelos Marinakis heads $18bn Greek gas gamble that ‘could shape the future of global trade’ | TradeWinds, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.tradewindsnews.com/gas/evangelos-marinakis-heads-18bn-greek-gas-gamble-that-could-shape-the-future-of-global-trade-/2-1-1725548
  42. Our Fleet – GasLog, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.gaslogltd.com/about-us/our-fleet/
  43. Our LNG Carriers Fleet | MINERVA GAS, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://www.minervagas.com/our-lng-fleet/

Samsung Heavy kicks off work on Minerva LNG carrier – LNGPrime, πρόσβαση Μαΐου 9, 2025, https://lngprime.com/vessels/samsung-heavy-kicks-off-work-on-minerva-lng-carrier/132855/

 
mywaypress.gr

Σχετικά Άρθρα