
Το VR πηγαίνει σχολείο
Αν το Meta έχει τον τρόπο του, οι μαθητές θα περιηγηθούν σε μακρινά μουσεία, θα περπατήσουν ανάμεσα σε δεινόσαυρους και θα δουν τα ανθρώπινα έντερα από κοντά — όλα από την άνεση της τάξης τους, χρησιμοποιώντας ακουστικά εικονικής πραγματικότητας Quest (VR).
Γιατί έχει σημασία: Καθώς οι εκπαιδευτικοί παλεύουν με την τεχνητή νοημοσύνη και άλλα νέα εργαλεία τεχνολογίας, μια βαθιά ώθηση για τη μετατροπή της VR σε βασικό στοιχείο της τάξης εγείρει νέα ερωτήματα σχετικά με το μέλλον της μάθησης — και τι είναι καλύτερο για τα παιδιά.
Οδήγηση των ειδήσεων: Ο γονέας του Facebook, ο Meta ανακοίνωσε σήμερα τα σχέδιά του να προσπαθήσει να κάνει τα ακουστικά Quest VR ένα κεντρικό κομμάτι του σχολικού εξοπλισμού.
- Εν καιρώ για το φθινοπωρινό εξάμηνο, θα διαθέσει μια σουίτα οπτικά συναρπαστικών εκπαιδευτικών εφαρμογών που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι δάσκαλοι με μαθητές ηλικίας 13+.
- Η Meta δεν θα αναπτύξει το ίδιο το εκπαιδευτικό περιεχόμενο — απλώς θα παρέχει την πλατφόρμα για εταιρείες που δημιουργούν εμπειρίες μάθησης VR, όπως η Roblox.
Τι λένε: “Δεχόμαστε ότι θα πάρει πολύ χρόνο και δεν πρόκειται να βγάλουμε χρήματα από αυτό σύντομα”, είπε στο axios.com ο Nick Clegg, πρόεδρος παγκόσμιων υποθέσεων στο Meta. συνέντευξη που πραγματοποιήθηκε εξ αποστάσεως χρησιμοποιώντας ακουστικά Quest VR.
«Επενδύουμε δισεκατομμύρια δολάρια στη συνεχή επανάληψη της τεχνολογίας».
Οι δάσκαλοι φώναζαν για ένα τέτοιο προϊόν, είπε ο Clegg.
- «Μας λένε ότι, ίσως δεν αποτελεί έκπληξη, η καθηλωτική εμπειρία είναι απλώς πολύ πιο διασκεδαστική, ελκυστική και αξέχαστη για τους μαθητές από το να τους διδάσκει πράγματα από σκονισμένα σχολικά βιβλία».
Η μεγάλη εικόνα: «Από όλους τους τρόπους με τους οποίους οι τεχνολογίες metaverse όπως η εικονική, η μικτή και η επαυξημένη πραγματικότητα θα μπορούσαν να αποδειχθούν μετασχηματιστικές, οι δυνατότητες που έχουν για την εκπαίδευση είναι μία από τις πιο συναρπαστικές», έγραψε ο Clegg σε μια ανάρτηση ιστολογίου που δημοσιεύθηκε σήμερα παρουσιάζοντας τη νέα πρωτοβουλία.
Σημείο τριβής: Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μπορεί να μην πιστεύουν ότι είναι καλή ιδέα για τους μαθητές να έχουν περισσότερο χρόνο οθόνης στην τάξη – η διδασκαλία έχει ήδη μεταναστεύσει μακριά από το μολύβι, το χαρτί και τα βιβλία.
Η απάντηση του Clegg: “Ολόκληρη αυτή η τεχνολογία δεν αφορά τις οθόνες.”
«Το όλο νόημα της καθηλωτικής τεχνολογίας είναι ακριβώς ότι ξεπερνάμε πολύ τις οθόνες και νιώθουμε ότι κατοικούμε σε έναν κοινόχρηστο χώρο».
Παράδειγμα: «Αν διδάσκετε σε ένα σωρό παιδιά για την αρχαία Ρώμη, φανταστείτε τι διασκεδαστικό είναι να περπατάτε με όλη την τάξη στους δρόμους της αρχαίας Ρώμης μαζί», είπε ο Κλεγκ.
- «Και οι άνθρωποι μπορούν να γελάσουν και να πουν: «Ω, κοίτα, ο Βρούτος βάζει ένα μαχαίρι στην πλάτη του Ιουλίου Καίσαρα».
Ναι, αλλά: Τα δύο μεγάλα ανταγωνιστικά ακουστικά VR/MR (μικτή πραγματικότητα) — το Meta’s Quest και το Apple’s Vision Pro — είναι βαριά, ακριβά και δεν λειτουργούν για άτομα με κάποια προβλήματα όρασης.
- Επιπλέον, υπάρχουν πολλοί σκεπτικιστές για την εικονική πραγματικότητα που λένε ότι είναι πολύ καλύτερο για τα παιδιά να επικοινωνούν και να κοινωνικοποιούνται αυτοπροσώπως χωρίς ακουστικά.
Επίπεδο απειλής: Μια επιστημονική εργασία του 2021 εξέτασε 85 μελέτες σχετικά με τις επιπτώσεις της τεχνολογίας VR σε παιδιά και εφήβους και διαπίστωσε ανησυχίες σχετικά με την «κυβερνοασθένεια», τα οπτικά συμπτώματα, την παχυσαρκία και τις διαταραχές ύπνου.
Το συννεφάκι της σκέψης μας, από τον Scott Rosenberg του axios.com, αρχισυντάκτη τεχνολογίας: Η Quest είναι η πιο δημοφιλής πλατφόρμα εικονικής πραγματικότητας όλων των εποχών και τα πηγαίνει αρκετά καλά — αλλά δεν επιτυγχάνει το είδος της κλίμακας που έχει συνηθίσει το Meta/Facebook.
Έτσι, η εκπαιδευτική στρατηγική είναι μια μακροπρόθεσμη προσπάθεια ανάπτυξης, όπως αυτή της Apple στη δεκαετία του 1980, όταν χτύπησε τοίχο με την υιοθέτηση των Mac από τις επιχειρήσεις.
Και η Ina Fried του Axios – η οποία πέρασε πρόσφατα δύο εβδομάδες φορώντας τα ακουστικά Vision Pro της Apple – σημειώνει ότι η συντήρηση θα μπορούσε να είναι μια ταλαιπωρία – όχι μόνο η απολύμανση μεταξύ των μαθητών, αλλά και το γεγονός ότι δεν επισκευάζονται εύκολα.
Συμπερασματικά: Η Meta αναζητά μια δολοφονική εφαρμογή για τα ακουστικά Quest, τα οποία σήμερα χρησιμοποιούνται κυρίως για παιχνίδια. Θα μπορούσε να είναι εκπαίδευση;
Περισσότερα στο axios.com