Γιώργος Τσακίρης: Προσαρμογή σημαίνει νίκη

Μανιφέστο ανάκαμψης της ευρωπαϊκής τουριστικής βιομηχανίας

 

● Η πλήρης ομιλία του προέδρου του Δ.Σ. του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας στην 67η Γενική Συνέλευση της Πανευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Ξενοδοχείων και Εστιατορίων (HOTREC),

 

 

 

 

 

 

 

Το Μανιφέστο ανάκαμψης της ευρωπαϊκής τουριστικής βιομηχανίας για το 2014, ενόψει των εκλογών για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, παρουσιάζεται σήμερα στο πλαίσιο της 67ης Γενικής Συνέλευσης της Πανευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Ξενοδοχείων και Εστιατορίων (HOTREC), που πραγματοποιείται στις 17 και 18 Οκτωβρίου σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών.

 

 

 

 

Πρόκειται για το κορυφαίο όργανο εκπροσώπησης τουριστικών επιχειρήσεων και συναφών επαγγελμάτων στην Ε.Ε., όπου τη χώρα μας εκπροσωπεί το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας. Στη Συνέλευση συμμετέχουν 80 πρόεδροι Εθνικών Ενώσεων Ξενοδόχων και Εστιατορίων από όλη την Ευρώπη.

 

 

 

 

Για πρώτη φορά στην ατζέντα της HOTREC εισέρχεται  το θέμα των ιδιωτικών, μη αδειοδοτημένων  καταλυμάτων, που βαίνει διογκούμενο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και επιχειρείται να βρεθεί μια  κεντρική λύση.

 

 

 

 

Επίσης, στη Συνέλευση προγραμματίζεται να συζητηθούν μεταξύ άλλων, οι πρωτοβουλίες που πρέπει να αναληφθούν σε πανευρωπαϊκό επίπεδο για τη στήριξη του τουριστικού κλάδου, τα θέματα της πνευματικής ιδιοκτησίας, τα θέματα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, τα προβλήματα που προκαλεί η αναθεώρηση της οδηγίας για τα οργανωμένα ταξίδια και ο τομέας της προσβασιμότητας.

 

 

 

 

Ακολούθως, η HOTRECθα παρουσιάσει τη μελέτη για τη συμβολή του τουρισμού στην ευρωπαϊκή οικονομία.

 

 

 

 

Κύριο θέμα στην ατζέντα της Συνέλευσης της HOTREC θα αποτελέσει  και  η περαιτέρω εφαρμογή του συστήματος κατάταξης και αξιολόγησης που έχει αναπτύξει, του Hotel Stars Union που ήδη εφαρμόζεται και πιστοποιούνται ξενοδοχεία σε 16 Ευρωπαϊκές χώρες.

 

 

 

 

Την εναρκτήρια εκδήλωση των εργασιών τίμησε με την παρουσία της η Υπουργός Τουρισμού, η οποία αναφέρθηκε στις προτεραιότητες της ελληνικής κυβέρνησης για τον τουρισμό ενόψει και της Ελληνικής Προεδρίας της Ε.Ε. Ο πρόεδρος της HOTREC Kent Nyström υπογράμμισε την ανάγκη λήψης μέτρων από το Ευρωκοινοβούλιο για τη στήριξη της τουριστικής βιομηχανίας.

 

 

 

 

Με τη σειρά του, ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας Γιώργος Τσακίρης επισήμανε την πεποίθησή του πως ο τουρισμός μπορεί να παίξει καταλυτικό ρόλο για την θετική επανεκκίνηση της Γηραιάς Ηπείρου.

 

 

 

 

Ο κ. Τσακίρης σημείωσε επίσης ότι πρέπει να δοθούν λύσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο σε ζητήματα όπως:

 

 

 

 

– η ευχερέστερη πρόσβαση σε πηγές χρηματοδότησης για τις επιχειρήσεις και ειδικά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου,

– ο επανακαθορισμός της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα πνευματικά δικαιώματα,

–  η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ συνολικά στο τουριστικό πακέτο,

– η συρρίκνωση της γραφειοκρατίας, αξιοποιώντας πλέον τις εφαρμογές της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης,

– η αντιμετώπιση οργανωμένα και συντεταγμένα, των μονοπωλιακών καταστάσεων και καταχρηστικών συμπεριφορών στον τομέα του διεθνούς ηλεκτρονικού εμπορίου στον τουρισμό.

 

 

 

 

Κλείνοντας, ο πρόεδρος του Ξ.Ε.Ε. υπογράμμισε: «Ζούμε σε καιρούς κατακλυσμιαίων αλλαγών, συνεπώς οφείλουμε να προσαρμοστούμε. Προσαρμογή σημαίνει νίκη στο μεγάλο παιχνίδι της εξέλιξης. Και αυτή τη νίκη έχουμε την ευθύνη απέναντι στις κοινωνίες μας και στις επόμενες γενιές να την επιδιώξουμε και να την κατακτήσουμε».

 

 

 

 

Η πλήρης ομιλία του προέδρου του Δ.Σ. του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας, έχει ως ακολούθως:

 

 

 

«Ο τουρισμός μπορεί να παίξει καταλυτικό ρόλο για μια θετική επανεκκίνηση της Γηραιάς Ηπείρου»

 

«Ζούμε σε μια νέα εποχή που έχει γεννηθεί από την τεχνολογική έκρηξη στις μεταφορές ανθρώπων και πληροφοριών. Η ανθρώπινη επικοινωνία είναι η μεγαλύτερη επανάσταση του 21ου αιώνα.

 

 

 

 

Ποτέ στο παρελθόν ο άνθρωπος δεν έζησε με τόση ένταση και τόση αμεσότητα το γεγονός πως ο πλανήτης είναι πια ένα «μικρό χωριό». Πως το να μετακινηθείς από το ένα σημείο του πλανήτη στο άλλο, αρχίζει να μοιάζει τόσο εύκολο, όσο αντίστοιχα ήταν σε προηγούμενους αιώνες, το να διασχίσεις τον κεντρικό δρόμο μιας κοινότητας, που ένωνε την είσοδο με την έξοδο από αυτή.

 

 

 

 

Ποτέ στο παρελθόν ο άνθρωπος δεν έζησε γνωρίζοντας τόσα πολλά για τους άλλους ανθρώπους. Για τις συνήθειές τους, τα έθιμά τους, τις πεποιθήσεις τους, τις κουζίνες τους, τις αγωνίες τους και τις ελπίδες τους.

 

 

 

 

Ένα βίντεο στο youtube σήμερα μπορεί να κάνει το γύρο του κόσμου και να το δουν στον ίδιο χρόνο εκατομμύρια άνθρωποι. Το facebook είναι ήδη η μεγαλύτερη σε πληθυσμό μη κρατική οντότητα στον κόσμο.

 

 

 

 

Οι νέες αυτές δυνατότητες είναι εύλογο να φέρνουν κατακλυσμιαίες αλλαγές στον τουρισμό και στη φιλοξενία. Αυτά τα νέα παγκόσμια δεδομένα δημιουργούν νέες προκλήσεις που δεν επιδέχονται πλέον απαντήσεις που θα περιορίζονται σε ένα στενό τοπικό ή εθνικό επίπεδο.

 

 

 

 

Χαίρομαι λοιπόν καθώς η HOTREC μας δίνει αυτή την εξαιρετική ευκαιρία συνάντησης για γόνιμο προβληματισμό για αυτό που πρέπει να είναι ο τουρισμός, μέσα στον θαυμαστό καινούργιο κόσμο.

 

 

 

 

Και η χαρά είναι διπλή, καθώς φέτος η HOTREC, αυτή η μεγάλη ομπρέλα που στεγάζει όλο σχεδόν τον ευρωπαϊκό κόσμο του τουρισμού, της εστίασης και εν γένει της φιλοξενίας, μας τιμά ως Ελλάδα και Αθήνα για την φιλοξενία της 67ης Γενικής Συνέλευσής της. Πιστεύω πως αυτή η συνάντηση μας, για μια ακόμη φορά, εκπέμπει  ένα ισχυρό και ελπιδοφόρο μήνυμα:  Στην Ευρώπη, από την κρίση θα βγούμε όλοι μαζί!

 

 

 

 

Κυρίες και Κύριοι, Σε έναν κόσμο που αλλάζει με πρωτόγνωρες ταχύτητες και σε μια Ευρώπη που ψάχνει τον βηματισμό της και τη θέση της στη νέα παγκόσμια πραγματικότητα, είναι λογικό η οικονομική κρίση να έχει «ταρακουνήσει» όλους μας, όχι μόνο την Ελλάδα ή τις άλλες χώρες που είναι ενταγμένες σε ευρωπαϊκά προγράμματα δημοσιονομικής στήριξης.

 

 

 

 

Είναι βαθιά πεποίθησή μου πως ο τουρισμός μπορεί να παίξει καταλυτικό ρόλο για μια θετική επανεκκίνηση της Γηραιάς Ηπείρου. Και εξηγούμαι.

 

 

 

 

Σήμερα κάθε Ευρωπαίος χρειάζεται νέα ιδανικά, χρειάζεται ένα θετικό όραμα. Κομμάτι αυτού του θετικού οράματος δεν μπορεί να είναι μόνο η εργασία, πρέπει να είναι και η ξεκούραση. Δεν μπορεί να είναι μόνο το άγχος της επίτευξης των επαγγελματικών στόχων, πρέπει να είναι και η ολόπλευρη ανάπτυξη της ανθρώπινης προσωπικότητας.

 

 

 

 

Αυτό σημαίνει εμπειρίες, σημαίνει χρόνο για τον εαυτό μας, σημαίνει πνευματική καλλιέργεια μέσα από την επικοινωνία με το άλλο, το διαφορετικό, ώστε να μπορεί να διευρύνει τους ορίζοντές τους ως ένας αληθινός πολίτης του κόσμου. Η Ευρώπη λοιπόν πρέπει να υπερασπιστεί αυτό το πολιτισμικό πλαίσιο, να επιτρέψει στους πολίτες της να συνεχίσουν να έχουν το δικαίωμα της τουριστικής εμπειρίας και να το θεωρούν αναπόσπαστο κομμάτι του οράματος για τη ζωή τους.

 

 

 

 

Νέα πνοή λοιπόν για τον τουρισμό σε όλες τις ευρωπαϊκές κοινωνίες. Νέα πνοή όμως και σε όλους τους θεσμούς διακυβέρνησης, και σε εθνικό και σε κοινοτικό επίπεδο. Ο τουρισμός πρέπει να γίνει αντιληπτός ως το κατ’ εξοχήν ευρωπαϊκό εργαλείο οικονομικής ανάπτυξης.

 

 

 

 

Στην Ελλάδα αυτό έγινε απολύτως ξεκάθαρο, ειδικά αυτό το καλοκαίρι. Ο τουρισμός ήταν αυτό που έδωσε σημάδια ανάκαμψης και είναι αυτή τη στιγμή από τους ελάχιστους – τους μετρημένους πραγματικά στα δάκτυλα – κλάδους που έχουν να δείξουν θετικά αποτελέσματα και θετική συνεισφορά στην εθνική οικονομία.

 

 

 

 

Όμως ο τουρισμός δεν αναπτύσσεται στο κενό. Το ευρύτερο περιβάλλον παίζει σημαντικό ρόλο. Πρέπει λοιπόν να δούμε ξανά σε ευρωπαϊκό επίπεδο ζητήματα όπως:

 

 

 

 

– η ευχερέστερη πρόσβαση σε πηγές χρηματοδότησης για τις επιχειρήσεις και ειδικά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου,

 

 

– η ευλυγισία που απαιτείται στον χρόνο εργασίας των εργαζομένων του κλάδου,

 

 

– η μείωση της γραφειοκρατίας, αξιοποιώντας πλέον τις εφαρμογές της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης,

 

 

– η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ συνολικά στο τουριστικό πακέτο ή η διατήρησή τους εκεί όπου ήδη είναι χαμηλά.

 

 

– η αντιμετώπιση οργανωμένα και συντεταγμένα μονοπωλιακών καταστάσεων και καταχρηστικών συμπεριφορών στον τομέα του διεθνούς ηλεκτρονικού εμπορίου,

 

 

– ο επανακαθορισμός της Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα πνευματικά δικαιώματα η ακόμη και για τα τρόφιμα ώστε  να μην καταστεί αδύνατη η παροχή φρέσκων τροφών στα εστιατόρια.

 

 

 

 

Όλα αυτά δεν είναι τυχαία ζητήματα. Είναι αυτά – μαζί και με πολλά άλλα βέβαια που όλοι μας ζούμε καθημερινά- που διαμορφώνουν το περιβάλλον μέσα στο οποίο καλείται να αναπτυχθεί ο τουρισμός. Ε, λοιπόν αυτό το περιβάλλον πρέπει να γίνει ευνοϊκό. Κι αυτό σημαίνει να αναγνωριστεί η σημασία του τουρισμού ως παραθύρου ευκαιρίας για την έξοδο από την κρίση και την επιστροφή στην ανάπτυξη.

 

 

 

 

Βέβαια, όλοι εμείς οι επιχειρηματίες του τουρισμού , της φιλοξενίας και της εστίασης,  δεν καλούμαστε μόνο να εισφέρουμε στην οικονομία. Καλούμαστε να στηρίζουμε είτε άμεσα, είτε έμμεσα και την κοινωνία. Για αυτό και το επόμενο που θέλω να τονίσω είναι η σημασία της κοινωνικής μας ευθύνης.

 

 

 

 

Οι κλάδοι που εκπροσωπούνται εδώ σήμερα είναι αυτοί που δίνουν διεξόδους και ευκαιρίες σε τοπικές παραγωγές πρωτογενούς – αγροτικού χαρακτήρα. Αναδεικνύουν φυσικές ομορφιές και πολιτισμικά επιτεύγματα. Δημιουργούν ευκαιρίες αλληλο-γνωριμίας πολιτισμών.

 

 

 

 

Ο τουρισμός φέρνει ανάπτυξη και συνοχή. Ο τουρισμός καλείται να επιδεικνύει την κοινωνική του ευθύνη, βοηθώντας τις κοινωνίες όπου δραστηριοποιείται. Νέα πνοή λοιπόν και στο δικό μας έργο, ώστε να επιτελείται με υψηλή συναίσθηση κοινωνικής ευθύνης.

 

 

 

 

Συνοψίζω λοιπόν:

– νέα πνοή για τον τουρισμό στις ευρωπαϊκές κοινωνίες

– νέα πνοή στις σχέσεις μας με τους φορείς διοίκησης σε όλα τα επίπεδα,

– νέα πνοή και στη δική μας λειτουργία με όρους κοινωνικής ευθύνης.

 

 

 

 

Και ένα ακόμα τελευταίο μήνυμα. Ο τουρισμός ενώνει. Το μήνυμα πρέπει να είναι διαρκώς το Μαζί. Εκεί που μέχρι χθες βλέπαμε εντός της Ευρώπης ανταγωνιστές, πρέπει να αρχίσουμε να βλέπουμε συνεργάτες.

 

 

 

 

Η Ευρώπη πρέπει να αρχίσει να αντιμετωπίζεται από τον υπόλοιπο κόσμο και ειδικά από τις ανερχόμενες οικονομίες που δίνουν και την ισχυρή ώθηση στο παγκόσμιο τουριστικό ρεύμα, ως ένας ενιαίος προορισμός.

 

 

 

 

Πρέπει να αρχίσουμε να κατανοούμε όλο και περισσότερο την αξία του να διαμορφώσουμε ελκυστικά κοινά πακέτα που θα συνδυάζουν τις τόσες ομορφιές που προσφέρει ο προορισμός Ευρώπη (destination Europe).

 

 

 

 

Κυρίες και κύριοι, Είναι μεγάλη η πρόκληση που έχουμε μπροστά μας και θα πρέπει να την αντιμετωπίσουμε ενώνοντας τις ιδέες μας, τις πολιτικές μας, τα πλεονεκτήματά μας. Η λογική του «ο καθένας για τον εαυτό του » δεν θα οδηγήσει παρά μόνο σε ένα ντόμινο απαξίωσης. Αντίθετα, ενωμένοι μπορούμε να σταθούμε στις επάλξεις της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας και να πετύχουμε αληθινά θαύματα.

 

 

 

 

Ζούμε σε καιρούς κατακλυσμιαίων αλλαγών, συνεπώς οφείλουμε να προσαρμοστούμε. Προσαρμογή σημαίνει νίκη στο μεγάλο παιχνίδι της εξέλιξης. Και αυτή τη νίκη έχουμε την ευθύνη απέναντι στις κοινωνίες μας και στις επόμενες γενιές να την επιδιώξουμε και να την κατακτήσουμε.   Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας. »

 

 

 

 

 

INFO Photo: Γιώργος Τσακίρης

 

 

 

 

 

www. My Way Press.gr

17/10/2013

 

 

Σχετικά Άρθρα