Θεσσαλονίκη-πρόβλημα θέρμανσης στο 95% των νοικοκυριών

Κυκλοφοριακά προβλήματα στην Αττική

 
Με δριμύ ψύχος και χιονοπτώσεις, συνεχίζεται το κύμα κακοκαιρίας στη Βόρεια Ελλάδα, όπου για ένα ακόμη 24ωρο επικρατούν συνθήκες ολικού παγετού, με τη θερμοκρασία καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας να παραμένει υπό το μηδέν.

Στα «λευκά» ντύθηκε η Χαλκιδική, με τη χιονόπτωση κατά τόπους να είναι πυκνή, ενώ η κίνηση των οχημάτων σε αρκετά σημεία του οδικού δικτύου του νομού διεξάγεται με αντιολισθητικές αλυσίδες ή χιονολάστιχα, την ίδια ώρα που τα εκχιονιστικά μηχανήματα και οι «αλατιέρες» της Τοπικής Αυτοδιοίκησης βρίσκονται επί ποδός.

Χιόνι έπεσε χθες το βράδυ και στη Θεσσαλονίκη χωρίς όμως να το «στρώσει». Ο υδράργυρος το πρωί στη Θεσσαλονίκη «έδειξε» -5 βαθμούς Κελσίου, ενώ κλειστά θα παραμείνουν σήμερα όλα τα σχολεία του νομού, όπως, επίσης, το Πανεπιστήμιο «Μακεδονίας» και το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Αντίθετα κανονικά λειτουργεί το ΑΠΘ.

Χωρίς προβλήματα διεξάγεται η κυκλοφορία στην Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, ενώ κλειστός είναι από χθες το βράδυ ο δρόμος Χορτιάτη – Αγίου Βασιλείου. Ο ολικός παγετός των τελευταίων 24ωρων είχε ως αποτέλεσμα να σπάσουν σωλήνες και να υπάρξουν προβλήματα υδροδότησης σε περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, ενώ προβλήματα καταγράφονται και στη θέρμανση νοικοκυριών που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο.

Νιφάδες χιονιού πέφτουν αυτή την ώρα στην Ημαθία, στην Πιερία και στις Σέρρες, περιοχές όπου η θερμοκρασία νωρίτερα έπεσε στους -6 με -7 βαθμούς Κελσίου, ενώ αλυσίδες απαιτούνται για την κίνηση των οχημάτων σε πολλά σημεία του επαρχιακού οδικού δικτύου της Κεντρικής Μακεδονίας.

Οι χαμηλότερες θερμοκρασίες από την αρχή της ημέρας καταγράφονται στη δυτική Μακεδονία. Στη Φλώρινα, όπου χιονίζει, ο υδράργυρος «έδειξε» -12 βαθμούς Κελσίου, ενώ -10 στην Καστοριά και -9 στα Γρεβενά.

Στην Πτολεμαΐδα, όπου σημειώνονται προβλήματα με την τηλεθέρμανση, η θερμοκρασία βρίσκεται στους -13 βαθμούς Κελσίου. Λόγω της χιονόπτωσης και του παγετού, η κυκλοφορία σε όλο το εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο της Κοζάνης και της Φλώρινας διεξάγεται με αντιολισθητικές αλυσίδες, ενώ με αλυσίδες πρέπει να είναι εφοδιασμένοι οι οδηγοί που κινούνται στο ορεινό επαρχιακό δίκτυο της Καστοριάς και των Γρεβενών. Χωρίς προβλήματα κινούνται τα οχήματα στην Εγνατία Οδό.

 
Πρόβλημα θέρμανσης στο 95% των νοικοκυριών σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του Συνδέσμου Εργολάβων Υδραυλικών Θεσσαλονίκης, Γιάννη Καραπινίδη

Ως λάθος χαρακτήρισε την κατασκευή των συστημάτων θέρμανσης φυσικού αερίου στα μπαλκόνια των σπιτιών ο γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Εργολάβων Υδραυλικών Θεσσαλονίκης, Γιάννης Καραπινίδης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9 FM”, σε σχέση με τα προβλήματα που έχουν προκύψει με τη θέρμανση των κατοικιών στον πολεοδομικό ιστό του Δήμου Θεσσαλονίκης.

«Το μηχάνημα του φυσικού αερίου είναι λευκή συσκευή, σε όλη την Ευρώπη τοποθετείται σε εσωτερικό χώρο», σχολιάζει ο κ. Καραπινίδης αναφερόμενος στην ελληνική πρακτική της τοποθέτησης του λέβητα φυσικού αερίου στο μπαλκόνι και σε εξωτερικούς χώρους και προσθέτει: «στην Ελλάδα φοβόμαστε». Κατά τον ίδιο, προβλήματα θέρμανσης έχει συντριπτικό ποσοστό των νοικοκυριών στη Θεσσαλονίκη.

Συνοπτικά προβλήματα θέρμανσης είχαν «ενενήντα με ενενήντα πέντε από τα 100 σπίτια» σημειώνει ο κ. Καραπινίδης και χαρακτηρίζει το ποσοστό εξωφρενικά υψηλό. Προβλήματα έχουν διαπιστωθεί ακόμη και σε εγκαταστάσεις που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το πετρέλαιο, αφού πάγωσαν φίλτρα πετρελαίου, κυκλοφορητές ακόμη «και σε εσωτερικά κτιρίων».

Σχολιάζοντας δε το συντριπτικό ποσοστό των αβαριών σε χώρους στην περιοχή όπου δραστηριοποιούνται τα μέλη του Συνδέσμου Εργολάβων Υδραυλικών Θεσσαλονίκης, με πλείστα προβλήματα ως απόρροια των εξαιρετικά χαμηλών θερμοκρασιών, ο κ. Καραπινίδης σημειώνει πως «δεν είμαστε χώρα για -10 βαθμούς Κελσίου». Τονίζει δε πως με τη λήξη της περιόδου του παγετού οι πολίτες αλλά και γενικότερα οι υπεύθυνοι εγκαταστάσεων θα πρέπει να αρχίσουν άμεσα την ενίσχυση των μονώσεων στις εν λόγω εγκαταστάσεις θέρμανσης.

Ως συμβουλή τέλος προς τους πολίτες μεσούσης της περιόδου του παγετού, ο κ. Καραπινίδης σημειώνει πως θα πρέπει να προστατέψουν με οποιαδήποτε μέθοδο τα «θερμαντικά στοιχεία» των χώρων δημιουργώντας έναν χώρο σχετικής τεχνητής ζέστης έτσι ώστε να εκκινήσει τη λειτουργία του ο λέβητας ενώ στη συνέχεια αυτός πρέπει παραμείνει ενεργός όσο διαρκούν οι χαμηλές θερμοκρασίας, χωρίς να απενεργοποιηθεί ούτε στιγμή.

 
Κυκλοφοριακά προβλήματα στην Αττική

Η χιονόπτωση και ο παγετός έχουν προκαλέσει κυκλοφοριακά προβλήματα σε διάφορες περιοχές της Αττικής. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη νεότερη ενημέρωση της Τροχαίας, έχει διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στα εξής σημεία:

-Στη λεωφόρο Φυλής, από το ύψος της Μονής Κλειστών στο ρεύμα προς Δερβενοχώρια.

-Στην περιφερειακή οδό Λυκαβηττού, από την οδό Γλύκωνος.

-Στη λεωφόρο Διονύσου, από το ύψος του γηπέδου της περιοχής έως την περιοχή Ανατολή.

-Στη λεωφόρο Πάρνηθος, από το ύψος του τελεφερίκ στο ρεύμα προς καζίνο.

-Στην περιφερειακή οδό Πεντέλης – Νέας Μάκρης, από το ύψος του Στρατιωτικού Νοσοκομείου Πεντέλης 414.

-Στην Αγίου Παντελεήμονος από Ξενίας μέχρι την Πεντέλη

-Στην Αγίου Μερκουρίου στην Βαρυμπόμπη, από το ύψος της ταβέρνας «Λεωνίδας».

Επίσης, δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία για τα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων, από το 4ο χιλιόμετρο της παλαιάς εθνικής οδού Αθηνών – Θήβας, στο ρεύμα προς τη Θήβα, ενώ τα υπόλοιπα οχήματα κινούνται μόνο με αντιολισθητικές αλυσίδες. Παράλληλα, με τη χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων γίνεται και η κίνηση των οχημάτων στην Ιπποκράτειο Πολιτεία. ΑΠΕ

Σχετικά Άρθρα