Το παράδοξο της πόλωσης: Δεκατρείς τάσεις αναδιαμορφώνουν το branding και το μάρκετινγκ του τόπου

Το άρθρο “Η Παράδοξη Πόλωση” από το City Nation Place εξετάζει δεκατρείς τάσεις που αναδιαμορφώνουν το branding και το μάρκετινγκ πόλεων και κρατών. Ειδικοί προβλέπουν αστάθεια, τεχνολογική πρόοδο και γεωπολιτικές εντάσεις να επηρεάζουν τις στρατηγικές branding. Τονίζουν την ανάγκη για αισιοδοξία, αυθεντικότητα, εστίαση στις τοπικές κοινότητες και υπεύθυνο τουρισμό. Επίσης, υπογραμμίζουν την σημασία της τεχνητής νοημοσύνης, της προσβασιμότητας, και της προσέλκυσης ταλαντούχων εργαζομένων σε ένα ανταγωνιστικό παγκόσμιο περιβάλλον. Η προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες αξίες των ταξιδιωτών και η διατήρηση της αυθεντικότητας είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία.

O Πανταζής Πάστρας Senior Researcher & Analyst, της TOPOSOPHY συμβάλει με  σημείωμα του με τίτλο:Ο τεχνολογικός αγώνας θα οδηγήσει στην περιφερειοποίηση της επικοινωνίας με το brand (βλέπε citynationplace.com).

 
1.Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα brands πόλεων και χωρών το 2025, δεδομένης της αυξανόμενης αστάθειας και πόλωσης παγκοσμίως;

Η αστάθεια (γεωπολιτική και περιβαλλοντική), η πολιτική πόλωση, οι τεχνολογικές αναταράξεις και οι κλιματικές καταστροφές θέτουν σημαντικές προκλήσεις. Οι ομάδες place branding και marketing πρέπει να εστιάσουν στην ανθεκτικότητα, την ανανέωση, τη δημιουργικότητα και τον εορτασμό. Η ενίσχυση των τεχνών, του πολιτισμού, η θετική οπτική, η ενσυναίσθηση, η φροντίδα για τη φύση, η παραδοσιακή γνώση και η “joie de vivre” (χαρά της ζωής) θα είναι πιο σημαντικές από ποτέ. Επίσης, η αντιμετώπιση της αυξανόμενης ζήτησης για υπεύθυνο τουρισμό και η στήριξη των τοπικών κοινοτήτων είναι κρίσιμες.

  1. Πώς μπορούν οι πόλεις και τα έθνη να ισορροπήσουν την ανάγκη για αισιοδοξία με την αναγνώριση των πραγματικών προκλήσεων, όπως η κλιματική αλλαγή και η ανισότητα, στις στρατηγικές branding τους;

Η ισορροπία είναι κρίσιμη. Η προβολή αισιοδοξίας, ευκαιριών και ελπίδας είναι σημαντική για την προσέλκυση επενδύσεων, τουρισμού και ταλέντων. Ωστόσο, η αγνόηση των προκλήσεων μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια εμπιστοσύνης. Μια στρατηγική προσέγγιση είναι η αναγνώριση των προκλήσεων, ενώ ταυτόχρονα τονίζεται η ικανότητα προσαρμογής, η καινοτομία και η δέσμευση για την αντιμετώπισή τους. Η αφήγηση ιστοριών με θετικό τρόπο μπορεί να ενισχύσει την αξία του brand ενός προορισμού και να δυναμώσει τις σχέσεις με τους επισκέπτες.

  1. Πώς επηρεάζει η αυξανόμενη επιρροή της τεχνητής νοημοσύνης (AI) τις στρατηγικές place branding και πώς μπορούν να διατηρήσουν την αυθεντικότητα των brands;

Η AI προσφέρει τεράστιες δυνατότητες για ανάλυση δεδομένων, πρόβλεψη τάσεων και δημιουργία περιεχομένου. Ωστόσο, υπάρχει κίνδυνος ομογενοποίησης και απώλειας αυθεντικότητας. Είναι απαραίτητη η ανθρώπινη εποπτεία για να διασφαλιστεί ότι το περιεχόμενο παραμένει μοναδικό, σχετικό και αντανακλά την αληθινή ταυτότητα του μέρους. Η έμφαση στις μικρές ιστορίες, στην εκκεντρικότητα και στην ανθρώπινη αφήγηση μπορεί να αντισταθμίσει την απρόσωπη φύση της AI.

  1. Με την αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση για εξειδικευμένους εργαζόμενους, ποιες στρατηγικές μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι πόλεις και οι χώρες για να προσελκύσουν και να διατηρήσουν ταλέντα;

Απαιτούνται προορατικές και data-driven στρατηγικές που απευθύνονται άμεσα στις ανάγκες και τις φιλοδοξίες των εργαζομένων. Οι πόλεις, οι περιφέρειες και τα έθνη πρέπει να επενδύσουν σε μια ισχυρή αφήγηση brand που θέτει το ταλέντο στο επίκεντρο και να ενισχύσουν τον συντονισμό μεταξύ των ενδιαφερομένων (π.χ. οικονομική ανάπτυξη και τουρισμός).

  1. Πώς μπορούν οι προορισμοί να διαχειριστούν τον υπερτουρισμό και να μετριάσουν τις αρνητικές επιπτώσεις στις τοπικές κοινότητες;

Η λύση δεν είναι ο περιορισμός του τουρισμού, αλλά η πιο έξυπνη διαχείρισή του. Οι στρατηγικές περιλαμβάνουν τη διασπορά της ζήτησης επισκεπτών σε λιγότερο επισκεπτόμενες περιοχές, την επένδυση σε αυτές τις περιοχές και τη μετάβαση από την έμφαση στην ποσότητα στην αξία. Η ισορροπία μεταξύ της εμπειρίας των επισκεπτών και της ευημερίας των κατοίκων είναι κρίσιμη. Η διασφάλιση ότι οι τοπικές κοινότητες ελέγχουν τον τόπο τους και το brand του και ότι ωφελούνται από τους επισκέπτες είναι επίσης σημαντική.

  1. Τι σημαίνει “υπεύθυνος τουρισμός” το 2025 και πώς μπορούν οι προορισμοί να αποδείξουν ότι ενστερνίζονται αυτήν την ηθική;

Ο υπεύθυνος τουρισμός περιλαμβάνει τη βιωσιμότητα, τη σχέση αξίας-τιμής και την ασφάλεια. Οι προορισμοί πρέπει να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις βιωσιμότητας και να αποδεικνύουν ότι αξίζουν την επένδυση. Επίσης, πρέπει να ισορροπούν τον τουρισμό με την ευημερία των κατοίκων. Είναι σημαντικό να παρέχουν εξατομικευμένες εμπειρίες και μοναδικές τοπικές δραστηριότητες.

  1. Πώς μπορούν οι προορισμοί να ενσωματώσουν την προσβασιμότητα στις στρατηγικές branding τους και να εξασφαλίσουν ότι είναι φιλόξενοι για όλους τους επισκέπτες;

Η προσβασιμότητα πρέπει να είναι προτεραιότητα σε όλες τις πτυχές του προορισμού, συμπεριλαμβανομένων των καταλυμάτων, των μεταφορών, των δραστηριοτήτων και της πληροφόρησης. Οι βελτιώσεις προσβασιμότητας πρέπει να αναδεικνύονται στο marketing και πρέπει να εφαρμόζονται αρχές προσβάσιμου σχεδιασμού ιστοσελίδων. Η συνεργασία με οργανισμούς προσβασιμότητας μπορεί να αποδείξει τη δέσμευση του προορισμού για ένταξη.

  1. Πώς μπορούν οι Οργανισμοί Μάρκετινγκ Προορισμού (DMOs) να αξιοποιήσουν τα δεδομένα ταξιδιών και την ταξιδιωτική ευφυΐα για να στοχεύσουν αποτελεσματικά τους ταξιδιώτες και να προωθήσουν τις μοναδικές εμπειρίες που προσφέρουν;

Οι DMOs θα πρέπει να επικεντρωθούν στην κατανόηση του κοινού-στόχου τους για να αναδείξουν αυτές τις εμπειρίες. Αξιοποιώντας τα δεδομένα ταξιδιών, οι DMOs μπορούν να εντοπίσουν τις αναδυόμενες προτιμήσεις και να χρησιμοποιήσουν πληροφορίες σχετικά με τα ταξίδια για να στοχεύσουν αποτελεσματικά τους ταξιδιώτες, διασφαλίζοντας τον σωστό χρονισμό και τα κανάλια για την προώθηση του brand.

Σχετικά Άρθρα