Σημαντική συμβολή του Πανεπιστημίου Κύπρου στην ψηφιακή μάθηση

• Ανάπτυξη πλατφόρμας για ενίσχυση και προώθηση των επιστημών και της τεχνολογίας στον μαθητόκοσμο

 
• Νέα χρηματοδότηση ύψους €192.000 σε πρόγραμμα € 1.2 εκατ.

 
Τη συμμετοχή του σε ένα ακόμη μεγάλο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα εξασφάλισε το Πανεπιστήμιο Κύπρου, με στόχο τη δημιουργία μιας διαδικτυακής πλατφόρμας για ενίσχυση και προώθηση των επιστημών και της τεχνολογίας στον μαθητόκοσμο, με σκοπό την μετέπειτα επιλογή καριέρας και ενασχόληση με τις επιστήμες και την τεχνολογία, ανοίγοντας έτσι τις πόρτες στην οικονομική ευμάρεια και ανταγωνιστικότητα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Συγκεκριμένα, το Εργαστήριο Software Engineering and Internet Technologies Laboratory (SEIT, http://www.cs.ucy.ac.cy/seit) του Πανεπιστημίου Κύπρου είναι ένας από τους εταίρους στο Ερευνητικό Πρόγραμμα «SCIChallenge», το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του Προγράμματος HORIZON 2020.

Το διετές ερευνητικό πρόγραμμα «SCIChallenge», θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο μιας κοινοπραξίας 9 διεθνώς αναγνωρισμένων οργανισμών από 8 Ευρωπαϊκές χώρες. Το εν λόγω έργο ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2015, με συντονιστή την εταιρία ερευνών SYNYO GMBH (Αυστρία) με συνολικό προϋπολογισμό €1.2 εκατομμύρια, από τα οποία €192.000 αντιστοιχούν στον προϋπολογισμό του Πανεπιστημίου Κύπρου. Ο Καθηγητής Γιώργος Α. Παπαδόπουλος συντονίζει την ομάδα του Πανεπιστημίου Κύπρου (το εργαστήριο SEIT), η οποία θα επικεντρωθεί στον σχεδιασμό και υλοποίηση μιας διαδικτυακής διεπαφής χρήστη, η οποία θα χρησιμοποιείται από τους μαθητές για την ιεράρχηση και αξιολόγηση του μαθησιακού υλικού, ενώ παράλληλα θα περιλαμβάνει και πολλές δυνατότητες κοινωνικής δικτύωσης για άμεση επικοινωνία και συνεργασία των χρηστών. Παράλληλα, το Πανεπιστήμιο Κύπρου θα συμμετέχει και στον σχεδιασμό και την υλοποίηση της διαδικτυακής πλατφόρμας του έργου, μαζί με το τεχνικό τμήμα της εταιρίας ερευνών SYNYO GMBH.

Η επιστήμη της μάθησης έχει τεράστιο αντίκτυπο στη διαμόρφωση του παρόντος αλλά και του μέλλοντος στις σύγχρονες κοινωνίες. Κατ’ επέκταση, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως προτεραιότητα την προώθηση της δημιουργικότητας και της ανταγωνιστικότητας. Ειδικότερα,  τα νεαρά άτομα πρέπει να επιδιώκουν να εμπλέκονται στους τομείς της Επιστήμης (Science), της Τεχνολογίας (Technology), της Μηχανικής (Engineering) και των Μαθηματικών (Mathematics) – STEM. Ωστόσο, οι στατιστικές δείχνουν ότι τα ποσοστά εγγραφής σε πτυχία STEM είναι χαμηλά και αυτό θα οδηγήσει σε προβλήματα εργατικού δυναμικού ειδικά σε βιομηχανίες νέων χωρών-μελών της ΕΕ.

Το έργο SCICHALLENGE επικεντρώνεται στην ανάπτυξη καινοτόμων ιδεών ώστε να ενσωματώσει ενεργά την νεολαία στην επιστήμη της μάθησης, χρησιμοποιώντας προσεγγίσεις σε διαγωνιστικό ύφος για την παραγωγή ψηφιακής μάθησης. Οδηγούμενη από καινοτόμα εργαλεία που θα δημιουργηθούν στο πλαίσιο του έργου και θα διανεμηθούν σε σχολεία, καθηγητές/δασκάλους και άλλα κέντρα εκμάθησης στην Ευρώπη, οι διαγωνιζόμενοι (ηλικίες από 10 – 20 χρονών) θα παραχθεί ποικιλία ψηφιακού υλικού (βίντεο, παρουσιάσεις, infographics). Ακολούθως, το παραγόμενο υλικό θα διανεμηθεί σε διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και θα ενσωματωθεί στην μοντέρνα SCICHALLENGE διαδικτυακή πλατφόρμα (www.scichallenge.eu). Οι υποβολές με τις υψηλότερες θέσεις στην κατάταξη θα λάβουν βραβεία επιδοτούμενα από σχετικές βιομηχανίες και άλλους εμπλεκόμενους οργανισμούς.

Η έξυπνη ανάθεση θέσεων σε επιστημονικούς τομείς σύμφωνα με τα εξειδικευμένα μοντέλα του SCICHALLENGE Open Information Hub, θα αυξήσει την επίγνωση για την καριέρα που θα μπορεί κάποιος να ακολουθήσει στις STEM επιστήμες και θα δώσει ευκαιρίες στους νέους για πρακτικές ασκήσεις ή δοκιμαστικές θέσεις προερχόμενες από εμπλεκόμενους οργανισμούς. Επιπρόσθετα, θα δημοσιεύονται συγκεντρωτικές πληροφορίες για επιστημονικά γεγονότα.

Με αυτή την πολύ-επίπεδη προσέγγιση, το SCICHALLENGE θα αυξήσει την ελκυστικότητα της επαγγελματικής κατάρτισης στις STEM επιστήμες από νεαρά άτομα, οδηγώντας σε μια πιο ανοικτή ενασχόληση στην επιστήμη, την οικονομική ευημερία και ανταγωνιστικότητα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Η σημαντική αυτή συμβολή του Εργαστηρίου Software Engineering and Internet Technologies Laboratory θα βοηθήσει το Πανεπιστήμιο Κύπρου στον εμπλουτισμό των γνώσεων και εμπειρίας του στον συγκεκριμένο τομέα εξειδίκευσης και συνάμα θα ανοίξει καινούργιες προοπτικές για μελλοντικές συνεργασίες πάνω σε πολλά υποσχόμενες τεχνολογικές περιοχές, όπως αυτές των Technology Enhanced Learning (TEL) και Web Engineering.

sc1

sc2

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτό το ερευνητικό πρόγραμμα μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα http://project.scichallenge.eu.

Σχετικά Άρθρα