Έκρηξη πωλήσεων στην ελληνική αγορά των Tablets κατέγραψε η GfK Hellas

• 2013 …η χρονιά των Tablets

 

Το 2013 υπήρξε η χρονιά των Tablets στην αγορά τεχνολογίας στη χώρα μας.

 

Σε μία περίοδο κατά την οποία οι Έλληνες καταναλωτές δοκιμάζονται από το οικονομικό κλίμα και ταυτόχρονα προσπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα εισοδηματικά δεδομένα, η συγκεκριμένη κατηγορία κλήθηκε να καλύψει τις ανάγκες τους για επικοινωνία, ψυχαγωγία, ενημέρωση, αποδοτικότητα και status.

 

Οι πωλήσεις ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακές, με το σύνολο των τεμαχίων να ξεπερνάει τις 430 χιλιάδες – σε σύγκριση με 120 χιλιάδες το 2012 – και τα 93 εκατομμύρια ευρώ. Εξέλιξη που δεν περίμεναν πολλοί από τους παράγοντες του κλάδου στις αρχές της χρονιάς.

 

Έχοντας ιστορικά στοιχεία για τη διαμόρφωση των πωλήσεων της κατηγορίας στην Ελλάδα αλλά και από τις υπόλοιπες χώρες, καθώς και τα εξειδικευμένα forecasting εργαλεία, η GfK Hellas είχε προβλέψει με μεγάλη ακρίβεια αυτή την εξέλιξη.

 

Όπως για κάθε νέα κατηγορία, έτσι και η πορεία της αγοράς των tablets έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον.

 

Σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα έχει αλλάξει η δομή του ανταγωνισμού, η μέση τιμή της κατηγορίας και η τάση των προϊοντικών χαρακτηριστικών.

 

Το Δεκέμβριο του 2012 για πρώτη φορά οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 10 χιλιάδες τεμάχια, αποδεικνύοντας ότι αποτελεί ενδεικτικό δώρο Χριστουγέννων και αλλάζοντας έτσι τη ροή της κατηγορίας.

 

Ο ολιγοπωλιακός χαρακτήρας της αγοράς το περασμένο έτος έδωσε τη θέση του σε μια πληθώρα μαρκών με πάνω από 10 από αυτές να καταλαμβάνουν μερίδιο άνω του 3%. Η πρωτοκαθεδρία των 10’’ αντικαταστάθηκε από τις 7’’, όπου πλέον αποτελούν τα 2/3 των πωλήσεων. Παράλληλα, οι συσκευές με ενσωματωμένο 3G/4G περιορίστηκαν στο 20% της αγοράς, χάνοντας έδαφος από τις πιο οικονομικές Wi-Fi συσκευές.

 

Απόρροια ‘μόδας’ ή ενδεδειγμένη απάντηση σε πραγματικές ανάγκες, είναι γεγονός ότι τα Tablets έδωσαν μια πολύ σημαντική πνοή στην αγορά της τεχνολογίας.

 

Η αποτύπωση των μεριδίων αγοράς, εξέλιξης τιμών, καναλιών διανομής και προϊοντικών χαρακτηριστικών είναι εξαιρετικά σημαντική για τη χάραξη στρατηγικής των διαφόρων stakeholders.

 

Ταυτόχρονα, καθίσταται ιδιαίτερα σημαντική η κατανόηση των αναγκών που καλύπτονται και των κινήτρων που επηρεάζουν την επιλογή.

 

Με δεδομένο ότι οι Έλληνες καταναλωτές έχουν ειδοποιές διαφορές από άλλους λαούς – όπου έχουν ερευνηθεί ήδη οι ποιοτικοί αυτοί παράγοντες – η GfK Hellas έχει ξεκινήσει τη συστηματική διερεύνηση αυτών των παραγόντων και στη χώρα μας.

 

Αρκετά είναι τα ερωτήματα που απασχολούν τόσο τους κατασκευαστές όσο και τους λιανέμπορους:

 

• Ποιες είναι οι βασικές χρήσεις των συσκευών;

 

• Ποιο είναι το ανερχόμενο προφίλ των Ελλήνων χρηστών tablets;

 

• Με τι κριτήρια επιλογής καταλήγουν στην τελική αγορά και ποια είναι η βαρύτητα του καθενός;

 

Όλα τα παραπάνω αποτελούν ερευνητικά αντικείμενα που θα συνεισφέρουν στην χάραξη στρατηγικών αλλά και στην περιγραφή / πρόβλεψη των τάσεων της αγοράς.

 

ΙΝFO

Ο όμιλος GfK

Ο όμιλος GfK, μέλος του οποίου αποτελεί η GfΚ Hellas, είναι μία από τις κορυφαίες εταιρείες έρευνας αγοράς στον κόσμο, με περισσότερους από 13,000 ειδικούς να εργάζονται για την ανακάλυψη νέων τάσεων για τον τρόπο που ζουν, σκέφτονται και αγοράζουν οι άνθρωποι σε πάνω από 100 χώρες, σε καθημερινή βάση.

 

Ο όμιλος GfK συνεχώς καινοτομεί και χρησιμοποιεί τις τελευταίες τεχνολογίες και πιο έξυπνες μεθοδολογίες για να δώσει στους πελάτες του την σαφέστερη εικόνα των πιο σημαντικών ανθρώπων στον κόσμο: των πελατών του.

 

Για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τον όμιλο και την GfK Hellas, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα www.gfk.com.

Σχετικά Άρθρα