
«Success Stories Θεσσαλονίκης – ιστορίες επιτυχίας»
Η έκδοση του συλλεκτικού Λευκώματος με τίτλο «Success Stories Θεσσαλονίκης – ιστορίες επιτυχίας» ανακοινώθηκε στη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης που διοργάνωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της προσπάθειας να καταδείξει τη σημασία που αποδίδει στην αξία του επιχειρείν και να συμβάλλει ουσιαστικά, με τα μέσα που διαθέτει, στην υποστήριξη της επιχειρηματικότητας.
Η κεντρική εκδήλωση παρουσίασης του λευκώματος θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 10 Απριλίου 2014 και ώρα 19:00, στην αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του Δημαρχιακού Μεγάρου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την εκδότρια εταιρία «Koufalis Media Corp S.A» το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης «Europe Direct» του Δήμου Θεσσαλονίκης και την Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Νεολαίας «Θεσσαλονίκη 2014».
Η έκδοση θα κυκλοφορήσει στη Θεσσαλονίκη αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα, ενώ η επιλογή των επιχειρήσεων θα γίνει από Κριτική Επιτροπή που αποτελείται από εκπρόσωπο του Δήμου Θεσσαλονίκης, της εκδότριας εταιρείας «Koufalis Media Corp S.A.», του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
«Ο Δήμος Θεσσαλονίκης προσπαθεί να δρα ως καταλύτης με σκοπό να προωθήσει την επιχειρηματικότητα, να τονώσει και να επιβραβεύσει τους παλαιούς και νέους επιχειρηματίες, προτρέποντας γενικότερα τη νεολαία να στραφεί στη δημιουργία επιχειρήσεων λόγω του μεγάλου ποσοστού ανεργίας που μαστίζει τη χώρα μας» σημείωσε ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Επιχειρηματικότητας και Απασχόλησης Χασδάι Καπόν κατά τη διάρκεια της χθεσινής εκδήλωσης και πρόσθεσε:
«Η έκδοση του συλλεκτικού λευκώματος «Success Stories Θεσσαλονίκης – ιστορίες επιτυχίας» αποτελεί μία ευκαιρία επιβράβευσης παλαιών και νεοφυών επιχειρήσεων (startups) που λειτουργούν στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και θεωρούνται παράδειγμα καλών πρακτικών.
Στο λεύκωμα θα γίνει μία περιγραφή των επιχειρήσεων και θα υπάρχουν και συνεντεύξεις αρκετών επιχειρηματιών, οι οποίοι μπορούν να παίξουν το ρόλο του πρότυπου για τους νέους.
Γίνονται πολλές φιλότιμες προσπάθειες ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, αλλά πρέπει να αφήσουμε την ελεύθερη οικονομία να καταδείξει την αξία της.
Η Θεσσαλονίκη πρέπει να βρει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και να δώσει έμφαση στην ανάπτυξη και προώθηση της επιχειρηματικότητας, χρησιμοποιώντας τα».
Στο λεύκωμα θα παρουσιαστούν καταξιωμένες επιχειρήσεις που βρίσκονται στο χώρο του Δήμου Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής και οι οποίες λειτουργούν με επιτυχία τουλάχιστον 15 χρόνια ανέφερε από την πλευρά της η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Διοίκησης Επιχειρήσεων–Επιχειρηματικότητας στο τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Κατερίνα Σαρρή και πρόσθεσε:
«Οι νεοφυείς επιχειρήσεις αποδεικνύονται καινοτόμες, είτε μεταλλάσσοντας προϊόντα, είτε δημιουργώντας νέα, που έχει ανάγκη η κοινωνία. Στην έκδοση θα συμπεριληφθούν σχεδόν 40 επιχειρήσεις, οι οποίες χωρίζονται σε δύο διακριτές κατηγορίες.
Η πρώτη αφορά εδραιωμένες-καταξιωμένες επιχειρήσεις που επιλέχθηκαν με αντικειμενικά κριτήρια όπως, καινοτομία, εξωστρέφεια, ανάπτυξη και δημιουργικότητα.
Η δεύτερη αναφέρεται σε πετυχημένες νεοφυείς επιχειρήσεις (startups). Οι τελευταίες αποτελούν νεοσύστατες, καινοτόμες επιχειρήσεις, που στοχεύουν σε ταχεία ανάπτυξη, είναι αποδέκτες χρηματοδοτήσεων υψηλού ρίσκου και μπορούν να αποφέρουν σημαντικά κέρδη, όταν γίνουν δημοφιλείς. Οι ιδρυτές τους είναι συνήθως νέα άτομα με φρέσκες ιδέες που ασχολούνται με την τεχνολογία και τις εφαρμογές της μέσα από νέα επιχειρηματικά μοντέλα».
Χορηγοί Επικοινωνίας της κεντρικής εκδήλωσης είναι το Δημοσιογραφικό Συγκρότημα «Μακεδονία» και η ηλεκτρονική εφημερίδα «United Reporters».