Θετικές προοπτικές για τον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Τις θετικές προοπτικές του Ομίλου  ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατα την διάρκεια του 2014, περιέγραψε  ο επικεφαλής του ομίλου Γ. Περιστέρης κατά την τακτική γενική συνέλευση της εταιρίας.

Οι πρωτοβουλίες του προηγούμενου χρόνου και οι συνέργειες από τους διαφορετικούς τομείς δραστηριοποίησης αποδίδουν, όπως επεσήμανε, υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα  τις δυσκολίες στην οικονομία κυρίως εξαιτίας της χαμηλής πιστοληπτικής αξιολόγησης.

Τους τελευταίους μήνες ο όμιλος έθεσε σε δοκιμαστική λειτουργία τρία νέα αιολικά πάρκα ενώ υπό κατασκευή βρίσκονται αιολικά ισχύος 140 MW. O επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επισήμανε και τη σημασία της υπογραφής προσυμφώνων συνεργασίας σε επενδυτικές δραστηριότητες με την κρατική εταιρεία ενέργειας του Αμπού Ντάμπι TAQA, όπως και με την κινεζική Sinohydro.

Ο Γ. Περιστέρης σημείωσε  πως όλα δείχνουν ότι η ΔΕΗ θα προχωρήσει στην κατασκευή της μονάδας 5 στην Πτολεμαΐδα, έργο ύψους 1,39 δισ. ευρώ, το οποίο έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ. Όσο για τους οδικούς άξονες, τόνισε πως οι εργασίες προχωρούν, με τον Όμιλο να έχει αναλάβει το σύνολο του κατασκευαστικού αντικειμένου από τους Ισπανούς συνεταίρους του στην Ιονία Οδό και στον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας.

Η γενική συνέλευση ενέκρινε όλα τα θέματα της ημερησίας διάταξης, ενώ το θέμα του προγράμματος παροχής δικαιώματος προαίρεσης αγοράς μετοχών σε διοικητικά στελέχη θα συζητηθεί σε έκτακτη γενική συνέλευση που θα γίνει τη Δευτέρα 7 Ιουλίου.

 

• Ενδιαφέρον υπό προϋποθέσεις για ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Δεσμευτική προσφορά για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται να καταθέσει η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τους ρωσικούς σιδηροδρόμους (RZD), μόνο εάν οι όροι του διαγωνισμού κριθούν συμφέροντες.

«Εαν οι τελικοί όροι που θα συμφωνηθούν κριθούν συμφέροντες για την εταιρία τότε θα καταθέσουμε δεσμευτική προσφορά» υπογράμμισε ο κ. Περιστέρης. Επισημαίνεται ότι  ο επικεφαλής της RZD, Βλαντιμίρ Γιακούνιν ανέφερε, πρόσφατα ως προϋπόθεση ότι τα ελληνικά τρένα παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον για τους Ρώσους, υπό την προϋπόθεση ότι θα απαλλαγούν από τις υψηλές υποχρεώσεις της τάξης των 900 εκατ. ευρώ που έχουν δημιουργηθεί λόγω των κρατικών ενισχύσεων.

Αναφορικά με τον  ΟΛΘ, ο κ. Περιστέρης τόνισε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με ομίλους που διαθέτουν εμπειρία στη διαχείριση τερματικών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων ώστε να ικανοποιούνται οι όροι του ΤΑΙΠΕΔ.

Σχετικά με τα έργα της εταιρίας,ανέφερε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ενδιαφέρεται για τη συμμετοχή της σε κοινοπρακτικό σχήμα για το έργο της κατασκευής του αεροδρομίου στο Καστέλι που θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο «Νίκος Καζαντζάκης» και θα είναι προϋπολογισμού της τάξης του 1 δισ. ευρώ.

Όσον αφορά στην επέκταση της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας με σύμβαση παραχώρησης, ο κ. Περιστέρης υποστήριξε πως πρέπει να μελετηθεί το χρηματοδοτικό μοντέλο ώστε να διερευνηθεί αν τα έσοδα από εισιτήρια επαρκούν ή αν ο ανάδοχος εκμεταλλεύεται και άλλους τομείς (π.χ. εμπορικά καταστήματα στους σταθμούς).

«Δεν είναι αυτονόητη η βιωσιμότητα αυτού του είδους των έργων με ιδιωτική χρηματοδότηση, ενώ θα πρέπει να προσδιοριστεί το ύψος και το είδος των εσόδων στα οποία θα στηριχθεί η αποπληρωμή ενός τέτοιου έργου παραχώρησης».

Στα οδικά έργα παραχώρησης, η επανέναρξή τους τον περασμένο Ιανουάριο, οδήγησε στην είσπραξη χρηματικών ποσών που επέτρεψαν την μείωση των χρεών που είχαν δημιουργηθεί κατά την τελευταία τριετία οπότε οι κατασκευαστικές εργασίες είχαν ανασταλεί. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ελέγχει την Ιόνια Οδό και τον Ε-65 και συμμετέχει με 17% στην Ολυμπία Οδό, με το χρονοδιάγραμμα να προβλέπει την αποπεράτωση των αυτοκινητοδρόμων έως το τέλος του 2015.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαθέτει ανεκτέλεστο υπόλοιπο ύψους 3,8 δισ. ευρώ.

 

• Η απλοποίηση των διαδικασιών αυξάνει τον … φόρτο εργασίας

Σχετικά με τις αλλεπάλληλες εξαγγελίες μέτρων περιορισμού της γραφειοκρατίας και απλοποίησης… της φορολογικής νομοθεσίας και τον αντίκτυπό τους στην πραγματικότητα των επιχειρήσεων,ο κ.Περιστέρης ως αποδέκτης αυτής της σκληρής εικόνας,  δεν δίστασε να μην αναφερθεί με ιδιαίτερο τρόπο σε αυτές,  σημειώνοντας ότι:  «Η απλοποίηση των διαδικασιών έχει οδηγήσει σε αύξηση του φόρτου εργασίας των οικονομικών υπηρεσιών»… τονίζοντας ότι  οι επιχειρήσεις δυσκολεύονται από τις συχνότατες αλλαγές στη φορολογική νομοθεσία, ενώ τις περισσότερες φορές δεν έχουν περιθώριο προσαρμογής. Πρόσθεσε, μάλιστα, πως συχνότατα οι ρυθμίσεις αφορούν παρελθούσες χρήσεις, ενώ ακόμα περισσότερες φορές χρήζουν πολλών διαφορετικών ερμηνειών.

Σχετικά Άρθρα