GfK : Eλπίδα σταθεροποίησης το 2013 για τα τεχνολογικά καταναλωτικά προϊόντα
• Αποτελέσματα της GfK TEMAX® Ελλάδα για το 3ο τρίμηνο του 2012
• Ανάπτυξη του τζίρου για τα Τεχνολογικά Καταναλωτικά Αγαθά στην Ελλάδα
• Φωτογραφικά Είδη: Ο τομέας που επηρεάστηκε περισσότερο
• Τηλεπικοινωνίες: Το λανσάρισμα κατηγορίας χαμηλότερης αξίας επηρεάζει τις πωλήσεις των smartphones σε αξία
• Προϊόντα Τεχνολογίας: Βελτιωμένη απόδοση σε σύγκριση με το 2ο τρίμηνο.
• Είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλώσιμα: Σχεδόν σταθερός
Η αγορά των τεχνολογικά καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 479,4 εκατομμύρια ευρώ το 3ο τρίμηνο του 2012, παρουσιάζοντας μια πτώση της τάξεως του 13,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο 3ο τρίμηνο του 2011.
Το πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα για το 3ο τρίμηνο 2012 (ανακοίνωση των μελλοντικών αλλαγών στα επίπεδα των μισθών και της εργατικής νομοθεσίας στο πλαίσιο του τρίτου μνημονίου με την Τρόικα) επηρέασαν σημαντικά τόσο την εμπιστοσύνη των καταναλωτών όσο και το διαθέσιμο εισόδημα, με αποτέλεσμα την μείωση κατανάλωσης σε συγκεκριμένους τομείς.
Τα Ηλεκτρονικά καταναλωτικά προϊόντα (CE) ήταν ο τομέας που παρουσίασε ένα θετικό αποτέλεσμα με μια αύξηση της τάξης του 8.4% ακολουθούμενος από τον τομέα των Ειδών Εξοπλισμού Γραφείου που παρουσίασε μείωση μόνο κατά 4.2%.
Τα Φωτογραφικά Είδη και οι Μεγάλες Οικιακές συσκευές ήταν οι τομείς που είχαν την χαμηλότερη απόδοση, με μείωση 28.2%, και 26% αντίστοιχα.
Οι αγορές των Μικρών Οικιακών Συσκευών, των Τηλεπικοινωνιών και των Προϊόντων Τεχνολογίας είχαν καλύτερη απόδοση παρουσιάζοντας μείωση 16.9%, 14.5% και 14.8% αντίστοιχα.
Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Προϊόντα: Καλύτερη απόδοση στο 3ο τρίμηνο
O τομέας στο σύνολό του έφθασε σε αξία τα 112,2 εκατομμύρια ευρώ το 3ο τρίμηνο του 2012, γεγονός που οδήγησε σε αύξηση της τάξεως του 8,4 % σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 2011.
Η βελτιωμένη απόδοση ήταν κυρίως λόγω των αυξημένων πωλήσεων των τηλεοράσεων λόγω της διακοπής του αναλογικού τηλεοπτικού σήματος μετάδοσης στην Αττική στις 20 Ιουλίου, με αποτέλεσμα την έντονη ζήτηση για τηλεοράσεις με δέκτες HPEG4.
Ωστόσο, υπήρξε μια διψήφια μείωση των μέσων τιμών πώλησης PTV λόγω της στροφής προς οθόνες μικρότερων ιντσών.
Τα προϊόντα ήχου (audio home) παρέμειναν στην ίδια θέση, παρουσιάζοντας μείωση, εκτός από τις κονσόλες βιντεοπαιχνιδών.
Η συγκεκριμένη κατηγορία βοηθήθηκε από τις πωλήσεις του καλοκαιριού παρ’ όλα αυτά δεν παρουσίασε αύξηση αλλά παρέμεινε περίπου στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο τρίμηνο.
Οι συσκευές αποθήκευσης είχαν οριακά καλύτερη απόδοση ανάμεσα στις άλλες κατηγορίες του τομέα παρουσιάζοντας μονοψήφια μείωση της τάξης του 4%.
Η GfK αναμένει θετική απόδοση για τον κλάδο κατά το τελευταίο τρίμηνο, λόγω της απενεργοποίησης των αναλογικών τηλεοπτικών μεταδόσεων στη Βόρεια Ελλάδα.
Είναι αρκετά προφανές ότι οι προσφορές και προωθητικές ενέργειες δεν είναι τόσο έντονες σε σύγκριση με τα προηγούμενα τρίμηνα, αφού οι λιανέμποροι προσπαθούν να προστατεύσουν την μειωμένη κερδοφορία τους.
Φωτογραφικά Είδη: Ο τομέας που επηρεάστηκε περισσότερο
Ο τομέας των Φωτογραφικών Ειδών έφθασε σε αξία 13,7 εκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας μια μείωση της τάξης του 28,2% – το υψηλότερο μεταξύ όλων των τομέων.
Η μείωση αυτή προέρχεται κυρίως από το γεγονός ότι οι καταναλωτές χρησιμοποιούν τα smartphones τους ως φωτογραφικές μηχανές ενώ στρέφονται σε αγορά μιας νέας φωτογραφικής μηχανής όταν υπάρχει “ζήτηση” για ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
Ως εκ τούτου, DSLR και φωτογραφικές μηχανές τύπου Compact system έχουν καλύτερη απόδοση.
Επίσης, αυτό το τρίμηνο υπήρχε μια μείωση σε προσφορές και λανσαρίσματα νέων προϊόντων, καθώς και σε υψηλότερες μέσες τιμές.
Τηλεπικοινωνίες: Το λανσάρισμα κατηγορίας χαμηλότερης αξίας επηρεάζει τις πωλήσεις των smartphones σε αξία
Ο τομέας των Τηλεπικοινωνιών μειώθηκε κατά 14,5% στο 3ο τρίμηνο 2012 σε σχέση με τον αντίστοιχο τρίμηνο του 2011 καταλήγοντας να φθάσει σε αξία τα 123,8 εκατομμύρια ευρώ.
Η μείωση των πωλήσεων σε τεμάχια είναι συνέπεια της μειωμένης μέσης τιμής εξαιτίας του λανσαρίσματος μοντέλων με τιμές στο κατώτερο σημείο της καμπύλης των τιμών (κάτω των € 100) και γενικά την συγκέντρωση της συντριπτικής πλειοψηφίας των μοντέλων σε τιμές κάτω των € 200.
Επιπλέον φθηνότερα μοντέλα γίνονται όλο και πιο δημοφιλή λόγω της αύξησης των τεχνικών χαρακτηριστικών σε αυτά.
Μικρές οικιακές συσκευές: Μειώνονται πάλι
Ο τομέας των Μικρών Οικιακών Συσκευών έφθασε σε αξία τα 35,2 εκατομμύρια ευρώ το 3ο τρίμηνο του 2012, παρουσιάζοντας μια μείωση της τάξης του 16,9%.
Κατά τη διάρκεια του τριμήνου αυτού, οι “γνωστές” μάρκες διεύρυναν το χαρτοφυλάκιό τους με το λανσάρισμα νέων μοντέλων με περιορισμένα τεχνικά χαρακτηριστικά.
Αυτά τα προϊόντα είχαν τιμή χαμηλότερη από τα υπάρχοντα μοντέλα και βοήθησαν τις μεγάλες εταιρείες να διατηρήσουν την καταναλωτική πίστη των πελατών τους σε κάποιο βαθμό.
Ηλεκτρικές σκούπες και σίδερα, οι πιο ακριβές κατηγορίες, παρουσίασαν διψήφια μείωση λόγω των υψηλών μέσων τιμών και τις λιγότερες πωλήσεις εξαιτίας των λιγότερων αγορών για αντικατάσταση.
Αρτοπαρασκευαστές, φραπεδιέρες, βραστήρες και τοστιέρες είχαν επίσης καλύτερη απόδοση το 3ο τρίμηνο του 2012 σε σύγκριση με το 2ο τρίμηνο του 2012.
Σημείωση: Τα κλιματιστικά έχουν εξαιρεθεί από τον τομέα των Μικρών Οικιακών Συσκευών και τα στοιχεία έχουν επανεπεξεργαστεί για τα προηγούμενα χρόνια.
Προϊόντα Τεχνολογίας: Βελτιωμένη απόδοση σε σύγκριση με το 2ο τρίμηνο
Ο τομέας των Προϊόντων Τεχνολογίας παρουσίασε μια μείωση της τάξης του 14,8% κατά το 3ο τρίμηνο του 2012, φθάνοντας σε αξία τα 81,6 εκατομμύρια ευρώ.
Η κατηγορία των Webbooks παραμένει υψηλή σε αξία, με το μεγαλύτερο μέρος των νέων λανσαρισμάτων να πωλούνται κάτω από € 400 το τεμάχιο, έχοντας ως αποτέλεσμα τη πτώση της μέσης τιμής.
Τα Mobile PC παρουσίασαν μια ισχυρή διψήφια μείωση σε αξία αλλά η μέση τιμή πώλησης τους ήταν σε υψηλότερα επίπεδα συγκριτικά με το 2011.
Η συνολική μέση τιμή στον τομέα είναι υψηλότερη λόγω της μειωμένης παρουσίας των netbooks, των λιγότερων προσφορών από τους εμπόρους λιανικής πώλησης και των λανσαρισμάτων νέων τεχνολογιών.
Είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλώσιμα: Σχεδόν σταθερός
Ο τομέας Εξοπλισμός Γραφείου παρουσίασε μια σχετική θετική εξέλιξη κατά το τρίτο τρίμηνο του 2012, με μια μικρή μείωση της τάξης του 4,2% την μικρότερη μείωση τα τελευταία δύο χρόνια.
Στην κατηγορία των περιφερειακών υπάρχει έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των κορυφαίων μαρκών και η παρουσία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι σημαντική.
Στην κατηγορία των mouse, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είχαν πολύ ισχυρή παρουσία, πιέζοντας την διαμόρφωση της μέσης τιμής κάτω από 10 ευρώ.
Στην κατηγορία των web cameras, η υποκατηγορία HD παρουσίασε σημαντική αύξηση.
GfK TEMAX® Ελλάδα: Περίληψη
Η Ελληνική αγορά παραμένει αρνητική και πολύ ανταγωνιστική.
Ωστόσο, οι τελευταίες πολιτικές εξελίξεις έχουν δημιουργήσει την ελπίδα ότι το 2013 θα μπορούσε να είναι μια πιο σταθερή χρονιά.
INFO
Ταυτότητα της έρευνας
Το GfK TEMAX ® είναι ένας δείκτης που αναπτύχθηκε από την GfK για να ακολουθήσει τις αγορές των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών.
Τα ευρήματα βασίζονται σε έρευνες που διενεργούνται σε τακτική βάση από την ομάδα της GfK.
Το δείγμα περιλαμβάνει τα στοιχεία από περισσότερα από 390.000 καταστήματα λιανεμπορίου παγκοσμίως.
Από τον Φεβρουάριο του 2009, η GfK δημοσιεύει διεθνώς την έκθεση των αποτελεσμάτων της GfK TEMAX® σε περισσότερες από 30 χώρες.
Είναι ο πρώτος δείκτης που περιλαμβάνει όλες τις αγορές των τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών σε διαφορετικές χώρες.
Ο Όμιλος GfK
Ο όμιλος GfK ένας από τους μεγαλύτερους οργανισμούς έρευνας αγοράς παγκοσμίως με περισσότερους από 11.500 ειδικούς να εργάζονται για να την ανακάλυψη νέων τάσεων για τον τρόπο που ζουν, σκέφτονται και αγοράζουν οι άνθρωποι σε πάνω από 100 διαφορετικές χώρες κάθε μέρα.
Ο όμιλος GfK συνεχώς καινοτομεί και χρησιμοποιεί τις τελευταίες τεχνολογίες και τις πιο έξυπνες μεθόδους για να δώσει στους πελάτες του καλύτερη αίσθηση για τους πιο σημαντικούς ανθρώπους στον κόσμο : τους δικούς τους πελάτες.
Το 2011, οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 1.37 δισεκατομμύρια ευρώ.
Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε την ιστοσελίδα : www.gfk.com.
Ακολουθήστε τον όμιλο στο Twitter: www.twitter.com/gfk_group
Πηγή: GfK TEMAX ®