Πολυεπίπεδο εκπαιδευτικό σεμινάριο

Ο Τομέας Παιδαγωγικής του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., η Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης και το Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης συνδιοργανώνουν, υπό την αιγίδα του Δήμου Θεσσαλονίκης και με τη χορηγία του Γερμανικού Προξενείου Θεσσαλονίκης, ένα πολυεπίπεδο εκπαιδευτικό σεμινάριο για τη διδασκαλία του Ολοκαυτώματος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

 

Το σεμινάριο απευθύνεται, κυρίως, σε φιλολόγους των Γυμνασίων και των Λυκείων της μείζονος Θεσσαλονίκης και θα πραγματοποιηθεί από την Παρασκευή 16 Μαρτίου μέχρι και την Κυριακή 18 Μαρτίου 2012, στο Κέντρο Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων του Α.Π.Θ., στην οδό Γ΄ Σεπτεμβρίου.

 

Οι διαλέξεις είναι ανοιχτές στο κοινό.

 

INFO

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ

Αναλυτικά το πρόγραμμα περιλαμβάνει τις κάτωθι ενότητες και τους ομιλητές:

  1.  Η Θεσσαλονίκη, μία πατρίδα για την Εβραϊκή διασπορά, Ρένα Μόλχο.
  2. Αντισημιτισμός στην Ελλάδα, Αντρέας Πανταζόπουλος.
  3. Στρατοπεδική λογοτεχνία και διδασκαλία: μέθοδοι, προσεγγίσεις, προτάσεις, Φραγκίσκη Αμπατζοπούλου.
  4. Ξενάγηση στο Eβραϊκό Mουσείο.
  5. Εκτός της καθιερωμένης ξενάγησης ο Νίκος Ζάικος, θα ξεναγήσει τους εκπαιδευτικούς στην έκθεση που έχει επιμεληθεί ο ίδιος με θέμα: «Έλληνες Εβραίοι αθλητές και αθλήτριες».
  6. Το Ψυχικό Τραύμα στο Ολοκαύτωμα, Γιώργος Μαρτινίδης.
  7. Βιντεοσκοπημένα αποσπάσματα μαρτυριών από το Visual History Archive του USC Shoah Foundation Institute με θέμα τη διαφυγή.
  8. Κινηματογράφος και Ολοκαύτωμα, Έλλη Λεμονίδου, Προβολή της ταινίας της κοινωνικής ανθρωπολόγου Βασιλικής Γιακουμάκη για τη Συναγωγή των Χανίων Ετς Xaγίμ. Το δέντρο της ζωής (2005).
  9. Η διαχείριση της μνήμης του Ολοκαυτώματος, Γιώργος Κόκκινος.
  10. Παρουσίαση του βιβλίου Προσεγγίζοντας το ολοκαύτωμα στο ελληνικό σχολείο, Βασιλική Σακκά & Ευαγγελία Κουνέλη.
  11.  Μνήμη, λήθη και ιστορική εκπαίδευση: η περίπτωση των Ελλήνων Εβραίων ως ένα παράδειγμα «καταστροφικής διδακτικής», Δημήτρης Μαυροσκούφης.
  12. Το οπτικο-ακουστικό αρχείο μαρτυριών επιζώντων Visual History Archive του USC Shoah Foundation Institute, Κωνσταντία Λιούζα & Δώρα Σεϊτανίδου.
  13. Η διδακτική προσέγγιση του ολοκαυτώματος του Μουσείου Μνήμης Yad Vashem: η παραγωγική διαχείριση του τραύματος, Ελένη Χοντολίδου, Κωνσταντία Λιούζα, Δώρα Σεϊτανίδου.
  14. Διδάσκοντας το Ολοκαύτωμα στο ελληνικό σχολείο, Γιώργος Λαδόπουλος, Δώρα Χασεκίδου.

Συμμετέχοντες:
Φραγκίσκη Αμπατζοπούλου Ομότιμη Καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας Α.Π.Θ.
Νίκος Ζάικος Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Βαλκανικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
Γιώργος Κόκκινος Καθηγητής Ιστορίας και Διδακτικής της Ιστορίας στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Ευαγγελία Κουνέλη Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας, Δρ Διδακτικής Ιστορίας.
Γεώργιος Λαδόπουλος Θεολόγος, ΜΑ, εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας, 1ο Γυμνάσιο Ευκαρπίας.
Έλλη Λεμονίδου Λέκτορας Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας.
Γιώργος Μαρτινίδης Ψυχολόγος ΜSc, συγγραφέας.
Δημήτρης Μαυροσκούφης Καθηγητής Διδακτικής Μεθοδολογίας και Ιστορίας της Εκπαίδευσης, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής Α.Π.Θ.
Ρένα Μόλχο Δρ. Ιστορίας.
Αντρέας Πανταζόπουλος Πολιτικός Επιστήμονας, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Πολιτικών Επιστημών, ΑΠΘ.
Βασιλική Σακκά Ιστορικός, ΜΑ Διδακτική Ιστορίας, Εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας.
Θεοδώρα Χασεκίδου-Μάρκου Δρ Φιλοσοφίας, Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Ευάγγελος Χεκίμογλου Δρ. Οικονομολόγος-Ιστορικός.
Ελένη Χοντολίδου Επίκουρη Καθηγήτρια Σχολικής Παιδαγωγικής, Τομέας Παιδαγωγικής Α.Π.Θ.

Σχετικά Άρθρα