Γιάννης Μπουτάρης: Η ανάπτυξη των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών μας αφορά
Το 2ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο που αφορά στο έργο RAIL4SEE: “Rail Hub Cities for South East Europe” «Ανάπτυξη των πόλεων της Νοτιοανατολικής Ευρώπης ως σιδηροδρομικών κόμβων μεταφορών», πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 28 Ιουνίου 2013, στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης.
Στο πλαίσιο του συνεδρίου, το οποίο οργάνωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης από κοινού με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ A.E. και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ), παραχωρήθηκε συνέντευξη Τύπου σχετικά με το ρόλο του σιδηροδρόμου και τη σημασία της χρήσης του ως μεταφορικό μέσο κυρίως για τη Θεσσαλονίκη.
Ο Δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, διευκρίνισε ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάπτυξη των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών αφενός μεν διότι η Θεσσαλονίκη βρίσκεται εντελώς απομονωμένη τόσο από γειτονικές χώρες, όπως η Βουλγαρία και η Τουρκία, όσο και από την υπόλοιπη Ευρώπη, αφετέρου δε, είναι στερημένη από ένα μέσο όπως ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που να λειτουργεί συμπληρωματικά προς άλλα μέσα μεταφοράς.
Κατά συνέπεια, το μέλλον του ΟΣΕ ως Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας αλλά και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως παρόχου σιδηροδρομικού έργου, η στρατηγική τους στόχευση, η εξέλιξη των δημόσιων επενδύσεων στους σιδηρόδρομους, η προσέλκυση επενδυτών, ανάλογα με το πώς επηρεάζουν όλες αυτές οι παράμετροι τη Θεσσαλονίκη, αποτελούν για το Δήμο σημεία ειδικού ενδιαφέροντος, κατέληξε ο Δήμαρχος.
Από την πλευρά του, ο Διευθυντής του ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, καθηγητής Γεώργιος Γιαννόπουλος, εξήγησε ότι στόχος του έργου στρατηγικής σημασίας RAIL4SEE είναι η ανάπτυξη των σιδηροδρομικών συνδέσεων στη Ν.Α. Ευρώπη.
Κύριο αντικείμενο του έργου είναι η βέλτιστη ανάπτυξη διασυνδέσεων μεταξύ των πόλεων-κόμβων, ανάμεσα σ’ αυτές και η Θεσσαλονίκη, με σιδηρόδρομους και ο τρόπος με τον οποίο οι συνδέσεις αυτές θα αποτελέσουν τη βάση για περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου μεταφορών.
Ειδικότερα για τη Θεσσαλονίκη, αναμένονται απτά αποτελέσματα που σχετίζονται με :
√ Τη μελέτη νέων σιδηροδρομικών συνδέσεων, όπως η περιαστική σύνδεση Κέντρου – Δυτικής Θεσσαλονίκης (από τον Εύοσμο-Κορδελιό έως το Λιμάνι) με την αξιοποίηση υπάρχουσας υποδομής
√ Τη μελέτη, κυρίως ως προς τον τρόπο χρηματοδότησης, επαναλειτουργίας της σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Σόφιας
√ Την προσπάθεια σύνδεσης του συστήματος αστικής κινητικότητας mobithess (που λειτουργεί εδώ και ένα χρόνο) με την πλατφόρμα ενημέρωσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έτσι ώστε ο επισκέπτης να έχει μια πλήρη εικόνα δυνατοτήτων των μετακινήσεών του
Ο Ειδικός Σύμβουλος Στρατηγικού Σχεδιασμού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε, Νίκος Αθανασόπουλος, χαρακτήρισε τη συμμετοχή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο 2ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο για το έργο RAIL4SEE «πολύτιμη» για την απόκτηση τεχνογνωσίας και ιδιαίτερης βαρύτητας τη συνεργασία με το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ και το Δήμο Θεσσαλονίκης.
Περαιτέρω διευκρίνισε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσπαθεί συνεχώς να βελτιώνει το έργο της αξιοποιώντας, ωστόσο, τα μέσα που διαθέτει τόσο από πλευράς τεχνικών προδιαγραφών όσο και από πλευράς ανθρώπινου δυναμικού. Αναφορικά, δε, με τα μέσα χρηματοδοτήσεων τα ευρωπαϊκά προγράμματα βρίσκονται στο κέντρο του ενδιαφέροντος της εταιρίας για την ενίσχυση της εξωστρέφειάς της και την απόκτηση τεχνογνωσίας σε επίπεδο βέλτιστων πρακτικών που εφαρμόζονται.
Στο έργο RAIL4SEE, 11 πόλεις της Ν.Α. Ευρώπης (Μπολόνια, Βενετία, Τεργέστη, Λουμπλιάνα, Βιέννη, Μπρατισλάβα, Βουδαπέστη, Θεσσαλονίκη, Σόφια, Ζάγκρεμπ και Βουκουρέστι), υπό το συντονισμό της Περιφέρειας της Μπολόνια (Ιταλία) και με τη χρηματοδότηση του προγράμματος διακρατικής συνεργασίας «Νοτιοανατολική Ευρώπη» συνεργάζονται για τη βελτίωση της επιβατικής σιδηροδρομικής μεταφοράς στην περιοχή.
INFO Photo: άποψη του συνεδρίου
www.My Way Press.gr
30/6/2013