Διαχείριση σχολικής κρίσης: Αληθινά σενάρια

«Ένας μαθητής του Λυκείου έχει απαράδεκτη συμπεριφορά στο σχολείο, ωστόσο είναι αριστούχος μαθητής. Θα γίνει σημαιοφόρος; Με ποια ακριβώς κριτήρια και βάσει ποιας διαδικασίας θα κρατήσει αυτός τη σημαία του σχολείου κι όχι ένας συμμαθητής του με εξαιρετική διαγωγή αλλά όχι αντίστοιχες βαθμολογικά επιδόσεις»

 

«Μετά τον αγιασμό του Σχολείου, ο Μητροπολίτης της περιοχής έχει μοιράσει εικονίτσες στα παιδιά. Γονείς αλλοδαπών μαθητών που έχουν πάρει απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών, διαμαρτύρονται έντονα. Είχε και εάν ναι ποια ευθύνη ο Διευθυντής του σχολείου για το περιστατικό;»

 

«Μαθήτρια εξομολογείται εμπιστευτικά σε καθηγήτρια πώς έχει δεχθεί σεξουαλική παρενόχληση από καθηγητή του σχολείου…»

 

Αυτά και πολλά ακόμη είναι μερικά από τα αληθινά σενάρια που αναλύθηκαν από τον επίκουρο καθηγητή του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Σπύρο Σούλη κατά τη διάρκεια ημερίδας με τίτλο « Επίκαιρες Εκπαιδευτικές Προσεγγίσεις» που διοργάνωσε η Ένωση Ελλήνων Φυσικών σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης.

 

Bullying και cyberbulling

Ο εκπαιδευτικός έρχεται καθημερινά με πολύπλοκες καταστάσεις που απαιτούν ειδική διαχείριση για να τηρηθούν οι ισορροπίες στο σχολικό περιβάλλον.

 

Η οικονομική και κοινωνική κρίση μεταφέρεται στις σχολικές τάξεις και αυλές αυξάνοντας τα κρούσματα σχολικής βίας.

 

Το…μπούλινγκ αλλά και το ηλεκτρονικό μπούλινγκ ο εκφοβισμός δηλαδή μαθητών από άλλους , είναι μερικά μόνο από τα προβλήματα που καλούνται να διαχειριστούν οι εκπαιδευτικοί συχνά αγνοώντας τη …γλώσσα του υπολογιστή, τις συνήθειες των χρηστών του Διαδικτύου αλλά και τους γλωσσικούς κώδικες των μαθητών.

 

«Για να εξασφαλίζετε την προστασία ακόμη των ενήλικων χρηστών αποφύγετε να κοινοποιείτε με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο διευθύνσεις άλλων.

 

Αποκλείστε τα παιδιά αλλά και εσάς τους ίδιους από τα ανεπιθύμητα μηνύματα τα spam διότι συχνά περιέχουν διαφημίσεις για τζόγο, για αμφίβολης ποιότητας παιχνίδια.

 

Ακόμη κι όταν ηλεκτρονικά μια σελίδα σάς στέλνει μήνυμα ‘εάν θέλετε ή όχι να λαμβάνετε μηνύματα από την εταιρεία’ μην απαντάτε διότι έτσι πιστοποιείτε την ταυτότητά σας» αυτές ήταν μερικές μόνο από τις συμβουλές που έδωσε σε εκπαιδευτικούς αλλά και σε γονείς η Σταυρούλα Κολοβού κοινωνική λειτουργός ΚΕΔΔΥ Κοζάνης.

 

Όσο για τα παιχνίδια στο Διαδίκτυο που κανένα παιδί δεν αποφεύγει οι ειδικοί σύστησαν «αυστηρά ενασχόληση μ αυτά μετά το διάβασμα διότι μελέτες αποδεικνύουν ότι τα διαδικτυακά, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και η εκτεταμένη χρήση κινητού αποσπούν την προσοχή».

 

Μεταξύ άλλων αναπτύχθηκαν θέματα που αφορούν τη δυσλεξία, την αντιμετώπιση ζητημάτων που αφορούν μαθητές με ειδικές ανάγκες, η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων και της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, την εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών στην Ευρώπη (STEM) κ.ά.

διαχείριση Σχολικής Κρίσης 2

INFO Photo: Στιγμιότυπο  της  ημερίδας  από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών

Σχετικά Άρθρα