Η ελληνική αστική δημοκρατία υπό απειλή

Σε μια περίοδο που η δημοκρατία παρακμάζει διεθνώς, τα ανεξάρτητα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και οι θεσμικοί φορείς έχουν υποχρέωση να ενισχύσουν και να διασφαλίσουν τον έλεγχο της εξουσίας με κάθε τρόπο.

 
Η διαφάνεια στην ενίσχυση των ΜΜΕ είναι αναγκαία και την επιζητούν και τα ίδια τα ΜΜΕ.

Η  ιδιοτελής αντίληψη που ισοπεδώνει τα Μέσα και παρέχει αφειδώς  κρατική διαφήμιση  με το κιλό είναι αποκρουστική για τους επαγγελματίες του κλάδου. Δυστυχώς η αντίληψη αυτή, με πολιτική καθοδήγηση, υπάρχει και σε μερίδα του ιδιωτικού τομέα και κυρίως των τραπεζών.

Η  θρασύδειλη πολιτική αρπαχτή με την σκανδαλώδη διανομή κρατικής διαφήμισης, κοινωνικού περιεχομένου…, βάση της λίστας Πέτσα – Μητσοτάκη  είναι ενδεικτική της  τοξικής αντίληψης που έχει η κυβέρνηση και όχι μόνο σε αυτό το θέμα. Η πρόσκληση σε αυτό το πάρτι αρπαχτής από περιθωριακά μέσα, από κουμπάρους και αχυράνθρωπους, χωρίς  ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια, είναι σκάνδαλο που οφείλει να διερευνηθεί, να ελεγχθεί και να αποδοθούν ευθύνες σε όλους. Η αμεροληψία στην κατανομή διαφημίσεων, είναι όρος για μια υγιή δημοκρατία.

Εάν η κυβέρνηση είχε την βούληση να ενισχύσει τα ΜΜΕ θα είχε προετοιμάσει, σχεδιάσει και διαβουλευτεί με τα θεσμικά όργανα και θα βοηθούσε περισσότερο μακροπρόθεσμα τα ΜΜΕ. Βραχυπρόθεσμες επιλογές δεν βοηθούν. Κανιβαλίζουν.

Η δήλωση Μητσοτάκη «καταλαβαίνω ότι στην Ολλανδία οι δημοσιογράφοι κάνετε ευθείες ερωτήσεις» ήταν  αποκαλυπτική. Η απροκάλυπτη υποτίμηση της δημοσιογραφίας και του έργου που επιτελεί είναι πλήγμα στην καρδιά της δημοκρατίας.

Ο τύπος έχει θεμελιώδη υποχρέωση να προστατέψει την δημοκρατία.

Η αντισυνταγματικότητα της διάταξης  του άρθρου 36, όπως επισημαίνουν και κορυφαίοι συνταγματολόγοι, του νέου Ποινικού Κώδικα  του άρθρου 191 για τις ψευδείς ειδήσεις το οποίο προβλέπει την  ποινικοποίηση της ελεύθερης άποψης για πολίτες, ΜΜΕ και δημοσιογράφους, με ποινές έως και 5 έτη, είναι αποκαλυπτική για την ποιότητα της δημοκρατίας. Η  ελληνική δημοκρατία  είναι υπό απειλή από την ίδια την κυβέρνηση. Η αδιαφάνεια και η έλλειψη λογοδοσίας, δεν συνάδουν με τα συστατικά στοιχεία μιας υγιούς αστικής δημοκρατίας.

 
Το υπουργείο εξωτερικών διαθέτει  ειδικά κονδύλια διαφήμισης υμνολογίων;

Το υπουργείο εξωτερικών διαθέτει  ειδικά κονδύλια διαφήμισης για περιθωριακές εκδόσεις που υμνούν στελέχη οργανισμών του που ασχολούνται με την οικονομική διπλωματία και την εξωστρέφεια; Αναμένουμε να δοθούν στη δημοσιότητα όλα τα σχετικά κονδύλια και οι δαπάνες επικοινωνίας.

 
Π. Τσακιρίδης

my way press.gr

Σχετικά Άρθρα