
Η IBIA οδηγεί σε αλλαγή των κανόνων για τη μεταφορά βιοκαυσίμων με πλοία δεξαμενής καυσίμων
Πώς επηρεάζει η ρύθμιση βιοκαυσίμων από την IBIA την παγκόσμια απανθρακοποίηση στη ναυτιλιακή βιομηχανία;
Η International Bunker Industry Association (IBIA) πρωτοστάτησε σε μια σημαντική αλλαγή στους κανονισμούς σχετικά με τη μεταφορά βιοκαυσίμων από τα πλοία bunker. Η IBIA υπέβαλε έγγραφο στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO), υπογραμμίζοντας ότι οι υφιστάμενοι περιορισμοί στη μεταφορά καυσίμων με βιοκαύσιμα έως 25% αποτελούσαν εμπόδιο για την ευρεία υιοθέτηση βιοκαυσίμων. Ως αποτέλεσμα, η υποεπιτροπή του IMO για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της ρύπανσης (PPR 12) συμφώνησε να συντάξει προσωρινές οδηγίες για τη μεταφορά μιγμάτων βιοκαυσίμων και φορτίων του παραρτήματος I της MARPOL από συμβατικά πλοία bunker. Οι οδηγίες επιτρέπουν τη μεταφορά μιγμάτων έως 30% βιοκαυσίμων, υπό την προϋπόθεση ότι τα κατάλοιπα ή τα νερά καθαρισμού των δεξαμενών εκφορτώνονται στην ξηρά, εκτός εάν ο εξοπλισμός παρακολούθησης εκκένωσης πετρελαίου (ODME) είναι εγκεκριμένος για τα συγκεκριμένα μείγματα βιοκαυσίμων. Η IBIA, ως φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας bunker, συνεχίζει να συμβάλλει στην προώθηση βελτιωμένων προτύπων και πρακτικών στον τομέα.
Η IBIA υπέβαλε έγγραφο στον IMO τον Νοέμβριο του 2023 που επισήμανε ότι οι συμβατικοί πλοία ανεφοδιασμού (bunker vessels) έχουν περιορισμούς στη μεταφορά καυσίμων με περιεκτικότητα σε βιοκαύσιμα άνω του 25%. Αυτό θεωρήθηκε πιθανό εμπόδιο στην παγκόσμια υιοθέτηση βιοκαυσίμων ως καυσίμων για πλοία, και συνεπώς, στον στόχο της απανθρακοποίησης της διεθνούς ναυτιλίας, όπως ορίζεται στη Στρατηγική GHG του IMO για το 2023.
Η Υποεπιτροπή του IMO για την Πρόληψη και την Αντιμετώπιση της Ρύπανσης (PPR 12) συμφώνησε να συντάξει Προσωρινές Οδηγίες (Interim Guidance) σχετικά με τη μεταφορά μειγμάτων βιοκαυσίμων και φορτίων του Παραρτήματος I της MARPOL από συμβατικά πλοία ανεφοδιασμού.
Οι Προσωρινές Οδηγίες επιτρέπουν σε συμβατικά πλοία ανεφοδιασμού που είναι πιστοποιημένα για τη μεταφορά πετρελαιοειδών καυσίμων σύμφωνα με το Παράρτημα I της MARPOL, να μεταφέρουν μείγματα βιοκαυσίμων έως 30% κατ’ όγκο.
Οι προϋποθέσεις που υπάρχουν είναι όλα τα υπολείμματα ή τα ύδατα καθαρισμού των δεξαμενών πρέπει να απορρίπτονται στην ξηρά, εκτός εάν ο εξοπλισμός παρακολούθησης απορρίψεων πετρελαίου (ODME) είναι εγκεκριμένος για τα συγκεκριμένα μείγματα βιοκαυσίμων που μεταφέρονται.
Η έγκριση των Προσωρινών Οδηγιών αναμένεται από την Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC 83) του IMO τον Απρίλιο.
Η IBIA, ως φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας ανεφοδιασμού καυσίμων, αναγνώρισε ότι οι περιορισμοί στη μεταφορά βιοκαυσίμων θα μπορούσαν να εμποδίσουν την υιοθέτησή τους ως καύσιμο για πλοία και, συνεπώς, να καθυστερήσουν την προσπάθεια απανθρακοποίησης της ναυτιλίας. Η IBIA επιδιώκει να προωθήσει τη χρήση βιοκαυσίμων.
Η IBIA έχει συμβουλευτικό καθεστώς στον IMO, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να φέρνει σημαντικά θέματα στην προσοχή των μελών του IMO για εξέταση.
Τι είναι η IBIA και ποιος ο σκοπός της;
Η IBIA (International Bunker Industry Association) είναι ο διεθνής οργανισμός της βιομηχανίας ανεφοδιασμού καυσίμων. Εκπροσωπεί τα συμφέροντα των προμηθευτών καυσίμων, των εμπόρων, των μεσιτών, των πλοιοκτητών, των λιμενικών αρχών και άλλων ενδιαφερομένων. Προωθεί βελτιωμένα πρότυπα, πρακτικές και κανονισμούς στον κλάδο, ενισχύοντας τη συνεργασία και την ανταλλαγή γνώσεων για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και των ευκαιριών που αντιμετωπίζει ο τομέας των καυσίμων.
Πώς επηρεάζει η ρύθμιση βιοκαυσίμων από την IBIA την παγκόσμια απανθρακοποίηση στη ναυτιλιακή βιομηχανία;
Η IBIA διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση των βιοκαυσίμων, κάτι που επηρεάζει την παγκόσμια απανθρακοποίηση στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Η IBIA υπέβαλε έγγραφο στον IMO (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) τον Νοέμβριο του 2023 σχετικά με τη μεταφορά βιοκαυσίμων για χρήση ως καύσιμο πετρέλαιο σε πλοία. Το έγγραφο αυτό τόνισε ότι τα συμβατικά πλοία μεταφοράς καυσίμων περιορίζονταν στη μεταφορά καυσίμων με όχι περισσότερο από 25% βιοκαύσιμο, κάτι που θα μπορούσε να εμποδίσει την παγκόσμια υιοθέτηση βιοκαυσίμων ως καύσιμο πετρέλαιο για πλοία και, συνεπώς, την φιλοδοξία για την απανθρακοποίηση της διεθνούς ναυτιλίας βραχυπρόθεσμα, όπως ορίζεται στη στρατηγική IMO GHG του 2023.
Η IBIA χαιρέτισε τη συμφωνία της Υποεπιτροπής του IMO για την Πρόληψη της Ρύπανσης και την Αντιμετώπιση (PPR 12) να συντάξει προσωρινές οδηγίες για τη μεταφορά μειγμάτων βιοκαυσίμων και φορτίων του Παραρτήματος I της MARPOL από συμβατικά πλοία μεταφοράς καυσίμων. Οι οδηγίες επιτρέπουν στα συμβατικά πλοία μεταφοράς καυσίμων, που είναι πιστοποιημένα για τη μεταφορά πετρελαιοειδών καυσίμων σύμφωνα με το Παράρτημα I της MARPOL, να μεταφέρουν μείγματα όχι μεγαλύτερα του 30% κατ’ όγκο βιοκαυσίμου, υπό την προϋπόθεση ότι όλα τα κατάλοιπα ή τα νερά πλυσίματος των δεξαμενών εκφορτώνονται στην ξηρά, εκτός εάν ο εξοπλισμός παρακολούθησης εκκένωσης πετρελαίου (ODME) είναι εγκεκριμένος για τα μείγματα βιοκαυσίμων που μεταφέρονται. Οι προσωρινές οδηγίες αναμένεται να εγκριθούν από την Επιτροπή Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του IMO (MEPC 83) τον Απρίλιο.
Η IBIA, με την ιδιότητά της ως συμβουλευτικού φορέα στον IMO, θα συνεχίσει να φέρνει σημαντικά ζητήματα στην προσοχή των μελών του IMO για δέουσα εξέταση, αξιοποιώντας την τεχνικά ισχυρή και αξιόπιστη βάση μελών της από όλη την παγκόσμια αλυσίδα αξίας των ναυτιλιακών καυσίμων.
Ποιο ζήτημα ανέδειξε η IBIA στον IMO;
Η IBIA ανέδειξε στον IMO το ζήτημα ότι τα συμβατικά πλοία μεταφοράς καυσίμων περιορίζονταν στη μεταφορά καυσίμων με όχι περισσότερο από 25% βιοκαύσιμο, κάτι που θα μπορούσε να εμποδίσει την παγκόσμια υιοθέτηση βιοκαυσίμων ως καύσιμο πετρέλαιο για πλοία. Επίσης, η IBIA χαιρέτισε τη συμφωνία της Υποεπιτροπής του IMO για την Πρόληψη της Ρύπανσης και την Αντιμετώπιση (PPR 12) να συντάξει προσωρινές οδηγίες για τη μεταφορά μειγμάτων βιοκαυσίμων και φορτίων του Παραρτήματος I της MARPOL από συμβατικά πλοία μεταφοράς καυσίμων. Αυτές οι οδηγίες επιτρέπουν στα πλοία να μεταφέρουν μείγματα όχι μεγαλύτερα του 30% κατ’ όγκο βιοκαυσίμου.
Ο σκοπός της IBIA (Διεθνούς Ένωσης Βιομηχανίας Bunker) στον IMO (Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό) είναι να φέρνει σημαντικά ζητήματα στην προσοχή των μελών του IMO για εξέταση. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της ιδιότητάς της ως συμβουλευτικού φορέα στον IMO, αξιοποιώντας την τεχνικά ισχυρή και αξιόπιστη βάση μελών της από όλη την παγκόσμια αλυσίδα αξίας των ναυτιλιακών καυσίμων.
Η IBIA προωθεί επίσης βελτιωμένα πρότυπα, πρακτικές και κανονισμούς στη βιομηχανία, ενισχύοντας τη συνεργασία και την ανταλλαγή γνώσεων για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και ευκαιριών που αντιμετωπίζει ο τομέας των bunker. Η IBIA ηγήθηκε επίσης της αλλαγής των κανόνων για τη μεταφορά βιοκαυσίμων από τα πλοία μεταφοράς καυσίμων. Τον Νοέμβριο του 2023, υπέβαλε έγγραφο στον IMO σχετικά με τη μεταφορά βιοκαυσίμων για χρήση ως καύσιμο πετρέλαιο σε πλοία.
Η IBIA – Διεθνής Ένωση Βιομηχανίας Bunker είναι η φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας bunker και εκπροσωπεί τα συμφέροντα των προμηθευτών, εμπόρων, μεσιτών, πλοιοκτητών, λιμενικών αρχών και άλλων ενδιαφερομένων. Η IBIA προωθεί βελτιωμένα πρότυπα, πρακτικές και κανονισμούς εντός της βιομηχανίας, ενισχύοντας τη συνεργασία και την ανταλλαγή γνώσεων για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και ευκαιριών που αντιμετωπίζει ο τομέας των bunker.