
Κατάχρηση εξουσίας και υπομονής
Η φορτικότητα των εισπρακτικών εταιρειών είναι νόμιμη – Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου προς τους ιδιώτες αυξήθηκαν – Φορολογικά προνόμια των πολιτικών -Εισφορές ακόμη και για μηδενικό εισόδημα ζητά να εισπράξει ο ΕΦΚΑ από παράλληλα ασφαλισμένους – Εφάπαξ 258.000 ευρώ…στον διορισμένο επικεφαλής του υπό αποκρατικοποίηση ΔΕΣΦΑ
Η φορτικότητα των εισπρακτικών εταιρειών είναι νόμιμη
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα, «νόμιμα και με τη βούλα της Δικαιοσύνης είναι τα επίμονα τηλεφωνήματα εισπρακτικών εταιρειών, που με φορτικότητα διεκδικούν από οφειλέτες την πληρωμή των εκκρεμών δόσεών τους καθώς, όπως κρίθηκε, η συμπεριφορά αυτή που αποτελεί θηλιά για τους καταναλωτές και το οικογενειακό τους περιβάλλον δεν συνιστά κακουργηματική εκβίαση. Ετσι, ύστερα από πολυετή – σχεδόν εννέα χρόνια -έρευνα προέκυψε ένα μόνο πλημμέλημα, που σχετίζεται με την παραβίαση προσωπικών δεδομένων για εισπρακτικές εταιρείες οι οποίες δεν πληρούσαν την προϋπόθεση του νόμου, δεν είχαν εγγραφεί στο Μητρώο Καταναλωτών και ως εκ τούτου δεν είχαν δικαίωμα πρόσβασης στα προσωπικά δεδομένα των καταναλωτών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο εισαγγελικό πόρισμα με βάση την αποτίμηση του αποδεικτικού υλικού αναφέρεται πως «δεν προκύπτει ότι οι εταιρείες επεδίωκαν παράνομο όφελος από την επικοινωνία τους με τους οφειλέτες αλλά είχαν το δικαίωμα να ζητούν τα οφειλόμενα».
Με βάση τα δεδομένα της προκαταρκτικής εξέτασης η εισαγγελέας Πρωτοδικών Ευγενία Μαρούδα, η οποία ολοκλήρωσε τη διενέργεια της έρευνας, εισηγείται να τεθούν στο αρχείο οι καταγγελίες που είχαν διατυπωθεί από τον Δικηγορικό Σύλλογο Αθήνας και εκατοντάδες πολίτες σχετικά με το κακούργημα της εκβίασης.
Προς το αρχείο οδεύουν και οι καταγγελίες για τα αδικήματα της απάτης κατ’ εξακολούθηση, της αντιποίησης δικηγορικού επαγγέλματος και της παράνομης βίας.
Βέβαια εκ του νόμου τον τελευταίο λόγο για την επικύρωση της διάταξης περί της αρχειοθέτησης των επίμαχων καταγγελιών θα έχει ο εισαγγελέας Εφετών.
Η εισαγγελέας, πάντως, προχώρησε στην άσκηση ποινικής δίωξης για το πλημμέλημα της παράνομης χρήσης αρχείων προσωπικού χαρακτήρα εις βάρος 15 προσώπων εισπρακτικών εταιρειών. Οπως προέκυψε από την έρευνα, οι συγκεκριμένες δεν ήταν εγγεγραμμένες στο Μητρώο Καταναλωτών και εκ του νόμου δεν είχαν νόμιμο δικαίωμα πρόσβασης στα προσωπικά στοιχεία των δανειοληπτών.
Για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε ότι στο μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης μπήκαν 29 εισπρακτικές εταιρείες και 17 δικηγορικά γραφεία. Εκτός από τις 6 που διώκονται ποινικά για την προαναφερόμενη πλημμεληματική παράβαση, για τις υπόλοιπες διαπιστώθηκε ότι είχαν συμβάσεις με τις τράπεζες που νομίμως είχαν στην κατοχή τους ονόματα, τηλέφωνα και προσωπικά στοιχεία οφειλετών.
Ο φάκελος εισπρακτικές εταιρείες άνοιξε για τη Δικαιοσύνη το 2008 ύστερα από μήνυση του ΔΣΑ, καταγγελίες εκατοντάδων πολιτών και ρεπορτάζ σε τηλεοπτικούς σταθμούς.
Οι εκπρόσωποι των εισπρακτικών εταιρειών που κλήθηκαν και έδωσαν εξηγήσεις με την ιδιότητα του υπόπτου τέλεσης αξιοποίνων πράξεων υποστήριξαν ότι έκαναν τη δουλειά τους σύμφωνα με τον νόμο, συνεχώς πάνω σε κακοπληρωτές που απέφευγαν να διακανονίσουν την οφειλή τους.
Σύμφωνα με τους καταγγέλλοντες, οι εργαζόμενοι στις εισπρακτικές δεν τηρούσαν τον νόμο, ο οποίος προβλέπει ότι οι εταιρείες μπορούν να τους τηλεφωνούν μόνο συγκεκριμένες ώρες της ημέρας. Επίσης, ότι απαγορεύεται να ενημερώνουν τρίτους για την οφειλή του δανειολήπτη, ενώ απαγορεύεται να επικοινωνούν σε επαγγελματικό τηλέφωνο, εκτός εάν είναι το μόνο που έχει δοθεί στην τράπεζα.
Τέλος, από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι εισπρακτικές εταιρείες είχαν ανάρμοστη συμπεριφορά στους πολίτες, η οποία στοιχειοθετεί το πλημμέλημα της παράνομης βίας. Ωστόσο, το αδίκημα αυτό διώκεται μόνο κατόπιν έγκλησης (μήνυσης) του παθόντα. Στο πλαίσιο της έρευνας κλήθηκαν κατά πληροφορίες από την εισαγγελέα περισσότεροι από 100 καταγγέλλοντες. Η πλειοψηφία αυτών όμως δεν θέλησε να καταθέσει έγκληση και οι υπόλοιποι προχώρησαν σε ασαφείς ή αόριστες περιγραφές της συμπεριφοράς των εισπρακτικών εταιρειών.
Ανεξάρτητα πάντως από την ποινική διάσταση της υπόθεσης αυτής που αφορά χιλιάδες καταναλωτές, σε πρόσφατη απόφασή του το Ειρηνοδικείο της Αθήνας δικαίωσε οφειλέτη επιδικάζοντας αποζημίωση σε δικηγόρο ο οποίος έγινε δέκτης τηλεφωνημάτων από εισπρακτική εταιρεία χωρίς προηγουμένως να έχει καμία ειδοποίηση από την τράπεζα με την οποία είχε συνάψει τη δανειακή σύμβαση ότι διαβίβασε τα οικονομικά του δεδομένα σε τρίτους.»
Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου προς τους ιδιώτες αυξήθηκαν από 4,5 δισ. ευρώ τον Δεκέμβριο σε 4,8 δισ. ευρώ τον Ιανουάριο!
Αυξάνονται ξανά τα «φέσια» του Δημοσίου προς τους ιδιώτες με την μεγαλύτερη άνοδο να εμφανίζουν οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης κυρίως λόγω ΕΟΠΥΥ, όπως σημειώνει η Ημερησία.
Τον Ιανουάριο οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου προς τρίτους διαμορφώθηκαν στα 3,602 δισ. από 3,310 δισ. ευρώ που ήταν στο τέλος Δεκεμβρίου του 2016 καταγράφοντας αύξηση 292 εκατ. ευρώ.
Αντίθετα μικρή μείωση εμφάνισαν οι επιστροφές φόρων που εκκρεμούν οι οποίες ανήλθαν στο τέλος Ιανουαρίου σε 1,206 δισ. ευρώ από 1,226 δισ. που ήταν στο τέλος Δεκεμβρίου.
Συνολικά οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου μαζί με τις εκκρεμείς επιστροφές φόρων διαμορφώθηκαν στο τέλος του πρώτου μήνα του 2017 στα 4,808 δισ. από 4,536 δισ. που είχαν περιοριστεί το Δεκέμβριο του 2016.
Οι Οργανισμοί Κοινωνικής Ασφάλισης εμφάνισαν νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές 214 εκατ. ευρώ. Συνολικά οι οφειλές τους προς τρίτους διαμορφώθηκαν στα 2,238 δισ. ευρώ από 2,024 δισ. ευρώ που ήταν τον Δεκέμβριο. Οι οφειλές του ΕΟΠΥΥ ανήλθαν σε 1,330 δισ. ευρώ από 1,136 που είχαν περιοριστεί τον Δεκέμβριο (αύξηση 194 εκατ. ευρώ).
Τα χρέη των νοσοκομείων προς τους ιδιώτες έφθασαν στα 522 εκατ. από 450 εκατ. που ήταν ένα μήνα νωρίτερα (αύξηση 72 εκατ. ευρώ).
Σύμφωνα με τα στοιχεία το πρωτογενές πλεόνασμα της γενικής κυβέρνησης διαμορφώθηκε τον Ιανουάριο του 2017 σε 1,424 δισ. ευρώ έναντι 1,304 δισ. ευρώ τον αντίστοιχο μήνα του 2016.
Φορολογικά προνόμια των πολιτικών
Mε σκόπιμη αποσιώπηση του γεγονότος ότι τα εκλεγμένα πολιτικά πρόσωπα, δηλαδή οι εκλεγμένοι ως βουλευτές πρωθυπουργοί, υπουργοί, αναπληρωτές υπουργοί και υφυπουργοί, οι απλοί βουλευτές και ευρωβουλευτές, έχουν ειδικό καθεστώς φορολογίας εισοδήματος το οποίο απαλλάσσει τις αμοιβές τους κατά ποσοστά από 25% έως και 75% από τη φορολογία εισοδήματος, «κύκλοι» του υπουργείου Οικονομικών επιχείρησαν μέσω non paper να διασκεδάσουν τις αρνητικές εντυπώσεις σε βάρος της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ., οι οποίες προκλήθηκαν εξαιτίας της χθεσινής αποκάλυψης του Ελεύθερου Τύπου ότι με το «μνημονιακό» νόμο 4387/2016 η ειδική εισφορά αλληλεγγύης μειώθηκε κατά 1.049 έως και 1.999 ευρώ για όλα τα πολιτικά πρόσωπα!
Μέσα από γενικεύσεις για τη φορολογική νομοθεσία η κυβέρνηση ουσιαστικά χθες υποστήριξε ότι κατήργησε το συντελεστή 8% στην εισφορά αλληλεγγύης των αιρετών (και άρα μείωσε τις επιβαρύνσεις τους) προκειμένου να εξομοιωθούν με τους πολίτες. Ωστόσο κράτησε τα υπόλοιπα φορολογικά προνόμια των πολιτικών.
Ο «Ε.Τ.» με αναλυτικούς πίνακες και παραδείγματα παρουσιάζει τι ακριβώς συνέβη τόσο με την εισφορά αλληλεγγύης όσο και με τους συνολικούς φόρους των πολιτικών και των υπόλοιπων αιρετών. Ας δούμε δύο παραδείγματα:
– Πρώτον, βουλευτής με εισόδημα 70.000 ευρώ πλήρωσε για τα εισοδήματα του 2015 εισφορά αλληλεγγύης 5.600 ευρώ, δηλαδή με συντελεστή 8%. Με το νέο σύστημα ο ίδιος βουλευτής για τα εισοδήματα 2016 θα πληρώσει εισφορά αλληλεγγύης 3.651 ευρώ, δηλαδή 1.949 ευρώ λιγότερα. Και αυτό γιατί ισχύει η κλίμακα 0% έως 10%, που όμως επιβάλλεται τμηματικά ανάλογα με το εισόδημα. Η ελάφρυνση είναι μεγάλη και υπερκαλύπτει τις όποιες επιβαρύνσεις της κλίμακας για το συνολικό εισόδημα. Με άλλα λόγια, οι βουλευτές το 2016 πληρώνουν συνολικά μικρότερους φόρους και εισφορά αλληλεγγύης σε σχέση με το 2015.
– Δεύτερον, βουλευτής με εισόδημα 90.000 ευρώ πλήρωσε για τα εισοδήματα του 2015 εισφορά αλληλεγγύης 7.200 ευρώ, δηλαδή με συντελεστή 8%. Με το νέο σύστημα ο ίδιος βουλευτής για τα εισοδήματα 2016 θα πληρώσει εισφορά αλληλεγγύης 5.451 ευρώ, δηλαδή 1.749 ευρώ λιγότερα. Και αυτό γιατί ισχύει η κλίμακα 0% έως 10%, αλλά για τα αντίστοιχα τμήματα εισοδήματος. Και σε αυτή την περίπτωση η ελάφρυνση είναι μεγάλη και υπερκαλύπτει τις όποιες επιβαρύνσεις της κλίμακας για το συνολικό εισόδημα.
Εισφορές ακόμη και για μηδενικό εισόδημα ζητά να εισπράξει ο ΕΦΚΑ από παράλληλα ασφαλισμένους
Εισφορές ακόμη και για μηδενικό εισόδημα ζητά να εισπράξει ο ΕΦΚΑ από παράλληλα ασφαλισμένους αποκαλύπτει σε δημοσίευμά της η Ημερησία.
Όπως αποκαλύπτεται από ειδοποιητήριο που εστάλη σε ελεύθερο επαγγελματία – ασφαλισμένο στον πρώην ΟΑΕΕ χωρίς εισόδημα από ελεύθερο επάγγελμα το 2015 που ήταν παράλληλα ασφαλισμένος στο ΙΚΑ για πλήρη μισθωτή απασχόληση 25 ημερών ανά μήνα, το σύστημα τον θεωρεί ως ελεύθερο επαγγελματία και αυθαίρετα έχει βεβαιώσει τεκμαρτό μηνιαίο εισόδημα για το 2015 ύψους 501 ευρώ/μήνα, με αποτέλεσμα να καλείται να πληρώσει 145,08 ευρώ αντί του πραγματικού 0 ευρώ που θα έπρεπε να είναι η εισφορά του. Όπως σημειώνει ο δικηγόρος Διον. Ρίζος στην «Ημερησία», με βάση τον νόμο, θα έπρεπε να είχε μηδενικές εισφορές από τη δραστηριότητα ως ελεύθερος επαγγελματίας, ενώ οι εισφορές από τη μισθωτή απασχόληση έχουν, κανονικά, καταβληθεί.
Εφάπαξ 258.000 ευρώ…
Νέα σημάδια κατάχρησης της κρατικής εξουσίας στον απόηχο της υπόθεσης των golden boys του ΑΔΜΗΕ αποκαλύπτει η αντιπολίτευση με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο τομεάρχης Ενέργειας της ΝΔ Κώστας Σκρέκας, σύμφωνα με το In.gr.
Αφορά την υπό ιδιωτικοποίηση εταιρεία του ΔΕΣΦΑ και ειδικά τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Σωτήρη Νίκα που, σύμφωνα με την ερώτηση, αποφάσισε να δώσει προαγωγή στον εαυτό του, αλλά λίγες ημέρες μετά υπέβαλε αίτημα συνταξιοδότησης, εξασφαλίζοντας έτσι εφάπαξ που αυξάνεται από τα περίπου 160.000 στα 258.000 ευρώ.
Ο κομματικά διορισμένος επικεφαλής του υπό αποκρατικοποίηση ΔΕΣΦΑ προέρχεται από την ίδια την εταιρεία και πριν τοποθετηθεί από την κυβέρνηση ως επικεφαλής της εργαζόταν σε αυτήν ως απλός διευθυντής.
Είχε δηλαδή την ίδια θέση που κατείχε και ο Ιωάννης Μπλάνας στον ΑΔΜΗΕ πριν γίνει και αυτός διευθύνων σύμβουλος και εμπλακεί στη γνωστή υπόθεση με τα golden boys, η αποκάλυψη της οποίας οδήγησε στην απομάκρυνσή του.