Κωστής Χατζηδάκης: ο ΣΥΡΙΖΑ εναντιώθηκε στα έργα και δεν τα ψήφισε ποτέ στη Βουλή

Γ. Σουφλιάς: Η Ελλάδα δεν θα μπορούσε να κατασκευάσει αυτά τα έργα χωρίς την μέθοδο παραχώρησης, χωρίς συγχρηματοδότηση

 
Ως θετική εξέλιξη, η οποία όμως “αμαυρώθηκε από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, που […] έδωσε ρεσιτάλ μικροψυχίας”, χαρακτήρισε τα σημερινά εγκαίνια της παράκαμψης Τεμπών-Πλαταμώνα ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, Κωστής Χατζηδάκης.

“Στη ΝΔ χαιρόμαστε ιδιαίτερα που σήμερα παραδόθηκε ένα μεγάλο έργο και ακολουθούν άλλοι τρεις αυτοκινητόδρομοι. Έργα που ανήκουν στον λαό και ωθούν πραγματικά προς τα εμπρός”, σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης και πρόσθεσε ότι οι τέσσερις αυτοκινητόδρομοι ξεκίνησαν επί κυβέρνησης Καραμανλή και με υπουργό Υποδομών τον Γεώργιο Σουφλιά, και στη συνέχεια, όταν σταμάτησαν με την οικονομική κρίση το 2011, επανεκκίνησαν επί κυβέρνησης Σαμαρά.

“Είναι μια θετική εξέλιξη, που όμως την αμαύρωσε ο ίδιος ο πρωθυπουργός, ο οποίος έδωσε ρεσιτάλ μικροψυχίας […]. Μας είπε στο περίπου ότι αν έλειπε ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα γινόταν τίποτα στην Ελλάδα […] Δεν μπορώ παρά να θυμίσω, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ εναντιώθηκε στα έργα και δεν τα ψήφισε ποτέ στη Βουλή, ήταν αντίθετος στη μέθοδο κατασκευής […] και υποστήριζε το ‘Δεν πληρώνω’. Κι όταν έγινε κυβέρνηση, τα έργα σταμάτησαν για περίπου εννέα μήνες, με τη στάση πληρωμών με την περιβόητη διαπραγμάτευση Βαρουφάκη και στη συνέχεια με τα capital controls”, σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης.

 
Γ. Σουφλιάς: Η Ελλάδα δεν θα μπορούσε να κατασκευάσει αυτά τα έργα χωρίς την μέθοδο παραχώρησης, χωρίς συγχρηματοδότηση
Σε ανακοίνωσή του ο Γ. Σουφλιάς αναφέρει: «Χαίρομαι, όπως όλοι για την ολοκλήρωση του τμήματος Τεμπών και Πλαταμώνος. Επιτέλους η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη αποκτά έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Αυτό το έργο ανήκει στο πρόγραμμα (πέντε) 5 μεγάλων οδικών αξόνων που ξεκινήσαμε την περίοδο 2004-2009, με τίτλο «Δρόμοι Ανάπτυξης». Για την υλοποίησή τους, χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος παραχώρησης (συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα). Τα έργα αυτά είχαν περιληφθεί από την Ε.Ε στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο. Η Ελλάδα δεν θα μπορούσε να κατασκευάσει αυτά τα έργα χωρίς την μέθοδο παραχώρησης, χωρίς συγχρηματοδότηση.

Οι (πέντε) 5 αυτοί οδικοί άξονες μελετήθηκαν, δημοπρατήθηκαν και κυρώθηκαν οι συμβάσεις στη Βουλή το 2007 από μεγάλη πλειοψηφία. Το 2008 άρχισε η κατασκευή τους με ταχύ ρυθμό και σύμφωνα με την σύμβαση έγινε πλήθος απαλλοτριώσεων χρησιμοποιώντας και τη μέθοδο της επίταξης όπως προέβλεπε η σύμβαση.
Τα έργα αυτά δεν σταμάτησαν ποτέ λόγω απαλλοτριώσεων. Τα έργα πάγωσαν το 2010 λόγω της κρίσης που σκληρά έπληξε τη χώρα μας. Οι κυβερνώντες τα πρώτα χρόνια επέδειξαν πρωτοφανή αδράνεια για τις αναγκαίες διαπραγματεύσεις όπως προβλεπόταν από την σύμβαση. Αποτέλεσμα, τα έργα να επανεκκινήσουν το 2013. Τέσσερα χρόνια χαμένα και ένα εξάμηνο του 2015.

Έστω και έτσι, το ένα μετά το άλλο τα σπουδαία αυτά έργα με τη βοήθεια της Ε.Ε που αύξησε τη συμμετοχή της ειδικά για τα έργα αυτά σε 90% περίπου, ολοκληρώνονται και αλλάζουν την εικόνα της πατρίδας μας. Σε όλους αυτούς που συμμετείχαν σε αυτή την προσπάθεια, τους αξίζει η αναγνώριση της προσφοράς τους.

Επισημαίνω ότι το φαινόμενο ο κάθε υπεύθυνος να προσπαθεί να αποδομήσει το έργο του προηγούμενου με αβάσιμα επιχειρήματα – όπως έγινε με τα έργα αυτά από το 2008 μέχρι σήμερα – είναι αντίθετο προς την πολιτική που απαιτεί η Δημοκρατία.

Επιτρέψτε μου τέλος να σημειώσω ότι είναι μεγάλη ικανοποίηση στη ζωή ενός ανθρώπου το να βλέπει να ολοκληρώνεται ένα έργο στο οποίο έχει βάλει τη σφραγίδα του. »

Σχετικά Άρθρα