Μελέτη της GfK για τις συνθήκες λιανεμπορίου σε 32 Ευρωπαϊκές χώρες

Η GfK πραγματοποίησε μια λεπτομερή ανάλυση σχετικά με το ευρωπαϊκό λιανεμπόριο σε 32 Ευρωπαικές χώρες. Η μελέτη εξετάζει την αγοραστική δύναμη, το μερίδιο δαπανών του πληθυσμού στο λιανεμπόριο, το πληθωρισμό, τη δυναμική των πωλήσεων ανά περιοχή, τις αλλαγές στο λιανικό εμπόριο λόγω του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς και τις προβλέψεις των πωλήσεων για το 2015. Η μελέτη θα εμφανιστεί στην επικείμενη έκδοση του περιοδικού ACROSS, το οποίο θα δημοσιευθεί τον Ιούνιο.

 
Αγοραστική δύναμη: Συνολικά περίπου €7.75 τρισεκατομμύρια ‘διαθέσιμο εισόδημα’ ήταν διαθέσιμα στους καταναλωτές των ΕΕ-28 χωρών το 2014 για δαπάνες και αποταμίευση. Αυτό αντιστοιχεί σε μία κατά κεφαλήν αγοραστική δύναμη των €15,360, δίνοντας μία ονομαστική αύξηση της τάξεως περίπου του 2.5 τοις εκατό σε σύγκριση με το 2013. Υπάρχει όμως σημαντική διαφορά στο επίπεδο ευημερίας στην Ευρώπη. Ενώ η Νορβηγία διαθέτει κατά κεφαλήν εισόδημα της τάξης των €30,560, η Βουλγαρία αντιστοιχεί στο ένα δέκατο αυτού, το οποίο ανέρχεται σε μόλις €3,097.

 
Πρόβλεψη πωλήσεων: Η αύξηση του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου ασκεί ολοένα αυξανόμενη πίεση στα παραδοσιακά καταστήματα λιανικής σε όλη την Ευρώπη. Ως εκ τούτου η GfK προβλέπει μόνο 0.5% αύξηση στον τομέα αυτό για το 2015, στο σύνολο των EΕ-28 χωρών. Αυτό αντιστοιχεί σε αύξηση κατά μέσο όρο 0.8%, λαμβάνοντας υπόψη και τις 32 χώρες υπό αξιολόγηση. Την αύξηση οδηγούν μεταξύ άλλων η Ρουμανία (+5.1%) και οι χώρες της Βαλτικής (+4.0% έως +5.0%). Το 2014, η κατάσταση στο λιανεμπόριο άρχισε να σταθεροποιείται στις χώρες του Νότου επηρεασμένες έντονα από την οικονομική κρίση – παρόλα αυτά, ο κύκλος εργασιών στο λιανεμπόριο θα μειωθεί και πάλι στην Ελλάδα. Με βάση τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα στοιχεία για το 2015, και υποθέτοντας ότι η Ελλάδα δεν θα αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Νομισματική Ένωση, η μείωση αυτή αναμένεται να παραμείνει περίπου στο -1.0%.

 
Ποσοστό των δαπανών στο λιανεμπόριο ως προς το σύνολο των ιδιωτικών καταναλωτικών εξόδων: Το μερίδιο της ιδιωτικής κατανάλωσης στο λιανεμπόριο μειώθηκε και πάλι το 2014 μεταξύ των ΕΕ-28 χωρών αγγίζοντας το 30.9%(2013: 31.2%; 2012: 31.4%). Η εξέλιξη αυτή επηρεάστηκε από δύο βασικούς παράγοντες με αντικρουόμενες επιπτώσεις: πρώτων, τη πτώση των τιμών του πετρελαίου στα μέσα του 2014, η οποία είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους για ενέργεια και καύσιμα. και δεύτερον, τη μακροχρόνια τάση προς όλο και υψηλότερες δαπάνες για στέγαση, υγεία και αναψυχή. Οι δαπάνες αυτές μεταφράζονται σε λιγότερα χρήματα διαθέσιμα για κατανάλωση στο λιανεμπόριο και αντικαθιστούν τη βραχυπρόθεσμη επίδραση της πτώσης των τιμών του πετρελαίου.

 
Πληθωρισμός: Οι τιμές καταναλωτή αυξήθηκαν συγκρατημένα το 2014 (+0.6%) και πληθωρισμός της τάξης μόλις του 0.2%προβλέπεται για το 2015. Μάλιστα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένει αποπληθωριστικές τάσεις σε ορισμένες χώρες το τρέχον έτος, με τις σημαντικότερες να προβλέπονται για την Ισπανία και την Ελβετία στο -1.0% αντίστοιχα. Τα υψηλότερα ποσοστά πληθωρισμού θα παρουσιαστούν και πάλι στην Τουρκία (+6.3%) και τη Ρωσία (+6.0%). Λόγω του χαμηλού πληθωρισμού, ο κύκλος εργασιών σε πραγματική αξία για το παραδοσιακό εμπόριο αναμένεται να παραμείνει σταθερός το 2015.

 
Παραγωγικότητα πωλήσεων ανά τετραγωνικό μέτρο: Σε πολλές χώρες, η παραγωγικότητα πωλήσεων ανά τετραγωνικό μέτρο έχει αρχίσει να αυξάνεται και πάλι, μετά τις καθυστερήσεις σε πολλά έργα, που προκύπτουν από την οικονομική κρίση. Μεταξύ των ΕΕ-28 χωρών, παρουσιάστηκε αύξηση 0,6% αγγίζοντας περίπου τα €4.100 ανά m2. Το Λουξεμβούργο, η Ελβετία και οι Σκανδιναβικές χώρες βρίσκονται στη κορυφή και πάλι του καταλόγου των χωρών το 2014. Οι χώρες με τις χαμηλότερες πωλήσεις ανά τετραγωνικό μέτρο βρίσκονται στην Ανατολική και Νοτιοανατολική Ευρώπη. Χάρη στη θετική εξέλιξη του κύκλου εργασιών στην πλειονότητα των χωρών, οι συνολικές πωλήσεις ανά τετραγωνικό μέτρο, ωστόσο, αυξήθηκαν το 2014.

 
Οι αλλαγές από το ηλεκτρονικό εμπόριο: η απόδοση ανά τετραγωνικό μέτρο βρίσκεται όλο και περισσότερο υπό πίεση στη Βόρεια και Νότια Ευρώπη, ιδιαίτερα στη Γερμανία, τη Γαλλία και τη Μεγάλη Βρετανία. Ένας από τους κυριότερους λόγους είναι η στροφή του κύκλου εργασιών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο σε πολλές προϊοντικές κατηγορίες. Παρά το γεγονός ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει σημαντική δυναμική στην Ανατολική Ευρώπη, τα αποτελέσματα δεν έχουν ακόμα ισχυρό αντίκτυπο λόγω της μικρής βάσης σε απόλυτα νούμερα. Η Πολωνία είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Αντίθετα, στις ώριμες αγορές, όπως η Γερμανία, κατηγορίες, όπως τα είδη ένδυσης λιανικής πώλησης δεν είναι πλέον τόσο εκτεταμένες όσο ήταν πριν από μερικά χρόνια. Την ίδια στιγμή, ο αριθμός των εμπορικών κέντρων προς υλοποίηση ή υπό κατασκευή μειώνεται; Αυτό είναι ταυτόχρονα αιτία και αποτέλεσμα της μεταβολής της δυναμικής της αγοράς.

 
“Η οικονομία της Ευρώπης έχει και πάλι κερδίσει σε δυναμική”
“Η οικονομία της Ευρώπης έχει και πάλι κερδίσει σε δυναμική”, αναφέρει ο Dr. Gerold Doplbauer, έμπειρο στέλεχος της GfK Retail και ηγηθείς της έρευνας. «Παρατηρούμε αύξηση της εγχώριας ζήτησης σε συνδυασμό με τη βελτίωση της εξωτερικής ανταγωνιστικότητας, ιδιαίτερα σε αρκετές από τις οικονομικά εξασθενημένες χώρες. Αυτό συμβάλλει σε μία πιο ισορροπημένη και βιώσιμη ανάπτυξη, προς όφελος του λιανικού εμπορίου συνολικά. Ωστόσο, ενώ η συνολική αξιολόγηση είναι θετική, η κατάσταση ποικίλλει σε περιφερειακό επίπεδο.”

Ο Reinhard Winiwarter, εκδότης του περιοδικού ACROSS Magazine, το οποίο συνεργάστηκε στη μελέτη, σχολιάζει, “Αυτή η μελέτη είναι σημαντική και μας δίνει πολύτιμες πληροφορίες για την τρέχουσα κατάσταση της αγοράς στους τομείς του λιανικού εμπορίου και της ακίνητης περιουσίας της λιανικής. Είμαστε περήφανοι που, χάρη στη συνεργασία μας με την GfK, είμαστε σε θέση να προσφέρουμε στους αναγνώστες μας περεταίρω γνώση για την χάραξη της στρατηγικής τους στο Ευρωπαϊκό λιανεμπόριο. ”

 
INFO

Σχετικά με την έρευνα
Οι παρακάτω δείκτες της αγοράς της GfK αξιολογήθηκαν για το σύνολο 32 ευρωπαϊκών χωρών: αγοραστική δύναμη, κύκλος εργασιών του λιανικού εμπορίου και ποσοστό των λιανικών δαπανών ως προς το σύνολο των ιδιωτικών καταναλωτικών εξόδων. Η GfK διαθέτει επίσης πρόβλεψη για το κύκλο εργασιών του λιανικού εμπορίου για το 2015 και ανάλυση των τάσεων των τιμών καταναλωτή. Η μελέτη εξετάζει την κατά κεφαλήν περιοχή πωλήσεων σε τετραγωνικά μέτρα και παραγωγικότητα πωλήσεων στις ευρωπαϊκές χώρες υπό εξέταση και διαθέτει τετρασέλιδη ανάλυση της λιανικής αγοράς της Ισπανίας.

Οι υπολογισμοί του δείκτη κύκλου εργασιών και της αγοραστικής δύναμης της GfK βασίστηκαν σε ευρώ με βάση τη μέση συναλλαγματική ισοτιμία του 2014 για τα εθνικά νομίσματα υπό διερεύνηση (όπως ανακοινώθηκε από την ΕΚΤ). Η προθεσμία για τις πληροφορίες και τα δεδομένα ίσχυε έως τον Απρίλιο του 2015.

Η μελέτη μπορεί να ληφθεί σε μορφή PDF στο παρακάτω link: www.gfk.com/european-retail και www.across-magazine.com.

 
Σχετικά με τη GfK
Η GfK αποτελεί την έγκυρη πηγή στην παροχή πληροφοριών σχετικά με την αγορά και τους καταναλωτές, που επιτρέπει στους πελάτες της να λαμβάνουν έξυπνες αποφάσεις.

Περισσότεροι από 13.000 ειδικοί έρευνας αγοράς συνδυάζουν το πάθος τους με την μακρά εμπειρία της GfK στην επιστημονική διαχείριση δεδομένων. Αυτό επιτρέπει στην GfK να προσφέρει υψηλού επιπέδου γνώση σε παγκόσμιο επίπεδο και να τη συνδυάζει με γνώση της τοπικής αγοράς σε πάνω από 100 χώρες.

Χρησιμοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες και επιστημονικές μεθόδους, η GfK μετατρέπει τα “big data” σε έξυπνες λύσεις, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες της να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να εμπλουτίσουν τις εμπειρίες και τις επιλογές των καταναλωτών.

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε τη διεύθυνση www.gfk.com

ή ακολουθήστε την GfK στο Twitter: https://twitter.com/GfK_en

Σχετικά Άρθρα