Νέα έκθεση: έρευνα διαπιστώνει παγκόσμια ανησυχία για τις βλάβες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Σε όλο τον κόσμο, η πλειονότητα των ενηλίκων πιστεύει ότι οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης φέρουν «μεγάλη» ευθύνη για την ασφάλεια του Διαδικτύου και ένας μέσος όρος του 70% των ενηλίκων παγκοσμίως λέει ότι είναι πολύ σημαντικό οι ρυθμίσεις απορρήτου για τα προϊόντα κοινωνικής δικτύωσης να ορίζονται σε υψηλό επίπεδο από προεπιλογή.

Αυτά είναι δύο από τα ευρήματα νέας έρευνας που δημοσιεύθηκε σήμερα από το Project Liberty Foundation και τεκμηριώνει την παγκόσμια ανησυχία που έχουν πολλοί ενήλικες σχετικά με τις πιθανές βλάβες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για τους νέους.

Στα τέλη του 2023, το Project Liberty Foundation πραγματοποίησε μια διεθνή έρευνα σε 14.000 άτομα, ηλικίας 18-75 ετών, σε επτά χώρες σε πέντε ηπείρους: Βραζιλία, Κίνα, Γαλλία, Ινδία, Νότια Αφρική, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ.

Σήμερα, δημοσιεύουμε τα ευρήματα στην έκθεση πληροφοριών μας, « Κοινά σε όλο τον κόσμο: Τα παιδιά – και οι γονείς – χρειάζονται ένα ασφαλέστερο Διαδίκτυο », η οποία παρέχει σαφείς αποδείξεις ότι οι πολίτες προσβλέπουν στα στελέχη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, να οικοδομήσουν ασφαλέστερες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ένα πιο υγιές τεχνολογικό οικοσύστημα. Στο ενημερωτικό δελτίο αυτής της εβδομάδας, μοιραζόμαστε πέντε πληροφορίες από τη συνομιλία μας με τους ερευνητές πίσω από την αναφορά.

 
Πέντε Insights

Με επικεφαλής τον επικεφαλής στρατηγικών πληροφοριών του Project Liberty Foundation, Dr. Jeb Bell, και την ερευνητική υπεύθυνη, Jessica Theodule, η πρώτη μας έκθεση πληροφοριών βασίζεται σε μια συγκριτική έρευνα πολλών χωρών για να κατανοήσει καλύτερα τη στάση του κοινού απέναντι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τον αντίκτυπό τους στα νεολαία. Στη συνομιλία μας με τον Bell και την Theodule, θίξαμε πέντε βασικές ιδέες και συνέπειες από την έρευνα.

 
Επίγνωση #1: Τα παιδιά δεν είναι ενήλικες

Ένα σημαντικό στοιχείο από την έκθεση ήταν ότι τα παιδιά δεν είναι ενήλικες. Τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων παγκοσμίως πιστεύουν ότι η ηλικία των 13 ετών -ένα συχνό όριο που χρησιμοποιείται από τις εταιρείες τεχνολογίας για να σηματοδοτήσει την ηλικία που κάποιος μπορεί να έχει τη δική του παρουσία στο διαδίκτυο- είναι πολύ μικρή για να είναι ενεργός χρήστης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Αυτό δεν είναι το ίδιο με τις πλειοψηφίες που ζητούν την απαγόρευση της πρόσβασης των νέων στις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αλλά αν οι εταιρείες κοινωνικών μέσων αντιμετώπιζαν διαφορετικά τα παιδιά και τους ενήλικες, θα μπορούσαν να εξετάσουν αλλαγές που γίνονται γρήγορα νόμοι σε μέρη όπως η ΕΕ , όπως η απαγόρευση στοχευμένων διαφημίσεων σε παιδιά και η απαγόρευση εθιστικών σχεδίων σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Η απλότητα του «τα παιδιά δεν είναι ενήλικες», ωστόσο, διαψεύδει την πολυπλοκότητα μεταξύ της ασφάλειας, της ιδιωτικής ζωής και της ελευθερίας του λόγου. Με την εισαγωγή νόμων και μέτρων για την επαλήθευση της ηλικίας που επιτρέπουν τη γονική επίβλεψη, θα μπορούσε να απειληθεί το απόρρητο ενός παιδιού και να μειωθεί η ικανότητά του να ασκεί ελευθερία λόγου, να βρίσκει υποστήριξη και να έχει πρόσβαση σε ζωτικές πληροφορίες.

Τα συμπεράσματα από την έκθεση πληροφοριών του Project Liberty Foundation υποδηλώνουν ότι προτού οι νόμοι επιβάλουν περιορισμούς ή επαληθεύσεις ηλικίας, οι ίδιες οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης πρέπει πρώτα να δημιουργήσουν ασφαλείς ψηφιακούς χώρους για τα παιδιά.

 
 Insight #2: Οι άνθρωποι χρειάζονται περισσότερη ιδιοκτησία στα δεδομένα τους

Σύμφωνα με τον Bell, η έρευνα επισημαίνει τους τρόπους με τους οποίους οι γονείς ενισχύουν την προστασία των παιδιών τους στο διαδίκτυο. Υπάρχουν ενδείξεις ότι οι άνθρωποι αναγνωρίζουν την υπηρεσία που έχουν στη διαμόρφωση και τη διαχείριση της ψηφιακής τους εμπειρίας. Ωστόσο, η έρευνα είναι επίσης σαφές ότι «οι άνθρωποι δεν είναι ικανοποιημένοι με το επίπεδο της υπηρεσίας και του ελέγχου που μπορούν να ασκήσουν στις διαδικτυακές εμπειρίες τους ή στις διαδικτυακές εμπειρίες των παιδιών τους».

Για τον Bell, η έρευνα αποκάλυψε ένα κοινό νήμα μεταξύ των ανθρώπων ότι τα προσωπικά και ιδιωτικά δεδομένα «δεν πρέπει να προορίζονται για κατανάλωση και συλλογή από εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης, ειδικά μεταξύ των νέων».

  • Εύρημα: Το 70% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι είναι πολύ σημαντικό οι ρυθμίσεις απορρήτου για τα προϊόντα κοινωνικής δικτύωσης να ορίζονται σε υψηλό επίπεδο από προεπιλογή και οι εταιρείες κοινωνικών μέσων να παρέχουν εύχρηστα εργαλεία για τον έλεγχο του ποιος έχει πρόσβαση στα δεδομένα ενός παιδιού.

Επίγνωση #3: Οι κίνδυνοι των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για τα παιδιά είναι ένα παγκόσμιο ζήτημα

Αυτό που έκανε την έκθεση πληροφοριών του Project Liberty Foundation μοναδική, σύμφωνα με την Theodule, ήταν η παγκόσμια απήχησή του. Ενώ υπάρχουν πολλές μελέτες που αξιολογούν τα συναισθήματα των ανθρώπων στις ΗΠΑ ή την Ευρώπη, υπάρχει έλλειψη ερευνών που επιδιώκουν να κατανοήσουν τα παγκόσμια συναισθήματα σχετικά με την ασφάλεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Με τους ερωτηθέντες από όλο τον κόσμο, η πεποίθηση ότι τα παιδιά αξίζουν ασφαλείς εμπειρίες στο διαδίκτυο είναι μια θεμελιώδης αξία που μοιράζεται παγκοσμίως.

  • Διαπίστωση: Ένα εύρημα που εξέπληξε την Theodule είναι ότι τόσο οι γονείς όσο και οι μη γονείς ανησυχούσαν για τις βλάβες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. «Αυτό μιλά για ανησυχία σε επίπεδο κοινωνίας. Δεν βλέπετε διαφορά όπου οι άνθρωποι που έχουν παιδιά ανησυχούν περισσότερο για τις βλάβες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από εκείνους που δεν έχουν παιδιά», είπε.

 Insight #4: Δεν είναι αντι-τεχνολογία, είναι ασφαλής τεχνολογία

Τα συναισθήματα από αυτήν την έρευνα υπογράμμισαν μια σημαντική διάκριση: Δεν ήταν ότι οι ερωτηθέντες ήταν ρητά κατά της τεχνολογίας, αλλά ότι ήταν υπέρ της ασφαλούς τεχνολογίας.

Ενώ οι άνθρωποι θεωρούν τις πλατφόρμες κυρίως υπεύθυνες για τις βλάβες που προκαλούν, δεν απορρίπτουν απαραίτητα αυτές τις πλατφόρμες, αλλά τους καλούν να κάνουν τα προϊόντα τους ασφαλέστερα. Η έρευνα τόνισε ότι ενώ οι γονείς λαμβάνουν μέτρα για να προστατεύσουν και να υποστηρίξουν τα παιδιά τους ώστε να έχουν ασφαλείς διαδικτυακές εμπειρίες, οι γονείς πιστεύουν επίσης ότι οι ατομικές τους ενέργειες δεν υποκαθιστούν τις τεχνολογικές εταιρείες που κάνουν αλλαγές σε ολόκληρη την πλατφόρμα για να αυξήσουν την ασφάλεια και να μειώσουν τις βλάβες.

  • Εύρημα: Το 66% των ερωτηθέντων είπε ότι ήταν «πολύ σημαντικό» για τις εταιρείες κοινωνικών μέσων να σχεδιάσουν τους αλγόριθμούς τους για να εξασφαλίσουν ότι δεν πείθουν τα παιδιά να περνούν υπερβολικό χρόνο στο διαδίκτυο.
  • Insight #5: Η υποστήριξη για κυβερνητικούς κανονισμούς ποικίλλει

    Μαζί με τις εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, πολλοί άνθρωποι στις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα τάσσονται σθεναρά υπέρ του να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο η κυβέρνηση στην ασφάλεια των διαδικτυακών χώρων. Οι Αμερικανοί είναι κάπως λιγότερο διατεθειμένοι από άλλα άτομα να υιοθετήσουν την κυβερνητική ρύθμιση ως γενική λύση. Ο Bell πιστεύει ότι αυτό μπορεί να συνδέεται με τη μείωση της εμπιστοσύνης στην «κυβέρνηση και την ικανότητά της να επιφέρει αλλαγές».

    Η έρευνα Pew, η οποία παρακολουθεί τις αμερικανικές απόψεις για την κυβέρνηση από τη δεκαετία του 1950, διαπίστωσε ότι η εμπιστοσύνη του κοινού στους εθνικούς θεσμούς είχε φτάσει σε ιστορικό χαμηλό το 2023 (αξίζει να εξετάσουμε πόσο η χαμηλή εμπιστοσύνη διαμορφώνει την ικανότητα των εκλεγμένων αξιωματούχων των ΗΠΑ να κινητοποιήσουν τη λαϊκή υποστήριξη για τη νομοθεσία για την ασφάλεια στο διαδίκτυο).

    ·    Διαπίστωση : Ο ενθουσιασμός για την κυβερνητική παρέμβαση είναι εμφανής και στις δύο πλευρές του πολιτικού διαδρόμου της Αμερικής, αν και πιο έντονος μεταξύ των Συντηρητικών. Μόλις το 45% των Δημοκρατικών υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να φέρει μεγάλη ευθύνη για τη διατήρηση της ασφάλειας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και του διαδικτύου, ενώ ακόμη λιγότεροι (34%) των Ρεπουμπλικανών λένε το ίδιο.

     
    Από την έρευνα στη δράση

    Σκοπός αυτής της έρευνας είναι να υποκινήσει δράση γύρω από λύσεις.

    ·    Σύμφωνα με την Theodule, ένας στόχος είναι να παρέχει στις εταιρείες κοινωνικών μέσων ενημέρωση δεδομένα που δείχνουν συγκεκριμένα ποιες νέες δυνατότητες θέλουν να υιοθετήσουν οι χρήστες για να κάνουν τις πλατφόρμες πιο ασφαλείς.

    ·    Ένας άλλος στόχος, σύμφωνα με τον Bell, είναι να κατανοήσουν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πόσο καθολική και ακομμάτιστη είναι η δημόσια ζήτηση για ασφάλεια στο διαδίκτυο.

    Στην εκστρατεία πολλών δεκαετιών για τη βασιλεία του μεγάλου καπνού, η έρευνα διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στη μετατόπιση της αντίληψης του κοινού και στη θέσπιση νομοθεσίας, και στην πρόσφατη ακρόαση στο Κογκρέσο σχετικά με το πώς τα social media βλάπτουν τα παιδιά, η έρευνα αναφέρθηκε ξανά και ξανά .

    Η μετατροπή της έρευνας σε δράση από εταιρείες κοινωνικών μέσων και υπεύθυνους χάραξης πολιτικής δεν γίνεται από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά αυτή η νέα αναφορά πληροφοριών παρέχει μια μοναδική παγκόσμια προοπτική για το τι θέλουν οι καθημερινοί άνθρωποι για το μέλλον της τεχνολογίας και πώς οι εταιρείες μπορούν να κάνουν τις πλατφόρμες τους ασφαλέστερες. Συμβάλλει στον αυξανόμενο όγκο αποδεικτικών στοιχείων που μετατρέπονται σε ορμή για αλλαγή.

    Συνέχεια εδώ

Σχετικά Άρθρα