Ο τρόπος να σκεφτείς τους κύκλους-Το AI πρόκειται να αλλάξει τα πράγματα

Είχαμε βίαιες αλλαγές τα τελευταία 10 χρόνια. Αυτό καθιστά δύσκολο για τους ανθρώπους να εμπιστεύονται οτιδήποτε. Τα μέσα ενημέρωσης απλώς το κάνουν χειρότερο. Η συνεχής ροή πληροφοριών δεν βοηθάει γιατί κατά ειρωνικό τρόπο—και υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος συμπεριφορικής ψυχολογίας που επικεντρώνεται σε αυτό— γινόμαστε πιο σίγουροι όσο περισσότερα γνωρίζουμε.

Το κλασικό παράδειγμα είναι αν πάρετε επαγγελματίες αθλητές ιπποδρομιών και τους ζητήσετε να επιλέξουν ένα άλογο και τους δώσετε τους πέντε παράγοντες (από τους 40) που πιστεύουν ότι είναι οι πιο σημαντικοί και τους ρωτήσετε ποιο είναι το ποσοστό εμπιστοσύνης τους στην πεποίθηση, είχαν κατά μέσο όρο 17% εμπιστοσύνη. Τα αποτελέσματα έδειξαν βελτίωση 70% σε σχέση με την απλή τύχη, οπότε τα πήγαν καλά. Τώρα, τους δίνεις 5 ακόμη παράγοντες και τα αποτελέσματα νίκης ήταν τα ίδια, αλλά η αυτοπεποίθησή τους ανέβηκε κάπως. Αυτό συνεχίστηκε και στον τελικό γύρο είχαν 40 πόντους δεδομένων, αλλά ο παράγοντας νίκης τους δεν αυξήθηκε, ωστόσο η αυτοπεποίθησή τους σχεδόν διπλασιάστηκε στο 31%. Αποδεικνύεται ότι δεν είναι πιο ακριβείς από ό, τι πριν, αλλά το επίπεδο εμπιστοσύνης τους αυξήθηκε επειδή «έχουν περισσότερες πληροφορίες». Ζούμε σε έναν κόσμο γεμάτο με πάρα πολλές πληροφορίες, και μερικές φορές αυτό μας κάνει πιο σίγουρους από ό, τι θα έπρεπε.

Το End Times του Peter Turchin  μιλάει για την υπερπαραγωγή των «ελίτ», όπου βλέπει τα προβλήματα στην κοινωνία ως προβλήματα πάρα πολλών ελίτ που ανταγωνίζονται για πολύ λίγες ηγετικές θέσεις, τις οποίες παίρνει χιλιετίες πίσω και δείχνει ότι η ίδια υπερπαραγωγή ελίτ καταλήγει σε πολέμους ή μεγάλες οικονομικές αναταράξεις (πραγματικά, συχνά ήταν πάρα πολλοί βαρόνοι και δούκες που είχαν παιδιά και όλοι ήθελαν να είναι στην κορυφή).

Ο Friedman εξετάζει μεγάλους γεωπολιτικούς κύκλους. Ο Dalio εξετάζει τους μεγάλους οικονομικούς κύκλους της αγοράς. Και όλοι τους, κοιτάζουν τα ίδια ιστορικά πρότυπα. Απλώς το βλέπουν με διαφορετικό πρίσμα, αλλά όλα δείχνουν μια κορύφωση της κρίσης, αν θέλετε, μια προβληματική εποχή. Οι Γάλλοι το αποκαλούν fin de siècle , το τέλος του κύκλου ή της εποχής που όλοι βλέπουν είναι περίπου το τέλος αυτής της δεκαετίας.

Κανονικά όταν σκεφτόμαστε κύκλους, σκεφτόμαστε έναν μεγάλο κύκλο. Απλώς επαναλαμβάνεται συνεχώς. Νομίζω ότι αυτός είναι ο λάθος τρόπος να το δούμε σήμερα. Θα πρέπει να δούμε αυτούς τους κύκλους ως σπείρες. Δεν επαναλαμβάνεται, ανεβοκατεβαίνει ακόμα, αλλά δεν ανεβοκατεβαίνει όπως στο παρελθόν, είναι σε διαφορετικό χρονικό πλαίσιο. Με την πάροδο του χρόνου διασχίζουμε αυτούς τους κύκλους. Και έχουμε πολλές σπείρες που δουλεύουν όλες μεταξύ τους, αλλά στο μυαλό μου, αυτό που βλέπω είναι ένα κεντρικό βέλος, μια ώθηση, ένα καλώδιο ακριβώς στη μέση, αυτή είναι η τεχνολογία.

Η τεχνολογία τα τραβάει όλα αυτά μπροστά. Έχει το δικό του κέντρο βάρους, αν θέλετε, που διαμορφώνει και αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο παίζονται αυτοί οι σπειροειδείς κύκλοι. Ένας κόσμος με στιγμιαία μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ριζικά διαφορετικός από τις ΗΠΑ της δεκαετίας του 1860, τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, τη δεκαετία του 1930. Είναι ένα διαφορετικό πλαίσιο. Υπάρχουν τα ίδια μοτίβα, αλλά με διαφορετικές αιτίες, διαφορετική βαρύτητα αν θέλετε, μέσα από το κέντρο .

Είναι σαν η τεχνολογία να γίνεται η δική της βαρυτική δύναμη. Αλλάζει τα πράγματα καθώς περνάει μέσα από τον κύκλο. Αν αυτοί οι τύποι έχουν δίκιο, θα καταλήξουμε σε έναν καλύτερο κόσμο, με πολύ καλύτερη τεχνολογία. Το AI πρόκειται να αλλάξει τα πράγματα. Το ίδιο έκανε και το διαδίκτυο, το ίδιο και ο ηλεκτρισμός και οι σιδηρόδρομοι, αλλά όχι τόσο γρήγορα όσο η τεχνητή νοημοσύνη πρόκειται να αλλάξει τα πράγματα. Πήγαμε από το 80% των ανθρώπων που εργάζονται στο αγρόκτημα στο 1%, αλλά αυτό συνέβη με τις γενιές. Το AI πρόκειται να αλλάξει τα πράγματα πολύ πιο γρήγορα.


Από την πλευρά του επενδυτή, εδώ είναι που η αφήγηση μπερδεύεται. Κάθε Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας για τα επόμενα δύο χρόνια περίπου, σε κάθε κλήση κερδών, θα μιλά για το πώς χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη. Και τα περισσότερα από αυτά θα είναι διαφημιστική εκστρατεία. Πολύ λίγες εταιρείες πρόκειται να αποκτήσουν σωστά την τεχνητή νοημοσύνη το 2024. Νομίζω ότι οι περισσότεροι άνθρωποι παίζουν ήδη με το ChatGPT και τέτοια εργαλεία και ανακαλύπτουν πώς να επιταχύνουν τις καθημερινές εργασίες.

Οι δικηγόροι θα το χρησιμοποιήσουν για να συντάξουν συνοπτικά έγγραφα και οι αναλυτές θα το χρησιμοποιήσουν για να τραβήξουν την έρευνα. Οι συγγραφείς θα το χρησιμοποιήσουν για να επεξεργαστούν έγγραφα. Αυτό εννοώ όταν λέω ότι οι CEO θα μιλήσουν για το πώς χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη. Από τεχνική άποψη, χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη, αλλά αυτό δεν είναι μια καλή περίπτωση επένδυσης. Αυτό κάνουν όλοι. Δεν υπάρχει κανένα πλεονέκτημα.

Το AI είναι ένα από τα μεγάλα επενδυτικά θέματα που ακολουθούμε. Υπάρχουν μερικές επιλεγμένες εταιρείες που άρχισαν να ενσωματώνουν την τεχνητή νοημοσύνη πριν μάθουμε για το ChatGPT και τον Sam Altman. Αυτοί οι πρώτοι χρήστες ενσωμάτωναν την τεχνητή νοημοσύνη βαθιά στις διαδικασίες τους. Διέλυσαν τις διαδικασίες τους και εντόπισαν όλες τις περιοχές όπου μπορούσαν να  εισάγουν AI. Και η τεχνητή νοημοσύνη σε μεγάλο βαθμό απλώς αξιοποιεί τα δικά της δεδομένα και στη συνέχεια ανακαλύπτει πώς να προβλέψει τη συμπεριφορά και τις ανάγκες των πελατών, να δημιουργήσει νέα προϊόντα και υπηρεσίες και να αναπτυχθεί χωρίς να προσθέσει περισσότερο προσωπικό.

Δεν βλέπω την τεχνητή νοημοσύνη να καταστρέφει θέσεις εργασίας. Θα υπάρξουν μεταβάσεις που αναμφίβολα θα είναι αρνητικές για ορισμένους, αλλά συνολικά, πρέπει να αυξηθεί η παραγωγικότητα. Η τεχνητή νοημοσύνη θα το κάνει πραγματικότητα. Αλλά και πάλι, σήμερα υπάρχουν μόνο λίγες επιλεγμένες εταιρείες με τη διοίκηση να εντοπίσει αυτά τα προβλήματα και την τεχνολογία να εφαρμόσει AI, όχι μόνο επιφανειακά σε επίπεδο ChatGPT, αλλά βαθιά στα συστήματά τους και να επανεφεύρει τις διαδικασίες τους.

Κάθε φορά που έχετε μια καλή εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών με μια τράπεζα ή ασφαλιστική εταιρεία και εκπλαγείτε, συνήθως υπάρχει ένα επίπεδο τεχνητής νοημοσύνης πίσω από αυτό που έχει εξομαλύνει τα πράγματα. Αυτό θα γίνει μόνο καλύτερο.

Αλλά εδώ είναι πολύ δύσκολο για έναν επενδυτή, επειδή θα υπάρχει κουβέντα για την τεχνητή νοημοσύνη σε ολόκληρο το επενδυτικό οικοσύστημα. Αναζητούμε  τους πρώτους υιοθετητές που το καταλαβαίνουν πραγματικά. Οι περισσότερες από αυτές τις εταιρείες θα χρησιμοποιήσουν διευκολυντές – ουσιαστικά έμπειρους συμβούλους – που συνεργάζονται μαζί τους για να ενσωματώσουν την τεχνητή νοημοσύνη σε όλους τους τομείς. Υπάρχει μια στενή ζώνη εταιρειών στις οποίες πρέπει να επενδύσουν σε αυτό το στάδιο της εξέλιξης της τεχνητής νοημοσύνης.

Συνέχεια  εδώ

|

Σχετικά Άρθρα