Τα παιδιά δεν είναι καλά

Η βάναυση κατάσταση της ψυχικής υγείας των εφήβων αυξανόμενη εθνική έκτακτη ανάγκη

 
Επείγουσα κατάσταση άγχους

Ένας συγκλονιστικός αριθμός Αμερικανών παιδιών είναι λυπημένα, αυτοκτονικά και κολλημένα στις μικρές οθόνες απομυζώντας το κέφι τους για ζωή.

  • Γιατί έχει σημασία:Αυτή είναι η αδιαμφισβήτητη και ανησυχητική τάση μεταξύ των Αμερικανών παιδιών, με βάση την τελευταία δημοσκόπηση και τη βαθιά έρευνα ενός εξέχοντος κοινωνικού ψυχολόγου σε ένα βιβλίο που θα κυκλοφορήσει την επόμενη εβδομάδα.

Τα εκπληκτικά δεδομένα: Τα ποσοστά κατάθλιψης και άγχους μεταξύ των Αμερικανών εφήβων αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 50% σε πολλαπλές μελέτες μεταξύ 2010 και 2019, γράφει ο Jonathan Haidt , κορυφαίος ειδικός για την άνοδο των ψυχικών ασθενειών των εφήβων. Αυτοί οι αριθμοί ήταν σχετικά σταθεροί τη δεκαετία του 2000.

  • Το ποσοστό αυτοκτονιώνγια παιδιά μεταξύ 10 και 14 τριπλασιάστηκε μεταξύ 2007 και 2021, σύμφωνα με το CDC .
  • Το ποσοστό των κοριτσιών γυμνασίουπου σκέφτηκαν σοβαρά να κάνουν απόπειρα αυτοκτονίας εκτινάχθηκε από 19% το 2011 σε 30% το 2021.

Τρία γεγονότα φέρνουν την κρίση στο επίκεντρο: η δημοσίευση της ετήσιας Έκθεσης Παγκόσμιας Ευτυχίας , η συζήτηση στο Κογκρέσο για το TikTok και η κυκλοφορία την επόμενη Τρίτη του βιβλίου του Χάιντ, « Η Ανήσυχη Γενιά ».

Η μεγάλη εικόνα: Η πανδημία αναφέρεται συχνά ως αιτία της κρίσης ψυχικής υγείας των εφήβων. Αλλά προετοιμαζόταν πολύ πριν από τότε, γράφει η Erica Pandey του Axios.

  • Ένας αυξανόμενος όγκοςερευνών συνδέει την επιτάχυνση της κρίσης με ένα από τα μεγαλύτερα γεγονότα αυτού του αιώνα: την άφιξη του smartphone.
  • «Τα smartphone καιτα μέσα κοινωνικής δικτύωσης άλλαξαν θεμελιωδώς τον τρόπο με τον οποίο οι έφηβοι περνούν τον χρόνο τους εκτός σχολείου», λέει ο Jean Twenge, ψυχολόγος και συγγραφέας του βιβλίου « Generations ».

Μεγέθυνση: Σε μελέτη μετά από μελέτη , οι έφηβοι λένε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τους προκαλούν άγχος και κατάθλιψη. Αλλά ο χρόνος που ξοδεύουν στο διαδίκτυο συνεχίζει να αυξάνεται.

  • Στις αρχές της δεκαετίας του 2000,παιδιά γυμνασίου και γυμνασίου έβλεπαν φίλους από κοντά περίπου τρεις φορές την εβδομάδα. Τώρα, αυτό είναι πιο κοντά στο 1,5, σύμφωνα με στοιχεία από το έργο Monitoring the Future του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν.
  • Ταυτόχρονα,ο χρόνος οθόνης έχει εκτοξευθεί στα ύψη. Οι έφηβοι περνούν κατά μέσο όρο 4,8 ώρες κάθε μέρα σε εφαρμογές κοινωνικών μέσων, συμπεριλαμβανομένων των TikTok, Instagram και Snapchat, σύμφωνα με το Gallup .
  • Για πρώτη φορά,οι ΗΠΑ έπεσαν εκτός των 20 κορυφαίων στην Έκθεση Παγκόσμιας Ευτυχίας , που κυκλοφόρησε την Τρίτη. Η Gallup ανέφερε ότι “οι Αμερικανοί κάτω των 30 ετών αισθάνονται χειρότερα για τη ζωή τους” για την απότομη πτώση.

 
-Ο εθιστικός αλγόριθμος του TikTok

Οι Αμερικανοί έφηβοι —με μεγάλη διαφορά— χρησιμοποιούν το YouTube περισσότερο από το TikTok. Αλλά είναι πιο πιθανό να κάνουν κύλιση στην εφαρμογή που ανήκει στην ByteDance “σχεδόν συνεχώς”, σύμφωνα με δημοσκόπηση του Pew Research Center .

  • Γιατί έχει σημασία:Τα στατιστικά δείχνουν πόσο εθιστική και ανθυγιεινή μπορεί να είναι η ατελείωτη ροή βίντεο του TikTok για τους εφήβους.

Μεγέθυνση: Ξαφνικά γίνεται μια έντονη εθνική συζήτηση σχετικά με τους φόβους για το απόρρητο των εφήβων, την ασφάλεια των δεδομένων τους — και όλη την παραπληροφόρηση που πηγαίνει κατευθείαν στα τηλέφωνά τους.

  • Επικαλούμενο ανησυχίες για την εθνική ασφάλεια,το Κογκρέσο πιέζει να αναγκάσει την κινεζική μητρική εταιρεία της πλατφόρμας να πουλήσει το TikTok διαφορετικά θα αντιμετωπίσει απαγόρευση.
  • Μια απαγόρευση– αν και απίθανη σύντομα – θα αναγκάσει μια τεράστια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο ξοδεύουν το χρόνο τους εκατομμύρια Αμερικανοί.
  • «Είναι φυσικά πιθανόοι άνθρωποι να αντικαταστήσουν την ώρα TikTok με ώρα YouTube ή Instagram», λέει ο ψυχολόγος Jean Twenge. “Ωστόσο, ο αλγόριθμος του TikTok είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικός στο να σας κάνει να αφιερώνετε περισσότερο χρόνο σε αυτόν.”

Ανάμεσα στις γραμμές: Μια μελέτη από το Κέντρο Αντιμετώπισης Ψηφιακού Μίσους διαπίστωσε ότι οι νέοι λογαριασμοί TikTok εμφανίστηκαν σε περιεχόμενο αυτοτραυματισμού και διατροφικής διαταραχής μέσα σε λίγα λεπτά μετά την κύλιση.

  • Βίντεο σχετικά με αυτοκτονίεςεμφανίστηκαν μέσα σε 2,6 λεπτά.
  • Το περιεχόμενο διατροφικών διαταραχώνεμφανίστηκε σε 8 λεπτά.

Έλεγχος πραγματικότητας: Δεν είναι μόνο το TikTok. Η ψυχική υγεία των εφήβων άρχισε να πέφτει κατακόρυφα χρόνια πριν από την κυκλοφορία της εφαρμογής το 2016.

  • Οι κορυφαίες εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσηςλένε ότι έχουν κάνει προσπάθειες για να περιορίσουν την κρίση.
  • Ερωτηθείς για σχόλιο από τον Axios,το TikTok επεσήμανε τις κοινοτικές οδηγίες που λένε: «Δεν επιτρέπουμε περιεχόμενο που μπορεί να θέσει τους νέους σε κίνδυνο εκμετάλλευσης ή ψυχολογική, σωματική ή αναπτυξιακή βλάβη».
  • Ένας εκπρόσωπος του YouTubeπέρασε από ιστολόγια εξηγώντας τις «προσεγγίσεις που υποστηρίζονται από ειδικούς για το περιεχόμενο διατροφικών διαταραχών και τον περιορισμό ορισμένων τύπων συστάσεων».
  • Η Meta είπεότι διαθέτει « πάνω από 30 εργαλεία που έχουμε κυκλοφορήσει» για να βοηθήσει τους γονείς και τους εφήβους να διαχειρίζονται το Instagram και το Facebook.

 
– Τα παιδιά δεν είναι καλά

Ένα τεράστιο χάσμα ευτυχίας ανοίγει μεταξύ των Αμερικανών ενηλίκων και των εφήβων.

  • Η κατάθλιψη έχει χτυπήσειτους εφήβους πολύ πιο σκληρά από τους ενήλικες στην εποχή των smartphone (χαρακτηρίζεται παραπάνω) , σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Έρευνας για τη Χρήση Ναρκωτικών και την Υγεία.

Το τεράστιο χάσμα είναι σαφές στην Έκθεση Παγκόσμιας Ευτυχίας :

  • Στην μεγαλύτερηηλικιακή ομάδα, η Αμερική ήταν η 10η πιο ευτυχισμένη χώρα στον κόσμο. Μεταξύ των νέων , η Αμερική έπεσε στην 62η θέση.

Μεταξύ των γραμμών: Οι νέοι στη Βόρεια Αμερική είναι πλέον λιγότερο πιθανό να πουν ότι είναι ευτυχισμένοι από τους μεγαλύτερους πληθυσμούς.

  • Αυτή είναι μια τεράστιαανατροπή από τις περισσότερες περιοχές, όπου οι νεότεροι άνθρωποι τείνουν να είναι πιο ευτυχισμένοι.

 
– Θήκη κατά smartphone

Μην δίνετε στο παιδί σας ένα smartphone πριν το γυμνάσιο και μην το αφήνετε να χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πριν από τα 16 του, υποστηρίζει ο Jonathan Haidt , καθηγητής στη σχολή επιχειρήσεων του NYU.

  • Γιατί έχει σημασία:Ο Χάιντ λέει ότι η μετάβαση από την παιδική ηλικία “βασισμένη στο παιχνίδι” στην “τηλεφωνική” παιδική ηλικία κάνει τα παιδιά μας άρρωστα και μίζερα, γράφει η Jennifer A. Kingson του Axios.

Η μεγάλη εικόνα: “Το πρωταρχικό πράγμα που προσπαθούμε να καταλάβουμε είναι γιατί η ψυχική υγεία των εφήβων έπεσε από τον γκρεμό ακριβώς γύρω στο 2010”, λέει ο Zach Rausch , ο ερευνητικός συνεργάτης της Haidt, στον Axios.

  • «Η βασική θέση… είναι ότι αρχίσαμε να προστατεύουμε υπερβολικά τα παιδιά πολύ πριν από το 2010 — ξεκίνησε πραγματικά τη δεκαετία του 1980».
  • «Αρχίσαμε να τραβάμετα παιδιά σε εσωτερικούς χώρους, δίνοντάς τους πολύ περισσότερη επίβλεψη σε ιδιαίτερα δομημένες δραστηριότητες και πολύ λιγότερη ανεξαρτησία, ελεύθερο παιχνίδι και υπευθυνότητα».
  • Μέχρι το 2010,«η κοινωνική ζωή για τους εφήβους ειδικότερα μετακινήθηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου σε smartphone και πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και εντελώς μακριά από αυτήν την προσωπική, πραγματική παιδική ηλικία και εφηβεία».

Το βιβλίο προσφέρει τέσσερις αμφιλεγόμενες προτάσεις:

  1. Όχι smartphoneγια παιδιά πριν από το γυμνάσιο — δώστε τους μόνο αναδιπλούμενα τηλέφωνα στο γυμνάσιο.
  2. Όχι μέσα κοινωνικής δικτύωσηςπριν από την ηλικία των 16 ετών.
  3. Κάντε τα σχολείαχωρίς τηλέφωνα.
  4. Δώστε στα παιδιάπολύ περισσότερο ελεύθερο παιχνίδι και ανεξαρτησία, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων και καλύτερων διαλειμμάτων.

Έλεγχος πραγματικότητας: Η επαναφορά του τζίνι των κινητών τηλεφώνων και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο μπουκάλι θα είναι δύσκολη.

  • Οι γονείς είναι συχνάαυτοί που απαιτούν να μπορούν να προσεγγίσουν τα παιδιά τους κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας.
  • Είναι επίσηςαυτοί που παρακαλούν τα παιδιά τους να βάλουν τα τηλέφωνα κάτω — χωρίς επιτυχία.

 
– Νέο σχολικό εργαλείο

Μια εταιρεία που ονομάζεται Yondr που πουλάει θήκες κινητών τηλεφώνων με κλειδαριά στρέφεται γρήγορα στην αγορά στα σχολεία K-12 καθώς οι εκπαιδευτικοί καταπολεμούν τα μηνύματα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά τη διάρκεια του μαθήματος, γράφει η Jennifer A. Kingson.

  • Γιατί έχει σημασία:Η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία δεν κάνει τους μαθητές να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν εκεί. Σχολικές περιοχές σε τουλάχιστον 41 πολιτείες έχουν στραφεί στο Yondr με την ελπίδα ότι οι θήκες της εταιρείας θα το κάνουν.

Πώς λειτουργεί: Όταν οι μαθητές φτάνουν στο σχολείο, πρέπει να κλειδώνουν το τηλέφωνό τους (και το smartwatch, τα AirPods κ.λπ.) σε μια θήκη που κουβαλούν όλη μέρα.

  • Όταν φεύγουνγια την ημέρα, ξεκλειδώνουν τη θήκη πιέζοντάς την σε μια συσκευή κοντά στην έξοδο.
  • Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης,μπορούν να πάνε στο γραφείο του σχολείου για να το ξεκλειδώσουν. Ορισμένες αίθουσες διδασκαλίας διαθέτουν επίσης συσκευές ξεκλειδώματος.

 
– Χαλαρώστε τα παιδιά

Η πλήξη δεν είναι κακή για τα παιδιά – στην πραγματικότητα ωφελεί την ανάπτυξή τους, λένε οι ψυχολόγοι.

  • Γιατί έχει σημασία:Η πλήξη που οδηγεί σε αδόμητο παιχνίδι μπορεί να περιορίσει τη συμπεριφορά αναζήτησης προσοχής και να εμπνεύσει τη δημιουργικότητα, γράφει η Carly Mallenbaum της Axios.

Κατάσταση παιχνιδιού: Το να διασφαλίζετε ότι τα παιδιά έχουν δραστηριότητες «πραγματικού κόσμου» —όχι μόνο εικονικές— είναι επίσης σημαντικό για την ενίσχυση των διαπροσωπικών δεξιοτήτων.

  • Όταν τα παιδιά παίζουνμαζί IRL, ενισχύουν τις μη λεκτικές δεξιότητες, όπως η διατήρηση της οπτικής επαφής, λέει η Kimberly Alexander , κλινική ψυχολόγος στο Child Mind Institute.

 
– Οι επικίνδυνες συμπεριφορές πέφτουν κατακόρυφα

Καλώς ή κακώς, οι μαθητές γυμνασίου συμμετέχουν σε σημαντικά λιγότερο επικίνδυνη συμπεριφορά από ό,τι πριν από τρεις δεκαετίες, γράφει ο Noah Bressner του Axios.

  • Γιατί έχει σημασία:Οι μελέτες δείχνουν ότι η Gen Z είναι πιο ντροπαλή από τους millennials.

Σχεδόν κάθε συνοφρυωμένη δραστηριότητα έχει χτυπήσει μεταξύ των μαθητών γυμνασίου, σύμφωνα με την τελευταία Έρευνα Συμπεριφοράς Κινδύνου Νέων του CDC, από το 2021.

  • Περίπου το 23%των μαθητών γυμνασίου δήλωσαν ότι ήπιαν αλκοόλ τον τελευταίο μήνα — από 48% το 1993.

Το ποσοστό των μαθητών που δήλωσαν ότι είχαν ποτέ σεξ μειώθηκε κατά 23 μονάδες.

  • Το 1993,σχεδόν το 42% των μαθητών ανέφεραν ότι είχαν σωματική διαμάχη τον τελευταίο χρόνο. Αυτό μειώνεται στο 18%.

 
– Τι μπορούμε να πούμε στα παιδιά για την ευτυχία

Αυτό το απλό, σταθερό συμπέρασμα προκύπτει από δεκαετίες έρευνας σχετικά με το τι μας κάνει πραγματικά ευτυχισμένους: ουσιαστικές συνδέσεις.

  • Γιατί έχει σημασία:Αυτό ακριβώς χάνουν τόσα παιδιά και έφηβοι από την Αμερική καθώς αυξάνεται ο χρόνος στην οθόνη και μειώνεται ο χρόνος επικοινωνίας με τα άτομα, γράφει η Erica Pandey του Axios.

Μερικά σχολεία προσπαθούν να καταπολεμήσουν την κρίση ψυχικής υγείας ενσωματώνοντας την ευτυχία στο πρόγραμμα σπουδών.

  • Η Πολιτεία της Αϊόβα έχειένα νέο μάθημα αυτό το εξάμηνο στην επιστήμη της ευτυχίας και της ευημερίας.

Η ψυχολόγος Laurie Santos από το Yale μετέτρεψε πρόσφατα το εξαιρετικά δημοφιλές μάθημά της, “Psychology and the Good Life”, σε ένα δωρεάν διαδικτυακό μάθημα για καθηγητές γυμνασίου.

 
Πηγή: axios.com

Σχετικά Άρθρα