17 προτάσεις για τουριστικές συνέργειες με την Τουρκία

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, της Πρεσβείας της Ελλάδος στην Άγκυρα, κυκλοφόρησε μελέτη υπό τον τίτλο: «Ο κλάδος του τουρισμού στην Τουρκία», στην οποία αναλύει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και καταθέτει 17 προτάσεις για συνέργειες προσέλκυσης και αξιοποίησης  υπέρ της Ελλάδος του τουριστικού ρεύματος από την Τουρκία. Συνοπτικά η έκθεση αναφέρει :

 

«H Ελλάδα και η Τουρκία είναι μεν χώρες ανταγωνιστικές στον τομέα του τουρισμού, με μεγάλη διαφορά επιδόσεων ωστόσο.

 

Συγκεκριμένα η Ελλάδα κατατάσσεται στην 16η θέση και η Τουρκία στην 6η στον διεθνή πίνακα αφίξεων της Παγκόσμιας Οργάνωσης Τουρισμού.

 

Είναι γεγονός ότι η πολυμορφία και το φυσικό κάλλος των περισσότερων περιοχών της Ελλάδας και Τουρκίας προσφέρουν στους ξένους επισκέπτες εξαιρετικές ευκαιρίες για παραδοσιακό  εναλλακτικό τουρισμό.

 

Αυτό όμως που διαφοροποιεί τις δύο χώρες στην προσέγγιση  τουριστών από άλλες χώρες είναι αφενός οι οργανωμένες διαφημιστικές διεθνείς εκστρατείες της Τουρκίας, οι οποίες την προβάλλουν σταθερά ως ιστορικό προορισμό με σύγχρονες παροχές υπηρεσιών και αφετέρου το χαμηλό κόστος ολοκληρωμένων πακέτων τουρισμού (all inclusive μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες με υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε χαμηλό κόστος και διοργάνωση δραστηριοτήτων σε περιοχές με φυσική ομορφιά).

 

Λαμβάνοντας όμως υπόψη ότι η Τουρκία δέχεται χιλιάδες επισκεπτών τόσο από την Ευρώπη, όσο και από τις γειτονικές χώρες ΚΑΚ και τη Μέση Ανατολή και προκειμένου να απαλειφθούν οι αρνητικές συνέπειες του ανταγωνισμού αυτού και να μετριαστεί το συγκριτικό πλεονέκτημα της Τουρκίας ως προς το κόστος, προτείνουμε όπως, αφενός επιδιωχθεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερη προβολή της Ελλάδας ως τουριστικός προορισμός υψηλής ποιότητας παροχής υπηρεσιών, τόσο στην Τουρκία όσο και σε χώρες-στόχους άντλησης τουριστών και αφετέρου, να δημιουργηθούν  συνέργειες μεταξύ των κρατικών και ιδιωτικών φορέων Ελλάδας και Τουρκίας που ασχολούνται στον τομέα του τουρισμού.»

 

Η πλήρης έκθεση-μελέτη εδώ:rad2B7AETURKEY tourism 2013

Σχετικά Άρθρα