Ecotrophelia: Το ΤΕΙ Θεσσαλίας στο Μιλάνο

• Θα διαγωνιστεί μαζί με 15 άλλες χώρες για τον τίτλο του πιο καινοτόμου προϊόντος διατροφής

 
• Ε. Καλούσης: « Η έρευνα και η καινοτομία αποτελούν μοχλό ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας»

 
Ποιο θα είναι το μέλλον της διατροφής και ποιες οι κύριες τάσεις στην κατανάλωση τροφίμων στην Ευρώπη, είναι ένα σοβαρό θέμα που θα συζητηθεί στο Μιλάνο στις 5 & 6 Οκτωβρίου, στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης  “EXPO MILAN 2015: Feeding the Planet, Energy for Life.

Σε αυτή τη διεθνή εκδήλωση, από ελληνικής πλευράς, παίρνει μέρος η ομάδα  του ΤΕΙ Θεσσαλίας, η οποία στον Εθνικό Διαγωνισμό ECOTROPHELIA 2015, είχε αναδειχθεί ικανή να διαγωνισθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο με το προϊόν της «MarmΕλλada». Πρόκειται για ένα προϊόν, που μαζί με άλλα ευρωπαϊκά καινοτόμα προϊόντα διατροφής, από 15 εθνικές ομάδες, καλείται να αναδείξει τις επιδόσεις της ελληνικής καινοτομίας στα είδη διατροφής.

Ο Διαγωνισμός ECOTROPHELIA, διοργανώθηκε για 5η συνεχή χρονιά στην Ελλάδα, από το Σύνδεσμο Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, στο πλαίσιο των δράσεων της Ελληνικής Τεχνολογικής Πλατφόρμας “Food for Life”. Σκοπός του Διαγωνισμού είναι αφενός να υποστηρίξει νέους έλληνες φοιτητές, που ασχολούνται με την επιστήμη των τροφίμων και αφετέρου να αποτελέσει φυτώριο καινοτόμων ιδεών για την εγχώρια βιομηχανία ειδών διατροφής.

Σημειώνεται ότι το «MarmΕλλada», που χάρισε το 1ο βραβείο στο ΤΕΙ Θεσσαλίας, αποτελεί μια καινοτόμα βιολογική μαρμελάδα, με ευχάριστη γεύση και υφή, που παρασκευάζεται από βιολογικά καρότα και κολοκύθες χωρίς καθόλου πρόσθετα σάκχαρα ή συντηρητικά. Το προϊόν, το οποίο παρασκευάζεται στην Καρδίτσα, έχει μειωμένες θερμίδες, είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και περιέχει φυσικές γλυκαντικές ύλες.

Αναφερόμενος στην ελληνική διεθνή συμμετοχή του ΤΕΙ Θεσσαλίας ο κ. Ευάγγελος Καλούσης, Πρόεδρος του ΣΕΒΤ, μετέφερε τις ευχές όλων για καλή επιτυχία και τόνισε: «Είμαστε παραπάνω από αισιόδοξοι για την ελληνική συμμετοχή καθώς η ομάδα του ΤΕΙ Θεσσαλίας έχει εργαστεί σκληρά και έχει αναπτύξει ένα πραγματικά εντυπωσιακό προϊόν, καθόλα καινοτόμο». Και συνέχισε τονίζοντας: «Είμαστε υπερήφανοι γιατί ο Διαγωνισμός Ecotrophelia έχει αποδειχτεί ως μια καταπληκτική αφορμή να αναδειχθεί η δημιουργικότητα και η καινοτομία των φοιτητών και των ερευνητικών ομάδων μας, προβάλλοντας με τον καλύτερο τρόπο τη δυναμική του χώρου μας στο εξωτερικό αλλά και ένα θετικό πρόσωπο για την Ελλάδα. Πάγια πεποίθησή μας άλλωστε είναι ότι η έρευνα και η καινοτομία αποτελούν μοχλό ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας και θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις τις πρωτοβουλίες που τις αναδεικνύουν».

Υπογραμμίζεται ότι η ελληνική αποστολή, θα παρουσιάσει το προϊόν της μαζί με τις υπόλοιπες 15 εθνικές ομάδες (Αυστρία, Βέλγιο, Κροατία, Δανία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ισλανδία, Ιταλία, Ολλανδία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβενία, Ισπανία και Μεγάλη Βρετανία) με στόχο το «MarmΕλλada» να ξεχωρίσει για την καινοτομία, τη γεύση και τη διατροφική αξία του.

 
INFO

Σχετικά με τον ΣΕΒΤ
Ο ΣΕΒΤ,  Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων – Ποτών εκπροσωπεί το σύνολο της Ελληνικής Βιομηχανίας Τροφίμων στην Ελλάδα την Ευρώπη και παγκοσμίως. Μέλη του συνδέσμου είναι οι κλαδικοί σύνδεσμοι αλλά και ατομικά πολλές επιχειρήσεις του χώρου των τροφίμων.

Ο κλάδος κατέχει τις τελευταίες δεκαετίες την πρώτη θέση στην ελληνική Βιομηχανία, με το 27,7% του συνόλου της Βιομηχανίας στην οποία δραστηριοποιούνται περισσότερες από 1.300 επιχειρήσεις με περισσότερους από 360.000 άμεσα και έμμεσα εργαζόμενους. Ο κλάδος με ιστορία που ξεκινάει το 1782 είναι δυναμικός, ανταγωνιστικός και εξωστρεφής με έντονη επενδυτική και εμπορική δραστηριότητα στην Ελλάδα, σε όλη την Ευρώπη, Ασία και Αμερική.

Τα είδη διατροφής κατέχουν την 1η θέση και στον εξαγωγικό τομέα, κατέχοντας το 26% του συνόλου των εξαγωγών και συνολική αξία 7,2 δις. €.
Το μεγάλο ποσοστό στις εξαγωγές ειδών διατροφής κατέχουν τα προϊόντα της Ε.Β.Τ.&Π., με συνολική αξία 4,2 δις. €.

Αποστολή του ΣΕΒΤ, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο κρίσης που περνά η οικονομία της χώρας μας είναι η εστίαση στην ποιότητα και την ανάδειξη νέων κατευθύνσεων σε τρόφιμα που θα στηρίζουν την ελληνική οικονομία, την μεγέθυνση του παραγόμενου όγκου και τη μείωση τιμών, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και την διασφάλιση θέσεων εργασίας.

Σχετικά Άρθρα