Υπογραφή σύμβασης Δήμου Θεσσαλονίκης με Intrakat για τη λειτουργία συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στο Δήμο

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ανακοίνωσε χθες την υπογραφή σύμβασης με την Intrakat για την εγκατάσταση και λειτουργία Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης στο Δήμο Θεσσαλονίκης.

Συγκεκριμένα, η ένωση εταιρειών Intrakat και Intrasoft International σε συνεργασία με την Park Pal αναλαμβάνουν να εγκαταστήσουν και να λειτουργήσουν ένα σύγχρονο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης με χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών σε συγκεκριμένα οδικά τμήματα τριών Δημοτικών Κοινοτήτων (Α’, Γ’, Ε’) του Δήμου Θεσσαλονίκης, και θα απαρτίζεται από 1.987 βραχυχρόνιες θέσεις επισκεπτών και 6.054 αποκλειστικές θέσεις κατοίκων.

Το συγκεκριμένο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης αποτελεί την πιο προηγμένη και ολοκληρωμένη τεχνολογική λύση στην Ευρώπη με online διασύνδεση λειτουργιών – υπηρεσιών – ελέγχου – πληροφόρησης κοινού.  Είναι φιλικό προς το χρήστη, πλήρως ηλεκτρονικό (δεν απαιτεί χρήση χαρτιού), με πολλές επιλογές στον τρόπο στάθμευσης (μέσω φωνητικής κλήσης, sms, internet, app, pos) και πολλές δυνατότητες πληρωμής, ενώ επιτρέπει τη χρέωση ανά λεπτό στη στάθμευση με τη χρήση τηλέφωνου (κλήση, sms, app).

Η σύμβαση παραχώρησης έχει διάρκεια 5 ετών και αφορά στη διαχείριση του χώρου και τη λειτουργία του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, ενώ ο έλεγχος νομιμότητας παραμένει στα αρμόδια όργανα του Δήμου. Η έναρξη λειτουργίας του νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης αναμένεται να ξεκινήσει σε 5 μήνες.

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Γιάννης Μπουτάρης, κατά τη συνέντευξη τύπου, δήλωσε: “Με την έναρξη λειτουργίας του προηγμένου Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης πιστεύουμε ότι θα βελτιωθεί ουσιαστικά η ποιότητα ζωής των κατοίκων, οι συνθήκες στάθμευσης και η κατάσταση κυκλοφορίας στην πόλη. Το νέο σύστημα ουσιαστικά φέρνει την αλλαγή νοοτροπίας στη στάθμευση και άρα στη χρήση του ΙΧ μας”. Ο κ. Μπουτάρης κατέληξε λέγοντας ότι “ο Δήμος θα κινηθεί στην κατεύθυνση χαρακτηρισμού των εσόδων του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης ως ανταποδοτικών, που θα διοχετεύονται μόνο για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού.”

Εκ μέρους της Intrakat, ο Γενικός Διευθυντής κ. Χαράλαμπος Καλλής τόνισε: “Είναι τιμή για εμάς που συνεργαζόμαστε με το Δήμο Θεσσαλονίκης, έναν Δήμο που υιοθετεί την καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες για την εξυπηρέτηση των πολιτών του και προσβλέπει στη βελτίωση της καθημερινότητας στην πόλη. Είμαστε σίγουροι ότι οι δημότες, αλλά και οι επισκέπτες θα αγκαλιάσουν τις αναβαθμισμένες υπηρεσίες των περιοχών εφαρμογής του νέου έργου ελεγχόμενης στάθμευσης. Είναι ένα έργο που θα συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφορίας, στην αποσυμφόρηση της “καρδιάς” της πόλης και θα καταστήσει πιο εύκολη και λειτουργική τη στάθμευση για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του Δήμου”.

Η Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Άννα Αγγελίδου, από την πλευρά της εκτίμησε ότι πέρα από την τάξη που θα επιφέρει το νέο σύστημα στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, θα προκύψει σημαντικό όφελος στα έσοδα του Δήμου από την εφαρμογή. «Οι περίπου 7.000 θέσεις που είναι διαθέσιμες σήμερα είναι ουσιαστικά μικτές, αφορούν τόσο τους επισκέπτες όσο και τους μόνιμους κατοίκους, και τελικά δεν εξυπηρετούν ούτε τη μία ούτε την άλλη κατηγορία. Από αυτές τις θέσεις ο Δήμος μέχρι τώρα είχε ετήσια έσοδα περί τις 200.000€. Με το νέο σύστημα και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, μόνο από τις περίπου 2.000 θέσεις για τους επισκέπτες αναμένεται να εισπράττουμε το δεκαπλάσιο ποσό, δηλαδή περίπου 2 εκ.€. Δεν πρόκειται, ωστόσο, για μια φοροεισπρακτική πολιτική του Δήμου, καθώς η χρέωση για μια ώρα στάθμευσης ανέρχεται σε 1,70€, αλλά για την προσπάθεια αναβάθμισης της ποιότητας ζωής».

Όπως τόνισε η ίδια, το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης αποτελεί τμήμα ενός πλέγματος μέτρων και δράσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στην πόλη, όπως είναι ο Κανονισμός Λειτουργίας Πεζοδρόμων και η αλλαγή του ωραρίου φορτοεκφόρτωσης. Η Αντιδήμαρχος Οικονομικών επισήμανε ότι το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης είναι εκσυγχρονισμένο, λύνοντας διάφορα προβλήματα του παλιού, όπως η δυσκολία εύρεσης καρτών, καθώς πλέον οι χρήστες θα μπορούν να προ-αγοράζουν χρόνο μέσω κινητών τηλεφώνων ή και διαδικτύου. Επιπλέον, τόνισε ότι το νέο σύστημα βελτιώνει την ποιότητα ζωής στην πόλη, ενώ αποθαρρύνει τη μακροχρόνια στάθμευση και ενθαρρύνει την επισκεψιμότητα στο κέντρο της πόλης και άρα λειτουργεί αναπτυξιακά, την ίδια στιγμή που βελτιώνει τις κυκλοφοριακές συνθήκες.

Ο Αντιδήμαρχος Εκπαίδευσης και Αθλητισμού, Γιώργος Δημαρέλος, που ασχολήθηκε με τη σύμβαση του έργου με την πρότερη ιδιότητά του ως εντεταλμένου δημοτικού συμβούλου για δράσεις κυκλοφορίας, διευκρίνισε ότι «ένα ακόμη σημαντικό πλεονέκτημα για την Δήμο Θεσσαλονίκης θα είναι η αποτύπωση της εικόνας όσον αφορά τις ανάγκες στάθμευσης, ανά περιοχή, που θα δώσει τη δυνατότητα στον Δήμο να επανακαθορίσει τις πολιτικές που ασκεί και εφαρμόζει για το ζήτημα της κυκλοφορίας και της στάθμευσης, χωρίς να είναι αναγκαίες έρευνες ή σχετικές μελέτες».

Παρών στη συνέντευξη Τύπου ήταν και ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για δράσεις της Δημοτικής Αστυνομίας και δημόσιας τάξης, Λευτέρης Κιοσέογλου, που εκτίμησε ότι η αξιοποίηση των Δημοτικών Αστυνομικών και των Ελεγκτών θα επιταχύνουν τη διαδικασία ελέγχου μέσω του νέου συστήματος.

Το έργο με τίτλο «Παροχή Υπηρεσιών για την Εφαρμογή και Λειτουργία Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης σε Δημοτικές Κοινότητες (Α΄, Γ΄ και Ε΄) του Δήμου Θεσσαλονίκης» προβλέπεται από τη σύμβαση να έχει διάρκεια 5 χρόνια, και η λειτουργία του αναμένεται να ξεκινήσει σε 5 μήνες.

Η συνεργασία στοχεύει στην εγκατάσταση και λειτουργία Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης με την χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, με κοινό παρονομαστή την παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών στους επισκέπτες και τους κατοίκους των περιοχών εφαρμογής του έργου, την ικανοποίηση των αυξημένων αναγκών στάθμευσης αλλά και την εξασφάλιση των δημοτικών προσόδων που προκύπτουν από την εγκατάσταση του νέου συστήματος, προς όφελος των δημοτών.

 
Η παρουσίαση του συστήματος σε μορφή Power Point στον ακόλουθο ηλεκτρονικό σύνδεσμο: https://goo.gl/l5l9ZL

Σχετικά Άρθρα