
Ιωάννα Δρέττα: η Marketing Greece συμβάλει σε μια σύγχρονη, δυναμική, Ευρωπαϊκή Ελλάδα
Η στρατηγική, η τεκμηρίωση, η εκπαίδευση και η επικοινωνία για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος συνθέτουν την δράση της Marketing Greece, ενός σύγχρονου και δυναμικού οργανισμού που προωθεί την εικόνα μιας Ελλάδας που εργάζεται, παράγει, δημιουργεί και προοδεύει.
Συνθέτουν την δράση ενός τομέα της ελληνικής οικονομίας που στήριξε και εξακολουθεί να στηρίζει την ελληνική κοινωνία σε όλη την δύσκολη δεκαετία που διανύουμε με τρόπο ουσιαστικό και πολυεπίπεδο.
Ο ελληνικός τουρισμός ήταν η φωτεινή πλευρά μιας χώρας που παρά τις αντιξοότητες και τις δυσκολίες, παραμένει φωτεινή, φιλόξενη, μακριά, πέρα και πάνω από κρίσεις και δύσκολες συγκυρίες.
Συχνά με ρωτάνε τι κάνει η Marketing Greece …
Για να απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα, για να αναδείξουμε τον ρόλο και τις επιτυχίες της, έχουμε ξεκινήσει εδώ και λίγο καιρό μια περίοδο εξωστρέφειας.
Να αναδείξουμε τη σημαντική δουλειά που έχει γίνει, να εξηγήσουμε τον ρόλο μας και κυρίως να περιγράψουμε την πρωτοποριακή ιδέα πάνω στην οποία στηρίζεται.
Στη συνεργασία.
Στις συνέργειες.
Σε αυτό που ονομάζουμε «win – win».
Η MG επιδιώκει να φέρει στο ίδιο τραπέζι διαφορετικές πλευρές και να κάνει πετυχημένες καμπάνιες για όλους τους συμμετέχοντες.
Καμπάνιες πολλών ειδών για τα τουριστικά προϊόντα και τις εμπειρίες στην Ελλάδα.
Συμπληρωματικά σε αυτές που κάνει η Πολιτεία.
Καμπάνιες που σχεδιάζονται και υλοποιούνται με τη τεχνογνωσία που έχει, λόγω της φύσης και της θέσης της.
Αυτή είναι η φιλοσοφία μας.
Όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από τα προφανή…
Είμαστε η συμμαχία του ιδιωτικού τομέα για την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Στόχος μας είναι η βελτίωση των χαρακτηριστικών της ζήτησης, με άλλα λόγια το μεγάλωμα της πίττας για όλους.
Βελτίωση των ποιοτικών δηλαδή χαρακτηριστικών, με πρωτίστως μεγαλύτερη δαπάνη ανά τουρίστα, αλλά και άμβλυνση της εποχικότητας και καλύτερη γεωγραφική κατανομή.
Για να γίνει αυτό επεμβαίνουμε στοχευμένα και δρούμε συμπληρωματικά όπου χρειάζεται.
Ζητούμενο είναι το πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα, όχι η σπατάλη δυνάμεων.
Εντοπίζουμε τις ευκαιρίες συνεργασίας με όλους.
Στηρίζουμε τη μικρή τουριστική επιχείρηση, μοιραζόμενοι της τεχνογνωσία μας στο τουριστικό marketing.
Επενδύουμε στην εξωστρέφεια και αποτελεσματικότητα των δράσεών μας.
Η Μarketing Greece παίρνει αξία από 3 πηγές
Παίρνει αξία …
– Από το discover Greece, που φέτος έχει ξεπεράσει ήδη τα 3 εκ visits, αμιγώς travel κοινού, σε ήδη 6 γλώσσες και σύντομα 7, με 70% διεθνές κοινό και 30% Έλληνες.
Το discover Greece, αντικατοπτρίζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την προβολή, βασισμένη σε τουριστικά προϊόντα και εμπειρίες, όπως αυτά χαρτογραφήθηκαν από τη μελέτη της McKinsey για τον ΣΕΤΕ.
Αποτελεί το βασικό κανάλι προώθησης των καμπανιών μας ενώ επιπλέον διατίθεται ως «μέσο» προβολής των ίδιων των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων.
H πλατφόρμα συμπληρώνεται από τα digital assets των social media και του blog.
Με περισσότερους από 1 εκ 100 χιλιάδες followers, επωμιζόμαστε το φορτίο του να οφείλουμε όχι μόνο να είμαστε τεχνικά και αισθητικά άρτιοι, αλλά να ανοίγουμε το δρόμο στο destination marketing.
– Η marketing Greece παίρνει αξία από το διεθνές δίκτυο δημοσίων σχέσεων.
Επικεντρωνόμαστε στις βασικές ευρωπαϊκές αγορές, αλλά δραστηριοποιούμαστε διεθνώς, με φέτος πάνω από 120 ταξίδια δημοσιογράφων και bloggers.
Συνεπικουρούμενοι από τα 3 γραφεία δημοσίων σχέσεων σε Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία, κάνουμε συνεχώς pitching των ιστοριών που θεωρούμε πως προσδίδουν αξία στο ελληνικό τουριστικό προϊόν.
Επιπλέον, εδώ και 4 χρόνια, εσωτερικά, από τη δική μας ταλαντούχα και έμπειρη ομάδα PR, δουλεύουμε την ψηφιακή πλατφόρμα προώθησης τουριστικών εμπειριών blogtrotters, έχουμε μέσα στην εταιρεία χτισμένη μοναδική τεχνογνωσία διαχείρισης του πολλαπλασιαστή μηνύματος, που είναι οι bloggers and vloggers.
Το 2017, έτος βιώσιμης ανάπτυξης του τουρισμού για το UN, το blogtrotters έγινε πλατφόρμα προβολής του πολιτισμού, των ηθών και εθίμων, της γαστρονομίας και της φυσικής ομορφιάς της χώρας, από digital influencers που προβάλουν αυθεντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.
– H Marketing Greece παίρνει πάνω απ όλα αξία, από το σημείο στο οποίο «στέκεται».
Από τη στενή συνεργασία της με το επιστημονικό δυναμικό του INSETE και ειδικότερα του SETE Intelligence. Από το ότι κάνουμε πράξη, την αλληλοεπίδραση μεταξύ διαμόρφωσης του προϊόντος και προβολής, με βάση πραγματικά στοιχεία, data.
Μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.
Μέτοχός μας είναι ο ίδιος ο τουρισμός.
Το προϊόν αυτό καθεαυτό.
Και αυτό είναι ευκαιρία, αλλά είναι και ιδιαίτερα μεγάλη ευθύνη.
Και αυτή η τριπλή αξία που περιέγραψα, μετουσιώνεται σε καμπάνιες. Καμπάνιες όλων των ειδών.
Απλά digital activations και μεγάλες ολιστικές καμπάνιες.
Θεματικές και προϊοντικές.
Καμπάνιες ειδικών τμημάτων αγοράς.
Η προστιθέμενη αξία που θα ήθελα σήμερα να υπογραμμίσω είναι πως προέκυψαν από διαφορετικές συνεργασίες, όπου διαφορετικές πλευρές συνέβαλαν στο αποτέλεσμα που θα δείτε.
Η marketing Greece, η coca-cola τρία έψιλον και η Περιφέρεια Θεσσαλίας συνέπραξαν, με 100% χρηματοδότηση της coca-cola τρία έψιλον, με στόχο την ενίσχυση του τουρισμού της Θεσσαλίας.
Εκπονήθηκε σχέδιο marketing και ανταγωνιστικής ταυτότητας, κινηματογραφική συλλογή εμπειριών της Θεσσαλίας, καινοτόμο διαδραστικό website (slide), ενέργειες δημοσίων σχέσεων και πρόγραμμα εκπαίδευσης της τοπικής επιχειρηματικής κοινότητας του τουρισμού.
Μοναδική σύμπραξη, που αποτελεί για εμάς ένα σημαντικό case study για τη συνέχεια.
Μια σύμπραξη που σηματοδοτεί την αξία, τη δυναμική, και την αποτελεσματικότητά μας.
H Marketing Greece, ο ΣΕΤΕ και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, με δημόσια χρηματοδότηση συνέπραξαν με σκοπό το λανσάρισμα της Δυτικής Ελλάδας στον χάρτη επιλογών του δυνητικού επισκέπτη. Το διαδραστικό website, σε συνέχεια του σχεδίου marketing που εκπονήθηκε, σε συνδυασμό με τα social media που το συμπληρώνουν οδήγησαν σε εντυπωσιακό ψηφιακό αποτύπωμα.
Μία άλλη συνεργασία για την οποία είμαστε πολύ χαρούμενοι, αποκλειστικής ιδιωτικής χρηματοδότης, είναι αυτή με τη Eurobank.
H Eurobank υιοθέτησε τρείς προορισμούς, μεταξύ αυτών και η Λέσβος που ήδη τότε είχε αρχίσει να δέχεται προσφυγικές ροές και χρειαζόταν μια στοχευμένη επικοινωνιακή στήριξη.
Η συνεργασία περιελάμβανε ενέργειες δημοσίων σχέσεων και παραγωγή ταινιών.
Ας περάσουμε σε μία ακόμα πρωτοποριακή συνεργασία.
Στο Athens Tourism Partnership του Δήμου Αθηναίων (με κονδύλια του The Hellenic Initiative), της Aegean και του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.Η MG δε θα μπορούσε να λείπει από αυτή την προσπάθεια που ανοίγει το δρόμο και για άλλες.
Η Αθήνα όμως δε θα μπορούσε παρά να έχει κεντρικό χώρο στις πρωτοβουλίες μας.
Νωρίτερα από το ΑΤΡ, αλλά με ιδιαίτερη αισθητική και δημιουργικότητα, σπουδαίο αποτέλεσμα, εξ’ού και η αναγνωρισιμότητά της, η συνεργασία μας με το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών.
Xρηματοδότηση του Αεροδρομίου, δύο χρονιές, δύο Athenians.
Περνάμε τώρα σε μία επόμενη σημαντική συνεργασία.
Στη σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, του ΣΕΤΕ, της Marketing Greece, του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, με χρηματοδότηση από κοινού το δύσκολο για την Ελλάδα καλοκαίρι του 2015.
Στοχεύοντας στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, με ιδιαίτερο ανθρωποκεντρικό μήνυμα και σημαντικό ψηφιακό αποτύπωμα.
Η παραπάνω συνεργασία, αποδεικνύει ότι ο Δημόσιος και ο Ιδιωτικός τομέας μπορούν να συνεργαστούν άψογα, με κοινό σκοπό και κοινό στόχο.
Επιστρέφουμε σε ιδιωτική χρηματοδότηση, αυτή τη φορά, με συλλογικά κονδύλια.
Μας αρέσει ιδιαίτερα να δουλεύουμε με ενώσεις ξενοδόχων και γι αυτό έχουμε αρκετά και ιδιαίτερα πετυχημένα παραδείγματα. Με την ένωση ξενοδόχων Χανίων είχαμε μια πολύ καλή συνεργασία και κάναμε ένα βίντεο.
Και περνάω σε ένα τελευταίο, το πιο πρόσφατο προϊόν μας στη Marketing Greece το wanderlust Greece. Ακολουθώντας τις τελευταίες τάσεις ανεπιτήδευτου και φρέσκου υλικού, από blogger presenter και videographer, περιηγούμαστε live μέσω των social media του discover Greece, σε διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας, αναζητώντας την αυθεντική εμπειρία. Η σπονδυλωτή καμπάνια, που φιλοδοξούμε να καλύψει όλη την Ελλάδα, έχει ήδη πάει στην Πελοπόννησο με την ευγενική χορηγία του Ιδρύματος Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου.
Μόλις ολοκληρώθηκε η καμπάνια στην Αθήνα με τη στήριξη του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
Και οι δύο περιπτώσεις επιβεβαίωσαν τη δυναμική που μπορεί να δημιουργηθεί με live υλικό στα social media.
Έχουμε σχέδια και ιδέες για το μέλλον, προκειμένου να είμαστε επιδραστικοί και αποτελεσματικοί, να δημιουργούμε ζήτηση, να είμαστε πιο χρήσιμοι και πιο δημιουργικοί.
Οραματιζόμαστε η πλατφόρμα μας να γίνει ο κοινός τόπος για την τουριστική κοινότητα της χώρας.
Ενισχύουμε τη διασύνδεση με τον πολιτισμό και την αγροδιατροφή. Μοιραζόμαστε την τεχνογνωσία μας με τη μικρή τουριστική επιχείρηση. Παρακολουθούμε και αναλύουμε τις διεθνείς τάσεις για το τουριστικό marketing και τις εφαρμόζουμε πρώτοι στην καθημερινότητά μας.
Είμαι σίγουρη ότι είδατε ένα νέο πρόσωπο που σταδιακά χτίζεται για τον ελληνικό τουρισμό.
Ένα πρόσωπο φρέσκο, χωρίς υπερβολές και παραμορφώσεις, ένα πρόσωπο κύρους αλλά και φρεσκάδας μαζί. Εμείς είμαστε βέβαιοι ότι αυτή είναι η εικόνα που μας αξίζει!
Αυτή είναι η εικόνα που αξίζει στη χώρα μας.
Η εικόνα μια σύγχρονης, δυναμικής, Ευρωπαϊκής Ελλάδας που μπορεί να ξεπερνάει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει.
Που ξέρει να αξιοποιεί τα μεγάλα της προτερήματα, που γνωρίζει καλά την ιστορία, την ταυτότητα, τη διαδρομή της στον χρόνο.
Θέλω να πιστεύω, είμαι σίγουρη, ότι και εσείς, μαζί μας, με τη δύναμη και το κύρος της φωνής σας, θα στηρίξετε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια εξωστρέφειας που έχουμε ήδη ξεκινήσει.
Ας γίνετε λοιπόν, οι καλύτεροι πολλαπλασιαστές του μηνύματος μας.
Το κείμενο υπό μορφή άρθρου είναι από την ομιλία της Διευθύνουσας Συμβούλου της MARKETING GREECE, κας Ιωάννας Δρέττα σε εκδήλωση στο Ευρωκοινοβούλιο (Βρυξέλλες, 20 Φεβρουαρίου 2018) με τίτλο “Διαμορφώνοντας το μέλλον του ελληνικού τουρισμού. Εξωστρέφεια – Συνέργειες – Βιώσιμη Ανάπτυξη”.