Eurobank: ερωτηματικά για την πορεία της ιδιωτικής κατανάλωσης το 1ο τρίμηνο 2019

Ο δείκτης όγκου στο λιανικό εμπόριο κινήθηκε καθοδικά τον Ιανουάριο 2019. Η ετήσια μεταβολή του εν λόγω δείκτη διαμορφώθηκε στο -2,4% (από -0,1% τον Δεκέμβριο 2018) και η αντίστοιχη μηνιαία στο -1,8% (από -1,0%).

Αρνητικά ήταν τα πρώτα στοιχεία για την πορεία του λιανικού εμπορίου μέσα στο 2019. Παρά την υψηλή αύξηση του δείκτη εμπιστοσύνης στο λιανικό εμπόριο τον Ιανουάριο 2019 (στοιχεία ΙΟΒΕ), ο αντίστοιχος δείκτης όγκου πωλήσεων (στοιχεία ΕΛΣΤΑΤ), δηλαδή η αξία των πωλήσεων σε σταθερές τιμές, σημείωσε ετήσια πτώση της τάξης του -2,4% τον Ιανουάριο 2019 από -0,1% τον Δεκέμβριο 2018. Στις επί μέρους κατηγορίες καταστημάτων, οι υψηλότερες ετήσιες μειώσεις καταγράφηκαν στα πολυκαταστήματα (-9,6%), στα φαρμακευτικά και καλλυντικά (-8,0%) και στην ένδυση και υπόδηση (-6,8%). Ακολούθησαν οι κατηγορίες των τροφίμων, ποτών και καπνού (-3,3%) και των καυσίμων και λιπαντικών αυτοκινήτων (-1,8%).

Η μηνιαία μεταβολή του δείκτη όγκου λιανικού εμπορίου διαμορφώθηκε στο αρνητικό έδαφος του -1,8% τον Ιανουάριο 2019 από -1,0% τον προηγούμενο μήνα.

Πρωταγωνιστές στην καταγραφή του προαναφερθέντος αποτελέσματος ήταν οι κατηγορίες των καταστημάτων τροφίμων, ποτών και καπνού (-6,7%), των πολυκαταστημάτων (-5,8%), της ένδυσης και υπόδησης (-4,2%) και των καυσίμων και λιπαντικών αυτοκινήτων (-4,0%). Τα εν λόγω στοιχεία εγείρουν ερωτηματικά για την πορεία της ιδιωτικής κατανάλωσης το 1ο τρίμηνο 2019.

Πηγή: οικονομικό δελτίο Eurobank

Σχετικά Άρθρα