
Αφήγημα νέας αξίας για τους Έλληνες μαθητές
Ο πολιτικός παραδοσιακής νοοτροπίας και συμβατικής δράσης, σπάνια μπορεί να ανατρέψει το καθεστώς εντροπίας του εκπαιδευτικού συστήματος.
Η διαπίστωση της Κομισιόν ότι το 27% των Ελλήνων μαθητών είναι χωρίς βασικές δεξιότητες σε ανάγνωση, γραφή και μαθηματικά είναι αποκαλυπτική πολλαπλώς.
-Για την Κομισιόν και την εφαρμοζόμενη οικονομική πολιτική που η ίδια έχει εγκρίνει, με συνέπειες στην παραλυτική νοοτροπία της κατάθλιψης και της γενικευμένης, αυτοτραυματικής και ανάπηρης στάσης για το μέλλον της κοινωνίας.
-Οι Έλληνες γονείς ως αποδέκτες της ισοπεδωτικής αντίληψης, αδιαφορήσαν για την ποιότητα σπουδών των παιδιών τους. Πρωτεύον η επιβίωση τους και η προτροπή στα παιδιά τους να φύγουν. Ή να ασκήσουν ένα όποιο επάγγελμα χωρίς πολλά εφόδια. Ίσα για την επιβίωση.
-Μοναδικά ωφελημένα ορισμένα κόμματα που σκύλευαν στην παθογένεια της κρίσης και μετέβαλλαν τους μαθητές σε πειθήνια όργανα των κομματικών τους στρατών. Μοναδική τους έγνοια η ψήφος. Για να επιβεβαιώσουν ιδεοληψίες. Τα εύκολα θύματα πολλά και εύκολα. Ο ένας κρίκος της αλυσίδας «οφέλους» άνοιγε δρόμο για τον άλλο. Τροφοδοτούσαν την αυτοκτονική νοοτροπία της κατεδάφισης, σε ένα περιβάλλον άρνησης και απαξίωσης.
Ο λειτουργικά αναλφάβητος μαθητής με την ανοχή των γονέων του έγινε και πολιτικά αναλφάβητος και εύκολα χειραγωγούμενος.
Ο πολιτικός του σήμερα μπροστά στο πρόβλημα αυτό χρειάζεται να παρουσιάσει περισσότερες προτάσεις ουσίας και άμεσες ενέργειες και λιγότερες καταγγελίες και υπέροχες αφηρημένες διαπιστώσεις.
Είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαίο ένα επαναστατικό, ολιστικό, αφήγημα νέας αξίας για τους Έλληνες μαθητές. Χρειάζεται όμως εθνική συστράτευση και του ιδιωτικού τομέα στην εμπέδωση ενός κλίματος προστιθέμενης αξίας για την νέα γενιά η οποία κακοποιήθηκε από όλους και αφέθηκε στην μοίρα της από όλους.
Ο τολμηρός ιδιωτικός τομέας οφείλει και εδώ να αποδείξει ότι διαθέτει τους ηγέτες που θα οδηγήσουν άλλη μια επανάσταση, νέου τύπου και πολλαπλασιαστικής αξίας. Με έμπνευση και θάρρος. Με περισσότερη παρέμβαση, ποιο αποφασιστικό βήμα και προτάσεις.
Π. Τσακιρίδης