Οριστικός ανάδοχος για σιδηροδρομικό έργο €573 εκατ. η ΑΚΤΩΡ στη Ρουμανία

Έργα αξίας €1,4 δισ. εξασφάλισε η εταιρεία στη χώρα σε διάστημα 1 έτους

 
Οριστικός ανάδοχος για σιδηροδρομικό έργο προϋπολογισμού €573 εκατ. αναδείχθηκε η ΑΚΤΩΡ στη Ρουμανία, ως επικεφαλής (leader με ποσοστό 60%) κοινοπραξίας με τις εταιρείες ALSTOM (20%) και ARCADA (20%).

Ειδικότερα, το έργο αφορά στην αποκατάσταση και την αναβάθμιση του τμήματος “Apata – Cata” της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria, η οποία αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού διαδρόμου μεταφορών Ρήνου-Δούναβη. Πρόκειται για το τρίτο τμήμα που αναλαμβάνει η θυγατρική του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ στη συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή, καθώς υπενθυμίζεται πως τον Ιούνιο η ΑΚΤΩΡ αναδείχθηκε ανάδοχος και για το έργο αναβάθμισης των δύο όμορων σιδηροδρομικών τμημάτων “Brasov – Apata” και “Cata – Sighisoara”, με συνολικό προϋπολογισμό €627 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται η εκτέλεση ενός ευρέως φάσματος σιδηροδρομικών εργασιών αναβάθμισης της γραμμής σε υποδομή και υπερδομή, μεταξύ των οποίων η αποκατάσταση δομικών έργων (σιδηροδρομικές γέφυρες, σταθμοί, οδογέφυρες και αποχετευτικοί αγωγοί), ο εκσυγχρονισμός των τοπικών διασταυρώσεων, η ηλεκτροδότηση, καθώς και η αναβάθμιση των συστημάτων σηματοδότησης και επικοινωνιών.

Η ολοκλήρωση των εργασιών, εντός διαστήματος 48 μηνών σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, θα επιτρέψει την κίνηση εμπορικών και επιβατικών τρένων με μέγιστη ταχύτητα 120 χλμ./ω και 160 χλμ./ω αντίστοιχα, σύμφωνα με τις πλέον σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές, ενώ το συνολικό μήκος του σιδηροδρομικού τμήματος θα μειωθεί από τα 44 χλμ. σήμερα στα 28,2 χλμ., περιλαμβάνοντας μάλιστα δύο (2) σήραγγες, οι οποίες πρόκειται να φτάνουν σε μήκος τα 12 χλμ.

Με αφορμή την ανάδειξη της εταιρείας ως οριστικού αναδόχου του έργου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, ανέφερε: «Πρόκειται για ένα ακόμη έργο το οποίο σηματοδοτεί το υψηλό επίπεδο εξειδικευμένης εμπειρίας που έχει αναπτύξει η ΑΚΤΩΡστον τομέα των σιδηροδρομικών έργων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Αξιοποιώντας το συγκριτικό πλεονέκτημα που διαθέτει στην κατασκευή και αναβάθμιση σύνθετων σιδηροδρομικών υποδομών, η ΑΚΤΩΡ μπορεί να ανταγωνιστεί επιτυχώς σε διεθνές επίπεδο, διεκδικώντας επάξια μέρος από τα μεγάλα έργα αναβάθμισης των σιδηροδρομικών μεταφορών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και την ευρύτερη περιοχή».

Σημειώνεται πως τον Απρίλιο, η ΑΚΤΩΡ προχώρησε στην υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή οδικού έργου (Lot 3 της Περιφερειακής Οδού Βουκουρεστίου) με προϋπολογισμό €180 εκατ., ενώ διαθέτει ακόμη τέσσερα μεγάλα οδικά και σιδηροδρομικά έργα υπό κατασκευή στη Ρουμανία, μεταξύ των οποίων οι αυτοκινητόδρομοι “Baia Mare – Sighetu Marmatiei” και “Sebes – Turda”, καθώς και τα σιδηροδρομικά τμήματα “Micasasa – Coslariu” και “Gurasada – Ilteu 2C”.

 
info

Σχετικά με την ΑΚΤΩΡ

Ως ο κατασκευαστικός βραχίονας της ΕΛΛΑΚΤΩΡ και η μεγαλύτερη θυγατρική της, η ΑΚΤΩΡ κατέχει ηγετική θέση και διεθνή παρουσία στον τομέα των υποδομών, παρέχοντας μεγάλο εύρος διαφοροποιημένων υπηρεσιών υψηλού επιπέδου στις Κατασκευές Έργων Υποδομής, Κτηριακών και Βιομηχανικών Έργων, στα Φωτοβολταϊκά, στις Λατομικές δραστηριότητες, στη Διαχείριση Τεχνικών Εγκαταστάσεων και στη Διαχείριση Έργου. Μεταξύ των εμβληματικών έργων υποδομής της ΑΚΤΩΡ στην Ελλάδα και το εξωτερικό περιλαμβάνονται η Γραμμή 2 του Μετρό της Αθήνας, το Μουσείο της Ακρόπολης, η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Αθήνας στην Ψυττάλεια, καθώς και τα υπό εξέλιξη έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης, της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, της Χρυσής Γραμμής του Μετρό στο Κατάρ κ.α.

Σχετικά Άρθρα