
Η Ελλάδα διατηρεί τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης στην αγορά του Tax Free Shopping και έρχεται αντιμέτωπη με μεγάλες προκλήσεις
Με αύξηση 18% στις συναλλαγές, 23% στην αξία αγορών και 4% στη μέση κατανάλωση σε σχέση με το 2018, έκλεισε φέτος το έτος (Ιαν.- Δεκ. 2019) στην αγορά Tax Free Shopping.
Κορυφαίοι διεθνείς καταναλωτές συνεχίζουν να παραμένουν οι Κινέζοι με 32%, οι Αμερικάνοι με 14% και οι Ισραηλίτες με 6%. Ωστόσο, παρατηρείται μία σημαντική μείωση της τάσης των Κινέζων international shoppers σε σχέση με τη προηγούμενη χρονιά, ενώ οι Αμερικάνοι και Ισραηλινοί παρουσιάζουν μία δυναμική άνοδο.
Στην αξία αγορών ανά εθνικότητα, οι Αμερικάνοι και οι Αιγύπτιοι παρουσιάζουν αλματώδη ανάπτυξη με ποσοστό που ανέρχεται στο 46%, οι Ισραηλινοί με 44% και οι Καναδοί με 28%. Παράλληλα, οι Κινέζοι συνεχίζουν να αναπτύσσονται σταθερά για 5η χρονιά με ποσοστό 10%.
Οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης παρατηρούνται και στον αριθμό των συναλλαγών. Οι συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 45% από Αιγύπτιους, κατά 40% από Ισραηλίτες και κατά 27% από Αμερικάνους.
Σε ότι αφορά την αξία των συναλλαγών ανά περιφέρεια, η περιοχή της Αττικής διατηρεί το υψηλά ποσοστά με 65%, η Μύκονος κατοχυρώνει τη δεύτερη θέση με ποσοστό 13% και τρίτη ακολουθεί η Μακεδονία με 12%.
Όλες οι περιφέρειες της Ελλάδας, παρουσιάζουν σημαντική αύξηση στην αξία συναλλαγών, με την Πελοπόννησο να παρουσιάζει αλματώδη πορεία σε ποσοστό 113%.
Οι διεθνείς καταναλωτές που επισκέπτονται τη χώρα μας συνεχίζουν να επιλέγουν αγορές στη κατηγορία μόδα-ρουχισμός δαπανώντας ποσοστό της τάξεως του 52%, ενώ μόλις το 20% της δαπάνης ανήκει στη κατηγορία κόσμημα/ρολόι.
Η αγορά TFS σημειώνει κατά την τελευταία πενταετία μία σταθερή και σημαντική αύξηση η οποία συνδέεται άρρηκτα με την ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα, παραδοσιακοί διεθνείς καταναλωτές, όπως οι Αμερικάνοι διαφαίνεται να αξιοποιούν το προνόμιό τους για αφορολόγητες αγορές σε σχέση με το παρελθόν, ενώ νέες εθνικότητες όπως οι Ισραηλίτες, αποκτούν τεράστια δυναμική στην αγορά του TFS.
Παρά τη δυναμική ανάπτυξη των τελευταίων ετών, η αγορά του TFS έρχεται αντιμέτωπη με μία μεγάλη πρόκληση: το επικείμενο Brexit καθιστά τους Βρετανούς Νο1 TaxFree εθνικότητα (σύμφωνα με το τελευταίο στατιστικό δελτίο του ΙΝΣΕΤΕ, το 2019 αφίχθησαν 3,5 εκ. περίπου ταξιδιώτες από το Ηνωμένο Βασίλειο). Το επερχόμενο διάστημα με την οριστικοποίηση της συμφωνίας, τα σημεία εξόδου και τα τελωνεία της χώρας, θα κληθούν να διαχειριστούν έναν τεράστιο όγκο τουριστών.
Το μεγάλο στοίχημα της απλοποίησης των διαδικασιών και της ψηφιοποίησης των τελωνείων, καθίσταται πιο αναγκαίο από ποτέ. Ο μετασχηματισμός των υφιστάμενων διαδικασιών και η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, μπορεί να καταστήσει τους κρατικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς αποτελεσματικότερους και αποδοτικότερους. Συνάμα, η ψηφιοποίηση των διαδικασιών επιστροφής ΦΠΑ, θα προσφέρει στη χώρα πολλαπλά οφέλη όπως αυτοματοποίηση διαδικασιών, μείωση αναμονής στα τελωνεία, ασφάλεια, διαφάνεια, εξοικονόμηση πόρων, αύξηση συναλλαγών και βελτίωση της εθνικής μας εικόνας στο εξωτερικό.
info
Στρατηγική μας
Στόχος της Global Blue Hellas είναι η ομαλή και άμεση εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών στην επιστροφή ΦΠΑ μέσα από μία προσωποποιημένη και άριστη εμπειρία, με στρατηγική την ανάδειξη της χώρας μας διεθνώς ως έναν από τους κορυφαίους και ποιοτικούς τουριστικούς προορισμούς.
Σχετικά με την Global Blue
Η Global Blue επινόησε την ιδέα του Tax Free Shopping πριν 40 χρόνια και σήμερα είναι η κυρίαρχος εταιρία παγκοσμίως, συμβάλλοντας στην εμπειρία του GlobeShopper και προσφέροντας αξία σε εμπόρους και συνεργάτες μέσα από μία γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών:
-Η υπηρεσία TaxFreeShopping της GlobalBlue, προσφέρει τη δυνατότητα σε χιλιάδες εμπόρους λιανικής πώλησης – συμπεριλαμβανομένων των κορυφαίων luxurybrands, fastfashion και πολυκαταστημάτων – να προσφέρουν στους GlobeShoppers άμεσα και με ασφάλεια εξοικονόμηση έως και 20% κατά την διάρκεια των αγορών τους σε 305.000 καταστήματα παγκοσμίως.
-Η υπηρεσία DynamicCurrencyConversion (DCC) της GlobalBlue προσφέρει 123.000 σημεία πώλησης σε όλον τον κόσμο και επιτρέπει σε εμπόρους και τραπεζικούς εταίρους να παρέχουν σε ξένους ταξιδιώτες ένα απλό και αποδοτικό τρόπο πληρωμής σε τοπικό νόμισμα.
-Οι υπηρεσίες Intelligence & Marketing της GlobalBlue επιτρέπουν στους εμπόρους να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας τους και να οδηγήσουν όλο και περισσότερους GlobeShoppers στο κατάστημα με τη χρήση ανάλυσης δεδομένων και στοχευμένων marketing ενεργειών.
Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: http://www.globalblue.com/corporate/