
Αρτηριοσκληρωτισμός κορυφής και ενσυναίσθηση
Η ποιο διαχρονική ικανότητα των γραφειοκρατών της πολιτικής είναι η αποποίηση ευθυνών. «Δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες του υπουργείου παιδείας το θέμα με τις μάσκες», ανέφερε η υπουργός παιδείας σε συνέντευξη της στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1. Την παραγγελία και διεκπεραίωση όπως είναι γνωστό την έχει αναλάβει το υπουργείο εσωτερικών με την ΚΕΔΕ. Η αρρυθμία με τα ακατάλληλα μεγέθη για μαθητές δημοτικού στις μάσκες –γίγας είναι θέμα αρμοδιότητας ή κοινής λογικής και ελάχιστου ενδιαφέροντος να κοιτάξεις την πραγματικότητα και να μιλήσεις στην γλώσσα της αλήθειας; Ως πότε η ξύλινη πολιτική γλώσσα θα ταλαιπωρεί τους πολίτες;
Οι πολιτικοί είναι υπεύθυνοι, θεωρητικά, για την παρακολούθηση μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια κεντρικών πολιτικών αποφάσεων. Παραβλέποντας την πολύμηνη αδράνεια για βασικές πρόνοιες ορθής λειτουργίας σε όλη την κλίμακα της εκπαίδευσης, τα κενά των διδασκόντων η απόφαση για την φιλόδοξη δωρεάν διανομή της μάσκας είναι το αποκορύφωμα μιας αγχώδους πολιτικής λειτουργίας .
Δυνητικά η συνεννόηση μεταξύ των υπουργείων μπορεί να παράξει αποτελέσματα με δημιουργική συνεργασία και καινοτομία σε κρίσιμα πεδία του κράτους.
Το παιχνίδι των ευθυνών, όσο συγκαλυμμένο και αν είναι, προκαλεί λιγότερο από τις δικαιολογίες που τόση ευκολία ανακαλύπτονται.
Η αρρυθμία στην ασυνεννοησία μεταξύ των υπουργείων επιβαρύνει την απόδοση αποτελεσμάτων και μειώνει τον βαθμό εμπιστοσύνης των πολιτών.
Ο συντονιστής εκ μέρους του Μαξίμου κ. Γεραπετρίτης, ο υπουργός εσωτερικών, ο υπουργός υγείας και η υπουργός παιδείας όφειλαν να παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς όχι απλώς την διεκπεραίωση ενός κυβερνητικού project αλλά και την παραμικρή λεπτομέρεια. Ακόμη και το χρώμα της μάσκας σημειολογικά δείχνει κάτι. Όφειλαν να έχουν ζητήσει και οι τρείς εμπλεκόμενοι δείγμα δουλειάς, ποιοτικό έλεγχο και αυστηρή τήρηση των προδιαγραφών του διαγωνισμού για τις μάσκες.
Όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της σήμερα η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Υγείας, έγινε… λάθος στη συρραφή και παρανόηση στη διατύπωση για τις διαστάσεις. Δεν απαντάει όμως γιατί δεν προνόησε να πραγματοποιήσει ένα υποχρεωτικό έλεγχο στα πρώτα δείγματα και μετά να προχωρήσει στην ανάθεση. 4 υπουργοί και η ΚΕΔΕ δεν προνόησαν για το απλό αυτό αυτονόητο. Ποιος θα επιβαρυνθεί με αυτό το κόστος του λάθους; Πόσα ακόμη κόστη που προκύπτουν από βεβιασμένες ενέργειες θα φορτωθεί ο φορολογούμενος; Είτε αφορά το περιβόητο κινητό θαλάσσιο τείχος, μια ιδέα άρπα κόλλα για τον περιορισμό του προσφυγικού που θα είχε τοποθετηθεί χωρίς στοιχειώδη τεκμηρίωση, είχε παραγγελθεί, είχε πληρωθεί και τελικά κατέληξε σε κάποια αποθήκη. Συρραφή βεβιασμένων αποφάσεων για τα μικρά της διαχείρισης, συσσωρεύουν προβληματισμό για τα μεγάλα προβλήματα της χώρας.
Ο προσανατολισμός της ενέργειας των υπουργών με άμεση εμπλοκή σε κάθε βήμα της διαδικασίας, είναι αναγκαία και φανερώνει ενδιαφέρον και συμμετοχή σε ένα ευρύτερο προσωπικό και εκπαιδευτικό στοίχημα.
Η υπεράσπιση και προσωπική εμπλοκή της υπουργού στην εύρυθμη λειτουργία του χώρου της παιδείας δεν περιορίζεται μόνο στις μάσκες αλλά και σε σειρά εκκρεμών ζητημάτων που εξακολουθούν να ταλανίζουν την εκπαιδευτική κοινότητα και τους πολίτες:
Τα εκ περιτροπής διαλείμματα είναι ανέφικτα στην πλειοψηφία των σχολικών χώρων, η ασφυκτικά υπερπλήρεις τάξεις, το πάρκινγκ των ολοήμερων σχολείων χωρίς προδιαγραφές και προϋποθέσεις, θα έπρεπε να έχουν την δέουσα επιμέλεια και να απασχολούν την υπουργό παιδείας η οποία θα έπρεπε να αναζητήσει με δημιουργικό τρόπο συνέργειες και λύσεις από τον Μάιο. Είναι κρίμα ένα κατεξοχήν ευαίσθητο υπουργείο να διαθέτει μια υπουργό που στερείται στοιχειώδους ενσυναίσθησης.
Η αλληλεπίδραση με τους εκπαιδευτικούς θα είχε ευεργετικά αποτελέσματα –η από καθέδρας εντολές δεν βοηθούν. Η αγνόηση της εγκυκλίου της υπουργού και η παράκαμψη της από τους εκπαιδευτικούς (για την ώρα προσέλευσης των μαθητών στις 8:15 όταν ο αγιασμός ήταν για τις 11 το πρωί) είναι ενδεικτική και δεν θα είναι η μοναδική. Οι εκπαιδευτικοί προσπέρασαν την αρτηριοσκληρωτική υπουργό και παρέδωσαν ένα μάθημα κοινής λογικής.
Η αξιολόγηση των επιλογών της υπουργού και της αόρατης υφυπουργού προκαλεί σκεπτικισμό και αφαιρεί το απαραίτητο κίνητρο προσφοράς και αυτοπεποίθησης των εκπαιδευτικών λειτουργών.
Η μεταμόρφωση της εκπαίδευσης, η βελτίωση της μάθησης, η επιτυχής ενσωμάτωση της τεχνολογίας, τα νέα εκπαιδευτικά προγράμματα, η εισαγωγή νέων προγραμμάτων σπουδών, αποτελούν κορυφαίες προτεραιότητες και απαιτούν μια ριζικά διαφορετική πολιτική αντίληψη με συνέργειες και συνεργασία.
my way press.gr