12ο Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών

• Τα προβλήματα του πλανήτη μέσα από τα μάτια των μαθητών   

 

• Σε μία ηλικία που οι μαθητές αποτελούν κατά κανόνα θεατές των γεγονότων που λαμβάνουν χώρα στον κόσμο, το συνέδριο MUN τούς τοποθετεί στην πρώτη σειρά, ως πρωταγωνιστές – Με συνέπεια, πειθαρχία, οργάνωση και σοβαρότητα, οι μαθητές, ως «ενεργοί πολίτες» με εξουσία, υιοθετούν το ρόλο του διπλωμάτη

 

Τη γλώσσα της διπλωματίας χρησιμοποίησαν οι 450 μαθητές από 32 δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της  Ελλάδας, της Τουρκίας και της Ιταλίας, οι οποίοι  έλαβαν μέρος  στο 12ο Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών, που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη. Οι έφηβοι είχαν τη δυνατότητα να βελτιώσουν τις ρητορικές τους ικανότητες, αλλά και τη γνώση της αγγλικής  γλώσσας, καθώς  κλήθηκαν να λειτουργήσουν ως διπλωμάτες εκπροσωπώντας διάφορες χώρες.

 

Το τριήμερο συνέδριο, που διοργανώθηκε πρόσφατα από το Αριστοτέλειο Κολλέγιο, στη Θεσσαλονίκη, αποτελεί προσομοίωση των συνεδριάσεων του ΟΗΕ.

 

Σε μία ηλικία που οι μαθητές αποτελούν κατά κανόνα θεατές των γεγονότων που λαμβάνουν χώρα στον κόσμο, το συνέδριο MUN τούς τοποθετεί στην πρώτη σειρά, ως πρωταγωνιστές.

 

Με συνέπεια, πειθαρχία, οργάνωση και σοβαρότητα, οι μαθητές, ως «ενεργοί πολίτες» με εξουσία, υιοθετούν το ρόλο του διπλωμάτη.

 

Στους συμμετέχοντες νέους  δόθηκε η ευκαιρία να ερευνήσουν και να συζητήσουν ζητήματα που απασχολούν ή ταλανίζουν την ανθρωπότητα, όπως η οικονομική κρίση, η μόλυνση του περιβάλλοντος, η πείνα, η ανεργία, η ισότητα, η τρομοκρατία και η παιδεία.  Αξιοποιώντας τη δύναμη της πειθούς και της επιχειρηματολογίας, οι μαθητές διαπραγματεύτηκαν και διατύπωσαν διαφορετικές απόψεις.

 

Η τελετή έναρξης του 12ου Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών πραγματοποιήθηκε στο κατάμεστο συνεδριακό κέντρο του Εκπαιδευτικού και Πολιτιστικού Ιδρύματος «Αγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς», στην  Πυλαία. Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και  ο γενικός πρόξενος της Ρωσίας στη Θεσσαλονίκη, Αλεξέι Ποπόβ.  Όπως τόνισε ο κ. Ποπόβ, η αυξημένη συμμετοχή των μαθητών φέτος στο 12ο Μοντέλο Ηνωμένων Εθνών αποτελεί θετικό σημάδι, καθώς δείχνει πως περισσότερα παιδιά ενδιαφέρονται για την εξωτερική πολιτική και για όσα συμβαίνουν στον κόσμο.

 

Οι μικροί «διπλωμάτες» άντλησαν το υλικό για τις εργασίες τους κυρίως από το διαδίκτυο, αλλά και από βιβλιοθήκες, από τα προξενεία και τις πρεσβείες των χωρών που είχαν εκπροσώπηση στο ΜUΝ.

 

Σύμφωνα με τους διοργανωτές, ο θεσμός του μαθητικού Μοντέλου Ηνωμένων Εθνών αποτελεί άριστο παράδειγμα βιωματικής, συνεργατικής και ευχάριστης μάθησης.

 

DSC_5311

 

DSC00566

 

P1000371

INFO Photo: Στιγμιότυπα από την εκδήλωση

 

 

Σχετικά Άρθρα